Raskaus alkutekiöissään

Voi mikä helpotuksen tunne olikaan tiistaina, kun käytiin ultrassa ja siellä yksi pikku kaveri kovasti liikkui ja huitoi käsiään ylös ja alas. Oli ihan uskomaton tunne, että siellä tosiaan sellainen pieni lähes täydellinen masukki asustelee..
Helpotti omaa oloa, kun sai vihdoin varmuuden että siellä kaikki on hyvin ja siellä tosiaan joku asustaa. Niskaturvotus oli ok. veriseerumiseulan tulokset saa parin viikon kuluessa.. istukka oli hyvä, lapsivettä riittävästi ja kaikki kätilön mukaan näytti oikein hyvältä. Mieskin ihmeissään katseli monitoria, tuli varmasti todemmaksi myös hälle. Ihanaa, Ihanaa.. ja nyt pikkaisen helpottaa tuo pelko, kun 12+1 päivää on takana[:)]
On kyllä todentotta ihan ainutlaatuinen kokemus nähdä ensimmäistä miten oma pieni masukki liikkuu ja miten sen sydän sykkii.. Kuvia tuli tuijoteltua ultran jälkeen vielä pitkän aikaa. Laskettu aika pysyi samana, eli 29.9 ei ollut kuin päivän heitto.

etovat olot on lähestulkoon jääneet pois, turvotusta sen sijaan on.. tissit ja vatsa.. hohhoijaa.. [8|]

mukavaa että muillakin iloisia uutisia![:)]
seuraavaksi olisi sitten neuvolalääkäri 31.3

hyvää vointia kaikille!

Hei!

Ei oo ollu oikein nyt fiiliksiä kirjoitella tänne, ko mulla on nyt vähän ongelmia tän raskauden kans - oon vuotanut verta muutamia kertoja, enkä pääse neuvolan kautta lääkärille, vasta kuukauden päästä ois seuraava aika. Meen sitten huomenna yksityiselle. Maha on menkkamaisen kipeä ja mieli on hieman maassa, ko mielessä km:n pelko. Ultrassa oli kyllä viikko sitten kaikki ok. No huomenna ollaan viisaampia...

Kaikille ultrassa käyneille iso [:D] ja terveisiä kaikille - palaan varmaan huomenissa...

Heippa kanssaodottajat ja aurinkoista pakkaspäivää!

Silmu ja lellu: Onnea ihanista ultran tuloksista! Muistaakseni pitää olla yli 5 päivää eroa koossa ja menkkojen mukaan lasketussa ajassa ennen kuin alkavat laskettua aikaa muuttamaan. Minulla itsellä oli kahdessa ekassa neuvolan ultrassa sikiö päiviä pienempi, mutta niskapoimu-ultrassa sitten 3 päivää isompi kuin päivät silloin menkkojen mukaan. Mutta vauvahan syntyy sitten kuhan on syntyäkseen, monesti LA on vaan viitteellinen. Itse oottelen ens maanantain neuvolaa ja saa nähdä ultraako terkkari myös silloinkin masukin ja pitää muistaa pyytää lääkärineuvolaan aika et pääsee lääkärin kanssa keskustelemaan allergialääkityksestä raskauden aikana.

Anukka: kyllähän sikiö on hyvästi suojattuna tuolla mahassa, ja tarvii melko ison nykäyksen turvavyöstä ennen kuin tapahtuu jotain sikiölle. Meillä remontti on vasta alkusuoralla, nyt keittiössä ei ole muuta kuin seinät ja betonilattia... paljon pitäs tehdä tällä viikolla kun kaapit tulee ens viikolla, onneksi ruokailutilalle ei tarvi tehdä muuta kuin vetästä maali seinään ennen kaappien laittoa et siinä selviää vähällä, mut toi varsinainen keittiöosa sit vaatii enempi. Eilen käytiin hakeen laatat lattiaan, jos vaikka ukko sais ne huomenna laitettua lattiaan.

JeRoSe: Onko vuotoa ollut vähän vai reilusti menkkamaisesti? jos sitä on ollut ihan vähän niin se voi olla sit sitä vuotoa istukasta kun se nousee kohdun kasvun myötä ylöspäin. Toivottavasti saat huomenna positiivisia uutisia yksityiseltä, pidän peukkuja sinulle että kaikki on hyvin! Varmastihan sitä pelottaa km kovasti, itsekin kävin tuossa jokunen aika sitten kovien mahakipujen vuoksi neuvolassa ultrassa, mutta kaikki oli kunnossa ja kivut olivat vain kohdun kasvusta johtuvia.

Reissu on onnellisesti takana ja ihanaa olla taas kotona vaikka oisin mä voinut olla vanhempien luona kauemminkin. Tilatut vauvatarvikkeet ovat tulleet, paketit tosin ovat vielä avaamattomia, mietin et uskaltaisinkohan avata... katotaan kuinka kauan maltan pitää ne avaamattomina. Jospa tuota menis laittaan pyykit kuivamaan kun aloitin jo talvivaatteiden pesemisen, kohtahan niitä ei enää tarvi ja ostin eilen itselle kevättakin.

Positiivista mieltä ja nautitaan raskaudesta!
Maajo

Mulla on ollut nyt parina päivänä sellasta niukkaa rusehtavaa vuotoa, johtuneekohan tuosta Maajon mainitsemasta kohdun kasvusta ja istukan liikkeistä..?  Olen nyt siis 8+6. Ja tällä viikolla on tosiaan tuo alavatsa tuntunut pinkeältä ja housut alkaneet kiristää.

JeRoSe, kerro sitten miten lääkärissä meni?

Hei taas!

Nyt tuntuu, että ko yks asia menee persiilleen, nii alkaa meneen muutkin [8|] Ostin Huutiksen kautta mammavaatteita, nii ei ollu sitä mitä piti olla. Myyjä vaan sanoo, että hänen mielestään on - tässä nyt ootan kaupanpurkua, ko oli kuiten hintava paketti vaatteisiin nähden. Eli ei oo vissiin mun päivä, tänäänkään, vaikka aurinko on paistanut koko viikon aivan mahtavasti täällä, ihan kevätfiilikset vois muuten olla.

Meillä on 7 päivää toi aika, että muutoksia la:ssa tehään.

Maajo: Toi vuoto on nyt tällä hetkellä vanhaa verta ja hyvä niin, mutta silti mietityttää sen tulopaikka. Mutta kyllä se tuore, kirkas veri aina säikäyttää. Istukka mulla on tossa eessä eikä kohdunsuulla, mutta katellaan tosiaan mitä huominen tuo tullessaan. Ja mulla ei oo kyllä yhtään ikävä rakentamisaikaa, jolloin kaikki oli niin vaiheessa, mutta onhan se lopputulos aivan ihanaa [:D] Oliko teillä ihan koko kämpän remppa vai keittiön? Mistä te hommasitte keittiönkaapit? (sori, jos olen liian utelias).

Jahas, jos taas iskis pyykkikoneen päälle. Sitä meinaan jotenkin kertyy tässä 5 henkisessä perheessä, jonkin verran [;)]

JeRoSe, voi ikävyys! Huomenna selviää, koita jaksella epätietoisuuden kanssa. Hengessä täällä ollaan mukana ja toivotaan parasta.

Maajo, hymyä remontin keskelle[:)]. Ihanaa varmasti saada uusi keittiö. Meilläkin vois pientä viilauste tehdä siellä sun täällä...mä voin keksiä ja mies voisi tehdä[;)].

Silmu, uinti rules!

Mulla on itsehillintäongelma. Ruoka maistuu vähän liiankin hyvin. Ja rasvainen ja suolainen maistuu ihan mahdottoman hyvältä, kuten sipisit, joita ennen söin tyyliin 2 krt vuodessa. Miten saisin itseni aisoihin? On niin huono omatunto!

Aurinkoa[:D],
Koivunlehti

Silmu, ei kuulosta kovin hälyttävältä, kun vuoto on ruskeaa. Varmasti kiinnitysvuotoa. Jos veri on punaista, silloin voisi olla asiat huonommin.

kaikkea hyvää toivotellen,
Koivunlehti

Heips kaikki!

JeRoSe: Onneksi ei ole enää kirkasta verta tullut sinulla, joku myös sanoi tuolla kesämammoissa et kirkas veri saattaa mm. johtua siitä että kohdussa oleva hematooma on puhjennut. Ei meillä onneksi ole koko talon remontti meneillään. Ukon kans ostettiin vajaa vuos sitten sen kotitila(lue maanviljelystila) ja viime kesänä remontoimme tuvan perustuksista välikattoon saakka. Ja nyt on sitten keittiöremontin vuoro. Onneksi sitten riittää pientä pintaremppaa vain ja niitähän ehtii tehdä sitten myöhemminkin. Tätä taloa on jatkettu 2000-luvun alussa joten uuteen puoleen ei tuon keittiön lisäksi tarvitse muuhun kajota mut tuota vanhaa puolta ukko on remontoinu aiemmin ennen kuin muutettiin me tähän. Omegakeittiöltä tilattiin Ylivieskasta kaapit ja mielestämme saimme ne ihan edullisesti. En minäkään pahemmin remonttiin ole osallistunut, minä ideoin ja ukko toteuttaa vähän niin kuin koivunlehti tuumaskin heilläkin tapahtuvan.. [:D] Ja kyllä se onkin ihanaa saada uus keittiö kun entiset kaapit olikin 24 vuotta sitten laitettu paikalleen.

Noista himoista... mulla kanssa ollu hirveä himo rasvaiseen ja suolaiseen, mutta hillitä olen koettanut kanssa ettei ihan hirveitä määriä tule syötyä rasvaa ja suolaa. Yhdessä vaiheessa oli ihan sikahimo suklaaseen et alkaa näitä himotuksia tulla tännekkin suuntaan. Kerran vaan on ollut sellainen heti et nyt ja heti on pakko saada sitä mitä tahtoo syödä, onneksi sentään kyläkauppa on vain viiteen auki ja illalla ois lähettävä sit 18km päähän kauppaan hakeen tyydytystä mielihaluun mut eipä ole vielä tarvinnut lähteä kun laiskuus iskee ajaa mielihalun takia tuo matka.

Mutta nyt mie meen pizzan syöntiin, ukkeli tahtoi et teen niin pitäähän se koemaistaa ennen kuin ukko syö kokonaan pellillisen [:D]

Maajo

Heippa kaikki [:)]

Odottelen tässä juurin ensimmäsien neuvolakäynnin alkamista; aika ois varattuna klo.14 [:)]
Ja huomenna sit ensimmäinen ultra yksityisellä, maltan tuskin odottaa sinne asti [:D]

Oltiin tosiaan sovittu että raskaudesta puhuta kenellekkään ennekuin kriittinen 12vko rikottu.
Noh, rakas avopuolisonihan ei pystynyt pitämään mölyjä massussaan; anoppi tietää, rakkaani työkaverit tietää, hänen paras ystävänsä/tuleva kummi tietää, jne[:D] Totesin vaan että no sinähän voit sitten kertoa kaikille muillekki ku tuntuu luonnistuvan nii hyvin [:D] Toivottavasti kaikki vain menee hyvin ettei tarvitse kertoa myös huonoja uutisia em. henkilöille.

Mietin tuossa että jos huomenna ultrassa kaikki hyvin, nii omillekkin vanhemmille voisi jo kertoa.

Työkaverit kyselee päivittäin olenko raskaana, ku en ole pariin päivään juonu kahvia (ällöttäny koko kahvin haju), enkä enää ole liittynyt heidän savullisiin taukohetkiinsä, en syö kuten olen ennen syönyt, jne.
"En mä ainakaan itteni tietääkseni ole, kerron kyllä jos tulee muutosta" oon sanonu [:D]

Tosiaan ällötys kasvanut ja kahvi menettäny merkityksensä. Ja jotkut ruuat tekee pahaa, mm. eilen vihreät pavut. Banaanihimokin oli ohimenevää. [:D]

Koivunlehti: Kuulostaa kovin tutulta. [:)] Mä olen kaiken sen suolasen ja rasvasen himon keskellä vaan pitäny pään kylmäny ja siirtyny terveellisempään vaihtoehtoon, mm. täysjyväpaahtoleipää, hedelmiä, jogurttia,jne. JA jäätelöä [:)] Auttaa muuten ällötykseen kivasti tuo jäätelö <3

Mäpäs lähen valmistautuun sinne neuvolatädille kylästelyyn. Ulkona paistaa aurinko ja kevät tekee tuloaan[:)]

Aurinkoista päivänajatkoa kaikille,
Jennaellen

Moi TAAS!

Nyt on jotenkin parempi fiilis, ko sain purkaa ajatuksiani täällä - kiitos teille, kun olette ajatuksinenne mukanani [:)]

Nlan täti soitti mulle ja oli kuulemma lääkäriltä kysynyt tästä mun asiasta, nii oli sanonut, että lähete labraan pissa- ja bakteeritesteihin, mutta harvemmin oon sellasten aiheuttavan verenvuotoja, mutta viiän näytteet sitten huomisen jälkeen, ko oon tosiaan asiasta viisaampi.

Koivunlehti ja muut himoista kärsivät: Antakaa nyt mennä vaan, koska hirveen tiukka itsekuri kostautuu sitten myöhemmässä vaiheessa takuuvarmasti [;)] Ei ne himot yleensä kauan kestä - itellä kans oli vasta suolasen ja rasvasen himo (elimistö selvästi kaipasi niitä), mutta nyt mua ällöttää pitsanhajukin jo [:'(] Mulla oli muuten kakkosta oottaessa aivan hillitön betonin hajun himo. Haistelin meän raksalla vasta muurattua leivinuunia ja kostean tilojen muurattuja seiniä. Kyllä sain monet naurut aikaa, ko haistelin sitä ihanaa betonin hajua. Se oli jotenkin niin käsinkosketeltavan ihanaa se haju! Huh huh, että kaikkea sitä ihmisen pitääkin raskausaikana kestää...

Maajo: Hematoomaa itekkin epäilin/len, mutta sitä ei tosiaan oo mitenkään varmistettu. Ja meillä kans oli vähän sama homma, ko rakennettiin, että ite suunnittelin ja mies toteutti - onneksi on osaava mies [;)]

Jennaellenille oikein hyvää nlareissua ja huomista ultraa [:)] Meillä taas on päinvastoin toi kertomisjuttu, että mies panttaa tietoa ja mun tehtäväksi jää sitten kertoa asiasta.

Nyt taas hommiin...

Hihii, mä en tiedä noista himoista muuta kun että ostin eilen sekä mignonmunan että tippaleipiä kaupasta [;)] ja olihan siinä mukana sitten pari suklaavanukastakin.. Ja sitten on tota pekonia tullut ostettua ja laitettua munien kanssa tai pastaan. Mun makeanhimo on normaalistikin aika hillitsemätöntä, mutta harvemmin tulee ostettua cheese balls:seja ja syötyä koko pussi, näin kävi viikonloppuna.

Heippa tällekin palstalle, lueskelen juttujanne kunhan joudan. Tänään on kyllä moiseen näköjään huono päivä, töissäkin ihme säpinä... [&:] 

Moikka!

Mulle sanoivat äitiyspolilta kun soitin kerran, kun itsekin jouduin pelästymään tuota vuotoa.. Niin sanoivat että on todella normaalia alkuraskaudessa. Pienestä määrästä ei kannata huolestua, voi johtua jostakin limakalvojen ärsyyntymisestä joka aiheuttaa pientä vuotoa tai sitten juuri tuosta istukasta johtuvaa. Voi myös olla, että olisi menkat juuri sillä hetkellä ja alkuraskaudessa se voi aiheuttaa pientä vuotoa. Mullakin onneksi kesti vain yhden illan se vuoto ja tosi vähäistä, eikä nyt ultrassa ollut merkkiäkään että mikään olisi vialla. Joten vaikka se säikäyttää, tiedän! mutta yrittäkää olla hermostumatta liikaa.. stressaaminen vain pahentaa asiaa. Keskenmenossa vuoto on kuitenin todella runsasta, joten sen varmasti erottaa.
joten JeRose tsemppiä sinulle ja eiköhän asiat selviä. Koita olla rauhallisin mielin!

Mä kerroin tänään työnantajalle.. Ultran jälkeen tiistaina kerroin kaikille ystäville. Molempien vanhemmat ja siskot tiesivätkin jo.

Mulla ei oikeastaan mitään hirveitä himoja vielä ainakaan oo.. Tai vihreitä omenoita kyllä syön aika paljon, enemmän kuin ennen.. niitä pitää aina olla jääkaapissa nykyisin. Välillä tulee sellasia hetkellisiä haluja, että haluaa just jotain tiettyä juttua vaikka leivän päälle tms. Suolainen maistuu paremmin kuin makea..

Meillä on tänä kesänä pihan laittaminen.. rakennettiin viime vuonna omakotitalo ja onhan tässä vieläkin kaikkea pientä laittamista, mutta kuten sanotaan omakotitalo ei koskaan valmiiksi tulekaan.. käyttöullakko ja vaatehuone kaipaavat vielä laittoa.. mutta muuten on sitten tuo pihaprojekti..

nyt nukkumaan!
Ihanaa odotusta kaikille[:)]

Heissan!

Hyvä, että JeRoSe voidaan olla tukena ajatuksenvoimalla. Asiat ovat varmaan jo selvempiä ja mieli levollisempi, kun ei ole enää niin akuutti tilanne.

Silmu, mulla meni tiistaina sipsipussi ja eilen melkein toinen, mutta sit otin järjen käteen ja sain ajatuksesta kiinni. Sipsit olisivat kyllä edelleen maistuneet...[;)]. Syön jo muutenkin ainakin puolet enemmän kuin ennen, välipaloja on syötävä vähän väliä, muuten iskee huono olo. Koitan vähän terveellisemmäksi koko ajan. Mutta kuten JeRoSe sanoi, pitää olla myös armollinen tälle vain vähän aikaa kestävälle olotilalle. Ei tässä kovin paljon ehdi lihoa ellei syö norsua joka päivä[:D].

Jennaellen, olen sulle kade, kun ruokavalintasi kuulostaa niin yliterveellisille. Uskomaton tahdonvoima! Vaihdetaanko päikseen sun terveellistä ajatusmaailmaa mun suola-rasva -herkkuhetkille[;)]? Taitaa olla aika huonot vaihtikset sun kannalta... Onneksi sulla on sentään jätskiä pakastimessa[8D].

Mukavaa viikonloppua, mä pääsen huomenna rantasaunaan[:D][:D]!

Koivunlehti

Moi ja todella pikaisesti kuulumiset kertomaan...tyttöjen kans ulos menossa.

Kaikki ultrassa hyvin, vuoto ei tuu istukasta eikä sen takaa eli lähtöisin limakalvoilta [:D] Tinttara oli taas erittäin vauhdikkaalla tuulella ja meinasi silmä kostua sen touhuja katellessa.

heipparallaa ja perjantai-iltaa kaikille!

ensimmäisen kerran kuulin tällä viikolla neuvolalääkärin luona toukan sydänäänet, kyllä siellä semmonen meno 160 pulssilla oli että hymyilytti [:)] niin ja tällä viikolla tuli seulonnan tulos kotiin ja tulos on normaali, eli ei huolta perinnöllisistä taudeista, toki pitää ajatella että mikään ei ole 100 % varmaa. mutta eipä tarvitse tuota stressailla turhaan... niin ja eipä onneksi mitään veressä muutenkaan outouksia ollut kun Afrikassakin on tullut käytyä sairaanhoitoa opiskelemassa aikoinaan (hoitanut hiv-positiivisia jne potilaita). mutta neuvolatätikin sanoi että mulla on tosiaan sellainen veriryhmä että tutkia raskauden aikana täytyy... ja sehän minulle passaa!

housut tuntuu ettei masun kohdalta enään meinaa mahtua kiinni, tursuu kyllä joka puolelta. ensimmäistä kertaa elämässä on oikeesti vähän pullukka olo, mutta onneks siellä on joku sisällä kasvamassa ettei muuten vaan pullottele [;)] ja tissit, miten isoiksi ne oikein voikaan kasvaa tässä vaiheessa raskautta? [:D]

niin hei, eihän kukaan teista remonttinaisista täällä maalaa raskaana ollessa? meitsi jonkun verran kotona nyt "joutunut" olemaan hajussa/höyryssä, mutta en toki itse ole maalannut...

mutta eipä tällä kertaa muuta kuin hyvää viikonloppua kaikil!

Hei kaikille.

Ilmoittudun mukaan lokamammoihin. Laskettuaika näköjään ainakin koivunlehden kanssa sama eli 18.10

Ekassa ultrassa käytiin kun viikkoja oli 7+5 epäiltiin hetken kohdun ulkoista ja siksi käytiin ultrassa. Kaikki kuitenkin oli hyvin ja pikkuinen siellä missä pitikin : )

Ikää minulla on 32 ja toinen lapsi tulossa, poika on jo kohta 8 joten edellisestä raskaudesta on jo "hetki" aikaa :)

Hei!

Rupesin tuossa miettimään kun en ole huomannu missään asiasta mainintaa...

Onko kellään teistä allergioita joiden takia joutuu syömään lääkkeitä? Että mikä on lääkärin kanta asiaan,voiko syödä vai pitääkö vaan pärjätä ilman.... tai kokemuksia että onko jotain raskaana oleville...

Itse sain ensimmäisen neuvola ajan vasta rv 10:lle (itse nyt 4+5) ja rupesi nyt tuo mietityttämään kun en ajan varauksen yhteydessä siitä muistanut kysellä, sillä itelläni on pölyallergia ja tarvitsen taas aloittaa allergialääkkeen syömisen, mutta nyt olen tässä vielä jättänyt syömättä (nokka sitten tukkosena olen tässä). Että että pitäisköhä soittaa neuvolaan uuvemman kerran ja yrittää saaha aikaa aikasemmaksi tai jotain...

Aurinkoista lauantai huomenta [:D]

Mulla hyvä fiilis jatkuu, kiitos eilisen ja sen, että tiiän (mutta en ihan satavarmasti) kuka meille tulee syyskuussa [;)] Hih!

Anukka: Kyllä mie maalasin raksa-aikana, jolloin ootin kakkosta. Nykyajan maalit on kuitenkin pääsääntöisesti hajuttomia ja ilman niitä myrkkyjä. Ja maski naaman eteen, jos maali on sellasta "käryävää".

pp09: Tervetuloa joukkoon [:)]

kaylies: Mulla itellä tuli siitepölyallergia esikon syntymän jälkeen ja oon syönyt siihen Zyrteciä ja myöhemmin Heinixiä. Ja kun ite oon tätä lääkeasiaa kysellyt eri lääkäreiltä, nii oon saanut ristiriitaista tietoa - toiset sanoo, että saa syyä tarpeen vaatiessa ja toiset taas kieltävät. Sittenpä soitin tonne Teratologiseen tietopalveluun, jossa asiat on erittäin hyvin tutkittu ja selvillä. Sieltä selvisi, että saa syyä. Mutta tässä linkki ko. sivustolle http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437 Sinne kannattaa kyllä aina soittaa, jos on jotain epäselvyyksiä raskauden aikana jonkun lääkkeen syömisestä. Mulla on vain nyt käynyt silleen, että mun allergia katosi kakkosen ja kolmosen ootuksen aikana, mutta saas nähä miten käy nyt keväällä tän nelosen ootuksen kanssa. Ihmiskroppa on niin uskomaton!

Nyt päivän askareisiin! [:)]

Hyvää lauantai iltaa kaikille!! Mukavaa, että tänne on tullut uusiakin mukaan, tervetuloa!

Kyllä se menee niin että mies tekee ja mä vaan katon sivusta, en ole kyllä koskenut mihinkään meidän rempassa. Jos sitten koettas olla apuna kun kiinnitellään kaappeja seinään. Jee meillon lattia paikallaan keittiössä... pitäs vielä seinät maalata ja sit vaan ootella et kaapit tulee.

Tänään käytiin sitten kaverin kaksosten 1w  synttäreillä, voi ihme kun ne on kasvaneet sitten viime näkemän... eivät ihan vielä kävele muttei kyllä enää kauaa mene et kävelevät ilman tukea. [:)]

JeRoSe: hienoa että sait hyviä uutisia ultrasta.

Kaylies: Itse olen kanssa miettinyt samaa noiden allergialääkkeiden suhteen et saako syödä vai ei, lääkkeen "ohjeessa" sanotaan ettei saa käyttää raskausaikana, pitää varmaan soitella tonne teratologiseen keskukseen ja kysellä tarkemmin, mutta mä toivon että nyt raskausaikana kävisi niin että pärjään ilman lääkitystä. Hyvin ainakin olen pärjännyt ilman lääkkeitä eläinpölyjen kanssa.

Anukka: samaa minäkin olen miettinyt et kuinka isoksi tissit oikein raskausaikana kasvaa. Minä kävin ostamassa jo ajat sitten isompia liivejä... varmaan on sit ö-kuppi raskauden lopussa kun nyt on jo e-kuppi. [:D]

Mutta oikein aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Maajo

Takaisin