Raskaus- (ja muutkin) oireet

Tämä ärtyneisyys on kyllä ihan älytöntä. Se oli esikoisenkin raskaudessa ensimmäinen oire. Ja nyt kyllä koetellaan, kun lisäksi taaperolla on juuri joku ”en halua nukahtaa yöunille ollenkaan” -vaihe. 😮‍💨

Syökö kukaan muu raskauspahoinvointi lääkkeitä? Itsellä löyty kaapista edellisestä raskaudesta ja päätin alkaa napsimaan oksentamisen jälkeen. Huomattavasti parempi olotila ja öisinkin saan nukuttua. Näitä saa ihan terveyskeskuksesta, kun jättää soittopyynnön ja lääkäri tekee suoraan lähetteen vuorokauden sisällä.

Itsellä ei vielä pahoja oireita, onneksi. Vatsassa pistelee, sykkeet on korkeammalla kuin yleensä. Välillä vähän darrainen olo.

Nyt rv 5+2, orastavaa pahoinvointia iltaisin jos ateriavälit venyy. Mutta ei vielä mitään verrattuna edellisen alkuraskauden oloihin. Vessassa saa käydä tiheään, ja ajoittain pientä paineen tunnetta alavatsassa ja menkkakipua.
Mut muuten tosi vähäoireinen olo ja sehän tietysti epäilyttää. Mutta taitaa monella muullakin olla vielä vähäoireista aikaa 😊
Yritän nyt hyödyntää tän oireettoman ajan liikkumalla mahdollisimman paljon ja tekemällä lasten kanssa asioita, joita ei sitten enää pahoinvoinnin kanssa pysty tekemään. 👍

Nukun joka päivä päikkärit ja olen silti ihan poikki ja etova olo usein kun on mennyt liian pitkään edellisestä ruuasta.. en tajua, miten oireet on alhaisesta HCG:sta huolimatta näin "selvät" jo. Mulla siis pitäisi olla 5+5, mutta hcg tosi matala verikokeilla mitattuna, vaikka selvästi nouseekin. Saa nähdä mitä tälle raskaudelle käy, iso riski keskenmenoon, mutta kirjoittelen tänne nyt vähän varuilta, jos ultrassa tulisikin yllättäviä positiivisia uutisia ❤️ pääsee sit salaiselle puolellekin jos tarve 🙈

Syökö kukaan muu raskauspahoinvointi lääkkeitä? Itsellä löyty kaapista edellisestä raskaudesta ja päätin alkaa napsimaan oksentamisen jälkeen. Huomattavasti parempi olotila ja öisinkin saan nukuttua. Näitä saa ihan terveyskeskuksesta, kun jättää soittopyynnön ja lääkäri tekee suoraan lähetteen vuorokauden sisällä.
osaatko sanoa, että saako noita lääkkeitä, jos raskauspahoinvointi on voimakasta (esim. vaikea syödä mitään, voimaton olo), mutta ei kuitenkaan ylly oksentamiseksi saakka?

osaatko sanoa, että saako noita lääkkeitä, jos raskauspahoinvointi on voimakasta (esim. vaikea syödä mitään, voimaton olo), mutta ei kuitenkaan ylly oksentamiseksi saakka?

Todella helposti myöntävät, ei oo pakko oksentaa, mutta voihan vähän liioitella ja sanoi, että on oksentanut muutaman kerran. Kyllähän jatkuva pahoinvoiva olo vaikuttaa jaksamiseen, varsinkin jos on voimakasta. Itellä nää auttaa myös yöuniin, eli nukun yöt oikein hyvin 😉

Itsellä yleensä oksennus tulee juuri kun ei ole edes huono olo, vaan ruokailussa, jos vähänkin syön "liikaa". Eli alkaa ruoka etomaan. Sitten on jo myöhäistä 🫣

Mulla on tämän raskauden eka päivä kun etovuus on vaivannut useampaan otteeseen (5+4). Oon reissussa eikä oo mitään evästä mukana, en tiedä pitäisikö lähteä 24/7 markettiin ostamaan jotain ettei pahene, aamupalaa saisi joka tapauksessa 7 tunnin päästä 🫣

Kyllä saat kun vaadit.

Mulle eivät millään meinanneet antaa edellisessä raskaudessa. Piti ostaa kaiken maailman rannekkeita joista ei ollu mitää apua.... Sit terkkari kirjoitti mulle 4pv sairaslomaa mut eipä se kamalasti auta ku oksentelee pitkin päivää. Iha ku se siihen neljään päivään loppuisi se pahoinvointi... Ja lääkäri sitä mieltä ettei voi antaa lääkkeitä, ku ei ole tarpeeksi huono olo. Eli jos haluaa oikeesti hoitoa niin sitä pitää vaatia tai mennä hakemaan yksityiseltä. Mulla oli nii paljon pahoinvointia etten voinut syödä ja paino tippui.

Nyt on ollut oireena alavatsan turvotus. Sitä ei ole ollut aikaisemmissa ollenkaan. Tämä ois syntyessään viides lapsi. Pahoinvointia en kyllä odota innolla... :S

Mulle eivät millään meinanneet antaa edellisessä raskaudessa. Piti ostaa kaiken maailman rannekkeita joista ei ollu mitää apua.... Sit terkkari kirjoitti mulle 4pv sairaslomaa mut eipä se kamalasti auta ku oksentelee pitkin päivää. Iha ku se siihen neljään päivään loppuisi se pahoinvointi... Ja lääkäri sitä mieltä ettei voi antaa lääkkeitä, ku ei ole tarpeeksi huono olo. Eli jos haluaa oikeesti hoitoa niin sitä pitää vaatia tai mennä hakemaan yksityiseltä. Mulla oli nii paljon pahoinvointia etten voinut syödä ja paino tippui.

Onpa jännä, kaikilla, joilla nyt 2025 syntynyt vauva on saanut todella helposti pahoinvointilääkettä. Eivätkä ole kokeneet sen saamisen olleen vaikeaa. Tätä lääkettä ei ollut kun itse odotin 2023 syntynyttä lastani. Itsekin viime vuoden lopulla alkaneeseen raksauteen sain heti kun soitin terveyskeskukseen. Toki viime raskaudessa oksentelua ollu todella usein ja astma pahensi asiaa (sain flunssasena jatkuvia kohtauksia jotka päätyi oksentamiseen).

Mulla on jäätävä vatsan turvotus. Illalla on oikeasti iso maha. Myös jos makaan vatsallani tuntuu tosi epämukavalta. Edellisessä raskaudessa oon käynyt hierojalla joskus rv 15 vatsallaan. Nyt ei kyl mitään tsänssiä. Keskenmenon pelko on niin iso. Alkuillasta väsyttää. Etovuus on pysynyt poissa. Kaikenlaisia alavatsatuntemuksia on kyllä.

Mulla alkoi oireena ärtyneisyys viikko sitten ja hetken ajattelinkin että on pms oiretta kun suklaan himokin ihan kyltymätön. Muistinkin että viimme raskaudessa ihan samat luulot, vaan eipä menkat alkaneetkaan 🥹 nyt 4+0 ja ärsyynnyn tosi helposti 🙈 alavatsalla painon tunnetta ja nippailuja, joka on niin ihanan lohduttavaa ja rauhoittaa mieltä että kyllä siellä joku kasvaa ❤️

Mulla on edelliset raskaudet olleet tosi vähäoireisia ja toivon tämänkin olevan. Aavistin kyllä jo ennen testiä olevani raskaana, kun lämmöt käyttäytyi ihan kummasti ja vasen tissi alkoi tuntua raskaalta 😄 Olen myös kuukausi sitten aloittanut ruokavalio-ohjelman, jossa joka päivälle sama kalorimäärä, ja kolme viikkoa ne kalorit tuntui ihan riittäviltä, mutta viikko sitten alkoi olla koko ajan nälkä ja söinkin sitten jatkuvasti suklaata lisäksi 🙈

Siis muaki ny hämää et misä ylipäätänsä on mun raskauspahoinvointi (ehkä sitä ei tule, dont know) mutta sais kyllä tulla😂🤭 ennen raskautta oon saattanut oksennella aamuisin jos en aamupalaa ole ihan heti päässyt syömään, mutta nyt ku raskaana.. misä se paha olo oikein on ?😂

Siis muaki ny hämää et misä ylipäätänsä on mun raskauspahoinvointi (ehkä sitä ei tule, dont know) mutta sais kyllä tulla😂🤭 ennen raskautta oon saattanut oksennella aamuisin jos en aamupalaa ole ihan heti päässyt syömään, mutta nyt ku raskaana.. misä se paha olo oikein on ?😂
Oisko se sulla raskausoire kun ei olekkaan pahaa oloa? 🤔😂
Ihan kuin mulla esikoista odottaessa ei ollut selkä kipuja tm, vaikka etukäteen pelkäsin, koska mulla oli herkästi kipeytyvä selkä silloin, mutta se vaiva hävisi raskauden myötä! 😵

Takaisin