Raskaus- (ja muutkin) oireet

Mulle on tullut kamala väsymys. Toki hellekkin voi vaikuttaa, mutta eilen olin väsynyt koko päivän, nukuin 10h yöunet ja tuntuu että oon edelleen väsynyt 😴
Ja välillä on menkka jomotuksia, joka kyllä ihan tuttua edellisistäkin raskauksista, mutta silti aina jännittää onko hyvä vai huono merkki 🙈

Mulle on myös nyt rantautunut väsymys, tää työpäivä on ihan tuskaa, kun meinannut nukahtaa työpöydälle 🫣 Onneksi etätöissä niin voinu vähä käydä sängyllä lepäilemässä 😆😅

Onkos muita migreenistä kärsiviä? Miten hoidatte sitä raskausaikana? Minä jouduin ottamaan Burana +Panadol kombon että kykenin töihin.
Kaveri vinkkas migreenihatusta. Pitää varmaan hankkia.
Olisko teillä kellään heittää mitään vinkkiä?

Yhyy pahoinvointi rantautui sitten tännekin😮‍💨 vielä ei ole pyttyä tarvinnut halata, mutta jatkuva etova olo etenkin iltaisin. Esikoista odottaessa pystyin syömään etovan olon pois, mutta nyt ei tunnu auttavan. Toivon että johtuis nyt näistä helteistä🤞🏻

Onkos muita migreenistä kärsiviä? Miten hoidatte sitä raskausaikana? Minä jouduin ottamaan Burana +Panadol kombon että kykenin töihin.
Mulla ei migreeniä ole ikinä ollut, mutta jostain oon kuullu että ibuprofeiini ei ois raskausaikana suositeltavaa (mm burana on ibuprofeeinia) että kannattaa suosia mieluummin panadolia/paratabseja😊

Mulla ei migreeniä ole ikinä ollut, mutta jostain oon kuullu että ibuprofeiini ei ois raskausaikana suositeltavaa (mm burana on ibuprofeeinia) että kannattaa suosia mieluummin panadolia/paratabseja😊
Tässä oli varmasti pointtina se että migreenisärkyyn se pelkkä Panadol ei vaan millään riitä.

Mulla on päänsärytön migreeni niin en osaa antaa mitään vinkkiä muuta ku et kysyy terveyskeskuksesta/lääkäriltä 😶‍🌫️

Kärsin ennen lapsia niin pahasta migreenistä, etten kyennyt tekemään mitään kohtauksen aikana. Oksentelin ja kivut sekä näköhäiriöt oli niin pahat. Jos nyt saan migreenikohtauksen -> otan saikkua ja panadolia. Ei puhettakaan, että kykenisin silloin töihin.

Ibuprofeiinia ei tosiaan saisi käyttää raskauden aikana. Suosittelen olemaan yhteydessä neuvolaan/terveysasemalle/työterveyteen. josko lääkäri ottaisi kantaa mitä kannattaa käyttää, tai kirjottaa reseptillä jotakin.

Itse olen aiemmissa raskauksissa kärsinyt kovista päänsäryistä ja silloin lääkäri määräsi mulle muistaakseni Litalginia, (toki sitäkään ei, kuten oikeastaa mitään muutakaan lääkettä raskausaikana suositella käytettävän). En ollut koskaan kuullut että Litalginia pääkipuihin määrätään, mutta itsellä siitä oli apua. Tokikaan mulla ei ollut migreeniä.

Joo tämä on kuudes raskauteni, joten olen tietoinen ibuprofeenista, että ei saisi käyttää. Migreeni on mulla tullut kuvioihin vasta 6 vuotiaan kuopuksen jälkeen.
Viime raskaudessa, joka päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon en ehtinyt ottaa vielä migreeniä neuvolassa puheeksi.
Mutta otan toki nyt puheeksi jos ja kun joskus neuvolaan asti pääsen. 😊

Mä olen käsittänyt, että ibuprofeenia saisi käyttää satunnaisesti raskauden aikana (jos parasetamoli ei riitä) muutoin, paitsi kolmannella kolmanneksella. Itse käytin sitä kyllä esikoista odottaessa paristi pahaan päänsärkyyn tms

Mulla on jäätävä vatsan turvotus. Illalla on oikeasti iso maha. Myös jos makaan vatsallani tuntuu tosi epämukavalta. Edellisessä raskaudessa oon käynyt hierojalla joskus rv 15 vatsallaan. Nyt ei kyl mitään tsänssiä. Keskenmenon pelko on niin iso. Alkuillasta väsyttää. Etovuus on pysynyt poissa. Kaikenlaisia alavatsatuntemuksia on kyllä.
Täällä sama, vatsaa turvottaa tosi kovasti! Viikkoja nyt 6+2. Armoton nälkä on myös, koko ajan pitäisi olla jotain naposteltavaa, ettei tule nälkä eikä paha olo 😅 Edellisissä raskauksissa en muista poteneeni näin kovaa nälkää 🙈

Mulla suurimmat oireet tähän mennessä on väsymys ja suolisto-oireet. Kellontarkka mahan toiminta ei olekaan sitä enää. Outoa 🙈

Lisäksi kaikki ruoka tuntuu niiiiin suolaiselta, mie paistoi pyttäriä enkä pystynyt syömään kun maistui pelkkää suolaa 😳

Tänään oli ekaa kertaa oikeesti huono olo. Mutta kesti vaan sen hetken ennen syömistä ja sitten helpotti. 😅 7+3. Pitäis muistaa syödä hyvin ja säännöllisesti.
Mulla lievää jatkuvaa pahoinvointia ja siksi oon alkanut syömään ihan koko ajan, koska sitä sanotaan että syöminen helpottaa :tears: Toinen on että tuntuu et koko ajan pitää juoda mehua, että sekin muka helpottais oloa. No, ei oikein ole kummastakaan ollut mitään hyötyä, mutta varmuuden vuoksi pitää kyllä jatkaa tätä jatkuvaa napostelua, ettei ainakaan pääse olo pahenemaan🙈

Yritän ajatella että tää on tosi hyvä juttu, edellisissä keskeytyneissä keskenmenoissa ei ehtinyt olla mitään oloja joten nyt uskon, että toistaiseksi ainakin kaikki on hyvin!

Mulla taas elämäneliksiiri on maustettu vissyvesi, erityisesti novelle mango guava tölkistä. Vesimelooni ja kaikki raikkaat asiat maistuu. Sekä roskaruoka. 🫠🫣
Kahvi ei oo kahteen viikkoon mennyt alas ollenkaan, tänään tein kylmäkahvia ja se meni jotenkin.

Mulla vasta 4+2 ja tänään ollut sellanen olo, että nälättää ja oksettaa samaan aikaan. Ei kovin pahasti, mutta ärsyttävästi, ja aiemmissa raskauksissa tää on tullut paljon myöhemmin. Varasin nyt sit varhaisultran kuitenkin, kun rupes kuumottaa mahdolliset kaksoset, viivakin oli niin tumma tänään 🫣 Totesin just miehelle et kannattaa varmaan ostaa suoraan 7-paikkanen auto, ettei käy niin et ostaa nyt 5-paikkaisen ja tuleekin ne kaksoset 😂 (oikeesti en kyllä kovin vahvasti siihen usko)

Sit onko kellään muulla yövalvomista? En saa iltaisin millään unta! Tätä jatkunut jo viikon verran 😬 Eihän tässä lomilla muuten mitään, mutta kun isompien kanssa pitää kuitenkin herätä suht aikaisin 😬 Vielä ei oo kovin pahasti väsytellyt, mutta varmasti kohta tällä menolla!

Mulla vasta 4+2 ja tänään ollut sellanen olo, että nälättää ja oksettaa samaan aikaan. Ei kovin pahasti, mutta ärsyttävästi, ja aiemmissa raskauksissa tää on tullut paljon myöhemmin. Varasin nyt sit varhaisultran kuitenkin, kun rupes kuumottaa mahdolliset kaksoset, viivakin oli niin tumma tänään 🫣 Totesin just miehelle et kannattaa varmaan ostaa suoraan 7-paikkanen auto, ettei käy niin et ostaa nyt 5-paikkaisen ja tuleekin ne kaksoset 😂 (oikeesti en kyllä kovin vahvasti siihen usko)

Sit onko kellään muulla yövalvomista? En saa iltaisin millään unta! Tätä jatkunut jo viikon verran 😬 Eihän tässä lomilla muuten mitään, mutta kun isompien kanssa pitää kuitenkin herätä suht aikaisin 😬 Vielä ei oo kovin pahasti väsytellyt, mutta varmasti kohta tällä menolla!
Ei onneksi ittee oo valvottanu, päin vastoin sammunu aika äkkiäkin😂🤭

Sit onko kellään muulla yövalvomista?
Mulla tais olla juurikin noilla viikoilla! Nukahdin kyllä mut heräsin 4-6 tunnin päästä sekalaisiin huoliin (tai ihan muuten vaan) ja sitten olisi saanut kyllä nukkumattia odotella taas parisen tuntia ennen kuin rauhoituin uudestaan nukkumaan (jos mahd). Sittemmin (5+ jotain alkaen) on ollut enemmän menoa mikä on pitänyt niin väsyneenä että viime ajat olen nukkunut hyvin.

Mulla oli viikko pari sitten kans semmosta pyörimistä, ettei saa unta.
Nyt oon nukkunut ihan hyvin. Mitä nyt tuo nelipäiväinen migreeni runteli myös öisin. 😬
Mulla on edellisissä tullut unettomuus myöhemmillä viikolla. Et valvoo aamuöisin. Se on kyllä rankkaa töiden kanssa.
Eilen oli eka kerran ihan laatta jo kurkussa ja vielä töissä. Olin ihan paniikissa, ku teen elintarvikkeita nii tääl ei voi kyl laatata ku vessaan. Että jos en ehdi. Mut ei tullu. Kotona oli vaikea saada mitään syötyä ja pitkään nieleksin pöntön vieressä. En tiedä oliko migreenistä, raskaudesta vai helteestä johtuvaa. Meni yöllä pois.

Takaisin