Raskaus alkutekiöissään

Tervehdykset
 
Manteli: yhdyn edellisten viisaisiin sanoihin, et kuulostaa tosiaan vaan siltä, et haluuvat varmuuden ja mielenrauhan vuoks vielä varmistaa tilanteen. Vaikka tosi ikävä kokemus olikin, niin ei muuta kuin iloisin mielin eteenpäin.
 
Mulla tuli kans tänään postissa Kelan päätös sekä äitiysrahasta/vanhempainrahasta ja sit myös äitiyspakkauksesta. Parin viikon sisään päätöksen teosta sen lupasivat.
 
Paljastan jälleen kerran tyhmyyteni, mut mitenkäs sinne adminille saa viestiä, et haluttais ketjun nimi vaihtaa (joka kieltämättä on jo vähän aikansa elänyt)? On ollu kyllä kiva teidän juttuja lueskella ja tänne itsekin kirjotella, joten mukava/helpointa ois, jos saatais se vaihdetuks uuden ketjun sijaan. Joku kumminkin hukkuu kyydistä, jos täysin uus ketju ilmestyy vaan johonkin ja tää häviää.
 
Rattoisaa keskikesän juhlaa myös täältä koko porukalle!
 
Jaan teidän kanssa vielä yhden juhannustaian, joka on tarkoitettu nimenomaan varatuille naisille:
Jos juhannusyönä näät miehesi kaivossa, niin hukkunu se on p*kele.
 
Helou!

Manteli: Olipas sulla vain melkosta ressiä toi ultra, mutta kyllä mie sinuna oisin jo huoleti ja menisin eteenpäin. Kun tää toinen ultra kuiten tehty osaavammassa paikassa ja paremmilla vehkeillä. Monesti ultraajakin saattaa olla jotenkin tökerö ja töksäyttää asian sen enempää tulevaa äitiä ajattelematta. Se on vain hyvä, että haluavat tehä tarkistuksen vielä sen 3 vkon päästä ja oisko ihan rutiinia sellanen käytäntö? Kyllä kaikki on varmasti aivan hyvin siellä sun masussa [:)]

Maajo: Oletteko siis pohjoiseen menossa/tulossa jussiksi? Ja ompa vain ärsyttävää, ko sua alkaa öisin aina närästää [:'(] Mitä ruukaat syyä iltasella, että josko se vaikuttais vai ootko havainnu, että syömisen laadusta viis, närästys silti tulee...?

Tirpu: *reps* tota sun juhannustaikaa [:D] [:D] [:D]

Ja mun mielestä tän pinon otsikkoa ei kannattais vaihtaa. Syynä se, että kaikki alkuvaiheessa olevat ja vastaraskautuneet saisivat vertaistukea tän pinon lukemisesta kuitenkin [:)] Ja laittaa tän pinon juttuihin, että jatkoa seuraa vaikka siinä Raskaus yli puolen välin-pinossa - kuulostaisko tää teistä aivan hullulta idealta? Kuitenkin tän otsikon alla on alkuraskaudesta ja siinä toisessa sitten ois juttuja, jotka alkaa koskettaan meitä kaikkia nyt [:)] Kertokaas ajatuksianne.

Nyt syömään!
 
Heips taas kaikille!

Mulla taas meni näin myöhäseen, mutta olen jäänyt koukkuun Beck -elokuviin ja nukuin päiväunet.

Hui Manteli juuri jotain tuollaista pelkäsin omalle kohdalle ennen ultraa.
Mutta uskon niinkuin muutkin, että kaikki varmasti parhainpäin sulla.[;)]

Minä menin ultraan virtsarakko täynnä niinkuin ohjeessa sanottiin ja vähän ajan tutkimisen jälkeen kätilö passitti pissalle kun ei näe rakon takaa kunnolla mitään, hölmöä! [:D]
Vesseli painaa noin 307gr ja kaikki sisäelimet ja aivolohkot ok.
Vesseliksi osoittautui kun mies halusi tietää kumpi olisi tulossa ja pieni pojan vesseli se siellä.
Istukka ei ole siirtynyt alhaalta ylemmäs ja siksi PÄÄSEN ultraan uudesti niin monta kertaa kunnes se on selvinnyt onko sama tilanne synnytyksessä, koska sitten se tietää keisarinleikkausta. Ei onneksi sen vaarallisempaa. Seuraavan kerran elokuuksi pitää tilata aika.
Vesseli oli kyllä niin ihmeellisissä asennoissa, että kätilö monesti sanoikin , että meillä oli vaikeaa katsoa missä oli mikäkin välillä.
Hän oli samanlaisessa asennossa kuin polkee ilmassa pyörää. Pää lepäsi istukan päällä ja siitä kroppa koholla. [:)]
Nyt olin vain niin jo keksinyt nimet valmiiksi tytölle eli meni uusiksi osittain, kun ihan en anna miehelle periksi ainakaan etunimeä. Tytön nimissä tosin olisivat olleet myös minun mammojeni nimet.
No pääasia on että sais terveen lapsen nimistä huolimatta.
Ja kyllä tuo masun mallikin vahvistaisi sen että poika vesseli taitaa olla, koska kaksi vanhempaakin lasta meni aivan masun mallien mukaan.

Tirpu kyllä mä kans repesin sun taiasta ja pitää ehdottomasti saada jakaa se eteenpäin![:D] Yleensä eteen tulee jo vanhoja juttuja, mutta tuo oli kyllä mainio.

Manteli kyllä liikkeitä tunnen mutta mulla taitaa sen takia olla tumpsahduksia kun kaveri on sellaisessa asennossa eli poikittain. Kyllä mekin päästään nauttimaan vielä jalanpohjista jotka näkyy masun ulkopuolelle aivan varmasti.

Maajo juu kyllä taidan vähitellen myös katsella käytettyjä juttuja, tosin kirpputoreilla en ole koskaan onnistunut löytämään vaatteita joista voisi sanoa, että olisi vähän käytettyjä.[&:]
Kun tänään satuin Citymarketissa katsomaan rintapumppua, niin halvin mekaaninen oli viiskymppiä ja odotin kyllä että puolella hinnalla siitä sellaisen saisi. Käytännöllisyys ja mukavuushan ne on ne tärkeimmät asiat eikä hinta.
Vaunuissa mua voi kyllä huijata melkein mennen tullen, koska ne on niin muuttuneet ja hintahaarukka on niin laaja.

Juhannuksena mulle on pääasia seura ja siitä onkin taas vuosi kulunut kun viimeksi näin erään ystäväni. (juhannusperinne meillä on sama porukka aina koossa) Ja ruoka eli grillaamaan pitää päästä vaikka pieniä puukkoja tulisi taivaalta. Odotan vain nyt innoissani aattoa, että näkee ystävän perheineen ja päästään vaihtamaan kuulumisia. Ja grillaamista! [:D]
ja mulla kun omat teinitkin viihtyvät meidän porukassa niin sekin on kivaa. Ei tarvii miettiä missä luuraavat.

Kyllähän tätä juttua jatkuisi! On vaan niin helpottunut olo sen ultran jälkeen. Voi vähän huokaista välillä.

Aurinko"tanssia" huomenna tanssahtelen, että saataisiin nauttia edes sen lämmöstä viikonloppuna.
Niille jotka jo juhannus viettoon lähtevät niin oikein makoisaa ja rentouttavaa juhannusta! [:)]
Mutta muuten saatan vielä huomenna pistäytyä ainakin lukemassa viestejä! Jäänyt jo koukkuun tähän. Ja mä olen kirjoitellut nykyisin vain tälle palstalle kun täältä saa niin kaiken kattavaa tietoa ja kokemuksia teiltä.
 
Huomenta kaikki!

Ei sit malttanu pysyä tänä päivänä poissa koneelta ja valmistella vaan lähtöä kun mies on täyden päivän töissä ja tulee joskus 4 maissa vasta kotiin ja sen jälkeen lähdetään liikkeelle. Täällä ainakin keli vaikuttaa hyvälle, aurinko paistaa mut tuulee. Mua vaivaa ihme väsymys, mä nukun joka yö sellaiset 10-12h yöunet ja silti välillä tuntuu siltä että päiväunet pitäs ottaa, mut monesti jätän kuitenkin ottamatta, ei pitäs olla minkään puutostila kun syön Multitabs raskaus ja magnesiumia sekä ruokavalioon kuuluu sekä kasvikset että maitotuotteet ja ennen kaikkea hemppa oli sen 138. Mut kaveri järkeili et se on vaan vauvan odotus joka mua väsyttää.

Tirpu: repesin kun luin tuon sun taian! [:D] Adminille varmaan saa viestii niin, että huutelee sitä vaikka tuolla yleisessä keskustelussa ja varmaan pystyy myös postia laittaan jotenkin tämän kautta (en oo vielä tutkinut että mitenkä).

Jerose: kyllä suuntanamme on pohjoinen, tarkemmin ottaen Pudasjärvi jossa vanhempani asustelevat. Ihan sama mitä syön iltasella niin närästys tulee silti, mut vähän vaikuttaa et mitä illalla syö esim ruisleipä närästää pahemmin kuin rieska, eilen en syönyt iltapalaksi muuta kuin viilin ja silti närästi, mut siihen auttoi sitten kyljen vaihto ettei tarvinnut rennietä ottaa.

Minulle käy kumpikin vaihtoehto mut pikku hiljaa alkaa tuntumaan et perustetaankin uusi ketju ja tämä säilys sit samannimisenä, tännehhän vois sitten uuden ketjun perustamisen jälkeen kirjoittaa viestin että stoori jatkuu sejase -ketjussa. Mitä mieltä muut ovat? Tuo Jerosen pointti on kyllä hyvä et monet muut sitten saavat infoa kun lukevat tätä ketjua myöhemminkin.

karvinen: Onnittelut ihanista ultrauutisista, se on ihanaa nähdä vauvelin rakenteet ja liikkuminen siinä ruudulla, saapa nähdä pääsemmekö taas 7.7. kurkkimaan pööpöttiä kun on mammapolilla käynti silloin. On aika jännä ettet ole löytänyt kirpparilta vähän käytettyjä vaatteita, mulle eksyi jopa niin uuden näköiset housut että alan epäillä ettei niitä ole kertaakaan pidetty. Toinen havainto on, että suosittuja on nuo vanhojen äippäpakkauksen vaatteet kirpparikamoissa. Me tilattiin Carena Free yhdistelmärattaat BabyStylen verkkokaupasta ja makseettiin niistä alle 200€ postikuluineen eikä ne vaunut pitäis olla huonommasta päästä. Mä tuumasin miehelle ettei mitään kalliita vaunuja kyllä osteta, että siihen hintaan mitä esim. Emmaljungan vaunut maksaa saadaan näitä halvempia about 3 kappaleet et jos joskus saadaa lisää lapsia niin voidaan ostaa vaikka jokaiselle uudet vaunut (sori nyt meni palopuheeksi [:)]).

Mut sellaisia turinoita näin torstai aamun kunniaksi. Nyt pitää kyllä saada kahvia ja jotain aamupalaa, maha murisoo siihen malliin et evästä ja äkkiä.

Juhannuksia kaikille!
Maajo
 
Aurinkoista huomenta [:D]

Karvisella oli kivat ultrakuulumiset ja onnittelut niistä sekä tulevasta poijjasta [:)] Tosta istukasta - mulla oli se kakkoselta tosi alhaalla eli osa oli kohdunsuulla, joten mua kans ultrattiin tosi sen takia. Ja se kyllä kerkee siitä nousta. Varsin kävin kattomassa kakkosen nlakortista, nii vkolla 27 kävin ultrassa ja silloin oli jo istukka noussut eli sulla on vielä aikaa siihen. Ja ihana lukea, ettei sulla oo sektiosta mitään kauhuja päällä, vaan suhtaudut siihen noin avoimin mielin. Ite en tahtois sektiota oikein mitenkään. Ja taitaa nää meän jätkät tykätä olla miehelle tyypillisemmässä asennossa eli makuuasento sohvalla [;)] Täällä kans, tosin nyt taitaa istua taas meän jäppinen. Liikkeet tuntuu pääasiassa navan alapuolella, jeejee!

Maajo: Kyllä se väsymys johtuu vauvasta ja sen vaatimista jutuista. Kasvaa näillä viikoilla vielä kovasti ja se verottaa mammaa. Mulla tekee vielä se, että on noi muut lapset tässä hästäämässä ja väsyttävät äiti-riepua [;)] Nukunkin sitten yöunet aina apaut 10 h ja sitte parin tunnin päikkärit aina sillo tällöin. Ruisleipä on muuten yks pahimmista närästyksen aiheuttajista, mutta ei se auta, ko kestää. Siis mulla ainakin, ko en muuta leipää syö. Ja hei - meillä oli kakkosella käytetyt Carenan vaunut ja tykkäsin niistä paljon. On ne vieläkin tallessa, tosin Rovaniemellä, ko ei meille riitä noi ykköset millään. Ja hyvää reissua Pudikselle.

Nyt kaikille oikein hyvää juhannusta ja nautitaan olostamme, ruuasta ja seurasta, keleistä huolimatta!

Alotetaanko sitten ens ma lähtien se uus pino...?
 
Eihän täältä malta olla millään pois.
Mikä mua vaivaa [:D]
 
Upeeta, et Karvisella oli hyvä ultrareissu ja uutiset hienoja. Onnea vaan tulevasta pojusta!
 
Mulle tottakai käy se uuden ketjun aloitus, kuulosti perustelut sen verran vakuuttavilta.
 
Täällä Pirkanmaalla näyttää kans tän hetkinen keli tosi hyvälle, vaikkakin myös tuuliselle, mut katoin tuossa netin säätiedotteita, niin huomisesta se vesisade tyrkkää sit niskaan ja kestänee koko viikonlopun. Kiva. No juhannus on aina juhannus ja ihmiset sen juhlan tekee, eikös vaan.
 
Täytyy mennä valmisteleen jo mökille lähtöä, ja siivota vähän myös täällä kotona, jos vaikka porukka siirtyy sateen ajamana tänne.
 
Vielä kerran juhannustoivotukset!
 
Hellou taas!

Jep jep... taitaa olla aika yleistä tää ettei malta pysyä täältä poissa, tähän jää koukkuun positiivisessa mielessä. Mun pitäs olla kovaa kyytiä pakkaamassa tavaroita kasaan, kukatki pitäs kastella, astianpesukonetta pyöräyttää, viikata pyykit ja tulet vääntää kattilaa, että pitäs vissiin lopettaa tää koneella istuminen ja aloittaa jostakin päästä, varmaan ois hyvä aloittaa siitä että vaihtais yöpaidan päivävaatteisiin.

Mutta niin sitä piti sanoa että aloitetaan vaan ens maanantaina uus ketju, sopii mulle.

jerose: samoin minä syön suurimmaksi osaksi ruisleipää kun se pitää paremmin nälkää kuin puppuleivät (lue rieskat, sämpylät yms), joskus sitten vaihteen vuoksi jotain muuta leipää, joten ei auta muu kuin kärsiä sitten närästyksestä, olen kuitenkin koettanut etten söis iltapalaa juuri ennen nukkumaan menoa mut monesti tulee just niin syötyä.

Mut ny mä meen tekeen jotain et päästään sit lähtemään heti kun mies tulee töistä kotiin.
Maajo
 
Heh, mulla ois kans miljoona asiaa tekemättä, mutta silti aina ohimennen istahan koneelle [:D] Tulevaan tyttöjen huoneeseen pitis verhot laittaa ikkunaan, mutta vasta toinen on paikallaan. Toinen oottaa vielä alasauman tekoa ja silittämistä, sitten pitis huusholli siivota, ruokaa tehä, jne...mutta mutta [;)] Meille on huomenna tulossa pari kaveripariskuntaa jussin viettoon, onneksi saatiin eilen käytyä ruokakaupassa valmiiksi, nii ei tartte tänään/huomenna hirveisiin ruuhkiin lähteä.

Eih, nyt on pakko kyllä mennä [:)]
 
Terve juhannusnaiset!
Ja heti alkuun paljon kiitoksia kaikille lohduttavista ja kannustavista sanoistanne sen ultrajutun suhteen! Lämmitti kovasti mieltä.
Mulla tilanteen tekee vaikeammaksi vielä se, että odotan lastani periaatteessa yksin. Pitää yksin käydä läpi kaikki jutut kun ei oo toista niitä jakamassa, vaikka niin kovasti haluaisin että olisi se toinen osapuoli mukana. Miniasukin isä on keskieurooppalainen mies ja asuu siis kotimaassaan. Olemme tunteneet toisemme yli puolitoista vuotta ja useamman kerran käyneet toistemme luona etc (olen tavannut vanhemmatkin ja sukulaisia[;)]). Viimeksi olin hänen luonaan 2 kk sitten ja hän on tulossa nyt kesällä Suomeen käymään jossain vaiheessa. Tämä raskaus tuli vähän yllätyksenä (mutta aivan yli-ihanana sellaisena[:)]!!!) ja alussa luonnollisesti mies ei ollut yhtään innoissaan ja ei halunnut koko lasta..se loukkasi mua tosi pahasti, vaikka tietysti ymmärrän että onhan se aikamoinen yllätys. Ikävä kyllä hän ei ole muutenkaan sellainen perhekeskeinen, ehdottomasti oman perheen haluava mies, vaan melko vastakohta, kai sitoutumiskammoinen etc. Ja minä hullu kun hänestä tykkään kuitenkin vaikken tiedä mistä tästä oikein tulee..
Alkujärkytyksen jälkeen on hän jopa joskus oma-aloitteisesti kysellyt vauvan voinnista ja tietysti nyt kun oli se ahdistava ultra ja pelko vauvan terveydestä. Voi kuinka haluaisin ihanan lämminhenkisen miehen, jonka kanssa olisi ihana yhdessä odottaa lasta ja jolta saisi tukea ja huolenpitoa ja hellyyttä! Tiedän (oon itse asunut kahteen otteeseen pitkissä avoliitoissa) että ei avo/avioliitossa ole aina niin auvoisaa, mutta se olisi kuitenkin suuri haaveeni. Oma isäni on kuollut ja äiti dementoinut (mutta toki oma ihana äiti silti[:)]!), mutta onneksi on sisko ja hyvät ystävät ja te mahtavat naiset! Mutta kyllä minä miniasukkini kanssa pärjään, oli sitten isä kuvioissa tai ei! Anteeksi meni taas vuodatteluksi, onneks en sentään koko sivua tästä kirjoittanut..
JeRoSe, mullakin meinaa kuuma aina välillä tulla, varsinkin pienessä yksiössäni, jossa aurinko paistaa taivaan täydeltä isoista ikkunoista..ja välillä iltaisin kun nukkumaan menee niin mullakin ahistaa jos liikaa peitettä etc. Mutta siis aurinkohan on iloinen asia kun ei sitä täällä Suomessa paljoa näy ja saahan verhot aina kiinni. Mulla on onneksi kiva parveke, ja siitä tulikin mieleeni, että miten sais hätistettyä ettei ampiaiset tuu koko ajan sisälle? Ei meinaa uskalla pitää ovea auki.. Sitten kauhukseni huomasin että ne oli tehneet pari päivää sitten pesän parvekkeelle, kääks! Kyllä ne sitä ennenkin on ahkerasti sisään yrittäneet, mutta nyt pelkään että uudella innolla haluavat mulle kyläilemään, kun ovat asettuneet oikein naapuriksi[:-]. Mitenkäs sen pesän saa pois ja miten muutenkin yli-innokkaat ampiaiset saa pidettyä loitolla asunnosta, oisko teillä vinkkejä?
Maajo ikävä juttu toi närästys. Mulla ei vielä ole ollut sitä, mutta ei ole varmasti kiva vaiva. Niistä kirppareista, ajattelin itse jossain vaiheessa lähteä penkomaan että mitä sieltä löytyisi. En oo aikaisemmin paljon kirppareilla käynyt, joten täytyy varoa ettei mee heti ostaan liikaa kaikkea ekasta myyntipisteestä vaan kattelee vähän ympärilleen. Hei ja ne teidän Carena-vaunut, siis nehän on tosi hyvänhintaiset kun ovat siis uudet! En tiennyt että noin halvalla saa uusia. Myydäänkö niitä kaupoissa ja onko vain netistä noin hyvällä hinnalla saatavat? Sorry tyhmät kysymykseni.. Pitää ottaa selvää.
Mulle ois pari kaveria myymässä vaunuja, mitä mieltä ootte (mulla ei mitään tietoa vaunuista), onko ok-hinta jos ostan 2003 uutena ostetut, kahdella lapsella olleet Brio Kombi -vaunut + matkarattaat yhteensä hintaan 120 euroa? Tartten sitten vielä toiset vaunut, sillä ajattelin pitää toisia parvekkeella ja toisia alakerrassa, taloyhtiössämme ei nääs ole hissiä ja en aio raahata vaunuja neljiä portaita pitkin.
Karvinen14, paljon onnea mahtavista ultrauutisista[:)]!! Tosi hienoa että kaikki oli hyvin!
Joo ja voisi minunkin mielestäni jatkaa uudella ketjulla ja säilyttää tämän samannimisenä.
Oikein leppoisaa (ja aurinkoista[8D]) juhannusta kaikille!
 
Hyvää aaton aattoa kaikille!

Mustakin keskustelupalstan nimen voi jo ihan hyvin vaihtaa!

Tuosta rakenneultrasta... itse kun siellä olin reilu viikko sitten niin edellisen ultran myooma-diagnoosi hylättiin, neuvola lääkäri oli katsonut väärin[:@] se olikin istukka joka on hassusti viistossa kohdussa. Mulla on kuulema marginaali-istukka, ilmeisesti tarkoittaa sitä että on aivan kohdun suun reunalla eli voin synnyttää kuitenkin alateitse! Ja täältä luinkin että istukka nousee kun kohtukin kasvaa??? Kaikki oli muuten oikein hyvin ja lääkäri erittäin tarkka, kun kävin yksityisellä.

Mantelille tsemppiä kun yksin odotat! Onneksi ystävät ja me ollaan olemassa[:D]

Mulla on ollut suonenvetoa aina yön jälkeen kun venyttelen. Onko kellään muulla? Magnesiumko siihen auttaa?
 
Moikka moi,
 
ja hyvää juhannuksen jatkoa kaikille! Kiitokset mielipiteistä, täytyy yrittää rasvailla jatkuvasti, kyllä se nahka nimittäin kutisee jonnii verran! Mulla on tota suonen vetoa joka yö, yhtään jos erehtyy jalkoja venyttämään niin johan nappaa pohje kramppiin. Magnesium siihen auttais, syön noita raskausajan multitabseja ja ajattelin maanantaina varmistaa neuvolasta että voiko sitä saada liikaa jos lisäksi ostaa silkan magnesiumvalmisteen. Liikkeetkin tuntuu aina vaan paremmin, mutta tarvii vielä niistä sen verran ulista että en minä osaa sanoa kääntyykö hän ympäri vai istuu vai seisoo... No, ehkä ehdin vielä. Jotenkin on jo aika väsyny olo, ja takapuoli ja jalat ympäriinsä kohdasta mistä ne liittyy lantioon on toisinaan ihan tulessa. Tarttee siitäkin varmaan neuvolan tätille jutella, liekö niitä liitoskipuja vai issiasta. Ens kertalaisena on kyllä toisinaan semmonen tumpelo olo kun joka tuntemusta ihmettelee, mutta siinähän sitä oppii!
[:)]
 
Tännehän on taas tullut paljon viestejä. Mulla on viimeaikoina ollut niin kiire tai olen vaan yksinkertaisesti ollut niin väsynyt, etten ole saanut aikaiseksi raahautua tänne. Tämä väsymys on nyt saavuttanut siis minutkin vaikka alkuraskaudessa mulla oli vähintään tuplasti enemmän energiaa.

Kävin lääkärissä noiden kipujen takia ja lääkäri totesi vain, että mun lihakset on lantionseudulla vain niin jumissa, että siksi sattuu. Hieronta pitäisi auttaa ja kyllä se välillä vähän paremmalta tuntuukin, mutta toisinaan sitten pitääkin miettiä kuinka päästä edes sängystä ylös.

Arpivoiteet ei kuulema estä raskausarpia kokonaan, mutta kai ne jollakin tasolla vähentää niitä. Itse käytän ihan tavallista kosteusvoidetta (Nivean olisi kuulema parasta) ja jos oikein kutiaa tai tuntuu kiristävältä niin laitan sekaan hieman vauvaöljyä (manteliöljy olisi kuulema vielä parempaa) ja tähän asti olen arvilta välttynyt. Mun äidille ei tullut yhdenkään raskauden aikana arpia joten johtuneeko sitten geeneistä vai tuleeko niitä vasta sitten ihan loppu raskaudessa...

Ja kiitos ohjenuorista lastentarvikkeiden hankintaan ainakin JeRoSe ja Maajo niitä annoitte. Miehen mielestä meillä on jo ihan liikaa vauvan vaatteita ja nyt mun pitää lopettaa niitten ostaminen. Yritin selittää, että niitä tarvitaan aika montaa kokoa vaikkakaan en näin alkuun osta kokoa 62 isompaa. Tänään löysin ihania vaatteita uutena kirpputorihintaan! Ja olin aivan vakuuttunut, että tarvitsen hoitopöydän! Mutta helpotus ettei sekään ole loppujenlopuksi sellainen joka on vaan pakko hankkia. Olen kyllä miettinyt, että ehkä olisi kätevää jos ostaisin vaatelipaston johon saisin laitettua vauvan vaatteet ja sitten lipaston päällähän voisi vaihtaa vaipatkin. Mutta saa nähdä mitä sinne uuteen asuntoon mahtuu ja onko sille lipastolle edes tarvetta.

Voikaa kaikki hyvin!
 
Heippa kaikki!

Eilettäin iltamyöhäseltä palailtiin mökkeilemästä kotiin. Mökkeily sujui ihan hyvin ja seuraakin meillä oli, emme ihan kahden sitten kuitenkaan olleet. Harmi vaan että keli ei ollut mitenkään lämmin ja aurinkoinen vaan kylmä, tuulinen ja sadekuurojakin saimme niskaan, mutta eipä se saunomista ja grillailua haitannut ja pysyiväthän sääsket poissa kun tuuli (sääskiä jokivarressa oli ihan kiitettävästi).

Minä aloitin jokunen aika sitten sen magneisum lisän syömisen multitabs raskaus vitamiinin rinnalla ja kumpaakin syön 1 tbl päivässä. Magneisumia tulee tällöin 340 milligrammaa yhteensä mikä on ihan hyvä jos kerta viranomaissuositus on 300 - 450mg/vrk. (artikkeli aiheesta http://www.biovita.fi/uusi/articles.php?lang=fi&id=95). Oli kyllä positiivinen artikkeli kun luki että mihin kaikkeen se magnesium auttaakin.

manteli: babystylellä on liikkeitä 4 paikkakunnalla Suomessa; Oulussa, Vaasassa, Kajaanissa ja Kuopiossa, jos jossain näissä asustaa niin kannattaa käydä kattelemassa, itse olen törmännyt Carenan vaunuihin myös muissa liikkeissä esim. HobbyHall ja Kärkkäinen. Et kannattaa tsekata kauppojen valikoimia että mitä löytyy. Ei ollenkaan pahalta kuullosta nuo vaunujen hinnat, mutta alkaahan noilla olla ikää ja kahdella lapsella käytetyt että liekköhän enää kuinka hyvässä kunnossa? En osaa sanoa kannattaako ostaa, mutta varmasti ne joilla on ennestään lapsia tietävät miten kunto säilyy käytössä.

tipu79: ei sitä näin ensikertalaisena osaa sanoa että miten päin ja missä asennossa vauva on, siitä voi jotain päätellä että missä jalat on kun potkut tuntuvat. Meidän vauveli on sitten alkanut puskeen päätä/peppua tuonne vatsan yläosaan niin että jos just oon syönyt niin tuntuu että mahalaukun sisältö tulee pian ylös.

korento: oles hyvä vaan vinkeistä. Me kanssa ensiksi oltin sitä mieltä että pitää saada hoitopöytä mutta päädyttiin sitten hoitotasoon, jonka saa pinnasängyn, pyykkikoneen tms. päälle, aika sen näyttää oliko turha ostos vai tuleeko se tarpeeseen. Vaatteita meillä taitaa olla jopa kokoon 78 asti, mutta 60-62 kokoisia on eniten ja pienempiä 50/56 on vain muutamia. Ajattelin, että kyllä sitten saa äkkiä hankittua pienempiä vaatteita lisää jos vauva tarvii pienempiä vaatteita (kyllä ne mummot, käly ja mun siskot niitä sitten ostaa kun vinkkaa).

Mutta sellaisia turinoita tällä erää. Ukkeli lähti vetokisoja katsomaan, oisin itsekkin muuten mennyt mutta siellä joutus seisoskeleen paljon, vessat on kaukana ja niiden kunto viime vuonna ei miellyttänyt, ennen kaikkea kisat on pellolla jossa maasto on epätasaista ja kun tuo iskiainen on taas vaivana ni päätin suosiolla jättää väliin kisat ja jäädä kotiin lepäileen.

Aurinkoista kesää!
maajo
 
Itse olen 6rv+3 ja on todella kutkuttava olo kun ajattelee sitä, että sisälläni kasvaa pieni ihmisen alku [:)]
Tuli todella herkkä olo juhannuksena kun näin nelikuukautisen kummipoikani pitkästä aikaa :) Tuntuu oudolta,että pian itsekin pitelen sylissä sellaista pientä nyyttiä <3 :)
 
Moi!
Itekki sain vähän aikaa sitten tietää että oon raskaana ja nytten oonkin sitten 8 viikolla. Olo ollut kyllä aivan sekava sen jälkeen kun sain raskaudesta tietää, ei ollut mitenkää suunniteltu juttu tai mitään. Ei oltu edes harkittu vielä lasten hankintaa. Alussa epäiltiin et oiskohan meistä tähä ja riittäiskö rahat jne.. mut eiköhän sitä aina kaikesta selviä.. Toivottavasti [:)] Enkä oikein tiedä että millon asiasta olis hyvä muille kertoa ettei liian aikaisin hätiköisi?!
Onnea kaikille odottaville! [:)]

-Maikki-
 
Maikki, sanotaan, että 12 viikon jälkeen ollaan sillain suht turvallisilla vesillä, että sit voi alkaa rauhassa tietoa kertomaan. Itsehän löpisin jo paljon aikasemmin, kun en vaan osannut olla hiljaa ilouutiseni kanssa :)

Onnea uudelle tulokkaalle :)
 
Takaisin
Top