Raskaudesta kertominen

Oon nyt loman jälkeen kertonut töissä raskaudesta ja tieto lähti kyllä eteenpäin samantien. Toissapäivänä kollega tuli onnittelemaan, vaikka hänelle en edes ollut vielä maininnut asiasta mitään. Hän totesikin, ettei meillä töissä mikään pysy salassa.
 
Kerroin esimiehelle elokuun alussa kun palasin lomalta töihin ja lähimmälle tiimille töissä myös.
 
Täällä myös vastikään vasta kerrottu esihenkilöille töissä. Muutama työkaveri on jo tiennyt pidempään mutta nyt se sitten on virallista. Mutta olihan se itsessään aika jännä tilanne vaan pamauttaa toiselle että olen muuten raskaana. Onneksi sentään vastaanotto oli ihan miellyttävä 🙂
 
Missä vaiheessa olette kertoneen töissä? :)
Mä kerroin jo kesäloman ja NT-ultran jälkeen, jotta ehtivät miettiä rauhassa mahdolliset sijaistukset. Riippuu varmasti paljon työnkuvasta, mutta yleensä pomot arvostaa kun hyvissä ajoin kertoo että osaavat varautua, meillä ainakin kiitteli. Mutta pakkohan ei oo kertoa kuin oliko kaksi kuukautta ennen aiottua vapaan aloittamista. 😊
 
Mä kerroin esihenkilölle jo 5+4 kun töissä alkoi vuotaa verta ja pelkäsin pahinta 😅 Työkavereille jotka tiesi hoidoista kerroin myös aika aikaisin. Muille kerron nyt pikkuhiljaa rakenneultran jäljeen. Nythän vatsa alkaa kans olee niin näkyvä, niin varmaan riittää et käy toimistolla ruuhkaisena päivänä 😆
 
Muokattu viimeksi:
Huh, minäkin sain nyt kerrottua esihenkilölle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Helpottipa! Jännitin kyllä turhaan kertomista. Hän otti asian oikein iloisesti ja positiivisesti. Nyt pitäisi kertoa omalle tiimille, mutta haluaisin ehdottomasti kertoa kaikille kasvokkain, mutta olemme kaikki miten sattuu etätöissä, joten täytynee järjestää aiheesta jokin palaveri, joka on pakko pitää toimistolla 😆
 
Mun raskaus on nyt periaatteessa "julkista tietoa" siinä mielessä, että olen antanut kaikille asiasta kuulleille luvan kertoa siitä myös eteenpäin. Minulla on kuitenkin paljon kavereita, jotka eivät ole yhteydessä keskenään ja joille en ole jaksanut soittaa tai viestitellä kuulumisia vielä kertaakaan raskauden aikana. Jotenkin syyllinen olo siitä, että en ole jaksanut kertoa heille. Vaikka ihan tyhmä aihe kyllä syyllistymiseen! Sehän on ihan luonnollista, että kun väsyttää ja voi huonosti, niin keskittyy vaan pärjäämiseen eikä jaksa pitää yhteyttä. Ei ole mitään velvollisuutta raportoida muille oman elämän käänteistä hetimiten. Lisäksi nää kaverit eivät myöskään itse ole viime aikoina ottaneet yhteyttä, joten olisi kaksinaismoralistista, jos he loukkaantuisivat siitä, että minä en ole ottanut yhteyttä. Näin yritän järkeillä. Toivottavasti kukaan kaveri ei vedä mitään "OMG mikset kertonut heti?!" -loukkaantumisia sitten, kun kerron heille.
 
Rakenneultran jälkeen tein someen stoori-päivityksen että sain osaltaan harteilta "julkituomisen" raskauden suhteen. Vaikka en ole päättänyt tuonko lasta someen vaiko en mutta kuitenkin paljon kavereita jotka ovat tietäneet lapsihaaveista mutta ei pidetä kovinkaan yhteyttä nii halusin helpottaa kertomista tälleen stoorilla kuin et kysellä kuulumisia erikseen jne. Ja samalla aika moni sukulaisista sai myös tiedon mutta ei kaikki 😂
 
Takaisin
Top