Raskaus ja liikunta

MamaXfive, kai tässä oli samassa vähän puhe muustakin, kun äidin treenistä :) Mä tsekkasin ton vauvauintihomman meijän kunnalla ja naapuri kunnalla, niin täällä ainakin odotusaikana ilmoittaudutaan, jotta varmistetaan
pääsy. Lasketunajan mukaan siis ilmoittautuminen, niin se antaa osviittaa, milloin sit pääsis aloittaa...

Alysha: Vauvamuskarissa esikoisen kanssa käytiin ja tykättiin! Edelleenkin käydään isompien ryhmässä... Suosittelen kyllä :)
 
OK jemppu, niin ne on eri käytännöt eri paikkakunnilla :)
Eikä siis ollut kyse äidin treenistä vauvauinnista puhuttaessa vaan yleisesti harrastuksista raskauden jälkeen.
 
Mä kans odotan sitä että pääsis taas reippaammin liikkumaan. Nyt kävely on kyllä niin vaihtelevan löysää että se ei oikein vastaa sitä mitä pää tarvitsisi ennen olen hölkännyt&juossut. Meidän lähellä olevat uimahallit ei ole siistejä,ei huvita. Yök. (en ole suomessa ja mikää ei ole ällömpää kuin epähygieeniset uimahallit). Yksi iso plussa täällä on että synnytyksen jälkeen saa kymmenen kerran lähetteen fyssarille lantionpohjan lihasten harjoitteluun ja käynnit on kokonaan ilmaisia. Siitä on ehkä sitten hyvä alkaa laittaa pakettia taas kuntoon. Niillä on kuitenkin iso merkitys vatsan ja selän lihasten kunnolle.
 
Mitä tarkoittaa arvio "vanha"?
Juu piti vielä kirjoittamani että yritän ainakin palata entiseen ruokavaliooni, siihen mitä oli ennen raskautta (koska sen vuoksi uskon että ylipäätään tulin raskaaksi, olin laihduttanut jne.) ilman karkkeja elämään siis. :) Saas nähdä miten onnistuu kun on kotona paljon.
 
Meillä on isäntä alkanu puhuu tosta vauva uinnista koko perheen harrastuksena.
Pitänee alkaa selvittelee että voiko siihen vauvauintiin ottaa isoveikkaa mukaan ja onko ok et on molemmat vanhemmat sitten myös messissä. Ja millon ilmottautua siihen ja monen aikaan olis ym. Kiinnostusta siihen olis.
Sitten jatketaan uuden tulokkaan kera perhekerhossa käymistä, saa esikoinen sitten vähän edes oman ikäistä seuraa ja leikkikaveria.
 
Meillä ainakin tarjotaan sisarusuintia, johon voi mennä molempien lasten kanssa molemmat vanhemmat. Me ajateltiin niin, että minä otan pukuhuoneeseen kuopuksen ja mies ottaa esikoisen vaatteiden vaihtoon. Yleensä ajat on viikonloppuisin aamupäivästä, mutta näissäkin on eroja.

Hepsuli, oisko se niin kuin "vanha juttu"? Mulla ainakin lipsahtaa joskus väärä arvio puhelimella räpeltäessä.
 
Me ollaan käyty esikon kanssa vauvauinnissa ja sit kun vauva on 5kg niin päästään sisarrusryhmään.
 
Hepsuli, vahingossa olin painanut "vanha", kun kosketusnäytöllä selailen... Sorry! Ei siis tarkoittanut mitään :)
 
Me aloitettiin esikoisen kanssa vauvauinti. Täällä se olikin melkoinen prosessi :D mutta infot sun muut olivat äärimmäisen hyviä!

Lopulta käytiin kuitenkin vain yhden kerran. Poika nautti ihan älyttömästi, mutta paha korvatulehduskierre ja lopulta putkitus lopetti harrastuksen :sad001 Kokeillaan varmasti uudestaan kunhan kuopus on siinä vaiheessa!
 
Uus liikuntamuoto näin loppuajalle; haravointi! Jos vaan jaksaa seistä, niin siinä saa raitista ilmaa ja vähän kiertoliikettä yläkropalle. Ja saa tehdä just niin hitaasti kun tarvis! :wink Terveisin, tunnin haravoinut - väsynyt mutta onnellinen :p
 
Onko sulla mahdollisesti tukisukat ollu käytössä..vähintään maratonin arvoinen suoritus, kun reisiin asti ulottuvat tukisukat saa revittyä päälle. Onneksi suonikohjuja ei näytä tulevan lisää, kun pukeminen ja riisuminen alkoi kestää kymmenen minuuttia. :D
 
Haha, no ei sentään! Ihan tavalliset sukat. Yritin saada tosin aiemmin sukkahousuja jalkaan, pääsin polviin asti ja luovutin. Sukkahousut voitti 1-0. Ehkä sit ristiäisissä seuraavaksi :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Jnk, toikin pitää ihan paikkansa, kyllä siitä pukemisestakin pitäis jo pieni kunniamerkki saada! :D
 
No vähintään henkinen :D Haravointi on kyllä kivaa puuhaa! Harmi että itse asun kerrostalossa, mutta ehkä sukulaiset ei pane pahakseen haravointiavusta.. Nyt kun lojuu kotona päivät niin kaikki mistä tulee hyödyllinen olo on vaan plussaa! Huomenna ajattelin koittaa pientä pyörälenkkiä kun kävelyssä alkaa hieman liian nopeesti supistelemaan
 
Niin on, ja parasta on kun konkreettisesti saa jotain aikaan, oli se sitten liikuntaa tai vaikka paperien mapittamista! :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
Takaisin
Top