Heipsan Kaikki,
Voi, että tuli hyvä mieli teistä kaikista. Halauksia[:)]! Että tämmönen päivä tänään. Olo ollut hyvä ja nukuinkin melko hyvin.
Mua vähän hävettää, kun puhun aina omasta olotilastani. Kaipaan varmaan vaan vertaistukea ja kannustusta. Kukaan lähipiiristä ei vielä tiedä vaapukastamme, joten juttukumppanit toisillemme olemme me toisillemme mieheni kanssa. Ja tietysti TE[:D].
Iteija, hassua, miten sama kuvio. Syödään hampurilaisia kohtuuden rajoissa ja toivotaan, että sun ennustus käy toteen (ei tee enää mieli roskaruokaa tämän tankkauksen jälkeen). Voi hyvin ja paremmin!
Maajo, kiitos myötätunnosta! Mä toivon, että tää herkuttelu on tosiaan väliaikaista ja liikuntakin alkaa maistumaan. Pääasia, että vaapukka voi hyvin ja kasvaa[:)]. Mukava, että teidän remontti on edennyt noin vauhdikkaasti, kohta pääset kokkaamaan omaan uuteen kyökkiin[:D]!
Olivia, mäkin olen ollut aikaisemmin ihan pöyristynyt, miten odottavat äidit alkavat tuijotella vaan omaan napaansa ja muuttuvat kauhean itsekkäiksi. Mutta eihän se sitä ole! Mehän suojellaan tulevaa ihmistä ja saa siinä vähän itsekäs ollakin, kun on uudesta ihmisen taimesta kysymys, josta täytyy olla vastuussa. Se on sitä tervettä vastuunkantoa. Se täytyy tietysti muistaa, että raskaus ei saa olla mikään tekosyy ja tila, jossa ei voi tehdä mitään. Mulle kaikki on niin uutta ensimmäisen raskauden myötä tietysti, ettei oikein omassa epävarmuudessaan tiedä, missä ne rajat riskin ja hyvä tekemisen välillä menee. Ollaan esim. menossa pääsiäisenä Lappiin hiihtovaellukselle ja kysyin lääkäriltä, että onko se ok? Lääkäri tokaisi, että kyllähän saamelaisnaisetkin porotokkiaan ajoi talvipakkasilla ja nukkuivat taljamajoissa huolimatta siitä, oliko pienokainen tuloillaan vai ei. Kaikessa karuudessaan tuo kommentti rauhoitti ja sai taas vähän realistisemmaksi omaa rajoittuneisuutta. Täähän on luonnollinen tila, joka vain karsii äärijuttuja (esim. raskas liikunta&rasitus).
Ja mitä tuohon omaan kuvaan tulee, niin jännästi se tosiaan mietityttää tuo fyysinen muutos. Kun ei yhtään tiedä mitä sieltä on tulossa ja kuinka norsu sitä lopulta on. Mieskin kysyi ihan alussa, että ei kai susta ihan norsu tule? Arvelin, että jos tulee, niin töräytän sitten kärsällä niin, että huomaat! Pitää muistaa, että tämä on väliaikainen tila ja sitten kun pahoinvoinniltaan siihen kykenee, niin kiinnittää huomion terveelliseen ravintoon ja liikkumiseen. Ollaan kiitollisia tälle ainutkertaiselle kehollemme, miten nöyrästi se ottaa vastaan kaikki muutokset ja vielä selviää niistä ihailtavan hyvin!
Ja vielä
Olivia, ei ole ollenkaan pinnallista ja itsekästä puhua raskauden aikaisista muutoksista! Sehän kuuluu asiaan, että tuleva äiti tarkkailee itseään ja näin tietää, että kaikki on kuten kuuluukin. Pitää suorastaan olla herkällä korvalle itsensä suhteen, koska kyse ei ole enää vain sinusta, vaan myös vauvasta! Puhutaan ja pälpätetään täällä ihan väsyksiin asti, eikös joo[;)]?
JeRoSe ja
WhiteWife, teillä on aikamoiset klaanit, toivottavasti löydätte sopivat kärryt allenne[:)]! Meillä ei ole autoa ollenkaan ja arvelin, ettei hankittaisikaan, mutta mies voi olla eri mieltä. Luulen, et pärjätään hyvin ilmankin, kun asutaan niin keskustassa ja joukkoliikenne toimii loistavasti. Varmaan jossain vaiheessa on nöyrryttävä...
Hupsaa, lähti kynä vähän kädestä[:D].
Nauttikaa auringosta,
Koivunlehti