Raskaus ja liikunta

Heippa pilvikirsikka. Mulla muuttui la np-ultrassa juurikin tuoksi 28.9, mutta en enää halunnut vaihtaa syyskuun puolelle. :) Olen myös kokenut tuon varhaisen supistelun ongelman ekassa raskaudessani..nyt tokassa olen ottanut niin rauhallisesti, että ei ole vastaavaa. Urheilut jäi jo plussatessa, kun lämmöt nousi sen verran..sitten tuli huono olo ja väsymys..minkä jälkeen olikin jo maha pystyssä. Kävellä yritän enemmän, mutta urheilut jatkuu sitten myöhemmin.
 
No kappas :) Mullahan vastas vielä rakenneultrassakin vauva pienempää, joten luulen että tää syntyy vasta lokakuun puolella. Kävelemässä minäkin oon käynyt ja muuten touhunnut, mutta ei kyllä pää kolmantena jalkana enää pysty menemään. Eipä tässä onneks enää pitkä aika ole, niin sitten pääsee taas urheilemaan ja ratsastamaan!
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Mulla siirrettiin ekassakin raskaudessa se 4 päivää taaksepäin ja lopulta syntyi 10 päivää yli lasketun ajan.. Eli kovasti uskon lokakuun puolella syntymiseen. Ekaa lasta juttelen marraskuisissa, mutta joulukuussahan poika on syntynyt (2013). :)
 
Tänään menossa kahvakuulaan, katotaan mitä vatsa sanoo! Tosin tajusin just et pitää ehkä hakea joku raskauspaita että kehtaan mennä sinne ettei maha vilku koko ajan.. D
 
Mulla kans ekassa raskaudessa siirrettiin laskettua aikaa viikolla eteenpäin ja loppupeleissä jouduin odottelemaan käynnistykseen asti että saatiin poika pihalle... Hermohan siinä lopussa meinasi mennä! Nyt yritän asennoitua siihen että tämä syntyy vasta marraskuussa, jotten ahdistu lopussa. Ja kaikille ollaan myös sanottu että syntyy loka-marraskuun vaihteessa. La 21.10 :) (Tää ei nyt varsinaisesti liittynyt tähän raskaus ja liikunta ketjuun mitenkään... :D)
 
Olen yrittänyt pikku lenkeillä käydä, mutta jo 3km lenkki oli mulle liikaa. Kaks supistusta ja armoton pissahätä vaikka just ennen lähtöä olin kotona käynyt. Mä en kyllä osaa kävellä rauhallisesti..että ehkä siksikin alkoi supistaa. Toinen supistus kesti puoli tuntia vaikka olin jo ehtinyt kotiin ja istumaan.
Oon kyllä pystynyt touhuilemaan kaikenlaista pihallakin. Ainoastaan kyykkiminen tuottaa taas lisää suppareita.

Viikonlopun harrastetapahtuma ei oikein jaksa innostaa, kun siellä on bajamajoja ja yks sisävessa missä on hiton kuuma aina. ..varsinkin siis jos on pissahätä tunnin välein.
 
Olen kyllä hävettävän vähän liikkunut nyt kesän aikana ja syönyt miten sattuu.. Sen nyt huomaakin painonnoususta ja selluliitista. Ajattelin että otan pienen loppukirin nyt elokuussa ja syyskuussa mahdollisuuksien mukaan. Suunnitelmissa olisi joka päivällä kävelylenkki, kevyt lounas ja muutama kerta viikossa vesijuoksua ja joogaa. Eiköhän sillä saa edes omatunnon puhtaaksi :p Painoa on tullut alkupainosta 12 kiloa ja terkkari oli sitä mieltä, että ei vielä paha mutta yli 15 kilon ei saisi mennä. Itsestä tuo 12 kiloa kuulosti aivan järkyttävän paljolta.
 
No mulla vaaka näyttää edelleen sen 6kg alkupainosta lisää. Ihmettelen että kuinkas niin vähän. Tosin kun olin vielä töissä poljin töihin ja mulla oli fyysinen duuni, mutta en oo nyt kahteen viikkoon ollut töissä eikä paino ole liikahtanut mihinkään suunta.

Oon kuullu että uimahalliin ei enää jossain vaiheessa saa mennä..oliskohan sen kloorin takia emt.
 
Hepsuli, uimahallit taitaa olla kiellettyjä bakteerien takia. Uida saa, jos kohdunsuu on kiinni. Uimahallissakin.
 
Harrastaako kukaan polkupyöräilyä? ratsastus oli pakko lopettaa kun 1-2 päivää treenin jälkeen oli alapää kuin hakattu :sad001. Pitäisi keksi joku hyvä urheilumuoto koska uinnista en tykkää
 
Mä vielä poljen, mutta joku sanoi että se just aiheuttaa hänelle suppareita. Mä kuitenkin oon polkenut kesät talvet että ehkä siksi mulle ei tuu siitä mitään. Toinen homma olikin sitten tuolla lenkillä kun oli niin paljon ylämäkiä kiivettävänä.
 
Mä poljin töihin aiemmin mutta nyt en oo tehnyt sitäkään. Lyhyempiä matkoja tosin poljen edelleen. Onneks ei oo pyöräilystä tullut mitään oireita. Kävelylenkillä alkaa välillä ikävästi pistää vatsaa
 
Uimiselle ei oo estettä ellei tosiaan oo kohdunsuu auennut, kuten joku jo mainitsi. Ihan loppuraskaudessa en menisi ehkä paljuilemaan itse kun on aika bakteeripesiä. Mutta esikoisesta uiskentelin rv 37-38 saakka.
 
Mä jouduin luopumaan triathlonpyörästäni n viikon 20 aikoihin kun matala kyyryasento alkoi sattua vatsaan. Siirryin vanhaan mummopyörääni, jossa leveät pyörät, pystyasento ja ei ole lukkokenkiä. Meinaan pyöräillä loppuun saakka, ellei tule ylläreitä.
 
Jee, tunnin kävelyn jälkeen lonkka meni jotenkin sijoiltaan ja kaikki kiertoliikkeet tekee todella "mukavaa".. Vähän kun olis taas urheilija, ei oo tervettä päivää! Ens viikko taitaa mennä sittenkin vesiurheilun parissa ja kiropraktikolla.
 
Mä oon ratsastanut omalla luottohevosellani vielä viime viikolla viimeisen kerran, nyt päätin lopettaa kun päästään rv 30 piakkoin.. nyt ratsastus alkaa jo tuntua alavatsassa. Pyöräilemään olen sen sijaan alkanut ja oman maastopyöräni sain heti hylätä juuri tämän kyyryasennon vuoksi, mutta mummiskamallin pyörällä pystyy ajella hyvillä mielin :D
 
Tuohon uimiseen, osaako joku sanoa siis mille viikoille asti voisi turvallisin mielin uida? Itse tykkään vedestä kovasti ja vasta eilen kuulin että uida ei saisi lopussa ollenkaan
 
Mä uisin ainakin ihan rauhassa 35-36 viikoille asti. Sillonhan on lääkärineuvola (?) ja sieltä kysysin jatkot.
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Olin itsekin miettinyt samaa kun viimeksi kohdunsuu tarkistettiin toukokuussa..
 
Ensikertalaisella pysyy yleensä paikat kiinni hyvin aika loppuun asti ja eiköhän tuo lääkäri ole viikoilla 35-36 ihan hyvä aika tsekata asiaa. Mä nyt en uimaan kaipaakaan, mutta mulla uudelleen synnyttäjänä ainaskin jo neuvolakorttiin merkattiin jotain 0,5cm auki -juttua. En tiedä, olisko tää nyt sit este, jos uida haluaisi. Olkaa iloisia kaikki yli 30 viikoilla liikkuvat! Toisilla pelkkä uimapuvun pukeminen tuntuu niin vaivalloiselta ajatukselta, että liikkumiset on suunniteltu monen kuukauden päähän. :D Supistelee kyllä niin maan mainiosti pelkkä sohvalta nouseminen..
 
Takaisin
Top