Raskaus alkutekiöissään

vihdoin, tänään oli ensimmäinen ultra. siellä toinen vilkutteli [:)] oli kyllä herkkä hetki kun sydämen näki tykyttelevän niin kovin... hieman aikaistui laskettu aika, eli 25.9. maajo muutatko sen aiempaan? niin ja sanoi että ollaankin jo melkein 12 viikolla, kuulemma virallisesti huomenna. jännää oli, mutta helpotus sinänsä kun toisen siellä näki! ihanaa...

pitääkin tästä syömään taas mennä... [:)]
 
Kun noita ultra juttuja ootte täällä puhunu niin siihen vaan sanoisin että nevolatäti sano mulle että jos siinä on eroo alle neljä päivää niin laskettuu aikaa ei muuteta. Neuvolassa katottu LA 7.9 ja ultrassa se meinas et ois LA 11.9. Mulla oli siis tasan neljä päivää eroo eikä se muuttunu. Eli jos on viis päivää suuntaan tai toiseen niin laskettu aika muuttuu. Ite kyllä pidän omien laskujen mukaan tota 11.9 todennäköisempänä vaihtoehtona =) Mutta eipä sillä kai oo välii. Vauva kuitenki syntyy silloin kun parhaaks näkee [;)].
 
Tere taas!

Anukka: Meillähän on suht sama la [:D], mulla vain päivää aikasemmin.

Ja meillä la muuttuu vain, jos ultrassa näkyy selvästi 7 päivän heitto suuntaan tai toiseen. Näyttää näissäkin olevan näitä paikkakuntakohtasia eroja. Mutta nyt saunaan...
 
Heipä hei!

Minäkin päätin tänne ilmoittautua. [:D] 8. viikolla ollaan menossa ja viikon päästä ois ensimmäinen neuvola.
Päiviä tulee laskettua tuonne neuvolaan, kun oon vielä ihan epäuskoisissa fiiliksissä, etenkin kun noita "ensioireita" ei juurikaan ole ollut muuta kuin väsymys ja omituinen iltapahoinvointi.
 
Tervetuloa mukaan, Airie! Eikö olekin jännää että aamupahoivoinnista aina puhutaan, mutta mullakin on iltaisin ollut paha olo ja kauhee väsymys. Ihan veto pois. Tosin joskus mulla on sitä pahaa oloa aamusta iltaan.
 
Mä en kestä itteäni. Tänään taas tosi hyvä olo (viikon kärsittyäni pahasta olosta) ja hetii hiipii se huoli sieltä. Mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin? Täytyis vain osata nauttia näistä hyvistä päivistä...[:)]
 
Mä kattelin eilen netissä jo noita lastentarvikkeita. En kyllä uskalla (lievästi taikauskoisena) mitään vielä vähään aikaan ostaa. Mutta mietin, että sellaset 3-pyöräiset vaunut vois olla kätevät. Niissä oli alla tilaa myös tavaroille. Onko kellään jo lapsia omaavalla mitään kokemuksia tai vinkkiä? Asun täällä keskustassa ja varmaan tulen kulkemaan busseissa ja raitiovaunuissa ja tuntuu että mahdollisimman kapeat olisivat hyvät. Toisaalta vauva syntyy loppusyksystä eli pitäisi sitten kulkea hyvin loskassakin.

Signaturen mukaan mulla olis 8 viikkoa täynnä, voi että ihanaa. Maanantain ultraa jo odottelen ja alkoi jännittämään. Mä olen tullut siihen tulokseen että sain sitten näistä alkuraskauden raskausoireista nämä huonon ihon ja rasvaisen tukan. Tosin parina iltana oli kivana lisänä vielä vähän öklö olokin. Tosin keskiviikkona se taisi johtua myös siitä että söin huonon lounaan ja muutenkin normaalista poiketen. Eli pitänee yrittää syödä hyvin ja tasasin väliajoin. Pahin väsymys on muuten hellittänyt, silloin viikolla 4-6 se oli pahimmillaan. Tosin otan ehkä muutenkin nyt vähän rauhallisemmin ja viihdyn enemmän kotona vauvakirjoja lukien :)

Maajo, mitä juttuja tilasit? saako udella? [:)]
 
Päivittelin sit listaa... Tää on sit ihan leikkimielinen lista... jos joku ei halua nimeään listaan niin ilmoittakoon sitten.

Syyskuun LA:t              Lokakuun LA:t                Marraskuun LA:t
1.                               1.                                1.
2.                               2.                                2.
3.                               3. Onerva                      3.
4.                               4.
                               4.
5. Ronja78                    5.                                5.
6.                               6.                                6.
7.                               7.                                7.
8.                               8.                                8.
9.                               9.                                9.
10.                             10.                               10.
11. Annuli84                 11.                               11.
12.                             12. iita87                       12.
13.                             13.                               13.
14. Maajo, Möhköfantti   14.                               14.
15.                             15.                               15.
16. Olivia                     16.                               16.
17.                             17.                               17.
18.                             18. Koivunlehti                18. MaiSa
19.                             19.                               19.
20.                             20.                               20.
21.                             21.                               21.
22.                             22.                               22.
23.                             23. Silmu
                      23.
24. JeRoSe                   24.                               24.
25. Anukka                   25.                               25.
26.                             26.                               26.
27.                             27.                               27.
28.                             28.                               28.
29. Lellu                      29.                               29.
30.                             30. Jennaellen                 30.
                                 31. Lini80
 
Heips kaikki!

Silmu: onnea, 8 viikkoa sinulla täynnä. Saa sitä udella mitä tilasin... tilasin pesukoneen päälle laitettavan hoitotason ja sit myös kylpyammeen. Kylpyammeessa on sit tulppa pohjassa ni helpottaa tyhjentämistä. Hoitopöytää en ajatellut erikseen ostaa koska se on kuitenkin niin lyhyt aikainen ja tuon hoitotason saa siirrettyä vaikka pinnasängyn päälle. Eikä olleet edes kalliit, postikuluineen 68€. Rattaita minäkin olen katellut ja tullut siihen tulokseen että ne on *piip* kalliita.

Airie: tervetuloa mukaan!

Anukka: la on muutettua ja onnea ensimmäisen ultran ihanista uutisista!

Laskettu aikahan on vaan suuntaa antava päivämäärä. Lapsihan se syntyy sitten kun on syntyäkseen... Mun kaveri oli nähnyt enteen juuri ennen nukahtamistaan et meidän lapsi syntyis 9.9.09! [:D]

Ihanan mukavan rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Maajo
 
Perjantaita ja 13. päivää [;)]

Sain tossa joku aika sitten kuulla, että ystäväni, jolla ois ollu la samoihin aikoihin, nii sai diagnoosin tuulimuna [:(] Mutta elämä on niin tätä...Ja vielä eilen oltiin jutuissa, nii sanoin sille, että kaikki on aivan varmasti hyvin, ko aamulla meni ultraan...Harmittaa!

Airie: Tervetuloa tänne [:)] Ja mun pahoinvointi oli ihan aamusta iltaan...

Silmu: Onnea tasaviikoista! [:D] Ja mulla ei kokemusta noista kolmipyöräisistä, mutta ovat varmasti kaupungissa hyvät. Ja mitään tavaroita ei tosiaan tartte laittaa, ko kaikki on jo - ellei sitten tuu poika, nii vaatteet menee uusiksi. Ja oiskohan sulle tyttö tulossa, ko sanotaan, että tyttövauva veis ootusaikana äitinsä kauneuden ja poika taas lisää sitä..?! [;)] Noh, tää on vaan tämmönen uskomus.

Maajo: Toi hoitotaso on ainakin meillä ollut ihan turha hankinta, ko vaippa vaihettiin aina joko sängyllä tai sitte lattialle. Tuolla se vaatehuoneessa oottaa polttamista tai jotain...Ja noista vaunuista ja muistakin vauvantarvikkeista - kannattaa käyttää hyväksi kirppareita ja nettiä (Huuto.net ja muut myyntipalstat), koska sieltä voi tehä todellisia löytöjä. Esmes viime vuonna löysin Emmaljungan suht uudet musta-hopeat tuplat hintaan 3500 kruunua, joista maksettiin loppupeleissä 3000 kruunua eli apaut 300 euroa.

Oma olo - normaali! [:)]
 
Onneksi ei ole mitään sattunut kun on perjantai 13. päivä *koputtaa puuta*.

JeRoSe:  kyllähän se hoitotaso on sitten ihan turha kuhan vauva alkaa kääntyilemään, kun ei se siinä pysy kuitenkaan, omaa selkääni mä lähinnä ajattelin kun on sopevalla korkeudella taso jonka päällä vaihtaa vaippoja ja sit vesipiste on lähellä jos tarvii pyllyä pestä... sen näkee sitten syksyllä et tuleeko sitä käytettyä kuitenkaan. [:D] Hih tuon uskomuksen mukaan sitten meille pitäs olla tulossa poika.

Kyllä mä ainakin olen noita huuto.nettii, nettikirppiksiä ja alennusmyyntejä tsiikannu, parilla kirpparilla olen lähikunnassa käynyt mut ei siellä ollut mitään muuta kuin turvakaukaloita ja sitä mä en todellakaan aio käytettynä ostaa kun ei tiedä onko kolaroitu vai ei samoin kävin huonekalujen realisointikeskuksessa mut eipä sielläkään ollut mitään. Eilen kävin vauvatarvikeliikkeessä ja siellä myytiin 399e brion vaunuja jotka oli viime vuoden mallii. Mulla on kriteerinä et vaunuissa pitää olla heittotyöntöaisa, mut se näkyy sitten hinnassa jonkin verran. Mutta syksyyn on vielä matkaa ja tässä pikkuhiljaa jos alkais hankintoja tekemään niin ois ihan hyvä, saa rauhassa katella tarjouksia ja tehdä vertailua. Kuitenkin vielä takaraivossa jossain syvällä piilee pelko, että entä jos sattuuki jotain eikä meille tulekkaan syysvauvaa.

Maajo
 
Maajo: Muistan, ko mulle on kans entinen anoppini toitottanu, ettei saa laittaa mitään valmiiksi, ennen vauvan syntymää, korkeintaa pari viikkoa ennen la:a. Mutta sehän tulis aivan sikakalliiksi ja kiireistä ois, jos noin tekis. Ja miepä laitan yhen nettisaitin linkin, josta saa käytettyjä vaunuja edullisesti. Ite ostin sieltä kakkosen vaunut ja olivat todella hyvät [:)] http://www.babystyle.fi/?sivu=kaytetyt ja tuolta näyttäis muutenkin olevan kaikenlaista vauvatarviketta.
 
huh! kämppä tuli siivottua ja nyt vois jatkaa vapaapäivää vaikka lähtemällä ulos koiran kanssa.
Olo on ollut ihan hyvä, vaikka vähän tuon mahan toiminnan kanssa vieläkin ongelmaa..

Jännittää tuo tiistain ultra.toivon niin että kaikki olis hyvin. Vaan pieni pelko, että mitä jos siellä ei olekaan mitään.. tai että kaikki ei ole kunnossa.. se olisi ihan hirveä järkytys ja pettymys.. nyt kun tuo 12vko raja on jo toiveissa ylittyä..

Voi te ootte jo ostellu tarvikkeita.. Mä en kyllä vielä oo uskaltanut edes vilkaista mitään.. enkä kyllä taida ihan heti ostaakaan, varmaan vasta joskus kesällä uskaltaa alkaa ostaa jotain vaunuja ym.. jotain vaatteita ehkä tulee jo ostettua aiemminkin. Pinnasänky me saadaan systeriltä ja mahdollisesti jotain muutakin.. vaunut haluan kyllä itse ostaa.

Tää on kyllä niin jännää, kun tunteet ja tuntemukset vaihtelee päivästä toiseen. Välillä on ihan mielettömän onnellinen, välillä pelottaa ja välillä miettii onko sitä raskaanakaan.

Kesää kyllä jo odottelen, vaikka toisaalta voi olla että jos kesällä on kovin kuuma.. niin voi olla hieman tuskaista tuo oleminen.. mutta silti nyt ainakin odotan että tulisi lämmin ja saisi pukeutua vähän kevyemmin ja aurinko paistaisi.. ja tietenkin se syyskuu olisi sitten lähempänä.. [;)]

mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille masukkeineen[:)]
 
Hei Kaikki ! [:)]

Eipäs ole vuotoa näkynyt enää minkäänmoista [:D] Aivan joku ihme himo banaaneihin tullu?! en yleensä syö ja varsinkaan mitään banaanilimsaa. tai banaanisuklaajäätelöä, yäk.  Mutta kummasti joka päivä banaani vilahtanu nassusta alas ja toissailtana tuli syötyä banaanisuklaajäätelöki aivan haltioissaan, vaikka sitä oikeasti kovin inhoan? :D
Nyt tämän viikonlopun ällöttäny iltasin aivan julmetusti mut oksentamaan en oo päässy ainakaan vielä.

Tulevana torstaina olis eka neuvola [:)] Ja otin neuvostanne vaarin ja ylitin turhat hermoiluni ja varasin sen alku-ultran; se olis sit tulevana perjantaina [:D] <3
 
Hihii, hieno juttu Jennaellen, hyvä että varasit ajan niin saat mielenrauhan. Ja se nyt oli tasan tarkkaan sattumaa se mitä tapahtui viimeeksi! Oijoi, mua jännittää se maanantain ultra kans!! 
 
ALKUPERÄINEN: Eveliina

Hei,

Olen nyt seitsemättä viikkoa raskaana, eli kaveri on ihan pikkuriikkinen vielä. Mietin jo kuitenkin positiivisena tulevaa ja kesäkuun lomareissu arveluttaa. Voisiko joku kertoa kuinka tukalaa matkustelu kuudennella kuulla on?

On tämä ihan uskomatonta aikaa! Mitään muuta ei liiku mielessä kuin pikkuinen masussa eikä kellekkään voi puhua vielä! Menis nyt kuukausi äkkiä, että saisi julistaa onnensa koko maailmalle! [:D]

Oikein mukavaa alkanutta vuotta kaikille!

Eve


hei! itse olen saanut 2 tervettä lasta ja matkustellut ympäri suomea melkeinpä raskauden loppuun asti, jos sinulla ei muutenkaa ole helle säässä kovin tukalaa niin tuskin 6kuullakaan, itselläni oli tuskaa 2kesää kun olin raskaana, onnea valtavasti sinulle[:)]
 
Ihanaa<3 tänään oltii siinä virallisessa ultrassa. Siellä se pieni kirsikka heilutteli käsiään ja jalkojaan meille. Sydän pompotti kuin joku pallo :D aivan mahtava kokemus. Nyt vaan tuijotellu nuita kuvia mitä saatiin mukaan sieltä :) Kaikki tuntu olevan kunnossa ja hyvä istukka jne. Oli vaan se ultraaja vähä hermona kun ei ollu neuvolassa varattu ultraa aiemmaksi sen syksyisen kohdun ulkoisen raskauden takia. Se olis pitäny tehdä jo viikoilla 7 alkaen. Noh sano et eihän se mun vika ole ku olenha sentää potilas enkä se jolle asiat kuuluu hoitaa.. noh onneksi kaikki oli kunnossa! :) ihanaa!!<3 nyt mennään jo 11. viikoilla.
 
Moi!
 
Iita87 ihan samanmoisia tuntemuksia täällä. Liikunta tosiaan auttaa, oon käyny uimassa ja jotenkin tuntuu, et siinä saa just reenattua hyvin lantionlihaksia ja masua. Ovat sitten hyvässä kunnossa h-hetkellä!
 
Möhköfantti, mäkin hengästyn paljon helpommasta, mutta en voi uskoa, että johtuis vaapukasta, kun olen vasta 9+2[8|]!
 
Tervetuloa mukaan Maisa ja Airie!
 
Maajo, ootpas tehny edullisia hankintoja[:)]! Mistä löysit?
 
JeRoSe, kiitos linkkivinkistä! Aion ostaa meidän vaapukalle mahdollisimman paljon käytettynä!
 
Tissitkään ei oo niin kipeet enää[;)]! Voi näitä riemun aiheita...
 
Voikaa hyvin,
Koivunlehti
 
 
Hei Kaikki mammat!

Mie olen reissussa, lähdin vanhempiani tervehtiin kun kerta on aikaa, eilen tulin ja huomenna olis tarkoitus kotia lähteä takaisin. Samalla lähdin myös karkuun keittiörempan aloitusta. [:D] 14 viikkoa täynnä odotusta ja 15. rv lähti juoksemaan.. niin se vaan aika kuluu nopeaa. Sokerirasituskin oli ja meni, siinä arvot olivat normaalit mikä on oikein hyvä.

JeRoSe:  tuo oli oikein hyvä linkki minkä laitoit, olenkin siellä surffaillu ja kattellu vaunuja+muuta, tai no vaunut tulikin jo ostettua sieltä ihan uutena kun bongasin sellaiset vaunut mitkä haluan tarjouksesta niin ei malttanu jättää niitä kauppaan. Miehen kanssa puhuttiin että onhan tuo vielä aikaista, mutta saahan ne myytyä tai säästettyä jos nyt ei syysvauvaa tulekkaan.

_ylläri_: Valitettavasti Eve sai keskenmenon eikä ole meidän kanssa täällä enää keskustelemassa raskaudesta.

Lellu
: se on hyvä jos vauvan tarvikkeita saa sukulaisilta/kavereilta, mutta meillä on harmillinen tilanne et mun siskoilla on vielä niin pienet lapset itselläkin että tarvii vielä itse tarvikkeet ja kaverit ovat lahjoittaneet omansa sukulaisilleen/sisaruksilleen. Mitäs ultrassa näkyi??? toivottavasti sait positiivisia uutisia, pidän peukkuja!

Jennaellen: kannattaa vähän varoa banaanin syöntii, ne aiheuttaa ummetusta!! Raskaus aikana tahtoo noita mielihaluja tulla, onneksi itse olen pahimmilta säästynyt. Hienoa et varasit ultran, saat mielenrauhan itsellesi, itsellä ainakin oli tuskaa odotella sitä ensimmäistä neuvolakäyntiä.

iita87: Onnea ihanasta ultrasta ja vielä ihanammista tuloksista. On se vaan se pieni ihminen niin ihmeellinen, sitä voisi katella aina, jos vaan ois mahdollisuus.

Koivunlehti: surffasin muistaakseni pikkupingviinin sivuilla ja siellä tein noita löytöjä. Saattaahan se hengästyminen johtuakkin raskaudesta, koska sinun oma sydämesi joutuu tekemään nyt enemmän töitä kuin aiemmin.

Hyviä vointeja kaikille!
Maajo
 
Heippa,

Kävin eilen siellä ultrassa ja siellä se 15,2 millinen pieni tyyppi köllötteli. Pienet käden ja jalan alut näkyivät myös. Laskettua aikaa ei siirretty vaikka arvion mukaan olen nyt 8+2 vaiheessa eli kahdella päivällä siirtyi taaksepäin. Kaikki hyvin toistaiseksi. Nyt alkaa jo tuntua enemmän todelta koko raskaus.

Mä tykkään, Koivunlehti, myös käydä uimassa. Ja ajttelin käydä koko raskauden ajan, se tuntuu sellaselta sopivalta lajilta vaikka on raskaana ja on kuitenkin tehokastakin.
 
Heip!

huomenna olis ihka ensimmäinen lääkärin käynti (neuvolalääkäri)... ihmettelee vissiin alakertaa ja sen semmoista? ei kyllä hirmusti jännitä, jotenkin paineet lähti viime viikolla kun toukan näki monitorilla ja siellä sen sydän pompoteli ja vilkutteli. mutta muuten on tosi hyvä olo, ei pahemmin enään aamuisin kuvotustakaan. ehkä ajoittain tuntuu alamasussa, varsinkin kun yskäsee kovaa (vihlonta vois olla oikee sanamuoto). mutta en ole huomannut mitään outoa jumppia vetäessä ja muuten oleskellessa.

remontti alkaa meillä olemaan loppusuoralla, joten sitten voi alkaa ihmettelee tavaroiden hankkimista (vauvan tulevaan huoneeseen) [:)]

niin ja jos vielä palaan perjantaihin ja 13.päivään. mun auton kylkeen ajettiin silloin heti aamusta, onneks ihan hitaalla vauhdilla, mutta pelästys oli kyllä kova jo pelkästä töytäisystä! kenellekkään ei käynyt mitään, autot otti vain iskua... eikä ole kyllä millään tavalla se mielessä käynytkään että toukalle olisi siitä jotain käynyt... eikö se aika isosti ole suojassa tuolla masun väliköissä? [:)]

viikon jatkoja kaikille!
 
Takaisin
Top