Raskaus- (ja muutkin) oireet

11+2 menossa ja pahoinvointi on lähes kadonnut kuin taikaiskusta. Alkuviikosta vielä oksentelin vähän, mutta nyt en ollenkaan ja ei pahemmin yökkimistäkään. Vähän mietityttää että onhan kaikki pikku ihmisellä kunnossa, mutta maanantaina sitten NT-ultraan.
Rinnat kyllä on vähän arat ja kutisevat 😅

Täällä ollut nyt muutama päivä melko ikävää päänsärkyä 😬 Vähän kädetön olo, kun ei oikein särkylääkettä viitsi napata. Kävin hierojalla ja se hetkeksi auttoi, mutta tänään taas särki päätä niin etten voinut työkoneen näyttöä katsoa. Inhottaa kun ei oikein tee mieli tehdä mitään ku niin ikävä olo, koittaa vaan lepäillä heti kun töistä pääsee. Toivottavasti menisi pian ohi 🧘

Oon ollut niin tyytyväinen, että kertaakaan ei ole ollut migreeniä 😊 jännitin sitä, koska lääkevaihtoehdot on rajatummat eikä parasetamolista ole mitään apua siinä kivussa.

Kaikenkaikkiaan todella lieviä ja vähäisiä oireita, mistä olisi tietysti hyvä nauttia mutta enemmän se on herättänyt huolta.

Oireet on edelleen vähäisiä. Selkä kipeytyy vähän helpommin kun ennen raskautta ja mahan alueelle sattuu venytykset yms. Ja aamuisin edelleen kuvottaa jos ei saa HETI ruokaa kun herää ja yölläkin pakko syödä ja käydä vessassa 🤣 mutta muuten ei oikeestaan ees muista olevansa raskaana 🫣

Täällä maha on jotenkin alkanut jo häiritsemään nukkumista. Outo lievä kipu herättää keskellä yötä, ja pitää vaihtaa asentoa. Olen miettinyt niitä tyynyjä, saisko niillä paremman asennon nukkua.

Täällä maha on jotenkin alkanut jo häiritsemään nukkumista. Outo lievä kipu herättää keskellä yötä, ja pitää vaihtaa asentoa. Olen miettinyt niitä tyynyjä, saisko niillä paremman asennon nukkua.
Mulla on ollut nyt ihan tavallinen tyyny polvien alla/välissä, ja se on jotenkin auttanut kipuihin ja tuntemuksiin. Mäkin kyllä vaihdan yöllä asentoa kyljeltä toiselle.

Yleisesti oireet ovat vähentyneet paljon nyt toisella kolmanneksella, mutta leposyke on edelleen koholla ja hengästyn helposti. Vatsa on etenkin iltaisin turvonnut pallo. Mun tekee myös koko ajan mieli suklaata - lasketaankohan se oireeksi? 😁

Mä ostin pitkän vartalotyynyn jo tosi alkuvaiheessa ja on kyllä ollut pelastus!

Vitsi, pitäisiköhän munkin hankkia sellainen U-mallinen tyyny. Kuulostaa tosi hyvältä!

Mä melkeen suosittelen sellaista, jota voi käyttää myös imetystyynynä. Itsellä sellainen ja on kätevä kun voi käyttää vähä joka tilanteessa 😊

Mulla on Tokmannin versio. Vähän on ehkä liian vähän täytettä, mut ajaa asiansa ainakin vielä tässä vaiheessa

Onko kellään muulla ollut päänsärkyä näillä viikoilla? Mulla on nyt muutamana päivänä särkenyt päätä. Ei migreenimäisesti välttämättä, mutta kuitenkin niin, että tuntuu ikävältä ja kestää useamman tunnin.

Mulla öisin jo nyt (11+2) liitoskipuja lonkissa, mut pahoinvointi ja väsymys alkanut väistymään👍🏻esikoisesta oli paljon pahempi pahoinvointi kuin tässä raskaudessa ja kesti paljon pidempään.

Raskausoireet ovat olleet alusta lähtien hyvin maltillisia, rintojen arkuus, kuvottava olo ym. Nyt on pari viikkoa ollut suunnaton nälkä 3h välein 😂 Tosin nyt pari päivää ollut erikoisen täysi olo. Mielenkiinnolla odotan miten olo raskauden aikana etenee. Nyt 13+5 😊

Takaisin