Raskaus- (ja muutkin) oireet

Kiitos vastauksista @Yrttiteetä tekisi mieli ja @Aakkoset . Toivotaan, että tosiaan on vain jotain hyvänlaatuista ohimenevää, itsellä toki kauhuajatukset nostavat päätään, kun kuitenkin tässä iässä keskenmenot ovat todennäköisiä. Tänään on myös muuten ollut hyvin paljon lievemmät oireet esimerkiksi pahoinvoinnin osalta, niin tietysti jotenkin sitä ajattelee että tottakai sekin on huono merkki. Hirveän stressaavaa tämä alkuaika! :disappointed-face:

Kiitos vastauksista @Yrttiteetä tekisi mieli ja @Aakkoset . Toivotaan, että tosiaan on vain jotain hyvänlaatuista ohimenevää, itsellä toki kauhuajatukset nostavat päätään, kun kuitenkin tässä iässä keskenmenot ovat todennäköisiä. Tänään on myös muuten ollut hyvin paljon lievemmät oireet esimerkiksi pahoinvoinnin osalta, niin tietysti jotenkin sitä ajattelee että tottakai sekin on huono merkki. Hirveän stressaavaa tämä alkuaika! :disappointed-face:

Oireiden vähyys voi olla vaan ohimenevää, kuuluu alkuraskauden, että välillä on ihan normi olo. Ite oon ollut huolissani, kun väsymystä en kauheasti ole kokenut. No tänään olen nukkunut puoleen päivään ja edelleen aivan loppu 😅

Mutta ymmärrän, itsellä myös kkm x2 viimeisin oli tammikuussa. Mutta itse luotan sitten ultraan, siihen asti pyrin olemaan suht neutraali koko raskauden suhteen (lie sitten itseni suojelua). Vasta sen jälkeen, jos kaikki näyttää hyvältä alan uskoa raskauteen. Jos varhaisultrassa kaikki kunnossa niin saa alkaa jännäämään onko terve ja kehittyy normaalisti 😅 Tää on tälläistä vaiheesta vaiheeseen elämistä, varsinkin kun juuri viime keskeytyneessä raskaudessa oli trisonomia poikkeuma. Joten en uskalla iloita tai ajatella, että meille olisi lasta tulossa, ennenkuin rakenneultrassa kaikki olisi kunnossa.

Tää on stressaavaa, ite pyrin vain olemaan liikaa ajattelematta mitään. Aikaisempien kkm kokemana ja yhden onnistuneen raskauden, niin en kyllä osaisi sanoa oireiden perusteella, milloin raskaus menee kesken. Ainoa ero on, että pahoinvointi alkanut huomattavasti aikaisemmin ja väsymystä vasta alkanut olemaan.

@Aakkoset Niinhän se varmasti on, että oireet voi vaihdella paljonkin. Itsellä takana vasta yksi raskaus, joka tosiaan päättyi sinne keskeytyneeseen keskenmenoon, ja siinä alkoi pahoinvointi pari viikkoa myöhemmin, mutta myös loppui heti kun raskaus oli mennyt kesken. Sen takia kuulostelen erityisesti tätä pahoinvointia tässä, jonka varhaisesta alkamisesta johtuen olin varovaisen toiveikas. Mutta eipä mitään toivoa odotella varhaisultraa viikolle 8 tai 9, vaan kävin sitten varaamassa ajan 6+4, jotta saa tähän jotain tietoa edes parin viikon sisään.

Onneksi huomenna jatkuu myös työt loman jälkeen, niin ei pysty ihan koko aikaa omia vointeja kuulostelemaankaan samalla tavalla.

@Aakkoset Niinhän se varmasti on, että oireet voi vaihdella paljonkin. Itsellä takana vasta yksi raskaus, joka tosiaan päättyi sinne keskeytyneeseen keskenmenoon, ja siinä alkoi pahoinvointi pari viikkoa myöhemmin, mutta myös loppui heti kun raskaus oli mennyt kesken. Sen takia kuulostelen erityisesti tätä pahoinvointia tässä, jonka varhaisesta alkamisesta johtuen olin varovaisen toiveikas. Mutta eipä mitään toivoa odotella varhaisultraa viikolle 8 tai 9, vaan kävin sitten varaamassa ajan 6+4, jotta saa tähän jotain tietoa edes parin viikon sisään.

Onneksi huomenna jatkuu myös työt loman jälkeen, niin ei pysty ihan koko aikaa omia vointeja kuulostelemaankaan samalla tavalla.

Mulla alkoi onnistuneesta raskaudesta pahoinvointi ja oireet kunnolla 8+0 tienoilla. Joten oireet voi olla vasta tulossa 😊 Ei ne yleensä kauhean aikaisin ala, sitten kestävät jonnekin ensimmäisen kolmanneksen loppuu. Ultra on se ainoa tapa tietää miten asiat kehittyy. Varsinkin jos sullekin taipumusta kkm. Kun itsellä tarvii aina lääketyhjennyksen, vuoto ei ala itsestään.

Mulla alkoi onnistuneesta raskaudesta pahoinvointi ja oireet kunnolla 8+0 tienoilla. Joten oireet voi olla vasta tulossa 😊 Ei ne yleensä kauhean aikaisin ala, sitten kestävät jonnekin ensimmäisen kolmanneksen loppuu. Ultra on se ainoa tapa tietää miten asiat kehittyy. Varsinkin jos sullekin taipumusta kkm. Kun itsellä tarvii aina lääketyhjennyksen, vuoto ei ala itsestään.
Mulla on ollut yllättävän huono olo tässä jo tällä 4+ -viikolla, ja viimeksi tosiaan alkoi pahoinvointi viikolla 6. Sinänsä tuo pahoinvointi tuo itselleni turvaa ehkä siksi, että vaikkei nyt ihan suoraan voi yhteneväisyyksiä ottaa, niin meidän suvun kaikki naiset ovat olleet todella pahoinvoivia kaikista raskauksistaan aika tarkkaan samanlaisen ajan ja samanlaisen oireiston, niin jotenkin ajattelisin että ehkä se voisi olla todennäköistä minullakin (vaikka ei varmasti täysin mahdotonta että minä olisinkin se vähiten huonovointinen).

Ja siksipä juuri se ultra tuli varattua nyt jo vähän aiemmaksi, kun edellinen kkm vaati lääkkeellisen tyhjennyksen joten ei voinut sitä keskeytymistä tietää muuta kuin ultralla.

Pitkiä ovat nämä epävarmat viikot.

Tuli noista repäisykivuista mieleen, että se on saattanut olla mulla jopa ihan eka raskausoire epämääräisten jomotusten ohella. Muistan ihmetelleeni dpo7 kun heilautin molemmat käsivarret päälaelleni laittaakseni hiukset ponnarille kävellessäni ja alavatsassa vihlaisi niin julmetusti. Ei ollut aiemmin käynyt noin niin jäi mieleen. Vai onko dpo7 liian varhaista repäisykivuille?

Tuli noista repäisykivuista mieleen, että se on saattanut olla mulla jopa ihan eka raskausoire epämääräisten jomotusten ohella. Muistan ihmetelleeni dpo7 kun heilautin molemmat käsivarret päälaelleni laittaakseni hiukset ponnarille kävellessäni ja alavatsassa vihlaisi niin julmetusti. Ei ollut aiemmin käynyt noin niin jäi mieleen. Vai onko dpo7 liian varhaista repäisykivuille?
Mullakin tuntui dpo7 tuollainen repäisy alavatsalla kun nousin yöllä vessaan. Ajattelin että olisi liittynyt kiinnittymiseen mutta nimenomaan repäisyltä se tuntui.

Mullakaan ei kyllä ole ollut mitään oireita! Paitsi ennen plussaa kauheat päänsäryt. Nyt ihan oireeton tai siis ei pahoinvointia väsymystä tai semmoista😃 vatsa kyllä on turvonnut ja housut puristaa tooosi paljon! Onneksi on voinu mekkoja käyttää

Onko muilla sellaista, että jos pitää mahaa sisään vedettynä ettei raskausturvotus näy, maha tulee nopeasti kipeäksi?

Onko muilla sellaista, että jos pitää mahaa sisään vedettynä ettei raskausturvotus näy, maha tulee nopeasti kipeäksi?
En ole kokeillut, koska olen vaan sanonut kaikille, että helle turvottaa. 😅 Toki mulla nyt ei huomattavan suurta turvotusta ole muutenkaan. Ehkä jotain liehuvaa kesämekkoa niskaan, ettei tarvitse koko ajan jännittää vatsalihaksia?

Mulla on turvotus vähentynyt, mutta toki vatsantoimintaa saanu taas normaalimmaksi lisäkuiduilla ja luumulla.

Pari päivää ollut pelottavan oireetonta. Ei mahajomotuksia tai tissiaristuksia. Selkä on kyllä ollut epätavallisen kipeä, mutta nostelin eilen painavia asioita ja nukuin huonolla alustalla niin se voi johtua siitäkin. Huomenna aion tehä taas raskaustestin niin voi edes seurata viivan vahvistumista. Eilisen testi sentäs oli vahvempi kuin sitä edellinen. Toki tässä vasta 5+0, mutta silti olisi luottavaisempi mieli jos oireet vahvistuisi.

siis vähän on epäreilut nää oireet, mitään ei tee mieli ja on tosi huono olo koko ajan, ja silti nälkä ois myös koko ajan. Yritän syyvä pieniä annoksia ees jotain parin tunnin välein. Mut ei auta oloon kyllä. Vähän tuntuu närästykseltäkin, mut ei auta rennie, joten tää on vaan sitä että oksettaa mut oksennus ei tule ulos asti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Itseäkin huolestuttanut oireiden vähäisyys mutta kun lueskelin tätä ketjua niin tuntuu että monella vielä oireet vähäisiä. Minulla ollut lähinnä rintojen ja alavatsan turvotusta. Alavatsan jomottelua oli aivan aluksi poisjääneiden kuukautisten aikaan mutta sitten se loppui. Jos haluaa hieman mielikuvitusta käyttää niin tänään ja eilen ehkä vähän oli etova olo mutta en voisi edes pahoinvoinniksi sanoa. Tänään 5+6

Täällä oireet ottaneet uuden suunnan. Viimeiset pari viikkoa menty tyylillä kunhan nesteitä menee, kuvotus on ollut niin kammottava. Viime yönä heräsin kuvotukseen ja tajusin, että on nälkä! Ekaa kertaa ikuisuuksiin ahdoin onnellisena kuivaa tortillalättyä naamariin 🤩 Pienet voitot.

Vähän pahoinvointi hiipinyt tänään enemmän esille. Näppäränä käytin hyödyksi työterveyttä ja sain nettichatin kautta reseptin xonveaan. Hinta vähän kauhistuttaa, mutta jos vielä malttaisi odotella lääkkeen aloitusta. Lääkkeen saatavuuskin aika huono, sunnuntaina asiaa isompaan kaupunkiin, josta lääkettä saa.

Vähän pahoinvointi hiipinyt tänään enemmän esille. Näppäränä käytin hyödyksi työterveyttä ja sain nettichatin kautta reseptin xonveaan. Hinta vähän kauhistuttaa, mutta jos vielä malttaisi odotella lääkkeen aloitusta. Lääkkeen saatavuuskin aika huono, sunnuntaina asiaa isompaan kaupunkiin, josta lääkettä saa.
Sivusta tuolta joulukuisista huutelen, käytin itse Xonveaa 6+5-16+5 välisen ajan. Sitä sai tosi kivasti pienempiinkin apteekkeihin ihan soittamalla tilattua, yleensä oli seuraavana päivänä noudettavissa 😊 kallis lääke, mutta auttoi mulla pahoinvointiin niin että pystyin toimimaan edes suht normaalisti arjessa 😅

Mulla tämä käytössä, kyllä mieluummin maksan hinna, kuin joutuisin ottamaan salkkua tai olemaan aivan sänkypotilaana. Lisäksi auttaa nukkumiseenkin, joten tupla hyöty 😊

Takaisin