Raskaus- (ja muutkin) oireet

Etova olo on näemmä asettunut taloksi. Onneksi näillä helteillä on helppo perustella oireita, esim se ettei ruoka maistu 😁 Aamun raskaustestikin oli vahvistunut kivasti. Kyllä näillä oloilla alkaa jo olla enemmän uskoa siihen että tuolla on oikeasti joku.

Mulla oletettavasti 5+0 tänään ja oireina tähän mennessä ollut mm. etovaa oloa, rintojen turvotusta ja nännien arkuutta, väsymystä ja pientä jomottelua vatsalla/alaselässä. Muutaman päivän oli todella hankalaa päänsärkyä.

Lisäksi melkein koko viime viikon oli rusehtavaa pyyhkäisyvuotoa, joka kuulemma voi olla ihan normaalia (ja neuvolan mukaan ei tarvitse olla yhtään huolissaan), mutta ensimmäinen raskaus, vähäiset viikot ja vuosien lapsettomuus, niin oon kerännyt kierroksia kyllä tuosta tuhrusta. 😅 Tänään on ollut ahdistavan oireetonta, ei edes pahoinvointia ole ollut, ja oon koko ajan tisseissä kiinni, että kai niitä nyt edes vielä aristaa. 🙄

Täällä menossa 6+5 eikä oireita juuri mitään 😯 rinnat alkoi pienesti tänään aristamaan ja nälkä on jatkuva 😁 onneksi saatiin varhaisultrassa tänään varmistus, että siellä tosiaan on pikkutyyppi, kehosta sitä ei vielä voi mitenkään aistia. Sen takia teinkin raskaustestin vasta 6+0 kun ei mitään viitteitä, paitsi toki menkkojen puuttuminen mikä on itselle yleistä muutenkin. Kai se on vaan nautittava oireettomuudesta niin kauan kuin sitä kestää 😀

Täällä menossa 6+5 eikä oireita juuri mitään 😯 rinnat alkoi pienesti tänään aristamaan ja nälkä on jatkuva 😁 onneksi saatiin varhaisultrassa tänään varmistus, että siellä tosiaan on pikkutyyppi, kehosta sitä ei vielä voi mitenkään aistia. Sen takia teinkin raskaustestin vasta 6+0 kun ei mitään viitteitä, paitsi toki menkkojen puuttuminen mikä on itselle yleistä muutenkin. Kai se on vaan nautittava oireettomuudesta niin kauan kuin sitä kestää 😀
Mulla sama homma, nyt siis 8+4 ja jatkuva nälkä on mun vallitsevin oire, pahasta olosta ei tietookaa😂

Mulla sama homma, nyt siis 8+4 ja jatkuva nälkä on mun vallitsevin oire, pahasta olosta ei tietookaa😂
Nautitaan nyt tästä, kun voidaan 😂 toki tää pohjaton nälän tunnekin on työläs, kun koko aika saa olla syömässä 😁 onneks toistaiseksi tekee eniten mieli hedelmiä, johtuu varmaan myös helteistä!

Nyt on taas aamulla paha olla, eilen ja yöllä oli myös vähän pinnallisen laskimotukon oiretta, pitänee laittaa neuvolaan viestiä aiheesta.

Sinänsä oireet on kai hyvä merkki, mutta perjantaina sen sitten kuulee mikä on tilanne, olenko kärsinyt oireista ihan turhaan 😞

Pahoinvointi. Tätäkö se nyt on? Kuvotusta ja "merisairautta melkein 24/7. Alkaa yleensä aamupäivällä ja jatkuu iltaan asti. Yö menee suht hyvin. Oksua ei tule, mutta etoo ja yökkii ihme asioille. Aiemmista ei ollut kuin todella lievää etomista ja harvoin.

Miten muut selviää tämän olon kanssa töissä? Itellä tekee kyllä tiukkaa.

Pahoinvointi. Tätäkö se nyt on? Kuvotusta ja "merisairautta melkein 24/7. Alkaa yleensä aamupäivällä ja jatkuu iltaan asti. Yö menee suht hyvin. Oksua ei tule, mutta etoo ja yökkii ihme asioille. Aiemmista ei ollut kuin todella lievää etomista ja harvoin.

Voih, itsellä oli ekassa raskaudessa tuota samaa.. 24/7 kuin olisi krapulassa..😖 Itsellä ei kyllä tuntunut auttavan mikään, tosin vähän helpotti kun yritti jotain napostella vähän väliä, vaikka mitään ei tehnyt mieli. Nyt jos tulisi sama, pyytäisin pahoinvointilääkettä. Oletko miettinyt sitä vaihtoehtoa?😊

Mulla on darrafiilis koko ajan 😂 tosin se voi johtua myös muustakin väsystä ja loman tarpeesta. Nyt 5pv aikaa vaan ihan itelle ja omille jutuille ❤️

Mutta nyt taitaa alkaa se tuttu vanha ihana nipistely ku kohtu kasvaa 😍 sitä oon oottanut!

Mulla oli kans edellisessä tuo jatkuva etova olo. Mulle auttoi sellaiset apteekista ostettavat pahoinvointirannekkeet (matkapahoinvointiin?), ne painaa ranteiden akupisteitä. Viimeksi käytin niitä loppusyksystä, joten ne sai hyvin vaatteiden alle piiloon. Nyt helteillä ei niin helposti.. 😆 täytyykin etsiä ne rannekkeet jo valmiiksi.

Tulipa sitten ensimmäinen oksennuskin tänään 🤮 kivasti sentään vr:llä junissa vessoja niin ehdin ajoissa.

Edelliseen (toki kesken menneeseen) verrattuna siis vointi heikompi, mutta siinä raskaudessa tuntui olevan jatkuvasti nälkä ja pissahätä, jotka nyt taas loistavat poissaolollaan.

Muoks: ja sinänsä olen toki kiitollinen oireista, vaikka koko ajan on vähän jännitys siitä miten tässä nyt kuitenkaan käy. Haluaisin silti toivoa, että oireellisuus olisi hyvä asia 🤞🏻

Muokattu viimeksi:

Ei mikään muu kuin lääkkeet. Joka päivä otan pahoinvointilääkettä, harvoina ne päivät, ettei olis ollut huono oloa, yökkimisyä ym.

No nyt se väsymys taitaa iskeä... Nukuin päiväunet, heräsin äsken ja olisin jo ihan valmis yöunille 😂 harvoin enää tähän aikaan nukun päikkäreitä mutta nyt vaan väsytti niin paljon 😅

Täällä kans väsymys jysähti tänään päälle. En tiedä johtuiko siitä, että nukuin ekaa kertaa kolmeen viikkoon edes lähes 8h yöllä 😅 Sen jälkeen oon iltapäivällä nukkunut päikkärit ja niistä lähtien ollut aivan veto pois. Mitähän töihin paluusta perjantaina tulee 🫣

Muuten aika lieviä oireita enimmäkseen ja toki toi väsymyskin menee valvomistenkin piikkiin, niin on kyllä muutaman päivän ollut vaikea uskoa tähän raskauteen. Onneks sentään lämmöt on suht ylhäällä ja leposyke taivaissa 🤞

Oletteko huomanneet, että hiukset rasvoittuvat nopeammin? Mä en huomannut tällaista esikoisen kanssa, pikemminkin saatoin pestä hiukset kahdesti viikossa ilman, että ne liimautuivat päähän. Mutta nyt täytyis melkein pestä päivittäin 😅

Oletteko huomanneet, että hiukset rasvoittuvat nopeammin? Mä en huomannut tällaista esikoisen kanssa, pikemminkin saatoin pestä hiukset kahdesti viikossa ilman, että ne liimautuivat päähän. Mutta nyt täytyis melkein pestä päivittäin 😅

Oon huomannut kyllä, mutta tätä taisi mulla olla jo silloin kun lopetin e-pillerit 🤔

Ihan ensimmäisiä raskausoireita. Nyt onneksi tasoittunut, ei rasvoittuminen niin usein 😅

Mulla myös kamala rasvaletti kahden päivän jälkeen 😂
Alamasussa jatkuvaa pientä tuntemusta, lievää kipua /nippailua. Ajattelen että mini siellä tekee tilaa itselleen 🥰 ja jatkuva lievästi etova/närästävä olo. Väsy on ihan kamala 😂😂

Muokattu viimeksi:
Onko kenelläkään muulla sellainen "täyteläinen" tunne mahassa koko ajan? 😅 Mulla on normaalisti tyyliin aina nälkä ja ruokahalu suorastaan liiankin erinomainen, mutta nyt tän alkuraskauden myötä oon huomannut, että ruokahalu on huonontunut ja vatsa tuntuu jatkuvasti sellaiselta täydeltä, ja kylläisyyden tunne säilyy syömisen jälkeen paljon pidempään. Varmaan turvotuskin näyttelee tässä omaa osaansa. Ja maha on kovalla!

Tuoremehuja en oo ostanut meille kotiin vuosiin, mutta nyt ostin niitä monta purkkia, niitä on nyt tehnyt mieli.

Mulla on kans tuota täyttä oloa ainakin välillä! Oikeestaan vaikuttaa siltä, että omista tuntemuksista ei voi tällä hetkellä ollenkaan tietää, onko nälkä vai ei 😂 Esim äsken ennen lounasta mulla oli todella täysi olo ja ajatuskin syömisestä ällötti, mut sit kun aloin syömään niin mahaan meni ihan hyvin iso annos ruokaa. Nyt tosin sit oksettaakin 😅 Toisaalta joskus voi tuntua et on hirvee nälkä ja kasaa kunnon annoksen ruokaa, sit parin lusikallisen jälkeen onkin ihan täys. Tai mikä kaikkein parasta: kauhee nälkä, mutta kaikki ruoka mitä kotoa löytyy, ällöttää tai muuten vaan tuntuu siltä ettei sittenkään halua syödä 😂

Ja vaikka edellisessä viestissä laitoin, että oireet on aika vähäisiä, niin hetkittäin (niin kuin nyt) on kyllä ollut yllättävän voimakastakin pahoinvointia. En muista, että edellisissä raskauksissa ois ollut tällaista ollenkaan, niissä se etova olokin oli vaan satunnaista. Nyt sitä on suurimman osan päivästä ja välillä tulee näitä oksu nousee kurkkuun -hetkiä. Toivottavasti ei tän pahemmaks menis, vihaan oksentamista 😬

Ainiin, ja kahvi alkoi maistua pahalta 💔 Eilen jäi jo pohjat aamukahvista juomatta, tänään en saanut edes puolikasta kuppia alas. Tais jäädä siihen kahvittelut hetkeks.

Takaisin