Raskaus ja liikunta

No voihan...mä ilmoittauduin elämäni ekaa kertaa (!!!) jumppaan, kun aattelin, että tarttis jotain tehdä. Kävelen kyllä päivittäin pari tuntia mut jotain aerobista siis. Bodybalance oli tunnin nimi, ja kuulemma sopii kyllä raskaana olevalle. Mutta ehkä jotain liikkeitä pitänee karsia... En kyllä edes tie mitä tunnilla tapahtuu, oon ihan pihalla tälläsistä jutuista :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: mai
Hahaa, mäkin kävin olojen helpottamisen kunniaks mummojen vesijumpassa tänään. Tuntui kyllä tosi hyvältä kun pitkästä aikaa pystyi ja jaksoi liikkua normaalisti. :)
 
Todellakin kanattaa kayda jumpassa tms. Tassa jutussahan puhutaan naisista jotka treenaa kovaa ja isoilla painoilla.
Bodybalancessa olen minakin kaynyt, ja se on tosi mukavaa. Ei liian rankkaa, mutta hiki tulee kylla. Niilla tunneilla ehka rajoittaisin ainoastaan vatsalihasliikkeita, enka niitakaan jos on kevyempi vaihtoehto niita tehda.
Liikunta on todella tarkeaa, joten en panikoisi taman artikkelin vuoksi, koska harva meista treenaa tuolla tasolla kuin mita siina puhutaan. Ennemminkin niinpain etta useimmat meista ei tee tarpeeksi liikuntaa, jos ollenkaan.
 
Mulla tuo uinti on nyt tauolla. Suun ja nenän limakalvot niin herkät nyt etteivät kestä kloorin höyryjä. Altaan reunalllakaan en näemmä enää voi istua esikoisen uintia valvomassa:inpain:. Nuhan pukkasi taas.

Ilmoittauduin joogaan ja eilen sinne pääsin. Vähän jännitti, miten tämän mummun kropan kanssa selviän siellä. Onneksi oli mahtava ohjaaja. Otti vatsaliikkeissä raskauteni huomioon (sehän näkyy jo selvästi) ja anto muita liikkeitä. Silti mahakrampit vaivasivat kaikissa kiertoliikkeissä. Huomasi taas, miten keskivartalon tuki on olennaista. Ja tasapaino! Minne se on karannut? Ja kireyttä kivuksi asti niskassa. Siinä lie syy viime viikkojen päänsärkyyn. - Mutta tänään on irtonainen ja parempi fiilis koko kehossa!

Kyllä tuo yksi joogakerta havahdutti huomaamaan että ei tää olo parane ellen tee asialle jotain. Oon päässyt ihan kangistumaan. Ja raskaus kun etenee, kömpelyys ja krampit vaan lisääntyy. Taijan ottaa päiväohjelmaani joogahetket takaisin.

Joogassa on kyllä parasta sen lempeys. Että omaa kehoa kuunnellen ollaan.
 
Oon kans aivan hurahtanut joogailija! Aina ei vaan jaksa lähteä salille nostamaan puntteja tai kova tempoisiin taekwondo-treeneihin, sillon on ihanaa harjottaa jotain rauhallisempaa lajia. Mulla on käytössä Yoogaia-verkkojooga niin ei tarvi kotoakaan poistua! Voi vaan laittaa läppärin lattialle, huoneen oven kiinni ja pari kynttilää niin on oma studio pystyssä :) Siellä on muuten myös pre natal ja natal joogaa
 
Se bodybalance oli kans tosi hyvä. Rauhallista ja paljon venyttelyä. Teki mun rautakankikropalleni tosi hyvää! Lihakset tuli helkkarin kipeiksi...ens viikol uusiks. Pakko notkeuttaa tätä kroppaa!
 
Jnk hyvä vinkki tuo verkkojooga! Meillä joogakurssit täynnä ja raskausjoogat päivisin kun olen töissä, niin siitä vois saada hyvän korvikkeen! :) Aikaisemmin en oo joogannut, mutta se jotenkin houkuttais raskausajan liikuntamuotona.
 
Se on ihan loistava! Mun yks kaveri tekee youtubesta joogaa mut sekin tais satsata tohon yoogaiaan just.. Oon alkanut tehdä sleep yogaa sieltä eli makaan paikallani ja kohdistaa huomion eri osaan vartaloa. Sit tulee tosi huipputreenattuolo jälkeen päin :D Heh, ei varsinaisesti mut ihanan rento-olo!
 
oon viimeksi käyny treenaamassa helmikuussa, en kestä :sad001 mutta nyt kun mies palaa sunnuntaina surffireissultaan niin Elixia, täältä tullaan taas! Ei mun ukko siis 3 kk oo surffaamassa ollut mut oon voinut NIIN huonosti että sohvan pohjalla meni aikalailla vappuun asti ja sit tuli himmee flunssa ja nyt tuntuu ekaa kertaa siltä pitkään aikaan että on päästävä pumppaan rautaa! oon siis muutaman kerran käyny kävelyllä tämän pahoinvoinnin aikana mutta raikas ilma ei todellakaan tehonnut pahoinvointiin, tuli vain huonompi olo. Ja väsymys, voi jumpe! Ekassa raskaudessa mulla tuli 20kg lisää ja nyt todellakin aijon päästä vähemmillä kiloilla. Tuntuu et ekan kanssa kaikki pelotteli kuinka pitää ottaa rauhallisemmin ja syke ei saa nousta ja sitä sun tätä ei saa tehdä ja sit lopputulema oli se ettei huvittanu enää salille kammeta. Nyt vaan vielä hion saliohjelman sopivaksi ja sit mennään!
 
Mulla ainakin teki niin hyvää päästä taas reenaamaan, vaikka huomaakin, että vähän pitää ottaa iisimmin. Oon nyt kolme viikkoa taas käynyt 1-2krt viikossa(normi mulla 3-4krt) ja pääkoppa kiittää eikä selkä oo vaivannu. :)
 
Vastarannan kiiski terve! En oo koskaan ollu oikein sali ihmisiä, mutta ulkoilua on tullu sitäkin enemmän. Koiran kanssa lähinnä. Tuli hommattua pojalle strider merkkinen potkupyörä nyt ni ai mahdoton mitä kaahaamista sillä. Pitää varmaan loppuraskaudesta ottaa ittelleen kotsarit eteen ja juosta pojan perässä :joyful:
 
Itellä vielä kuntoutuminen kesken auto-onnettomuuden jäljiltä. Joka viikko mennään parempaan suuntaan, mutta kyllä syö kun kunto on huonompi kuin moniin vuosiin. Uiminenkaan ei vielä onnistunut, tosin altaaseen jäi silti säryt ja kivut, niin kait siellä silloin tällöin voisi käydä lillumassa. Tällä hetkellä on riittämiin, että menen nuo rappukäytävätyyppiset portaat ylös-alas noin 15 krta päivässä :sad001
 
Voimia kuntoutumiseen pellefantti!!!
 
Ihanaa, aurinko paistaa :) tänään vois mennä pitkästä aikaa ihan kunnon kävelylenkille.
 
Oon ollut nyt kolme kertaa siel balancessa ja tekee kyl älyttömän hyvää! Peilistä näkyy kankee, punanen ja puuskuttava tyyppi, mut oon huomannut että esim yöunet on paljon paremmat balancen jälkeen.

Koiralenkit alkaa reippaissa merkeissä, mutta tunnin jälkeen alkaa askel vähän hidastua mm. kovan pissahädän takia... mut toisaalta onneks on noi koirat, pysyn liikkeessä niiden mukana loppuun asti (toivottavasti) ja sit taas kun bebe on syntynyt, on varmaan ihan tervetulleita pienet happihyppelyt kaiken sen imettämisen välissä :)
 
Koiralenkillä tulee käytyä paljon, tää pitää hyvi liikkeessä, vaikka vähä onki jo vauhti hidastunu :D

Suosittelen kyllä joogaa, itse oon käyny sellasessa mammajoogassa (joho hyvi pääsee viikolla tälläsenä vuorotyöläisenä), siellä on kivasti harjoiteltu juttuja jotka valmentaa tulevaan synnytykseen :) uskon että näistä apua! :)
 
Varasin illaksi spinning-tunnin ja torstaille vatsa-peppu-reisi -jumpan.. Yhtään ei huvita, mutta jos siitä salista pitää maksaa (määräaikainen sopimus ja tarvis lääkärinlausunnon yksityiseltä et saan jäädytettyä sen) niin yritän nyt sit käyttää sitä prkl! :D
 
Haha AinoJ, mulla vähän sama juttu pissahädän kanssa, mut onneks asutaan täällä korvessa ni tänäänki oli vaan pakko käydä puolivälissä lenkkiä kyykkypissalla puskassa. :D
 
Mulla on jäänyt juoksulenkit ton pissahädän takia kokonaan. Pitkät kävelylenkitkin saa tuon aikaan. Ja ei auta että käy vessassa ennen ulos menemistä.
 
Sorry oon vierailevana tuolta syyskuisista, mutta mulla on la 28.9, niin enkös mä melkein mene lokakuisestakin :rolleyes:

Täällähän oli ratsastavia äitejä enemmänkin :) Mulla on myös oma heppa, mutta selkään en ole kyllä enää rohjennut. Kova hinku olis, mutta mä pelkään putoamista. Ratsastanut olen pienestä asti ja sen myötä hyvä tasapaino tullut, mutta kyllähän sieltä silti joskus mätkähtää. Varsinkin kun tuo minun on vielä nuori ja innostuessaan pukittelee.. Hatunnosto teille jotka vielä ratsastatte :) Nykyään myös jo reippaampi kävely pistää supistamaan, niin tiedä sitten kestäiskö enää ratsastusta. Onneks sitä ehtii taas päästelemään häntä suorana :wink
 
Takaisin
Top