Raskaus alkutekiöissään

Tirpu, itselläni vähän sama juttu, olen viikolla 13+2 ja masu näkyy kyllä ilman vaatteita, mutta sitten vaatteet päällä se ei näy. Olen jopa laihtunut. Mutta äitiyshousut jouduin tosi jo ostamaan, ku farkut kiristi. Nyt on hyvä olla [;)] Tää on aika hyvä linkki
http://www.vau.fi/templates/QApage____93634.aspx

Me päästään rakenneultraan vasta juhannuksen aikoihin, ei jaksaisi millään odottaa[:D]
 
Heippa mammat!

Eilinen oli aivan ihanan rentouttava päivä ja kotiuduin vasta myöhään iltasella. Tänään oli sitten se jännä päivä kun oli rakenneultra, ja uutiset olivat todella hyvät. Itkuhan siellä tuli kun pääsi pitkästä aikaa kurkkimaan masukkia. Terve vauva näillä näkymin on tulossa. Hyvin näkyi sydämen rakenne joka oli ihan normaali, pää oli kehittynyt normaalisti kuten muukin vartalo ja hyvin nähtiin vauvan rakenne, ainut mitä ei saatu selville oli sukupuoli. Kätilö tuumas et tästä kulmasta näyttää ihan tytölle, mut sit se alkoi perumaan puheitaan ja sanoi et tästä kulmasta taas pojalle, joten ei sano juuta eikä jaata sukupuolesta, joten syksyyn asti jännitämme kumpaa sukupuolta tulokas on.  Vilkkaasti liikkui vauveli koko ultran ajan, välillä kädet olivat kahta puolen päätä ja välillä sateli potkuja, ja yhdessä kuvassa sen käsi on nenän vieressä ja pikkusisko kuvan nähtyää sanoi et kaivaako se tossa nenää. Vauvelin koko vastasi viikkoa ja painoarvioksi saatiin 350g. Istukka on takaseinässä todella pohjassa joten ei ihmekkään et liikkeet tuntuivat niin aikaisin. Lapsivettä oli normaalisti ja näkyi myös että vauva on sitä niellyt. Huulet olivat normaalit, joten ei pelkoa halkiosta.

Koivunlehti: sinähän olet innostunut ostamaan kankaita... ei muutako ompelukone surraan ja aikaansaannoksia esille sitten [:D]

Olivia: ei minulla ainakaan ole ollut kuvailemasi kaltaista tunnetta, mutta sellainen tunne tulee monesti iltaisin sängyssä et mun mahassa on jotain ylimääräistä, aivan kuin sinne ois tungettu jalkapallo. Toivottavasti kyseessä on vain kohdun kasvaminen ja liitoskivut.

JeRoSe:  ei satuttu samaan aikaan Barnesissa olemaan, sillä olimme jo siihen aikaan olleet jo tunnin perillä Rovaniemellä. Mun mies vaikuttaa kovemmalta kuin onkaan, todellisuudessa se on tuollainen suloinen herkkismies.

Tirpu:  Tervetuloa mukaan keskustelemaan. Ja täällä kanssa kärsitään noista äkillisistä mielialanvaihteluista.

Lini80: äkkiä se aika menee, ainakin itsestä tuntuu niin, vastahan mä olin niskaturvotusultrassa ja nyt sitte rakenneultrassa, varmaan yhtä-äkkiä hämmästelen sit syksyllä et nytkö se jo vauva syntyy kun aika kuluu yllättävän nopeesti eteenpäin alun pelkäämisen jälkeen.

Mukavaa vappua kaikille!
Maajo
 
heipparallaa!

oltiin tänään, eiku anteeksi eilen (yövuoroissa olen, hieman sekoittavat) fysioterapeutin luona perhevalmennuksessa. oli kyllä kiva nähdä naamatusten muita raskaana olevia pareja ja siellä keskusteltiin hyvistä työasennoista ja liikunnasta raskauden aikana jne... ihan ok setti. lisäksi rentoutusharjoituksia tehtiin, sai mieskin osallistua [:)]

kokoajan alkaa vaan enemmän todelliselta tää olotila tuntua. ehkä tuon masun kasvun takia, mulla jo kunnon äitiyshousut käytössä (H&M:n mahatuubilla) todella hyvät sellaiset (eikä niin kauhian kalliitkaan). masu venähti oikein kunnolla muutama viikko sitten, eli nyt ei kyllä enään ole epäilystä mistä on kyse. liikkeitä en 100% varmuudella osaa sanoa että tunnen, mutta jotain pientä siellä on välillä tapahtunut. toivottavasti ei ole vain luulotautia... ajoittain tuntuu ihan kunnon vihlaisu alamasulla, menee nopeesti ohi. onkohan jotain vauvan liikkumiseen liittyvää? 11.5 olis rakenneultra, sitä todella kovin odotellaan. näkee jälleen että siellä se on... neuvolassa toki kuunneltiin sydänäänet ja hyvin reippaasti ne siellä kuului, mutta sitä tahtois nähä kans.

jumppia vielä jaksan vetää, mutta on se selkeästi rankempaa ja hiki lentää eritavalla. olen kevennellyt painoja ja omien tunteiden mukaan mennään... mutta vatsalihaksissa kyllä jo huomaa että "jotain on tiellä" [:)] niin ja yövuorot tuntuu ihan ok:lta vielä. väsyttää erilailla varsinkin ekassa yössä, mutta kun pystyy vielä kunnolla nukkumaan päivällä niin nou hätä. ehkä se on sitten myöhemmin erijuttu kun maha-asukki rymyää sitten juuri silloin kun pitäisi nukkua.

seuraavaksi pitäis vaan saada itsensä rattaita sun muuta isompaa kattelemaan. tiedostettu jo onkin miten kalliita tuollaiset vehkeet on... kauhistuttaa!

mutta hei, oikein hyvää vappua koko poppoolle täällä ja voikaa oikein paksusti [:D]
 
Maajo, upea juttu, että kaikki on hyvin. Mä ihan liikutun täällä...[:(]. Meillä oli eilen neuvola ja kuunneltiin sydänääniä. Oli aika herkkispäivä itselläänkin eilen. Nyt huomaa, että ajatukset harhailee vähän väliä vauvaan ja silloin helposti liikuttuu, kun aattelee asioita. Ja tosiaan lauantaina kaavoja hakemaan ja sitten ompelukone surraamaan[;)].
 
Kiitti edelleen JeRoSe kestovaippavinkeistä. Täytyy vaan käyttää vaippalainaamoa hyödyksi ja kokeilla sitten aikanaan. Tarrataskuvaippoja mulla on neljöt ja ihdet nepparilliset. Ostin käytettynä alkuun päästäkseni.
 
Tervetuloa uudet rupattelemaan!
 
Tänään onkin kiva päivä vappurientoineen[:)]. Mennään istumaan iltaa ystävien luokse. Aurinkoista vappua ja iloista mieltä kaikille[:D]!
 
Koivunlehti
 
Anukka, käsittämätön supermimmi vetää vielä jumppia ?! Kumarran syvään tässä sohvalla istuen. Itsellä alkaa nyt vasta vähän energiat virtaamaan alkuraskauden totaaliväsymyksen jälkeen.
 
Lämpimät onnittelut Maajolle hienoista ultra-uutisista.
 
Juttelittekin tuossa aiemmin jo mammavaatteista, mut onko kellään tullut vastaan sellasta kohtuu edullista nettimyymälää, jossa ois kivan näkösiä vaatteita? Elloksen valikoima näytti ainakin aika suppealta. HM:llä oli kanssa vaan muutama malli. (Sori jos otan esiin asian, jota on ehkä jo jauhettu täällä kyllästymiseen asti, mut oisin kiitollinen vinkeistä)
 
Ihana auringonpaiste näin vappuaaton kunniaksi! Kiva istuskella kavereiden kanssa syöpöttelemässä ja voitaisiin vaikka laittaa krokettimatsi pystyyn [:D].
 
Oikein messevää vappua kaikille!
 
toistan itseäni täällä ja tuolla lasketun ajan mukaan teksteissä... [:)]

heippa vaan kaikille!

juu meitin perhevalmennuksen (neuvolan) kautta alkoi. vasta kesällä tulossa synnytysosastoon tutustumista jne. eipä tuo ensimmäinen valmennus ollut kuin fysioterapeutin luento; oikeista työasennoista, lantionpohanlihasten harjoittamisesta ennen ja jälkeen synnytyksen, liikkumisesta raskauden aikana ja muutenkin ergonomiasta. oikein hyvänä koin, lähinnä kun sairaanhoitajana teen töitä ja suht paljon jalkojen päällä ollaan ja muutenkin välillä "hurjia" työasentoja.

jumppia aattelin vedellä tosiaan niin pitkälle kuin vaan kroppa antaa periksi. heinäkuussa pidän kesälomaa omista töistä, eli ainakin sillon pidän jumpistakin taukoa... saa nähdä pystyykö enään sen loman jälkeen salille vetämään mennä  ! vedän kerran viikossa tunnit peräkkäin bodypumppia ja spinningiä. oon ite vuoden verran jumppia suurinpiirtein vedellyt ja taustalla pitkä yli kymmenen vuoden kokemus lajeista... eli kroppa huutaa liikuntaa jos tuon nyt jo lopettaisin. hmm, voin ehkä sanoa että aikast hyvässä kunnossa oon ollut... mutta nyt kyllä huomaa että väsyy aivan eritavalla jumpatessa, palautuminen on hankalampaa... mutta ei vielä mitään pahoja tuntemuksia ole tullut, eli jaksan vielä. masu varmaan tulee seuraavaksi tielle

noista suonenvedoista ja krampeista... oon huomannut että kipeitä sellasia ajoittain on ja just nukkuessa saattaa herätä tosi kipeisiinkin. eli hei, tärkein hoito tähän on kaikille raskaana oleville ensinnäkin nestetasapainon ylläpitäminen, eli juokaa naiset riittävästi pitkin päivää/yötä (yövuoroissakin)! omalla kohdallani olen huomannut että esim. jumppien vedon jälkeinen yö on pahin, koska hikoilen ja en meinaa nestetasapainosta sitten huolehtia tarpeeksi. eli kun hikoilet, menetät suoloja... eli JUO! vettä, vissyä... aivan sama... niin ja suonenvedoita kärsivät: syöttehän jotain monivitaa raskaana olevalle tai vastaavaa missä esim. magnesiumia ja sinkkiä lisänä? mutta jos näistäkäänei apua mun mielestä kannattaa kääntyä neuvolatädin/lääkärin puoleen ja kysyä että onko mahdollinen magnesiumkuuri ok?

mutta hei, jatketaan jälleen...
 
Heippa mammat!

Täällähän on rauhallista ollut, kaikki vissiin juhlistaneet vappua? Oma vappu meni menojaan sen kummemmin juhlistamatta, kaveriporukalla oltiin mökillä grillaileen ja saunomaan, muut oli siellä yötäkin mut mä ajoin yöllä kotiin nukkumaan. Itse en ole pahemmin koneella joutanut istuskeleen piitkään aikaan, käsi on kipuillut siihen malliin et koneella istumiset pitänyt jättää minimiin. Tänään ois sitten lekuri yhden aikaan ja jos se sais jotain tolkkua tuohon kipuun kädessä.

koivunlehti: Kiitos, se oli todella upeaa, harmittaa vaan kun sukupuoli ei selvinnyt. Kyllä sitä herkistyy vähästäkin, tuossa luin justiinsa että yks toukomamma oli saanut pojat niin kyyneleethän sitä silmiin nousi. Noh jokos sait ompelukoneen suriseen? Itse olen taas laiskistunut ja en oo ommellu mitään vähään aikaan. Pitäs taas ommella kuhan jaksaa innostua.

Tirpu: kiitos, ja tervotuloa mukaan keskustelemaan. Ei ole tullut vastaan edullista mammavaatemyymälää netissä, kun mammavaatteet eivät ole minulle vieläkään ajankohtaisia, tosin olen kyllä ajatellut muutenkin olla ostamatta niitä, kun kuitenkin lyhyt aikaisesta käytöstä kyse.

Anukka: Täytyy kyllä sanoa et on se vaan hienoa että jaksat vetää vielä jumppia yms, itsella ihan perusliikkuminen alkaa olemaan hankalaa, tuntuu että alkaa käveleen ankan lailla. Rattaat yms. muut on kalliita ostaa uutena toiset hyödyntää kirppareita ja toiset sukulaisia, tosin me ollaan kyllä hommattu kaikki uutena, suurin osa löytyi Haaparannasta ja voin sanoa että paljon edullisemmasti sieltä sai kuin Suomesta.

Mutta lääkäriin!
Aurinkoista kevättä kaikille!
Maajo
 
Moimoimoi [:)]

En oo koneelle joutanut, ko täällä ollu aivan sikamahtavat ilmat ja pihallahan sitä on silloin. Tytöt tykkää ja vanhempi varsinkin pitää joka toinen kerta itkun kans roudata sisälle. Meillä oli todella rauhallinen vappu, mies otti muutaman olusen ja kateltiin Suomen pelejä. Lisäksi meillä oli eräs koiruus hoidossa vapun ajan, mutta valitettavasti ilmeni, että meän nuorin tyär taitaa olla koiralle allerginen, ko silmät alko heti kohta punoittamaan, yski ja henki hieman alko kähisemään ja kun koira lähti omaan kotiinsa, nii oireet alkoivat häviämään. Eli mun koirakuume on pakko siis haudata toviksi [&o]

Itekkin muuten sain vihdoin ja viimein ompelukoneen esille ennen vappua ja sain kaikki korjauksia vailla olevat ompelukset tehtyä - hyvä minä! Tossa vasta kävin läpi tyttöjen vaatteita --> pienet pahvilaatikkoon ja isommat tilalle, mutta täytyy sanoa, että miten ihmeessä sitä on kertynyt nii järkyttäviä määriä tota vaatetta [;)] Me saatiin tuotua omalle tontille terassipuutavara nyt lauantaina puutavaraliikkeestä eli terassien tekoon pitis alkaa, koska siinä on miehellä tekemistä, ko terassien pinta-ala tulee oleen melkein 130 neliötä, tosin siinä neliötä tulee paljon senkin takia, että kiertää melkein koko talon ympäri, silleen kapeasti - pari isompaa kohtaa tulee sitten niinko "oikeelle" terassille. Oma olo on jees ja tällä viikolla mullakin vihdoin toi ru!!!! Mun suklaanhimo on jo aivan järkyttävä - menee kevyesti levy melkein päivässä. Pakko rajoittaa ja sen takia sitten ostin Multitabsin raskausajan monivitamiinia, josko siitä saatava kromi hillittis tota mun himoa. Oon muuten melkonen läski syksyllä [;)]

Nyt pyykit ulos kuivumaan!
 
Hellou!

Eilinen lääkärikäynti oli melkeinpä hyödytön, minkä toisaalta etukäteen jo aavistinkin... lääkäri vaan tuumas et ei voida tutkia kun oot raskaana, ei voida pistää kortisonia kun oot raskaana, leikkaamaan ei aleta koska se voi olla turhaa jos raskaus on vaan pahentanut sinun rannekanavan oireyhtymäää ja kivunlievitykseen vain parasetamolia. Noh sain mä lähetteen fysioterapiaan jännitysniskan vuoksi ja yölasta pitäs hakea apuvälinelainaamosta. Ja ennen kaikkea sain Heinixiin reseptin et saan allergiaoireet hellittämään. Lääkäri oli vielä ylilääkäri niin eiköhän tuo tiedä mitä määräs. Saapa nähdä mitä neuvolantäti tuumaa keskiviikkona neuvolassa lääkityksestä... tai no mikäs pakko sitä sille on kertoo.. [:D] Sillä kun oli sellainen asenne ettei mitään lääkettä saa suun kautta ottaa, mut pakkohan se on jos ei ilman pärjää.

JeRoSe: ihanaa, kerrohhan sitten RU-kuulumiset meille? Meillä kanssa on suunnitteilla terassin rakennusoperaatio, tarkoitus olis saada katettu terassi talon toiselta sivulta takaovelle niin saa sitten suoraan lykkiä vaunut kodinhoitohuoneeseen syssyllä sit kun ulkoileminen on sallittua. Puutavaraa ei onneksi tarvi ostaa kun se on omasta takaa.

Unohtui kirjoittaa, että vihdoin ja viimein saatiin yks vaatekaappi siirrettyä alakerrasta yläkertaan niin pääsee siirtämään siihen liinavaatteet, verhot yms. niin saa vauvelille samaan vaatekaappiin vaatteet kuin meilläkin on ja on sitten lähellä tulevaa hoitopistettäkin vaatteet. Pitäs vaan tänään pyyhkiä kaappi pölyistä. Ja harsotkin voi ommella valmiiksi kun en ole aiemmin niitä viittinyt ommella kun ei ollut paikkaa mihin laittaa ne.

Mutta vartomaan puhelinta kun kohta varmaan soittavat fysioterapiasta aikaa.
Aurinkoista alkavaa viikkoa!
 
Heti pakko raportoida, kun sattu olemaan tää kone päällä !!
 
Taisi juuri äsken tuntua ihan ensimmäiset pikku-pavun liikkeet [:D]
Sellasta pikku väpätystä ihon alla.
 
Hassua ja ihanaa [:)]
 
Tirpulle onnea ensimmäisten liikeiden tuntemisesta. Siitä ne alkaa voimistumaan päivä päivältä. Täällä tuntuu ihan selvät potkut toisinaan niin ei voi enää erehtyä luulemaan muuksi.

Möhköfantti: Onnea, 21 viikkoa täynnä!

Maajo
 
Ohos, unohtupas aamulla onnitella Maajoa ja Möhköä - onnea siis [:)] Ja tietysti onnittelut Tirpulle ensimmäisistä vauvan liikkeistä <3 Se on aina niin ihanaa, että!

Maajo: Juu, kyllä todennäköisesti kerron ultrakuulumiset ja ei me olla koskaan pidetty salassa tulevan vauvan sukupuolta (eikä mua täältä ees kukaan tunnekkaan)  - tiiän sen jo nyt, mutta haluan vielä varmistaa tossa ultrassa, että on varmasti oikein [;)] Ja kyllä raskaana ollessa SAA syyä allergialääkkeitä - ite sen oon Teratologisesta Tietopalvelusta varmistanut [:)] Ja se pitää lisätä vielä noista vaunujen hinnoista - Suomi vs. Haaparanta. Kemistä Lastentarvikeliikkeestä saa vielä edullisemmin noi vaunut, ko täältä Haaparannalta.

Me oltiin tossa pari tuntia ulkona ja ihmeen hyvin päästiin sisälle eikä neiti isompi vastustellut. Oli aivan likanen koko tyär. Ja eikä meille ihan 130 neliöö sitä terassia tuu, vaan 100 neliötä "vaan". Mulle on alkanut tää raskausdementia jo iskemään melko pahoin, hih! Nyt kahvia kitaan ja kattomaan päivän postit.
 
Heips!

Kiitos JeRoSe  onnitteluista. Saahan niitä syyä, pitäs vaan kertoo se tuolle meidän terkkarillekkin, joka niin niitä vastustaa ja sanoi jopa neuvolalääkärin olevan samalla linjalla, noh pääasia on että minulla on nyt sellainen allergialääke jota on tutkittu jo pidemmän aikaa ja on tietoa vaikutuksesta sikiöön, sillä mitä viime vuonna määrättiin on uus allergialääke ja tutkimustietoa ei ole juuri ollenkaan. On se hyvä et joku muukin kärsii raskausdementiasta kuin minäkin, tuntuu että unohtelee nykyään herkemmin asioita kuin ennen raskautta, kaikki tärkeät menot pitää olla kännykässä ylhäällä joka sitten hälyyttää sinä päivänä kun on menoja. Toivottavasti ei jää sitten synnytyksen jälkeen dementia päälle.

Itse tilasin vaunut oululaisesta lastentarvikeliikkeesta ja maksoimme niistä alle 200e, saas nähdä sitten millaiset ne ovat, ukolle perustelin että tuo on halpa hinta jos vertaa vaikka emmaljungan vaunuihin ja emmaljungan hinnoilla saamme noita vaunuja 3 kpl. Vinkkinä myös muille vaunun ostajille, viime vuoden malleja saa halvemmalla kuin tämän vuotisia, kannattaa kysellä liikkeistä niitäkin. Onneksi olemme ostaneet jo kaikki isommat tavarat, enää vaatteita yms. pientä tavaraa pitää hankkia.

Ihanaa, nyt iltasella alkoi satamaan vettä niin puhdistuu tuo ilmakin. Onko kukaan muu huomannut että ruokahalu on hävinnyt? Minä tossa tänään hämmästelin kun tein neljän maissa ruokaa et miten voi olla mahdollista että aamupalalla pärjää noin pitkään ennen kuin tulee nälkä? Aamupalan kuitenkin söin 9 jälkeen jo. Himputti sentään kun väsyttää taas, oikeastaan koko raskauden aijan on väsyttänyt 24h, välillä vähemmän ja välillä enemmän. Saas nähdä miten sitten loppuraskaudesta onkaan, nyt kuitenkin olen saanut nukkua öisin eikä ole tarvinnut vessassakaan käydä. Raskauden myötä olen myös alkanut kuorsaamaan ja ukko käyttää öisin korvatulppia tai sitten siirtyy toiseen makuuhuoneeseen nukkumaan, mikä sitten sangen suuresti minua kismittää kun pitää nukkua eri huoneissa, toki minä ymmärrän että työläinen tarvitsee kunnon yöunet, joten en olekkaan pahemmin papattanut asiasta ukkokullalle.

Rentouttavaa iltaa kaikille! Mä ainakin saan rentoutua yksikseni kun ukko meni veljensä mehtästä ajamaan puita sille kun tarvii rakennusmateriaalia varastoa varten.

Maajo
 
Masu täynnä tyytyväisenä sohvalla.
 
Tuohon syömiseen täytyy kommentoida, ettei mulla ainakaan ole ollu sen kummoisempi ruokahalu kuin normaalistikaan. Tosin näiltä viikoilta, jos se vauvan kasvu vaan kiihtyy, niin saattaa muuttua ääni kellossa.
 
Me saadaan onneksi lähipiiristä lainaan / ostettua käytettynä babysitteriä, rattaita jne. Jotain saattaa joutua sitten katsomaan kaupastakin, mutta ei tosiaan olla mitään trenditietoisia, eli tarvi sitä viimesintä hi-tech mallia olla. Hyvä vinkki siis nuo edellisvuosien mallit.
 
Tänään oli taas neuvolakäynti. Kaikki oli ok, hemoglobiinitkin nousseet taas, joten ei tarvi lisäravinteita. Pikkukaveri on meillä ollu koko ajan tosi vauhdikas. Ekassa ultrassa se jo heilutteli sekä käsin että jaloin, ja näillä neuvolakäynneillä ei meinata millään saada sykettä otettua. Nytkin metsästettiin papua oikein urakalla, mutta saatiin se sit lopulta.
 
Tietääkö joku, onko tollanen tosi reipas liikehdintä mahdollisesti merkki jostakin (paitsi tietty siitä, että kun se kasvaa, äippä saa tuntea sen nahoissaan [;)])?
 
Rentoutuneena päivällisen fysioterapian ansiosta, sain tälle päivälle peruutusajan niin saa homman pyörimään.

Huomenna sitten ois kanssa neuvola ja saas nähdä mitäs siellä sitten poristaan, laskujeni mukaan sieltä pitäisi minun saada paperit joilla voin hakea kelan avustuksia. Pitää myös ottaa puheeksi tää väsymys.

Mutta illanjatkoja kaikille
Maajo
 
Iltoja!

Neuvola oli tänään - ei mitään mainittavaa. Verenpaineet 103/72 eli todella alhaiset mulle tai toi yläpaine mulla on normisti 120:n huitteilla eli ei rasita ipana elimistöäni. Paino hieman noussut edellisestä, jolloin oli -2,5 kiloa. Alkaa suklaansyöminen näkyä jo vaakassa [;)] Hemppa oli yli 130. Ens kerralla saan sitten Kelan paperit. Sydänäänet oli vahvat, mutta ipana katosi jatkuvasti anturin alta.

Maajo: Toi ruokahalun "puute" johtuu siitä, että näillä viikoilla ruoka alkaa imeytyyn hitaammin, ko aikasemmin ja siksi sitä kylläisyyden tunnetta kestää pitempään.

Nyt painun telkkaria vahtaan. Vointeja jokaiselle [:)]
 
Heissan,

En ole vieläkään saanut ommeltua, mutta kyl se siitä. Meillä on lapannut vieraita ja ompelukset pitäisi koko ajan levittää ja korjata, joten oon ihan suosiolla odotellut hiljaisempia aikoja [;)].

Vaapukka kuplii masussa eli oletan sen siis potkivan. Ilmakuplia nousee ihoa vasten. Sunnuntaina tunsin ekat.

Parina viime päivänä maha on tuntunut ihan pinkeelle ja turvonneelle. Ilmeisesti tietsikalla könötysasennossa töissä ei ole ihan ideaaliasento. Vkonloppuna saa olla vaikka päällään seisten ja silloin pinkeyttä onkin paljon vähemmän. Pitäisi yrittää kävellä päivän mittaan ja vaihdella asentoa. Samoin alapäässä on tuntunut painetta. Tästä taisi Olivia jo aiemmin kyselläkin. Oon aatellut sen olevan kohtujuttuja, kun kasvaa.

Voikaa hyvin, kevät tuoksuu ihanan raikkaalle[:)]!

Koivunlehti (joka kohta puhkeaa lehteen[;)])
 
Koivunlehti: onnea viikonlopun ekoista kuplista! Ne on kyllä aika veikeen tuntusia näin alkuaikana (ja suloisia tietty [:)]) 
 
Saapa nähdä millaiseksi nyrkkeilysäkiksi sitä vielä itsensä tuntee vähän myöhemmin...
 
Viikko ja yks päivä ru:aan! Apua, kun jännittää, et kaikki ois kunnossa!
 
Takaisin
Top