Raskaus- (ja muutkin) oireet

Mua nyt jotenkin stressaa (yllättyyyys) tämä, että tuntuu, että viikko sitten oli paljon huonompi vointi kuin vaikka nämä viimeiset pari päivää. 😅 Nyt siis toki vasta 5+5 menossa omien laskujen mukaan, mutta hankalin oire on toistaiseksi ollut tämä jäätävä väsymys, kun nukun parhaimmillaan paritkin päikkärit. Joo, on ummetusta, vatsan lievää kramppailua/nippailua, ruokahaluttomuutta, ajoittaista turvotusta - mutta sitten taas esimerkiksi rinnat on mulla arat ainoastaan jos niitä vähän kovemmin painaa, muuten en huomaa mitään, ja tänään tuntuu ettei niitä edes turvota sitäkään vähää mitä aiemmin. Etova olokin on ollut korkeintaan lievää eikä edes päivittäistä.

Mulla on ollut vaihtelua näissä päivissä muutenkin ja koitan suhtautua rennosti, mutta ei ole yhtään rento olo, vaikka testit on kuitenkin vahvistunut leffaviivoihin asti. 🥲 Mietin sitäkin, että voiko tähän omaan oloon vaan jotenkin tottua, että jos siksi vaikka ne ensioireet tuntui jotenkin enemmän silmiinpistäviltä. 🤷🏻‍♀️

Mua nyt jotenkin stressaa (yllättyyyys) tämä, että tuntuu, että viikko sitten oli paljon huonompi vointi kuin vaikka nämä viimeiset pari päivää. 😅 Nyt siis toki vasta 5+5 menossa omien laskujen mukaan, mutta hankalin oire on toistaiseksi ollut tämä jäätävä väsymys, kun nukun parhaimmillaan paritkin päikkärit. Joo, on ummetusta, vatsan lievää kramppailua/nippailua, ruokahaluttomuutta, ajoittaista turvotusta - mutta sitten taas esimerkiksi rinnat on mulla arat ainoastaan jos niitä vähän kovemmin painaa, muuten en huomaa mitään, ja tänään tuntuu ettei niitä edes turvota sitäkään vähää mitä aiemmin. Etova olokin on ollut korkeintaan lievää eikä edes päivittäistä.

Mulla on ollut vaihtelua näissä päivissä muutenkin ja koitan suhtautua rennosti, mutta ei ole yhtään rento olo, vaikka testit on kuitenkin vahvistunut leffaviivoihin asti. 🥲 Mietin sitäkin, että voiko tähän omaan oloon vaan jotenkin tottua, että jos siksi vaikka ne ensioireet tuntui jotenkin enemmän silmiinpistäviltä. 🤷🏻‍♀️
Kuulostaa ihan normaalilta. Oireilu voi tosiaan vaihdella päivittäin. Mullakin ykskaks loppu ihan kaikki oireet kun seinään, mutta pikkuhiljaa palasivat, kuitenkaan edelleen rintojen aristuskaan ei ole joka päivä samanlaista.

Esikoista odottaessa pahoinvointi alko jo ennenkun tein edes raskaustestin ja sitten kaikki oireet loppui tyystin joskus rv7, eikä tulleet takaisin.
En usko, että oireisiin varsinaisesti tottuu, ainakaan siinä mielessä että niitä ei huomaisi. Mutta kun itse kehoaan ja oloaan koko ajan nyt tarkkailee, sitä huomaa pienetkin muutokset suuntaan jos toiseen ja tottakai heti kun on parempi päivä, niin sitä alkaa herkästi miettimään onko kaikki ok. Mulla taas on lähes päivittäin alavatsakipua, lievää kylläkin, mutta sekin mietityttää, että onko tämä normaalia edelleen, nyt rv 9+2.

Alkuraskaus on kyllä todella stressaavaa, tai oikeastaan koko raskausaika. Jatkuvasti saa miettiä onko kaikki kunnossa ja pitäisi vielä koittaa nauttiakin tästä ajasta. En ymmärrä miten se onnistuisi, ainakaan vielä tässä vaiheessa😅

Kuulostaa ihan normaalilta. Oireilu voi tosiaan vaihdella päivittäin. Mullakin ykskaks loppu ihan kaikki oireet kun seinään, mutta pikkuhiljaa palasivat, kuitenkaan edelleen rintojen aristuskaan ei ole joka päivä samanlaista.

Esikoista odottaessa pahoinvointi alko jo ennenkun tein edes raskaustestin ja sitten kaikki oireet loppui tyystin joskus rv7, eikä tulleet takaisin.
En usko, että oireisiin varsinaisesti tottuu, ainakaan siinä mielessä että niitä ei huomaisi. Mutta kun itse kehoaan ja oloaan koko ajan nyt tarkkailee, sitä huomaa pienetkin muutokset suuntaan jos toiseen ja tottakai heti kun on parempi päivä, niin sitä alkaa herkästi miettimään onko kaikki ok. Mulla taas on lähes päivittäin alavatsakipua, lievää kylläkin, mutta sekin mietityttää, että onko tämä normaalia edelleen, nyt rv 9+2.

Alkuraskaus on kyllä todella stressaavaa, tai oikeastaan koko raskausaika. Jatkuvasti saa miettiä onko kaikki kunnossa ja pitäisi vielä koittaa nauttiakin tästä ajasta. En ymmärrä miten se onnistuisi, ainakaan vielä tässä vaiheessa😅

Kiitos vastauksesta! 🤍 Joo, mä en kanssa ymmärrä, että miten tästä pystyisi nyt vielä nauttimaan ja iloitsemaan. Mä olen ollut tänään koko päivän ihan alakuloinen, koska taas on se sama vahva tunne kuin ekoja testejä tehdessä, että ei tästä mitään voi tulla. Toivottavasti tää ei oo mikään oikeassa oleva intuitio, vaan pelkästään mun ahdistus ja kauhukuvat.

Huhhuh tänne rantautui joku kunnon vatsatauti/noro 2 v taaperolta. Hän oli koko viikonlopun vähän kipeä, ei oikein ruoka maistunut, ja oksensi kerran oikein kunnolla. Noh eikös tämä alkanut sitten itsellä eilen illalla…. Koko yön lentänyt laatta enkä ole nukkunut yhtään🤢🤮 Hyi hitto, onneksi säästynyt tältä taudilta aiemmin kun viimeksi lapsena ollut. Aivan kamalaa😪 Saapa nähdä jatkuuko vielä tänään.. 😖

Kuuluukohan alaselkäkivut asiaan? Tänään vaihtui siis RV7 ja alaselkää on jomotellut - kipu on lievää eikä tarvitse särkylääkettä, ja tätä on ollut yksittäisinä päivinä hetkellisesti aiemminkin, mutta nyt tähän kyllä ihan kiinnittää huomiota. Alavatsaakin välillä vähän jomottelee, niin huoli nousee taas pintaan, vaikkei sekään mitään uutta ole. 😅

Kuuluukohan alaselkäkivut asiaan? Tänään vaihtui siis RV7 ja alaselkää on jomotellut - kipu on lievää eikä tarvitse särkylääkettä, ja tätä on ollut yksittäisinä päivinä hetkellisesti aiemminkin, mutta nyt tähän kyllä ihan kiinnittää huomiota. Alavatsaakin välillä vähän jomottelee, niin huoli nousee taas pintaan, vaikkei sekään mitään uutta ole. 😅

Nämä mun alaselkä ja -vatsakivut on jatkuneet eilisestä asti, välillä säteilee reisiin ja ihan kuin pakaroihinkin. Paljon lievemmät kuin menkkakivut, mutta häiritsee, kun en pysty keskittymään muuhun. Välillä häviää, mutta tulee takaisin. Äsken tuli sitten pyyhkiessä rusehtavaa limaa. 😵‍💫

Jätin jo aamulla kahdeksalta soittopyynnön neuvolaan, mutta sieltä luvataan takaisinsoitto kolmen arkipäivän sisällä. On kyllä jotenkin nyt tosi huono fiilis tästä.

Itselle on jostain tulvinut mieleen huolestuneita ajatuksia, että mitä jos kaikki ei olekkaan hyvin. Oon kyllä kärsinyt pahoinvoinnista säännöllisesti, mutta saatiin julkisen tarjoama ultraääni vasta viikolle 14 ja siihen tuntuu olevan ihan hirveän pitkä aika. Varhaisultra kun oli viikolla 8. No, kai nämä(kin) ajatukset on normaaleita ja koitan vaan luottaa omaan kehoon ja siihen ajatukseen, että kaikki menee hyvin. Ja jos ei mene, niin siihen en ole itse pystynyt vaikuttamaan..

Nämä mun alaselkä ja -vatsakivut on jatkuneet eilisestä asti, välillä säteilee reisiin ja ihan kuin pakaroihinkin. Paljon lievemmät kuin menkkakivut, mutta häiritsee, kun en pysty keskittymään muuhun. Välillä häviää, mutta tulee takaisin. Äsken tuli sitten pyyhkiessä rusehtavaa limaa. 😵‍💫

Jätin jo aamulla kahdeksalta soittopyynnön neuvolaan, mutta sieltä luvataan takaisinsoitto kolmen arkipäivän sisällä. On kyllä jotenkin nyt tosi huono fiilis tästä.
Voi ei😔 Toi on kyllä kurjaa että soittopyyntöön vastaaminen voi viedä noin pitkän ajan, niin se on meilläkin, vaikka nimenomaan sanoivat että saa ja pitää soittaa jos tulee mitä vaan asiaa tai huolta. No mitä se takaisinsoitto enää parin päivän päästä siihen hetkeen auttaa🙄

Mulla myös lieviä menkkamaisia alavatsakipuja ollut ihan päivittäin, samoin uutena oireena pitkiä matkoja kävellessä kipu säteilee sisäreisiin. Tuntuu koko ajan siltä, kun menkat olisi alkamassa, eikä se minusta kuulosta kovin hyvältä.

Toivotaan että sulla on kaikesta huolimatta kaikki hyvin!

Eikö rusehtava vuoto (ymmärtääkseni) ole raskaudenkin aikana normaalia?🥹 Selkä/maha jonotukset myös voisi viitata ihan vain kohdun kasvamiseen, toivotaan parasta🫶🫶

Aika useilla tuota vuotoa tosiaan on. Itselläni ei siitä ole kokemusta, mutta hyvin monella tutullakin on ollut. Kaikki on silti ollut hyvin ❤️

Kiitos vastanneille! ❤️ Niin mäkin toivon, että kyytiläinen olisi kuitenkin messissä eikä alkaisi ainakaan runsaampi vuoto tai kovemmat kivut, ja että nää olis niitä normijuttuja. Varhaisultrassa perjantaina nähdään onneksi tilanne.

Mulla edelleen vaan lähinnä rinnat arat, päivästä riippuu kuinka paljon. Muutamana päivänä ollut vähän huonoa oloa aamupäivästä iltapäivän puolelle, jos ei oo jatkuvasti napostellut jotain. Väsymystä myös suht runsaasti. Ei kuitenkaan mitään älyttömän vahvoja oireita, joten unohtelen tämän tästä koko raskauden.

Mulla 9+2 etovien olojen jaksot on jo vähentyneet. Edellinen tuli eilen (kun olin ehkä saanut myös liikaa aurinkoa - katosi kun pakotti itsensä syömään vaikkei erityisen nälkä ollutkaan) mutta sitä edellistä en kunnolla edes muista. Muuten lähinnä rintojen arkuutta (joka välillä sekin jo unohtuu) ja turvotusta. Kohtua ei mielestäni kuitenkaan vielä turvotuksen seasta yhtään erotu vaikka innokkaasti oon yrittänyt tunnustella.

Edit: ja tänä aamuna ollut taas repäisykipuja, ja kohdun seutua kivistelee. Ja ehkä ihan tuossa häpykummun yläpuolella tuntuu pikkuisen möykyn alku vaikka mukavasti vatsamakkaroiden sisään jääkin 😍

Muokattu viimeksi:
Täällä kans ihan hirvee olo ollut pari viikkoa 🤢 Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta tosi lähellä on ollut ja jatkuvasti etoo. Syöminen auttaa just sen hetken, kun istuu pöydässä ja syö, mitä on pakko tehä vähintään parin tunnin välein, ettei olo mee ihan mahottomaks. Ja mitään ei tekis mieli syödä 🤯 Kahdessa aiemmassa raskaudessa ei ollut lähellekään tällasta ja pelkäsin jo jotain rypäle- tai monikkoraskautta, mutta maanantain ultrassa näytti ainakin ihan normaalilta yhen lapsen raskaudelta. Ihmettelen vaan, et jos muilla raskaudet on aina tällasia tai pahempia, niin miten kukaan hankkii enempää kuin yhden lapsen 😅

Annan kaiken sympatian teille joilla huonoa oloa, onneksi palkinto on mitä parhain kestää se 💗

Täällä edelleen ei juuri mitään oireita.. vähän erilaiset hajut alkaa aiheuttamaan yökkäilyrefleksiä, lähinnä kaikki ruokaan liittyvät 😄 ja aamuöisin välillä tulee jonkinlaista pientä alavatsan ns. repäisykipua, olisiko kasvavan kohdun kipua 💝

Annan kaiken sympatian teille joilla huonoa oloa, onneksi palkinto on mitä parhain kestää se 💗

Täällä edelleen ei juuri mitään oireita.. vähän erilaiset hajut alkaa aiheuttamaan yökkäilyrefleksiä, lähinnä kaikki ruokaan liittyvät 😄 ja aamuöisin välillä tulee jonkinlaista pientä alavatsan ns. repäisykipua, olisiko kasvavan kohdun kipua 💝
Sama täällä! Ainoastaan pieniki paha haju aiheuttaa yökkimistä. Muuten ei mitään😍

Takaisin