Raskaus alkutekiöissään

Siispä löysin tällaisen kohdan:

Sokerirasitusta ei tarvita jos henkilö on:

Alle 25-vuotias, normaalipainoinen (BMI alle 26) ensisynnyttäjä (ensimmäisellä neuvolakäynnillä punnittuna!)

Alle 35-vuotias, normaalipainoinen (BMI alle 26) uudelleensynnyttäjä, jolla ei ole ollut raskausdiabetesta eikä lapsen makrosomiaa

Eli mun ei varmaan tarvii mennä. Esikoisen kohdalla toteutui ensimmäinen lauseke ja mun BMI oli silloin 19 ja nyt toisen kohdalla toteutuu jälkimmäinen lauseke ja mun BMI on nyt 21.

Täytyy tarkistaa asia kuitenkin vielä neuvolasta... Kiitos hyvästä linkistä JeRoSe
 
Huomenta!

Harmaa keli eikä aurinkoa näkyvissä, höh! Mutta ei haittaa, ko sain tänään nukuttua pitkään, ko tytöillä onneksi tainnut rytmit hieman muuttua eli herättiin vasta puol 9 [:)]

Vielä tosta sokrurasituksesta. eräs tuttavani Tampereella sanoi, että heillä menee kaikki, painoon tai ikään katsomatta! Ja tää nainen on ite laiha ja nuori, mutta silti joutui menemään siihen eli niin ne poikkeavat tavat ja käytännöt. Tässä muuten vielä yksi linkki: http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=hoi50068 Siinä on hyvää asiaa myös. Kannattaa tosiaan kysyä omasta neuvolasta tosta rasituksesta ja siitä mikä on omassa kunnassa/kaupungissa käytäntö.

Ai joo, sen eilisen rasituksen jälkeen mulla iski hirvee suklaanhimo, jota pitää ihmetellä, koska en syö suklaata muutenkaan, en ees ei-raskaana ollessani. Sitten piti saaha vielä illasta kebappia ja söin, ko hevonen [:D]

Nyt aamuhommiin, mukavaa torstaita!
 
heips,

sen verran meitsin neuvolatäti ainakin sanoi että jos ja kun vanhemmilla on diabetestä pitää tuolloin minutkin rasittaa. äidilläni on alle 40 vuotiaana todettu kakkos tyypin DM, elikkäs... sinneppä meitsi sitten joskus viikkojen 20 jälkeen on menossa. niin ja onhan mullakin ikää ensi viikolla jo 27 [:-]

täällä turvoksissa ollaan. yövuoron jälkeen tuntui siltä että masu olis kasvanut todella kovin, mutta sit ku heräs unien jälkeen oli turvotus laskenut ja masu samalla... tukivyö on käytössä töissä ja oon kokenut sen todella hyväksi. systeri sanoi että se on tuo lanneranka/lantion/häntäluun alue kun alkaa valmistautumaan vauvaan (systeri on fysioterapeutti) ja sen takia tuo kipuna oireilee sitten... elikkäs kuuluu asiaan, ei mitään hätäpaniikkeja siis tarvitse kivuista ottaa [:)]

jeps, ei muuta ku ruokailemaan ja yövuoroon jälleen... pääsiäistä kaikille!!!
 
Kevättä rinnassa!

Täällä meillä päin paistaa ihanasti ilta aurinko, taidan kohta lähteä lenkille. Tänään oli se odotettu niskaturvotus ultra eikä minkäänlaista turvotusta ollut havaittavissa[:D] kylläpä mä sitä stressasin!!! Lääkäri ennen ultrausta kertoi että jos jotain havaitaan, on kuulema jatkotutkimuksiin pakko osallistua!!! Itse en tällaisesta tiennyt, luulin että se on vapaaehtoista! Siinä sitten sydän hakkasi kun lääkäri samalla kertoi lapsivesi punktion keskenmeno prosentit ultratessaan! Mutta nyt ei ole huolta!!! Ainakaan tästä asiasta.
Sain myös sellaista lisä infoa että useimmiten niskaturvotus ultralla kuvitellaan etsittävän downia, mutta turvotus useimmiten tarkoittaa sikiön sydänvikaa jota yleisesti esiintyy down lapsilla ja tästä syystä olisi syytä ottaa lisävarmistukseksi veriseula. Ultralla siis 40% tieto ja verestä 40% tieto eli simppelisti yhteensä 80% varmuus asiasta kuulema!
Hienosti muuten kuului sydänäänet ja pikkuinen oli ihan pienen ihmisen näköinen, hienot sormet ja varpaat!
 
hep hep vaan kaikille! ei vieläkään tiedostettuja liikkeitä ole tuntunut masusta... kovasti niitä odottelen ja välillä tuntuu kuin siellä ei olisikaan kukaan/ketään... perjantaina neuvola, joten toivottavasti saa kuulla sydänäänet!

hirmu flunssa päällä, toki en ole sata varma voiko tää olla allergiaa kun en ennen sitä ole oirellut, ainakaan näin kovin. ei ole yhtään kipeä olo, mutta tukossa olen, nenä vuotaa ja aivastelen. viikko sitten silmiäkin kirveli aamusta... saa nähä... ei vaan tainnut tykätä kun vedin pääsiäisenä jumpat, eli voihan tää flunssaakin olla. nyt otin itseäni niskasta kiinni ja kiltisti jäin kotiin tänään etten lähtenyt vetämään jumppiani. pitää ajatella maha-asukkiakin [:)]

miten täällä muut voi? joko masut näkyy ja tuntuuko liikkeitä?
 
Huomenta!

Pääsiäinen onnellisesti takana ja johan oli kiirus pääsiäinen. Perjantai meni pikkusiskon luona 100km päässä kotoa, lauantaina rakenneltiin kokkoa ja poltettiin se illalla kavereiden kanssa kun he olivat tuleet meille ryyppään ja saunomaan, sunnuntaina huratettiin sitten 230km päähän minun vanhempien luo ja eilen ajettiin sitten entisen kotipaikkakuntani (kavereita kävin morjenstaan) kautta kotiin. Väsyttävä pääsiäinen oli. Ihme kyllä jaksoin lauantaina valvoa pitkälle aamuyöhön muiden mukana, mutta sitten sunnuntaina se kostautui koko päivän väsymyksellä. Tänään pitäs lähtee keskustaan 18km päähän kauppaan ja ostaan valokuva-albumia hääkuville et saa ne laittaa albumiin kun eilen posti kiikutti ne postilaatikkoon. Ukolla on vapaa vielä tänäänkin ja yllätys yllätys se lähtee mettään, aiko käydä hakemassa metästä puita et saadaan terassi tehtyä kesällä.

Anukka: täällä suunnassa alkaa pikkuhiljaa liikkeet tuntumaan aina vaan selvemmin ja selvemmin, potkuja tulee aamulla ja illalla mut aika harvakseltaan vielä,  joskus jopa silloin kun puhutaan vauvasta, taitaa antaa vaan merkkiä et hei mä kuulin tuon . Minulla on kanssa perjantaina neuvola ja toivottavasti kuunnella sydänäänet tai ultralla kurkitaan masukkia. Maha ei ole pahasti suurentunut kun sitä on ennestäänkin ollut, mutta kyllä se on erillälailla alkanut pömpöttään kun huomaa ettei vanhat takit taho mahtua enää kiinni, onneksi on kevät tulossa niin saa tuon ostamani skilan "tuulitakin" käyttöön.

WhiteWife: Onnea ihanasta np-ultran tuloksesta. Kyllä itsekin sitä silloin stressasin, mut kaikki oli hyvin täälläkin, tässä 2 vkon päästä on jo RU meillä, hirveetä mut ihanaa kuinka aika menee etteenpäin. Onnea, tänään 12 viikkoa täynnä sinulla!

Koivunlehti: käyhhän kertomassa että miten vaellus meni. Minulle on taas tullut selllainen kausi että ällöttää syömisen jälkeen hetken, mut se menee onneksi ohitse pian.

Aurinkoista päivän jatkoa! Täällä paistaa aurinko ja on pikkupakkanen.
Maajo
 
Heips kaikki!

Haluaisinkin kysyä että millä viikoilla olette kertoneet raskaudesta työnantajalle??? Mä vielä jostain syystä haluaisin salailla... vähän aikaa ainakin, tonne toukokuun loppuun. Mahakaan ei vielä näy, näyttää siltä lähinnä kuin olisin lihonut!
Huomenna mulla on muuten eka neuvola lääkäri, pääsen näyttämään siellä ne np-ultran tulokset!
 
Heips taas tännekin!

Minä kerroin töissä jo viikolla 11 eli aika aikaisin, johtuen tilanteesta työpaikallani. Olen itse tällä hetkellä pomon sijaisena (ja jos kaikki menee hyvin niin jään äitiyslomalle kesken sijaisuuden) ja minun virassani on myös sijainen eli kuviot joudutaan laittamaan uusiksi loppuvuonna. Ajattelin antaa pomolle riittävästi aikaa sopeutua ajatukseen ja järjestää asioita. Jos tilanne olisi normaali (= olisin omassa virassani) niin olisin varmaan odotellut huomattavasti pidempään... Lähipiiristä ei olla vielä muille kerrottu kuin parille läheiselle ystävälle ja isosiskolleni. 

Mahaa ei täällä ole kyllä vielä nimeksikään, vaikka "pallo" tuolla alavatsassa tuntuukin. Painokin vaan tippuu, vaikka en ole oksennellut nimeksikään [:-] Jytinää ja muljahtelua tuntuu aina välillä äidin iloksi.
 
Heissan!

Viime viikon sokerirasituksen testit oli hyvät, ei mitään moittimista ja seuraavaa tässä ootellessa.

WW:llä ollut hyvä ultrareissu [:)] Ite kun kävin yksityisellä, nii kertoi huomattavasti paljon enemmän mitä ä-polin ultrassa - mm. sen että nenäluukin on yksi asia, joka katotaan (merkki kehityshäiriöstä) ja vauvat nilkat, että onko kompurajalat ja nii edasin. Ä-polilla on jotenkin niin liukuhihnameininkiä, valitettavasti!

Mulle on nyt sitten iskenyt hillitön suklaanhimo [8D] Eilenkin vetasin puolikkaan sellasesta isosta Toblerone-paketista, valkoista suklaata, namiii! Siis mulle, joka en normisti syö yhtään suklaata. Oma olo on normi, liikkeitä ei tosin tunnu ton istukan takia, ainoastaan pientä kutitusta jossain todella syvällä sisälläni ja äkkiliikkeet aiheuttaa kipua mahaan, joten eiköhän tässä oikealla polulla olla. Nyt taijan mennä sohvalle oikoseen, meillä tytöt räkätaudissa ja vähän pelkään, että nuoremmalla iskee korvatulehus - ois ensimmäinen hälle. Lääkäriin en saanut aikaa, lauantaina vasta sais ja senkin yksityiseltä, jeejee!

Terveisiä kaikille ja voikaa paksusti [;)]
 
Heips!

Tänään sitten olin ekassa neuvola lääkärissä ja se totesi että mulla on puoliksi istukan alla myooma eli hyvälaatuinen kohdun lihaskasvain. Kuulema yleisiä ja häviää raskauden edetessä. Ekaksi meinasin huolestua mutta kävin ottamassa asiaan lisä selvyyttä kaiken tietävässä netissä!
Vauvaa taas katseltiin ja kaikki ok. Mulla ei muuten siellä yksityisellä tainnu vielä katsoa nenäluuta tai mistä mä tiedän mitä katseli kun surffaili kuvasta ja taajuudesta toiseen...
 
Heips kaikki!

Eilen kävin neuvolassa ja aika ikävää kun oli neuvolassa sijainen kun terkkari mikä mulla on yleensä on toistaiseksi poissa. Noh painoa oli tullu reipas 400g/vko lisää, hb oli yli 140 ja vaavin sydämen syke huiteli 150 tienoilla. Tämä terkkari kuunteli vaan dopplerilla sydänäänet eikä ultrannut niin kuin oma terkkari on yleensä tehnyt. Verenpaineet huiteli taivaassa mut onko kumma kun on flunssa ja kuumetta seki selvis vasta neuvolan jälkeen kun en siellä muistanut korvakipua valittaa vaan menin sitten päivystävälle sairaanhoitajalle. Se löi kuumemittarin kainaloon ja katto korvat ja kurkun, kuumetta siis oli ja korvakipu johtui kurkusta kun se oli ihan punainen. Reseptiksi 10-15 mukia kuumaa juomaa päivässä ja tarvittaessa panadolia ja jos kipu muuttuu jomottavaksi tai kuume nousee niin sitten lääkäriin heti. Ihmettelen vaan ettei mitään muuta flunssa oireita oo ollut kun tuo kipu korvassa.

Vihdoin ja viimein on keittössä laatatkin seinässä kun oman kuntamme rautakaupan toimintaan kyllästyneenä kävin viikko sitten keskiviikkona naapurikunnan rautakaupasta hakemassa laatat. Edelleenkään ei ole soittoa laattojen saapumisesta omasta rautakaupasta kuulunut, joten lienekköhän ne ees niitä tilanneet tai sitten ne on myyneet ne jollekkin tosielle. Vielä saumaus ja listojen laitto paikolleen niin keittiö on valmis. Ukolle just tuumasin et onneksi ei sentään rakennusprojektista ole kyse kun meinaa palaa vanhan remontissakin käämit mulla.

Nytten vauvan liikkeet tuntuu selvemmin, mutta harvakseltaan vieläkin ja mieskin eräänä iltana pisti käden alamahalle ja sanoi tunteneesa kumman sykkeen siellä, kyse ei kuitenkaan ollut mun sykkeestä kun se oli sen verta nopeampi.

Ihanaa kevätaurinkoista viikonloppua kaikille ja nautitaan raskaudesta.
Maajo
 
Tervehdys!

Muillakin nähtävästi selkäkipuja, iskiasjuttuja varmasti mullakin.. juuri samanlaista, että säteilee jompaankumpaan jalkaan ja on kyllä todella ikävä kipu kun oikein äityy pahaksi. Olen kans tuota lattialla makoilua harrastanut ja venytellyt, mutta välillä jymähtää niin pahasti, ettei meinaa sieltä lattialta ylös päästä.. Sitten taas on päiviä, jolloin kipua ei ole ollenkaan.

Jaahas..16+4 olisi mittarissa. 13.5 toinen ultra. Me ehkä aiotaan kysyä sukupuolta, mikäli masukki suostuu yhteistyöhön[:D]

Muutaman sellaisen hassun "kuplan" olen tuntenut, jotka selvästi erilaisia kuin normaalit suolistokuplat.. mutta lisää lisää ja selvempiä haluaisin jo tuntea!

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille[:)]
 
Elossa ollaan!
 
Maajo kyselit vaelluksesta: Huh huh, oli kyllä tosi rankka kokemus toi meidän hiihtovaellus. Fyysisesti rankka, henkisesti tosi rankka. Mutta yhtenä palana ollaan ja vauva voi ilmeisesti ihan hyvin.
 
Parina päivänä 14 tunnin hiihtämisen jälkeen mietin, että kyllä sitä on hullu. Silloin saattoi tulla huoli-itkukin, mutta selvisin. Illalla vatsaa vihloi ja kun ei voinut tietää, että onko vihlominen ns. ok-kipua vai jotain ylimääräistä. Viisi päivää ja neljä yötä, joista 3 nukuttiin taivasalla. Yhtenä yönä oli pakkasta -21C. Sen jälkeen en uskaltanut katsoa enää mittaria...hullu mikä hullu. Palelin kuitenkin vain vähän tuona yönä. Panostimme mun makuupussiin ja se osoittautui tosi hyväksi. Mies piti tosi hyvää huolta ja vauhdista todella tingittiin eikä otettu sen puolesta mitään riskejä. Henkisesti huoli ja jännittäminen oli varmaan pahinta. Fyysisesti pahinta oli paleleminen, joka alkoi heti, kun hiihtäminen loppui. Tosi rankka reissu ja voitin kyllä itseni monta monituista kertaa! Ehkä vauvakin sai sisua kasvuunsa.
 
Jälkeenpäin ajatellen ensimmäisen talvivaelluksen olisi voinut tehdä ilman raskautta. Toisaalta tiesin, että jos ei nyt mene, voi mennä vuosia ennenkuin samanlaista tilaisuutta liikenee[8|].
 
Kuten huomaatte, vaellus herättää ristiriitaisia tuntemuksia. Toisaalta hyvä kokemus[:)], toisaalta aivan rääkkiä[:@]. Painiskelin reissun päällä kauheiden huolien ja ajatusten kanssa. Toivottavasti kasvoin henkisesti ainakin kaksimetriseksi[;)]. Pääasia, että vauva voi hyvin.
 
WhiteWife: Mä kerroin töissä vkolla 13+.
 
RustInPeace: mullakin on jyskettä ja muljahtelua tuntunut ja olen ihmetellyt, että onpa aktiivinen suolisto, mutta taitaa olla jotain kohtujuttuja tms.
 
Voikaa hyvin,
Koivunlehti
 
 
Heips!

Siinähän se viikonloppu meni maatessa, kun flunssa iski. Nyt onneksi olo alkaa jo helpottamaan.

Tänään jo 19 viikkoa täynnä, huh huijakkaa. Onnea Möhköfantti 20 viikko alkoi. Rakenneultra täällä suunnassa on 29.4. eli reilun viikon päästä ja vähän meinaa jännittää kun taas pitkästä aika pääsee kurkkimaan masukkia.

Eilen vauveli riehui koko päivän mahassa, selviä potkujakin tuntui ja semmoista kummaa värinää kanssa, luin jostain että värinä johtuu siitä kun vauva pissaa mahassa.

koivunlehti: hienoa että olet selvinnyt reissustasi ehjin nahoin takasin. Sisu varmaan tarttui vauvaankin tuolla reissulla. Mä uskoisin että kivut olivat rasituksen aiheuttamaa kun itse kanssa olen huomannut monesti esim. pyöräilyn jälkeen saan  kipua mahaan, mutta kaikki masukilla on hyvin ja kun ei vuotoa ole koskaan tullut niin en ole huolestunut, tokihan se kohtu rasittuu erillälailla liikkeessä kuin levossa ja lihashan sekin on, joten uskoisin ettei syytä huoleen.  Kyllä mä uskon että ne muljahtelut ja jyskeet on vauvan liikkeitä eikä mitään suolistosta johtuvia, koska jokainen kyllä tietää millainen on hänen suoliston liikkeet kun on kuitenkin niitä pidemmän aikaa "kuunnellu" kuin vauvan liikehdintää.

Mutta ompeluprojektia jatkamaan, lupasin anopille ommella kankaasta kapat kun se oli käynyt ostaan 5 metriä kangasta kappoja varten. 2 kappaa valmiina ja 1 isompi pitää vielä ommella. Harsojen ompelu ois sitten seuraavana vuorossa ja saas nähdä mitä Haaparannan Ikeasta/lastentarvikeliikkeestä perjantaina tarttuu mukaan.

Aurinkoista kevätpäivää! Tosin täällä tuulee melko raakasti.
Maajo
 
Moi!

Ihanaa, päästiin tänään ulos yli viikon tauteilujen jälkeen - meillä molemmilla tytöillä korvatulehukset ja nyt on jo voiton puolella eikä kuumetta enää. On kyllä meinannu seinät kaatua päälle pariin otteeseen, ko ei oo ulos päässy ja huomannu sen kyllä tytöistäkin, että kohta repee, jos ei pääse pihalle virtaa purkaan tai tosta vanhemmasta tyärestä se on ollu selvästi havaittavissa.

WW: Multa kans löyty siellä yksityisen ultrassa ainakin yks kysta ja se on sellanen aivan normivesikysta eikä siitä oo mitään haittaa.

Koivunlehti: Oot kyllä ollut sitkeä sissi, ko teit tollasen talvivaelluksen [:-]

Maajo: Voin vaikka vannoa ja taata, että sulla lähtee sieltä Ikean reissulta vaikka ja mitä mukaan [;)] Ja ne Ikean omat harsot on kuulemma hyviä. Jännä juttu, että ko mulla se on tossa vieressä, nii ei siellä kovin usein tuu siltikään käytyä. Ma-Ke päivät on muuten kaikkein hiljaisimpia käyä siellä, viikonloppuisin aivan tajuttomat jonot. Eli tervetuloa tännepäin jonotteleen [:D]

Omaan oloon ei mitään uutta. Tuskallisen pitkä aika ootella rakennetta...
 
Heips kaikki!

Oli tuolla aikaisemmin puhetta siitä sokerirasituksesta ja lääkäri tosiaan sanoi, että nykyään tehdään melkein kaikille, mutta mulle ei välttämätöntä. Eihän siinä, voin mennäkin mutta esikoinenkin ihan normi kokoinen syntyessään, eikä mulla ollut raskausajan diabetesta. Hienoa tosin että nykyään tutkitaan enemmän!

Mä ajattelin kans kysyä sukupuolta sitten kesäkuussa rakenneultrassa, kuten Lellu, mites Maajo? Meinasitteko kysyä vai pidättekä salaisuutena loppuun asti?
 
Huomenia mammat!

JeRoSe: Toivotaan nyt kuitenkin ettei hirveästi tartu mukaan, onneksi mies tulee jarruksi mukaan hillihteen pahinta shoppailuja ja pikkusisko poimitaan Kemistä kyytiin. Pitää tässä tutkailla netistä valikoimaa, et tietää vähän mitä on hakemassa sieltä. Me sit jatketaan vielä matkaa Suomen puolella ylöspäin ja määränpäänä Rovaniemi ja viikonloppu siskon perheen luona. Kotimatkalla sitten palataan Pudasjärven kautta jossa käydään tervehtiin mun vanhempia. (Reissataan vielä nyt kun meitä on vaan kaksi)

WhiteWife: Me kyllä meinataan kysyä sukupuoli jos vaan pööpötti(ihastuin tuohon työnimeen) suostuu sukupuolensa näyttämään. Ja moni on sitä meiltä jo kysynyt et aiotteko kysyä, niin on tuumattu et aiotaan ja eriasia on et kerrotanko sitä teille [:D]. Mä tiedän et pikkusisko kysyy sitä heti kun ollaan RU:n jälkeen menossa heillä käymään kun asuvat kerta Kokkolassa.

Pööpötti on ottanut tavaksi harrastaa aamuisin ja iltaisin jumppaa masussa, ja suklaasta se riehaantuu ihan täysin. Eilen ukolle illalla sanoin et ei oo pööpötti liikkunut yhtään ja sit vähän myöhemmin söin suklaamunan niin johan riehaantu. Mulle nyt vasta alkaa tuleen se et illalla turvottaa mahaa ja näyttää isolta mut aamuun mennessä se tasottuu, varmaan johtuu et iltaa kohden turvotus lisääntyy. Muutenkin kun oon isokokoinen niin ei varmaan vauvamaha tuukkaan kovin pian näkösälle. Anoppihan tuossa tuumas että jos et ois kertonut niin ei susta kyllä huomais et oot raskaana (arvatkaa vedinkö herneen nenään). Pitää jonnekin purnata tätä herkkissyndroomaa, musta on tullut todella herkkis raskauden aikana, tuntuu et itku tulee vähäisestäkin asiasta ja sitä jotenkin helpommin loukkaantuu toisten sanomisista yms, tää on ihan jotain outa mulle kun en yleensä ole normaalia herkempi.

Huomenna ois sitten perheneuvolaan aika, jossa saan purkaa tuntojani oikein kunnolla ja avautua vaikeasta sukulaissuhteesta. Kälyni kiristää edelleen hermojani ja mä en edelleenkään tykkää siitä yhtään [:'(], mut pakko sitä on sietää sen verran et voidaan saman katon alla olla.

Aurinkoista päivää mammoille! Mä oon itse vielä sen verta flunssainen ettei vielä uskalla ulos lähteä kovinkaan pitkäksi aikaa.
maajo
 
Huomenia,
 
Nyt alkaa jo palautua normaalielämään[:D].
 
Vatsaa on taas turvottanut enemmän kuin aikaisemmin ja kuvotusolo on jälleen seurana[:@]. Nyt alan huomata omassa kehossa aikamoisia rakennemuutoksia, lähinnä levahtamisena[;)].
 
Maajo, sä sitten olet ahkera! Mä ostin ompelukoneen pari kk sitten ja vielä se on paketissa. Olen kyllä jo suunnitellut vaikka mitä tekeväni. Illat vaan työpäivän jälkeen ovat niin lyhyitä ja ruuanlaittoon ja lepäämiseen pitää jättää aikaa. Ehkä ensi sunnuntaina saisin jotain jo aikaan. Tosin kangaskaupan kautta on mentävä. Akuutti tarve lienee pian mammahousuille.
 
Maajo ja JeRoSe, IKEAllako on harsoja sun muuta vauvantarviketta? Täytyy lähteä katsastamaan valikoimat joku ma-ke (ruuhkat ei oo mun juttu).
 
Voikaa hyvin ja nauttikaa olostanne äiti-maat!
 
Koivunlehti

 
 
Moi!

Oli pakko tehä äsken tonnikala-pastaa, ko sitä alko tekeen mieli. Tosin piti kyllä saaha jotain nopeesti, ko kerkes tulla jo niin pirun nälkä [;)]

Maajo: Ruottin puolella on muuten eri hinnat, ko Suomen Ikeassa - tää on tosi, mutta erittäin jännä juttu. Ja kaikkea ei oo netissä, vaikka pyrkivätkin sinne kaikki laittamaan. Ikean lastenosastolla on niin paljon kaikkia ihania pehmojuttuja, lamppuja, petivehkeitä, kaikkea "ihanaa" krääsää. Munkin pitis sinne tässä joku päivä mennä, ko tyttöjen huoneen sisustaminen on kesken...Ja terveisiä Rovaniemelle, mun synnyin/kotikaupunkini, jonne aina <3 kaipaa. Ja tosiaan, ei tartte olla iso asia, ko hanat aukeaa [;)] Mulla sama juttu ja joskus tuleekin mieleen, kuinka typeristäkin asioista sitä saattaa alkaa pillittään.

Koivunlehti: On siellä kaikkea mahollista vauvakamaakin, mutta en oo nyt aivan satavarma, että onko nyt ihan tuttipulloja kuitenkaan...Sinne vaan hamstraamaan [;)]

Ite tossa jo selailin H&M kuvastoa ja sieltä MAMA-puolen vaatteita, ko kyllähän niitä tosiaan kohta tarvittee. Aattelin käyä hakemassa liikkeestä, nii ei tartte tilata. Pakko taas mennä, neiti uhmis "raivoilee"...
 
Hellou taas!

Jiihaa, meidän keittiö on vihdoin ja viimein valmis, ei tarvi enää mitään tehä tai laittaa paikalleen, kaikki on saatu paikalleen ja toimivaksi.

koivunlehti: mullon ollu ompelukone jo kauan ja olen kyllä huomannut että silloin tällöin iskee vimma ommella. Nyt taas kävin hakeen kangasta kaupasta ja ajattelin ommella meidän työhuoneeseen kesäksi verhot, tänään sain harsokankaan pilkottua sopivan kokoisiksi palasiksi et pääsee sit joku päivä ompelemaan ne, mut ne saavat vielä oottaa kun ei ole vielä kaappia mihin vauvan vaatteita yms laittelisi, tai no on mut se on vielä yläkerrassa, pitää tässä joku päivä innostua rymsteeraamaan (eli siirteleen huonekaluja paikasta toiseen). Ja Ikealla on paljon vauvantarvikkeita, liinavaatteita, kalusteita yms yms.

jerose: juu tiedän et ruottin puolella ikeassa on paljon halvempaa kuin suomessa, viimeksi kun sisko siellä kävi niin suurin piirtein 1euro vastasi 11kruunuu. Haaparannassa on kans ihan oikea lastentarvikeliike niin siellä pitää pyörähtää kanssa. Pitää koettaa muistaa sanoo terkkuja Rovaniemelle sinulta siellä ollessa.

Mut kone kiinni kun sähkömies käyttää sähöt poikki kun siirtää yhtä pistorasiaa seinän toiselle puolelle.
Maajo
 
Takaisin
Top