Raskaus alkutekiöissään

Kiitos JeRoSe tuesta, mahassa ei ole sen jälkeen ollut mitään ihmeellistä, samoja kipuja kuin ennenkin. Ehkä vähän enemmän vihlontaa, kun kohtu kasvaa. Ehkä kaatuminen ei ollut niin vaarallista onneksi. Täytyy olla kyllä jatkossa tosi huolellinen urheillessa.
 
Maajo, varmaan masukki voi hyvin. Tää aika tuo niin ihmeellisiä tuntemuksia, että ota siitä sitten selvää. hyvä, että käyt tarkistuttamassa, niin ei tarvitse mielikuvituksen antaa laukata. Ja tervetuloa yöravaus-kerhoon. Mä herään joka yö vessaan ja loppuyö on sellaista toinen silmä auki-nukkumista[;)]. Ei voi mitään. Jatkossa saa valvoa enemmänkin[:D].
 
Maha on koko ajan turvoksissa ja alituinen jomotus mahassa. Tää on kyllä yllättänyt, miten maha on tosiaan kipeä, rinnoista nyt puhumattakaan[;)].
 
Toihan on hyvä idea lukea lapsi-kirjoja. Pitäisiköhän käydä kirjastossa kartoittamassa valikoimat? Kiitos vinkistä Silmu
 
Lini80 on ihan normaalia, et välillä ihmettelee, kun mihinkään ei koske/tunnu. Onko siellä vauvaa, vai ei?  Kun osaiskin nauttia noista "normaali"-hetkistä, vai mitä[:)]?
 
Voikaa hyvin,
Koivunlehti
 
 
Jeesh, sain sit terkkarille ajan varttia vaille 2, aiko kurkata et masukilla on kaikki hyvin. Kerroin myös et epäilen et mulla ois pissatulehdus.

Koivunlehti:  viime yö oli pitkästä aikaa sellainen yö että piti vessassa yöllä käydä.

Eveliina: terkkuja ja voimia sinulle, kävit vierailulla täällä!

Maajo

En jaksanu uutta viestii aiheesta kirjoittaa. Ultra osoitti huoleni vääräksi, masukilla oli kaikki kunnossa, siellä se olla öllötteli taas kasvot ultraan päin, hyvin näkyi syke kuvassa ja kuului myös...  Huomenna pitää pissanäyte kiikuttaa labraan, mutta onneksi olen aamulla sinne menossa sokerirasitukseen niin seki hoituu sitten samalla, jos pissa on puhdas niin alavatsakivut johtuu sitten kohdun kasvamisesta.

Maajo
 
JeRoSe: Mulla on aina ollu ihanteelliset hempat. Nuoruusiässä kerran jouduin rautakuurille kasvupyrähdysvaiheessa, ei muutoin mitään moitittavaa.

Elikkäs voisin vitamiinit ihan hyvin varmaan aloittaa? Syön / pyrin syömään mahdollisimman monipuolisesti, mut sitku teen 3-vuorotyötä ja meil ei kauheesti tunneta noit ruokatunteja (ravintola-alalla syödään ku kiireeltä keritään) niin välillä tulee syötyä miten sattuu, mitä sattuu jne.

Lini80: Voin kuule kertoa et ollaan just samoissa fiilareissa. Mulla ainaki ailahtelee tosi paljon iloisesta odottelusta epävarmuuteen, turhautumiseen ja pelkoon.Ehkä ensimmäisen ultran jälkeen sen tosissaan uskoo et kyllä siel nyt joku asuu ja aikoo nähtävimmin jäädäkki tällä kertaa, eikä lähde lätkimään ennen aikojaan [:D]
JA oon mielessäni kovin eläny hetket, joina kerrotaan vanhemmille; miekkosen puolelta tiedän et vanhemmat tulee olemaan ilosia, mut sit ukon isovanhemmat ovat Luojalle uskollisia, niin voipi tulla painostus avioliiton auvoiseen satamaan ennen lapsen syntymää ( mitä ei nyt aiota tehdä, asia kerrallaan kiitos ). Olishan se kiva jos hekin (todella vanhoja jo ovat) nauttisivat ensimmäisestä lapsenlapsesta ennenkuin aika heistä itsestään jättää.
Oma äiti tietysti onnellinen, mut mahdollisimman neutraali kunnes lapsi syntyny.
Isästä ku ossais sanoa. Se kyllä hieman arvelluttaa, on sillä jo kolme lastenlasta ( kaks poikaa mun isosiskon ja yks poika mun pikkuvelipuolen). ja lapsista kovasti tykkää. Mutta se on niin realistinen ja vanhoillinen että sen alkureaktio hieman pölöttää. Eiköhän se sit sula [:)]

Maajo: Mukava kuulla et kaikki on hyvin [:)] Toivottavasti säästyt pissitulehdukselta.
 
Moikkelis!

Tässä säikähin päivällä oikein urakalla, ko veskireissulla tuli verta!!! [:-] Soitin heti neuvolaan aikaa syänäänten kuunteluun ja pääsinkin puol 3. Suorastaan olin jo varma, että kesken menee, mutta kuinka ihana jumputus sieltä kuuluikaan [:D] Sykkeet huiteli 150-160 välillä. Takaraivossa oli edellinen km, joka tapahtui päivää ennen np-ultraa....

Maajolla siellä ollut kans turhaa huolta, mutta onneksi kaikki oli hyvin [:)] Ja toivottavasti sulla ei ois lirkkitulehusta.

Voi että on ihanaa lukea teän kaikkien mietteitä noista omista mietteistänne raskauden suhteen - ite kun en juuri jouda ajatteleen olevani raskaana, koska on noi muut lapset, jotka mua työllistää kiitettävästi. Ekaa ja tokaa odottaessa selasin joka ikisen prosyyrin, mitä liitty vaan raskauteen, kolmoselta ja tältä en ees kerkee tota neuvolasta saatua kirjasta ees plaraamaan. Tarkat päivätkin on mulla ihan sekaisin, mutta onneksi toi allekirjotus muistuttaa [:D]

Ja tosiaan, vanhemmalla tyärellä on norovirus päällä [:@] INHOTTAVA VAIVA!
 
No nyt rupeaa taas vaivaamaan..
 
Tänään alkoi tosi niukka vuoto. [:o] Olisko kiinnitysvuotoa vai oltaisko taas menossa kohti km:a.. Ei jaksais nyt alkaa hätäilemään, mut tahdosta riippumatta meinaa välillä hätä iskeä. Kipuja ei niinkään ole, painetta vaan alamasussa. mut kylkiä ja selkää kiristää.
Voipi olla etteivät edes liity toisiinsa.
Nyt alkaa vanhemmin kasvaa halu varata ultra yksityiselle.. Kuitenki ajatus myös kammoksuttaa ku viime kerta löi niin vasten kasvoja.. [:(]
 
Yritä tässä taas töissäki olla. No eipähän tarvi pelätä yöunien menettämistä ku tässä joutuu valvoon viel reippat 4h.
 
Jennaellen: Aivan hyvin voi olla sitä kiinnitysvuotoa, että elä vielä hätäile [:)] Mulla on ollu molemmista tyttäristä.

Meillä on nyt koko perhe noroviruksen runtelemia, paitsi noi vanhimmat pojat. Viime yö meni valvoessa, oksentaessa ja ripuloidessa [:'(] Nuorimmainen alotti oksut puol 1 ja ite seurasin kahen maissa - ei kivaa, ei!

Joka tapauksessa, nyt vaakaan ja oottamaan seuraavaan oksekertaa...Hyviä vointeja teille muille [:)]
 
JeRoSe: Uskon itsekkin että kiinnitysvuodostae kyse, ei nimittäin vuotanut kuin muutamia tippoja. Tänään taas ei ole tullut mitään [:)] Huh, onneksi [:D] Toivottavasti kaikki menee jatkossaki hyvin.
Voi että on ikävä tilanne teil kotosalla [:o] Toivottavasti menee nopeaa ohi. Mun siskon perhekkin kävi noron läpi, vanhin poitsu 2v ja toinen täyttää vuoden huhtikuun lopussa. Rankka tauti.

Mä oon tässä kovasti miettiny et missäköhän vaiheessa mulla alkais kans kunnon oireilut, ku ei tosiaan oo yhtää sellanen olo et olis raskaana. Valtaosa ajasta menee aivan normisti, ei juuri tunnu miltään. Vai säästynkö mahdollisesti suurimmilta "tuskilta"? [:D] Tavallaan toivois kunnon oireita mut kuitenki hyvä fiilis ku ei kropan oikkuilut hidasta liikuntaa, työtä, tms. Toinen mitä kovasti pelkään on tuulimuna.
Tänäänki olen miettiny koko päivän et varais sen alkuraskauden ultran.. Eihän se olis vaan ku varata ja mennä, mut kuitenkaan en haluais hötkyillä. On tämäki kyl yhtä miettimistä koko touhu [:D][:D][:D]
 
Moi kaikki! Minäkin taidan jo uskaltautua tänne odottajien puolelle tuolta toiveilijoista. Tänään olen tehnyt neljännen raskaustestin ja viiva edelleen ilmestyy, joten pakko alkaa uskoa että raskaana ollaan[:)] Tällä hetkellä täällä olisi viikot 4+0 eli ihan tosi tosi alussa ollaan. LA olis laskurin mukaan 18.11. lähelle omia synttäreitä. Pelottaa ja jänskättää ihan kauheasti! Toivottavasti ötökkä pysyy mukana kunnialla loppuun saakka! Onko täällä muita tulevia marrasmasuja? Ainakin Lini80 onkin tuttu jo toiveilijoiden puolelta..[:)]
 
Jennaellen, Lini80 ja muut ihan samoissa tunnelmissa täälläkin. Tuskailen kun ei tunnu miltään ja sitten jos tuntuu niin heti on paniikki päällä onko se normaalia. Tämä itsensä tarkkailu on aikamoista! Mua alkoi jo tossa välissä huolettamaan kun ihan alku-alku raskauden turvotus alavatsasta poistui ja rinnatkin palautui normaaliin tilaan. No onneksi nyt on viime päivinä ollut alavatsatuntemuksia ja ihokin on mennyt aika kauheaan kuntoon. Olen muutenkin kärsinyt aknesta aikuisiälläkin, niin nyt ollaan siinä taas. Jennaellen, mua helpotti se kun kävin varhaisultrassa ja näin sydämen sykkivän ja gynekologi vielä vahvisti raskauden ja kirjoitti sellaisen lapun missä lääketieteellisin termein kerrottiin että olen raskaana ja yksi elävä sikiö ja missä kohtaa jne. Sitä alkaa helposti epäillä että oliko se oma testi sittenkään positiivinen jne. Hullua!

Se das kompetente Kind- kirja perustuu ajatukseen siitä, että lapsi pitäisi nähdä persoonana eikä sitä tarvitse "kasvattaa" yhteisön jäseneksi. Kyse ei myöskään ole kirjassa "vapaasta kasvatuksesta", vaan siitä että lapsi yleensä on yhteistyöhaluinen ja haluaa kuulua yhteisöön ihan itsestään (ja jos hän kiukuttelee niin siihen on joku syy) ja että hänen tunteitaan ja aistejaan täytyy kunnioittaa eli esim. mitä ja kuinka paljon haluaa syödä ja milloin mennä nukkumaan vähän samaan tyyliin kuin aikuistenkaan ei ole pakko syödä esim. sipulia jos se ei maistu tai jos maha on jo täynnä. No, lapselle kuitenkin täytyy asettaa rajat ja myöskään lapsi ei osaa erottaa sitä mitä hän "haluaa" tai mitä hän "tarvitsee" eli aikuista tarvitaan kyllä siinä. Ehkä kirjassa oli perusideana se että lapsen tunteita täytyy kunnioittaa ja ne täytyy ottaa "vakavasti" ja hänen täytyy antaa näyttää tunteensa jne. Osa jutuista oli aika itsestään selvyyksiä, mutta siinä oli paljon mielenkiintoisia näkökohtia siitä miten saman asian voi sanoa lapselle eri tavalla ja miten se häneen vaikuttaa. Eli aika hienovaraisia vivahteita ja psykologista. Ja vauvoista siinä sanottiin, että niiden omaa rytmiä pitää kunnioittaa. Ne 4h välein imetysjutut on tainnut Suomessa jäädä jo 70-luvulla.

Oijoi, nyt täytyy jatkaa töitä!
 
ps. aluksi tuntui ettei päivät eikä ainakaan viikot kulu mihinkään, mutta nyt täällä ollaan, jo viikolla 7-8. Odottelen ensi maanantain varhaisultraa niin varmistuu tuo LA ja saan tuon signaturenkin päivitettyä!
 
Terve!
onkin aikaa kun viimeksi kävin, meidän kone on taas ollut miehellä töissä mukana ja iltaisin oon ollut niin väsynyt tai sitten on ollut menoa.

jeps... eka neuvola oli siis 2.3 se meni ihan mukavasti. Neuvolatäti oli oikein mukava. Pettymykseksi ei kuitenkaan kuunneltu vielä sydänääniä, vaan sitten neuvolalääkärillä 31.3
mutta ensimmäisen ultran varasin, se on 17.3 eli ens tiistaina, joten siellä sitten saa vähän varmuutta tähän ja näkee ensimmäistä kertaa mitä masukille kuuluu. Meilläpäin täytyy siis itse varata ultrat sairaalasta, joka on synnytyssairaala myös.. meidän kylällä on neuvolat mutta ei ultria.

Viime perjantaina säikähdin kyllä pahanpäiväisesti. Olin tehnyt tuplavuoron putkeen ilta+yö ja maha oli tosi kipeä perjantai iltana kun olin nukkunut aamupäivän töiden jälkeen. Sitten tuli hieman vertakin.. säikähdin tietenkin tolkuttomasti ja olin varma että nyt tapahtuu se mitä eniten pelkään.. soitin äitiyspolillekin, mutta siellä rauhoittelivat ja sanoivat että on täysin normaalia alkuraskaudesta, että tulee pieniä vuotoja. Voi johtua ahertamisesta, stressista tai istukan asennosta tms.. yritin sitten rauhoittua ja menin nukkumaan.. aamulla huokaisin helpotuksesta, kun yön aikana ei ollut mitään vuotanut ja siihen perjantai iltaan se sitten jäikin, ja vuoto erittäin vähäistä. Eli todennäköisesti oli vain jokin harmiton juttu..
Odotan kyllä kärsimättömänä tuota ultraa, että saan tiedon masukin voinnista ja samalla saa tietää noita riskejä mm. downin syndroomasta ym. kun tekevät veriseerumiseulonnan.


mutta tällä viikolla vointi on ollut oikeinkin hyvä. Vatsan kanssa on kyllä vähän ollu ongelmia, vaikka on koittanu kuituja ja muuta syödä.. inhottavaa kun muutenkin turvottaa. Mutta 11+1 se 12viikon raja tosiaan lupaavasti häämöttää.. ja toivon että kaikki on kunnossa [:)]

oikein ihanaista vointia kaikille!!
 
Huomenta kaikki! Mitäs mammoille kuuluu tänään?

Eilen tuli sit sokerirasituksessa käytyä, eikä se ollenkaan ollut paha niin kuin jotkut ovat sanoneet sen olevan hirveää. Mitään muuta siinä ei ollu kamalaa kuin se väljehtyneen colan makuisen makean juoman nauttiminen. Ekaks siis ne otti verensokerin sormenpäästä ja suonesta, sit ne juotti tuon litkun, piti istuu tunti ja otti taas putken verta suonesta ja sit taas tunnin istuminen ja putki verta. 2h meni yhteensä aikaa, että suosittelen ottamaan luettavaa/muuta puuhastelua mukaan kun menee sokerirasitukseen. Sokerirasituksen jälkeen hurautin pikkusysterin perhettä tapaamaan ja kattoon kummityttöämme ja sielläpä se sit loppupäivä menikin. Käytiin ulkoilemassa reipas tunti, oli loppuillan aivan mahtava olo, harmi vaan et pikkusysteri asuu sen verran kaukana (yli 100km meiltä) ettei joka päivä jaksa sinne lähtee ajamaan et ois ulkoilukaveri.

Nyt iski muuttovimma. Mä haluan meidän makuuhuoneen alakerrasta yläkertaan talon isoimpaan makuuhuoneeseen, mahdutaan sit syksyllä kaikki olemaan samassa huoneessa eikä tarvi miettiä et mihin pinnasänky laitetaan kun on isompi huone, miehen kanssa oli puhetta et illalla siirretään sänky ylös ja muutetaan yläkertaan. Suunnittelilla on et alakertaan tulis sit vauvalle hoitopöydät, vaatteet ja päiväsänky, et yläkerrassa käytäis nukkumassa vain yöunet. Lapsikin tällä tavoin oppisi sitten et milloin on yö ja milloin päivä. Tarkoitus oli alunperin olla alhaalla, mut nyt sitten vasta tajus ettei meidän nykyiseen makuuhuoneeseen mahdu pinnasänky kunnolla mihinkään.

Tosin nyt on iskenyt myös vimma alkaa hommaamaan pinnasänkyy, rattaita tms. lapselle, ajateltiin miehen kanssa et käytäis jo alustavasti tutkailemassa naapuri kaupungin valikoimaa ja tehtäis vähän vertailuja. Saa nähä kuinka kauan vielä malttaa olla ostamatta vauvalle mitään.

JeRoSe: hirmuisesti onnea, sinulla 12 viikkoa tänään täynnä. Onneksi on sujunut raskaus hyvin, vaikka ollaanki oltu huolissamme. Ikävää et noro-virus jyllää teillä siellä. Kai te muuten tiedätte, että syysvauvamme saa uuden rokotusohjelman mukaan rota-virusrokotteen ilmaiseksi? Mä en tiennyt mut pikkusisko sanoi et epäreiluu.. sillä 4kk ikäinen tyttö ja ne noutuu maksamaan rokotteesta.

Jennaellen:  voimia sinulle! Varaa ihmeessä varhaisultra, jos mieltäsi askarruttaa, saat ainakin mielenrauhan.  Onneksi ei kuitenkaan vuotanut kuin muutaman tipan.

MaiSa: Tervetuloa mukaan keskustelemaan. Pelottavan ihanan jännää tämä odottaminen on kyllä. Onko esikoinen tulossa?

Silmu: itsetarkkailua kyllä tulee suoritettua nyt paljon tarkemmin, ihmettelen miten oma keho muuttuu raskauden myötä samoin kuin naiseuskuva muuttuu naisesta äidiksi. Paljon muutoksia tuo kyllä raskaus naisen elämään. Ei voi kuin vaan hämmästellä sitä moninaisuutta. Niin ne vaan viikot kuluu, muistan itse vielä sen kun tammikuun alussa tein raskaustestin ja plussaa näytti, nyt on jo 14. rv menossa ja np-ultrakin käytyä.

Lellu:  sinullakin tuo maaginen 12vkon raja on ihan muutaman päivän päässä! Täälläkin suunnassa oli vatsan kanssa ongelmia mut nyt on alkanut toimimaan, söin ennen päivittäin pari banaania niin luin sit netistä et aiheuttavat ummetusta samoin kuin jos juo paljon maitoa. Onneksi sinullakin vuoto osoittautui vaarattomaksi. Onneksi sinulla ei ole kuin vajaa viikko ensimmäiseen ultraan, kyllä siellä kuuluu ja näkyy vauveli.

Jospa sitä tämän romaanin kirjoittamisen lopettas ja alkais tekeen jotain hyödyllistä, nakkais vaikka petivaatteet ulos tuulettumaan niin saa sit illalla hyvän tuoksuiset petivaatteet "uuteen" makuuhuoneeseen.

Mukavaa päivään kaikille, ja kohta on viikonloppu!
Maajo
 
Helou!

Tauti on vissiin selätetty, enää on vain vähän etova olo. Tosin rankka oli kyllä, huh huh! Mentiin eilen jo ilta ysin jälkeen koko porukka nukkumaan ja ihanaa, ko sai yli 10 tuntia unta palloon, aaaah!

Jennaellen: Ole vain onnellinen, ettei sulla oireita ole [;)] Kyllä varmaan ne vielä sulle iskee, ootappa parisen viikkoa vielä. Mulla oli pahoinvointia 24/7 ja se ei oo kovin kivaa. Ennemmin olisin vaikka rinnat arkana tai jotain, mutta pahaa oloa, yök. Tosin eihän kaikille oireita ees tule ja joillakin taas voi kestää ihan koko raskauden ajan.

Maisalle teretulemasta! [:)]

Toi Silmun lukema kirja vaikuttais mielenkiintoiselta opukselta lukea, ko vaan ois aikaa...

Ja vielä noista verenvuodoista - joillakin voi vuotoa olla runsaanakin esim. hematooman takia ja se on vaaratonta, vaikka säikäyttää totaalisesti.

Maajo: Sokrurasitus ei oo mikään paha nakki, ainoastaan vaan se ajankuluminen voi tuottaa tuskaa. Munkin pitis mennä siihen ennen viikkoa 16, koska kakkoselta napsahin paastoarvosta kii (oli 0,2 pykälää yli arvon), joten menen automaattisesti siihen nytkin. Kakkoselta sitten mittailin kotona niitä sokruja ja ihan normit oli ja varsinkin, ko katto mitä suuhunsa tukki. Ja tosiaan, 12 vkoa täynnä - tosin nlakortin mukaan se tulis vasta huomenna..?!

Mulla tänään sinne uusinta np-ultraan meno, jei!
 
Nyt on ehkä aikaa vähä kirjoitella minun kuulumisia piitkästä aikaa :) Täällä jaksellaan olosuhteisiin nähden hyvin! Välillä on oksettavaa oloa ja välillä tuntuu et vois syödä vaikka pitsaa :P ihan outoa tämä raskaus. Välillä ei todellakaan muista että oltaisii raskaana jne. Mut nyt alkaa jo tulla sellanen olo et tulis äkkiä kesä ja ihana ku sais pukeutua oikein kesämammaksi ;) ja sit ei olis enää pitkä aika lokakuuhu kesän jälkeen. :)
Voi että täällä odotetaan, että vauva syntyisi jo, vaikka sinnehä mulla vielä aikaa öö..30 viikkoa ja 3päivää eli rv9+4 menossa. Ma 16 pv pääsen sit siihen oikeeseen ultraan ja siitä viikon päästä sit lääkärineuvola.Kiva kun pääsee kattoo onhan sillä pienellä kaikki hyvin vieläkin.. Yöt menny vaan aika huonosti ku koko ajan joutuu ravaa pissalla ja sit päivällä väsyttää ihan sikana! tuntuu et vois nukkua koko ajan. mut sit on pakko aina repiä ittes ylös ja ulos lenkille. lenkkeily tekee niin hyvää raskaana oleville. valmistautuu hyvällä fyysisellä kunnolla synnytykseen. saa raitista ilmaa ja se piristää myös henkisesti. Suosittelen teille kaikille että liikkukaa paljon! :)
 
Jopas on tullut tekstiä :)
 
Täällä ollaan sairastettu noro-virusta. Suhteellisen ikävä tauti. Eilen luulin jo että tauti alkaa helpottaan, mutta yöllä en saanut nukutuksi kun vatsaa jomotti ja oksuolo oli koko ajan (en kuitenkaan oksunnut :) ). Tänään aamulla sitten taas pidin istuntotuokion pytyn kanssa.
 
En tiiä johtuuko tämä mahan jomotus taudista vai tekeekö pienokainen tilaa itselleen. Toivottavasti tuo jälkimmäinen vaihtoehto osuisi oikeeseen. ;) Huomenna neuvolalääkäri ja pääsen käsittääkseni kuulemaan pienokaisen sydänäänet?! :) Siinä samalla ajattelin tentata lääkäriä näistä tuntemuksista. Katsotaan määrääkö hän vielä lisää saikkuakin tän taudin takia. Mun pitäs olla viikonloppu sopivasti töissä.
 
Onko muuten muilla ollut sellaista, että hengästyy pienestäkin?
 
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!! :)
 
Moikka kaikille!
 
Mä kirjoittelin eilen tänne oikein pitkästi ja sit kone simahti, niin kaikki meni hukkaan. Harmitti niin paljon!
 
Ensinnäkin tervetuloa Maisa ja vielä kerran oikein paljon onnea!!!! [:D] Kuinkas olet voinut?
 
Jennaellen, mikäs on vointi siellä? Tuli mieleen, että mun kaverillakin oli alkuraskaudessa vuotoa ja hänkin pelästyi, mutta kaikki oli hyvin ja hänelle syntyi terve lapsi. Todennäköisesti myös sinulla kaikki hyvin. Mutta kannattaa varmaan seurata, että jos tulee vuotoa vielä, niin kannattais varmaan neuvolasta kysyä sitten.
 
Täällä onkin muutama jo menossa ultraan ens viikolla. Ihanaa! Itsekin odotan, mutta se on vasta pääsiäisen tienoilla...Muistatteko kun valittelin hyvää oloani? Voi että, siitä päivästä olisi pitänyt nauttia!!! Nyt taas koko viikon tosi huono olo...Melkein olen oksentanut, mutta onneksi en kuitenkaan...Ja koko ajan huono olo...Mä en kestä jos tää paha olo ei jossain vaiheessa mene ohi. Ja sit huomasin kun stressasin tiistaina oikein urakalla töissä, niin vatsa tuli tosi kipeäksi. Täytyy sitäkin varoa..
 
Syökö joku muuten Multitabseja raskaana oleville? Otatteko niitä 1 vai 2 kpl? Apteekissa neuvottiin että 2, mutta onkohan se liikaa?
 
Vointeja kaikille!!![:D]
 
Mä otan 1 tbl noita multitabs raskaus vitamiinejä, en raski ottaa kahta. jos syö monipuolisesti niin ei se ole tarpeenkaan...

Mut sapuskaa laittaan...

Maajo
 
Morjensta!

Ultrassa käyty ja mitäs siellä näkyikään..?! Pieni vajaan 6 senttisen mittanen ihmistaimi, joka huito ja viuhtoi niin paljon, ettei ultraaja meinannu saaha turvotusta mitattua ollenkaan. Lopulta sen sai ja se oli 1.0. Ulkoisesti ultraajan mielestä kaikki oli ok. Tarkat tulokset veriseulasta ja ultrasta yhteensä tulee neuvolaan, jonka ennen on saanu heti tuolla np-ultrassa. Soittavat kyllä, jos niissä on jotain, mutta mun kohalla ultraaja meinas, että kaikki ok [:)] Merkitti korttiin sikiön iäksi 12+3 ja tosiaan - Maajo, olit oikeassa, mulla tänään sen tasan 12 viikkoa [:D] Rakenneultra on sitten toukokuun alussa.

Meän 1,8 vee katteli ultrasta saatua valokuvaa ja hoki kokoajan: vauva, vauva, vauva [:)] Nuorimmainen, reilut 6 kk, ei asiasta tajua vielä mitään [;)] Ultraaja tuumasi mun olevan melko hedelmällinen nainen, hih! Eli meillä on ens syksynä hulinaa ja vielä noi 2 vanhempaa poikaa päälle - autonvaihto tulee tässä meillä eteen..Huh huh!
 
heissan!

jerose: ihana varmasti nähdä masukki....  mullon rakenneultra sit huhtikuunlopussa. Meidänkin masukki oli np-ultrassa 3 päivää isompi kuin mitä laskurin mukaan, mut laskettua aikaa ei muutettu.

Nyt on makuuhuone muutettu yläkertaan isompaan makkariin ja vaavillekkin pari juttua tuli tilattua, onhan tämä kyllä vielä aikaista, mutta en vaan malttanut pitää itseäni kurissa. Saas nähä et kui sitten ens yönä nukuttaa. Anoppi kävi jo kommentoimassa et pikkuinenhan sit pia putoaa portaissa... heh tokihan meille tulee portit portaiden kumpaanki päähän ja päivät ollaan alhaalla... no ja kuhan nyt eka syntyis vauveli ja siitä sit menee vielä pitkä aika ennen kuin se oppii ees ryömiin...

Maha ollut kipeä tänäänkin, mutta olen kyllä ollut liikkeessä koko päivän... Uskoisin et se on vaan kasvukipuja... Jos nyt rauhottuis illan viettoon...

Maajo
 
Takaisin
Top