Raskaudesta kertominen

Me ajateltiin kertoa juhannuspäivänä kummankin vanhemmille. Mennään käymään, kun eka oon selvinnyt yövuoroista. Omat vanhemmat ei jännitä oikeastaan, kun tiedän, että he ei hössötä eikä puutu meidän asioihin. Anoppi ”pelottaa”, kun tiedän, että hän varmasti sekoaa. 🙈😝 En jaksa sitä hössötystä. Onneksi mies ymmärtää myös mua ja pitää äitinsä ”kurissa”. 😁

Mullakin toi fiilis, et haluis kertoo jo kaikille ja sit toisaalta taas ei.
 
Me ajateltiin kertoa juhannuspäivänä kummankin vanhemmille. Mennään käymään, kun eka oon selvinnyt yövuoroista. Omat vanhemmat ei jännitä oikeastaan, kun tiedän, että he ei hössötä eikä puutu meidän asioihin. Anoppi ”pelottaa”, kun tiedän, että hän varmasti sekoaa. 🙈😝 En jaksa sitä hössötystä. Onneksi mies ymmärtää myös mua ja pitää äitinsä ”kurissa”. 😁

Mullakin toi fiilis, et haluis kertoo jo kaikille ja sit toisaalta taas ei.
Mulla on ihan samanlainen tilanne, oma perhe todennut näihin yleensä että ”jahas” suunnilleen ja appikset on taas sitten ihan sekaisin 🙈 että saat sympatiat täältä 😅 onneksi sen uutisen kertomisen hetkellä saattaa olla ensin sen verran yllätystä että se hössötys ei välttämättä ala ihan heti! 😁
 
Mulla on ihan samanlainen tilanne, oma perhe todennut näihin yleensä että ”jahas” suunnilleen ja appikset on taas sitten ihan sekaisin 🙈 että saat sympatiat täältä 😅 onneksi sen uutisen kertomisen hetkellä saattaa olla ensin sen verran yllätystä että se hössötys ei välttämättä ala ihan heti! 😁
Toivon todella, et anoppi yllättyy aluksi niin, että ei ymmärrä aloittaa hössötystä heti. 😂 Toisaalta ymmärrän häntä. Mun mies on ainut lapsi ja anoppi on nää kaikki vuodet odottanut saavansa lapsenlapsen. Ollaan oltu kohta 16v yhdessä mistä kohta 3v naimisissa.
 
Mekin itseasiassa nyt kerrottiin jo molempien vanhemmille! Tai itseasiassa se meni niin, että anoppi arvasi heti, kun en ekana iltana mökillä juonut mitään 😂 Noh se olikin ehkä vähän epärealistinen ajatus, että voitais olla siellä 5 päivää yhdessä ilman, että he tajuaisi mitään. Oli toisaalta helpottavaakin, koska mulla oli siellä tosi huono ja etova olo, niin sain sit rauhassa lepäillä aina kun tuntui siltä!

Ja tän jälkeen laitoin sit viestiä myös mun perheen WhatsApp-ryhmään, jaoin sen Kaunis Odotus-kortin kuvan ilman sen suurempia juhlallisuuksia tällä kertaa. Ja hekin kuulemma oli jo arvannut, myös mun sisko, jota en ole nyt ees nähnyt tässä alkuraskauden aikana 😄 Ehkä sitten käyttäydyn huomaamattani kuitenkin vähän eri tavalla! Ja miehen siskolle soitettiin sit vielä.

Kaikki läheiset oli tosi iloisia, mutta toki huomasi, että vähän varovaisempia hekin nyt kuin syksyllä. Kaipa meille kaikilla on nyt selkeämpää, että mikään ei oo vielä varmaa. Toisaalta hyväkin niin, koska liiallinen tulevaisuuden haaveilu ja hössötys tuntuisi musta ahdistavalta varmasti nyt tässä vaiheessa, kun oma olo vielä niin epävarma. Ehtii sitä myöhemminkin sit! 😄

Ystäville aiotaan kertoa nyt sit vähitellen kesän aikana, sitä mukaa kun nähdään, nt-ultran jälkeen jos siellä on kaikki hyvin. Ja töissä ajattelin kertoa omalle tiimille sit joskus elokuussa kun kaikilla on kesälomat ohi. Tosin mun esihenkilö tietää jo, kun on mun läheinen ystävä. 😊
 
Me on kerrottu minun muutamalle ystävälle ja neuvolan jälkeen kerroin tallinpitäjälle/ystävälle, koska päätin että ratsastus saa nyt jäädä.

Vanhemmille kertominen tuntuu jotenkin tosi hankalalta. Haluaisin odotella nt-ultraan joka on juhannuksen jälkeen, mutta meillä on tulossa suht isot juhlat ensi viikolla ja appiukko varmasti kantaa jägermaisteria juotavaksi jos ei tiedä raskaudesta. Mies on sitä mieltä, että täähän on iloinen asia että kerrottaisiin perjantaina ennen juhlia, mutta itseä ahdistaa tosi paljon. En halua ensinnäkään mitään hössötystä ja toisekseen, jos tää raskaus ei jatkukkaan tai ultrassa ei oo ketään hengissä, niin silloin haluaisin märehtiä ihan omassa rauhassa ilman muiden murheita tai kyselyitä.

Onneks tässä on vielä aikaa miettiä. Luulen kyllä, että äitini aavistelee kun lopetin röökinpolton (tosin esitti asian "etkai oo raskaana" ja en ihan saanut sävystä kiinni).
 
Me on kerrottu minun muutamalle ystävälle ja neuvolan jälkeen kerroin tallinpitäjälle/ystävälle, koska päätin että ratsastus saa nyt jäädä.

Vanhemmille kertominen tuntuu jotenkin tosi hankalalta. Haluaisin odotella nt-ultraan joka on juhannuksen jälkeen, mutta meillä on tulossa suht isot juhlat ensi viikolla ja appiukko varmasti kantaa jägermaisteria juotavaksi jos ei tiedä raskaudesta. Mies on sitä mieltä, että täähän on iloinen asia että kerrottaisiin perjantaina ennen juhlia, mutta itseä ahdistaa tosi paljon. En halua ensinnäkään mitään hössötystä ja toisekseen, jos tää raskaus ei jatkukkaan tai ultrassa ei oo ketään hengissä, niin silloin haluaisin märehtiä ihan omassa rauhassa ilman muiden murheita tai kyselyitä.

Onneks tässä on vielä aikaa miettiä. Luulen kyllä, että äitini aavistelee kun lopetin röökinpolton (tosin esitti asian "etkai oo raskaana" ja en ihan saanut sävystä kiinni).
Onko mahollista vedota johonkin lääkitykseen/lääkekuuriin että et voi juoda? 🤭 tätä oon ite käyttänyt aikanaan, migreenilääkkeisiin vetosin. Antibioottikuurit myös usein estää joten jos ei halua kertoa niin esittää tällaisen syyn? Toki osa voi arvailla mitä arvailee mutta ei ole pakko ainakaan suoraan kertoa 😊 Mulla meni ekassa raskaudessa ainakin sukkana läpi yhdet polttaritkin migreenilääkitys 😁
 
Onko mahollista vedota johonkin lääkitykseen/lääkekuuriin että et voi juoda? 🤭 tätä oon ite käyttänyt aikanaan, migreenilääkkeisiin vetosin. Antibioottikuurit myös usein estää joten jos ei halua kertoa niin esittää tällaisen syyn? Toki osa voi arvailla mitä arvailee mutta ei ole pakko ainakaan suoraan kertoa 😊 Mulla meni ekassa raskaudessa ainakin sukkana läpi yhdet polttaritkin migreenilääkitys 😁
Toki mahdollisuus tällaiseenkin on 😆 pitää tosiaan pohtia ja jutella vielä miehenkin kanssa asiasta. Kivempi ois mielestäni kertoa ultran jälkeen, jos siellä joku vielä hengailee varmuudella.

Mietin myös jos sanon, että miehen ja tämän veljen kanssa tuli edellisenä iltana aloitettua juhliminen ja ei maistu jekku enää lauantaina 😀
 
Mä ainakin käytin tuota antibiootti- kikkaa viime viikolla😅

Meillä ei tiedä, kun mun paras ystävä, joka on muutenkin tiennyt yrityksestä.
Tuo vanhemmille kertominen kyllä jännittää! Haluais kertoa, mut sit kuitenkin haluais vielä odottaa🤭 En usko, että kerrotaan ainakaan ennen nt-ultraa. Jotenkin tekis mieli odottaa äidin syntymäpäivää elokuun alussa, kun ollaan koko perhe koolla, mutta sinne on kyllä hitokseen aikaa😅😮
 
Mä ainakin käytin tuota antibiootti- kikkaa viime viikolla😅

Meillä ei tiedä, kun mun paras ystävä, joka on muutenkin tiennyt yrityksestä.
Tuo vanhemmille kertominen kyllä jännittää! Haluais kertoa, mut sit kuitenkin haluais vielä odottaa🤭 En usko, että kerrotaan ainakaan ennen nt-ultraa. Jotenkin tekis mieli odottaa äidin syntymäpäivää elokuun alussa, kun ollaan koko perhe koolla, mutta sinne on kyllä hitokseen aikaa😅😮
Migreeni, antibiootit ja jopa uudet markkinoille tulleet sienilääkkeet. Myös kokeilussa / opettelussa olevat piilolinssit, jotka aiheuttavat huimausta/ pahaa oloa. Kaikki syyt kelpaa, kun syystä tai toisesta ihmiset eivät halua kuulla selitystä, ettei alkoholi vaan yksinkertaisesti maistu!
Vaan olisipa ihana ja varmasti mieleinen lahja äidillesi...ja uutta puheenaihetta kaikille. Eihän siihen ole enää kuin juhannus+ yksi täysi kuukausi ja se on sitten siinä! Suunnittele...
 
Mä ainakin käytin tuota antibiootti- kikkaa viime viikolla😅

Meillä ei tiedä, kun mun paras ystävä, joka on muutenkin tiennyt yrityksestä.
Tuo vanhemmille kertominen kyllä jännittää! Haluais kertoa, mut sit kuitenkin haluais vielä odottaa🤭 En usko, että kerrotaan ainakaan ennen nt-ultraa. Jotenkin tekis mieli odottaa äidin syntymäpäivää elokuun alussa, kun ollaan koko perhe koolla, mutta sinne on kyllä hitokseen aikaa😅😮
Täytyy tosiaan pohtia tätä antibioottiasiaa 🙈 Hieman haastetta toki tuo juhlien luonne, kun kyseessä on meidän yllätyshäät 😂 Toisaalta uskon, että isommassa porukassa on helpompi peitellä sitä omaa juomattomuutta ja jekusta voi kieltäytyä myös sillä varjolla, etten halua että läikkyy valkoiselle mekolle 🙏🏻
 
Täytyy tosiaan pohtia tätä antibioottiasiaa 🙈 Hieman haastetta toki tuo juhlien luonne, kun kyseessä on meidän yllätyshäät 😂 Toisaalta uskon, että isommassa porukassa on helpompi peitellä sitä omaa juomattomuutta ja jekusta voi kieltäytyä myös sillä varjolla, etten halua että läikkyy valkoiselle mekolle 🙏🏻
Hahaa no siinä toki on omat haasteensa 😅 onko teillä joku juhlapaikka, missä voi sanoa tarjoilijalle että sulle alkoholitonta vai hoidatteko itse? Sitte vaan aina valmis lasi sitä alkotonta kourassa ja sen varjolla kieltäytyy muista 🤭 tai just kippistelee, on ottavinaan hörpyn ja kaataa loput jonkun toisen lasiin tai pois 😆

Ihania häitä teille kuitenkin, eiköhän tuokin asia lutviudu ☺️
 
Hahaa no siinä toki on omat haasteensa 😅 onko teillä joku juhlapaikka, missä voi sanoa tarjoilijalle että sulle alkoholitonta vai hoidatteko itse? Sitte vaan aina valmis lasi sitä alkotonta kourassa ja sen varjolla kieltäytyy muista 🤭 tai just kippistelee, on ottavinaan hörpyn ja kaataa loput jonkun toisen lasiin tai pois 😆

Ihania häitä teille kuitenkin, eiköhän tuokin asia lutviudu ☺️
Juhlitaan meillä kotona! Pidetään samalla tupaantuliaiset kun viime vuonna tää talo ostettiin.

Ja kiitos, uskon kans että kyllä tuo päivä menee kumminkin ihan hyvin ja ei pidä liikaa stressata! 😊
 
Migreeni, antibiootit ja jopa uudet markkinoille tulleet sienilääkkeet. Myös kokeilussa / opettelussa olevat piilolinssit, jotka aiheuttavat huimausta/ pahaa oloa. Kaikki syyt kelpaa, kun syystä tai toisesta ihmiset eivät halua kuulla selitystä, ettei alkoholi vaan yksinkertaisesti maistu!
Vaan olisipa ihana ja varmasti mieleinen lahja äidillesi...ja uutta puheenaihetta kaikille. Eihän siihen ole enää kuin juhannus+ yksi täysi kuukausi ja se on sitten siinä! Suunnittele...
Noniin! Äkkiä se menee kyllä sitten, kun kesällä kaikkea touhua🤭🥰 Jos vointi pysyy hyvänä ja maha piilossa, niin olishan se ihana🥰

Joo ja itseä ainakin ärsyttää se, että kun olet nainen ja kieltäydyt alkoholista, niin heti kysytään, että oletko raskaana.. Saatan ainakin itse ihan normaalistikin kieltäytyä😁
 
Mää tänään möläytin yhdelle kaverille "meille saattaa tulla tammikuussa toinen"😂. Se hämmenty kun pari vk sit kerroin erilleen muutosta ja nyt tästä. Nähtiin tänään ja se puhui jotain kaveriensa raskauksista niin ajattelin, että samapa tuo kertoa tästäkin ja kun kahdesti jo ultrassa nähty viikkoja vastaava ja oikein kasvava tyyppi niin ei auta kuin luottaa, että hänet saamme syliin🥰.
 
En haluaisi kertoa vielä sukulaisille, mutta raskauspahoinvointi on niin pahana, etten usko pystyväni tapaamaan heitä ilman että yökkäilen, röyhtäilen, kieltäydyn ruoasta ja näytän pahoinvoivalta. 😐 On tulossa yksi tilaisuus, jossa heitä näkisin, enkä halua jättää sitä väliin, jos vointi vaan mitenkään sallii osallistua. Onko kenelläkään muulla sama, että haluaisi pitää salassa, mutta oireiden takia ei ehkä pysty?

Eniten pelkään sitä, että kaikki haluaisivat uutisen kuultuaan tulla meille kylään. En jaksaisi vastaanottaa sukulaisvieraita. Ehkä mun pitää terästäytyä sanomaan ei, vedoten juurikin huonoon vointiin tms.?
 
Minä oon ruennu harkinnu, että kertois jo lapsille. Käy reppanoita sääliksi, kun mie oon niin väsyny, pahoinvoiva, kiukkunen ja viihdyn omissa oloissa. Ois toisilla helpompi ymmärtää mikä äitillä on ja että ei johdu heistä. Katotaan perjantaina onko kaikki hyvin masussa ja päätetään sit miehen kanssa miten toimitaan.


Toki kun lapsille kerrotaan, niin siitä tulee sit melko julkista tietoo. 😅
 
Käytiin eilen kertomassa kummankin vanhemmille, vaikka alunperin sovittiin, että vasta juhannuksena kerrotaan. Mua yllätti oma reaktio, kun kerrottiin mun vanhemmille. En saanut sanaa suustani ja vollotin hulluna. 🙈 Lopulta mies näytti kuvaa ultrasta ja sano, et tämmönen ois tulossa tammikuussa. 😆 No sit vollotettiin äitin kanssa yhdessä. 😝 Ja isäkin herkisty. Anopille kerrottaessa olin ihan tyyni ja hymyilytti vaan. 😁 Anoppi kyllä tirautti muutaman kyyneleen, mut ihme mua ei alkanut itkettää yhtään. 😊
Mun veljille ja heidän puolisoilleen kerrotaan myöhemmin. Ja kavereille sit joskus. 😁
Tää meidän vauva on mun vanhemmille jo kolmas lapsenlapsi, yhdellä mun veljellä on kaks lasta. Mut anopille tää on eka.
 
Me kerrottiin tänään ultran jälkeen appivanhemmille ja miehen veljelle vaimoineen 😌 laitoin myös äitille viestin vaan se kun lukee whatsappia sillon tällön sattumalta nii katotaan millon huomaa 😂 hassua kun toisaalta haluaa kertoa ja toisaalha ahdisti kamalasti 😅
 
Me kerrottiin tiistaina minun äidille ja isäpuolelle kun tulivat kylään 🥰 Mies oli eilen kertonut omille vanhemmilleen. Ja loppukuusta pääsen myös iskälle kertomaan kun hänkin tulee kylässä käymään. Kyllä vähän helpompi olla nyt tämän kyläilyn ajan kun äiti tietää, tänäänkin väsyttää paljon niin voi sanoa että ei jaksa mitään tehdä 😀 Ja plussana se että äiti passaa minua, pitää huolta, tekee ruokaa ja siivoaa 😍😅
 
Takaisin
Top