Raskaudesta kertominen

Kyllähän tätä tekee mieli huutaa koko maailmalle. Pari minun kaveria tietää yrityksestä, mutta perheet ei. Tänään melkein lipsautin naapurille joka saa kesäkuussa vauvan että hei meillekin tulee! Mutta onnistuin vielä olemaan hiljaa
 
Mun tekis niin mieli kertoa jo jolleki kun on ite niin täpinöissään 😂 oon yhelle kaverille kertonu joka asuu kauempana, yhelle haluaisin kertoa mutta hänellä välillä lipsahtaa asioita niin en tiiä uskallanko vielä 😅 perheille kerrotaan vasta ultran jälkeen, toivotaan että on yllätys koska on kyllä puhuttu ettei enempää lapsia tuu 😉
Mää oon kertonu kavereille aika huolettomasti. Ja miehen velipuolelle ja sen kaverille😂. Töissä ja sukulaisille oon ollut hiljaa vielä. Nt-ultran jälkeen ehkä omalle suvulle. Miehen suvulle mahdollisimman myöhään. Haluan olla rauhassa ja se on niin toksinen suku, ettei mitään järjee ja keksii valheita päästään. Kuuskymppiset ihmiset🤦🏼‍♀️.
 
Lähimmät ystävät tietää ja molempien perheet. Aiemmassa raskaudessa ei puhuttu vielä kellekkää ja keskenmenon satuttua olisi ollut mukava kun läheiset olisi olleet kärryillä... Lapsille en aio vielä kertoa, nt ultran jälkeen varmasti. Lapset on vuosikaudet odottaneet pikkusisarusta joten on iloinen uutinen❤️
 
Mä kerron omalle perheelle nt-ultran jälkeen, töihin ilmoitan rakenneultran jälkeen. Esikoiselle haluaisin tilata paidan jossa lukee isoveli tai jotain sen tapaista, ottaa sitten kuvan jossa ultrakuva mukana. Läheisimmille siskoille aattelin tehä sellasen videon kuvista, joita ottaa nyt tän alkukesän ajan, ja joista paljastuu raskaus ja laskettu aika.
Tuntuu että liian paljon suunnitellut nyt tätä kertomista vaikka nt-ultraan vielä niin pitkä aika (nyt siis 4+5) ja tässä voi vielä vaikka mitenkä käydä. En vaan malttaisi odottaa🤭
 
Mä kerron omalle perheelle nt-ultran jälkeen, töihin ilmoitan rakenneultran jälkeen. Esikoiselle haluaisin tilata paidan jossa lukee isoveli tai jotain sen tapaista, ottaa sitten kuvan jossa ultrakuva mukana. Läheisimmille siskoille aattelin tehä sellasen videon kuvista, joita ottaa nyt tän alkukesän ajan, ja joista paljastuu raskaus ja laskettu aika.
Tuntuu että liian paljon suunnitellut nyt tätä kertomista vaikka nt-ultraan vielä niin pitkä aika (nyt siis 4+5) ja tässä voi vielä vaikka mitenkä käydä. En vaan malttaisi odottaa🤭
Vähän sama, oon miettiny jo miten olis kiva kertoa jne, vaikka ei olla vielä hetkeen ajateltu kertoa 😅 noh, hyvin suunniteltu on puoliksi tehty jne… 😁
 
Minun omat sisarukset tietää jo koska ollaan niin läheisiä. Piti olla niin, ettei kerrota kenellekään muulle kun vasta juhannuksen tienoilla tai sen jälkeen. Sitten töissä kävikin niin, että esimies kysyi osallistunko vähän yli vuoden kestävään projektiin ja en keksinyt muuta kuin että pakko kertoa. Osallistun siihen hommaan, mutta se jää minun osalta kesken.
Työpaikka oli ehkä viimeisenä sillä listalla, että kenelle kerron ekana, mutta tulipahan hoidettua alta pois 😄
 
Minun omat sisarukset tietää jo koska ollaan niin läheisiä. Piti olla niin, ettei kerrota kenellekään muulle kun vasta juhannuksen tienoilla tai sen jälkeen. Sitten töissä kävikin niin, että esimies kysyi osallistunko vähän yli vuoden kestävään projektiin ja en keksinyt muuta kuin että pakko kertoa. Osallistun siihen hommaan, mutta se jää minun osalta kesken.
Työpaikka oli ehkä viimeisenä sillä listalla, että kenelle kerron ekana, mutta tulipahan hoidettua alta pois 😄
Mun oli pakko kertos töissä yhdelle vähän saman tyyppisistä syistä. Onneksi ei kuitenkaan ollut varsinainen esimies kyseessä, kun sen ei kyllä tarvii tietää yhtään liian aikasin.😅
 
Onneksi kuitenkin esimieheen voi luottaa siinä, ettei hän kerro eteenpäin mitään. Pyysin, että voidaanko olla ihan hiljaa asiasta ja kerron aikanaan kaikille muille myös.
Sitten taas oikeastaan mieli tekee koko ajan hehkuttaa kaikille, että täällä on vauva kyydissä! 😄
 
Mä eilen jo lähetin yhdelle ystävälle kuvan testistä mutta sitten hannasin ja poistin sen n. vartin päästä kun ei ollut ehtinyt sitä kattoa 🫣 en tiiä miksi alkoi jotenkin ahdistaa ajatus, ehkä siis parempi olla vielä kertomatta kun tuli heti katumapäälle 😅
 
Minä möläytin jo naapureille kun he tuli oman 4pv ikäisen vauvansa kanssa vaunukävelyltä. Oli kyllä niiiiiin söpö vauva siellä vaunuissa :smiling face with heart-eyes:. Nyt piätis yrittää pitää mölyt mahassa, kun mies haluu ainakin nt-ultran odottaa ennen kuin omalle äidilleen kertoo. Mun vanhemmille kerrotaan juhannuksen jälkeen kun mennään mun äidin syntymäpäiviä viettämään.

Onko kukaan ikinä hankkinut näitä isosisko- tai isoveli-paitoja vanhemmille lapsille ja sillä tavoin "kertonut" asiasta isovanhemmille?
 
Minä möläytin jo naapureille kun he tuli oman 4pv ikäisen vauvansa kanssa vaunukävelyltä. Oli kyllä niiiiiin söpö vauva siellä vaunuissa :smiling face with heart-eyes:. Nyt piätis yrittää pitää mölyt mahassa, kun mies haluu ainakin nt-ultran odottaa ennen kuin omalle äidilleen kertoo. Mun vanhemmille kerrotaan juhannuksen jälkeen kun mennään mun äidin syntymäpäiviä viettämään.

Onko kukaan ikinä hankkinut näitä isosisko- tai isoveli-paitoja vanhemmille lapsille ja sillä tavoin "kertonut" asiasta isovanhemmille?
Oon vakavasti harkinnut jos kyseisen paidan tilaisin nt-ultran jälkeen. Tosin ei kerkiä sit ennen juhannusta tuleen, muttamutta🤔😂
 
Minä möläytin jo naapureille kun he tuli oman 4pv ikäisen vauvansa kanssa vaunukävelyltä. Oli kyllä niiiiiin söpö vauva siellä vaunuissa :smiling face with heart-eyes:. Nyt piätis yrittää pitää mölyt mahassa, kun mies haluu ainakin nt-ultran odottaa ennen kuin omalle äidilleen kertoo. Mun vanhemmille kerrotaan juhannuksen jälkeen kun mennään mun äidin syntymäpäiviä viettämään.

Onko kukaan ikinä hankkinut näitä isosisko- tai isoveli-paitoja vanhemmille lapsille ja sillä tavoin "kertonut" asiasta isovanhemmille?

mä kans haluaisin tälläset paidat :smiling face with heart-eyes: instassa oli jollakin söpö video kun isosisko puki pikkusiskolle myös tuollaista ’isosisko’ paitaa päälle :loudlycrying: ideoita mistä tilata?
 
Mun ois tarkotus tilata isovelipaita esikoiselle, toivoen tietysti että kaikki menee hyvin ja voi sitä käyttää. Ottaisin sitten esikoisesta kuvan paita päällä ja kädessä ultrakuva❤️
Spreadshirt.fi löytyy monenkokoista vaatetta joihin muokata haluaman tekstin/kuvan, sieltä ajattelin tilata, jotain ton tapasta🤭
 

Liitteet

  • IMG_20240603_131054.jpg
    IMG_20240603_131054.jpg
    193.9 KB · Katsottu: 6
Näin eilen läheisimpiä työkavereita terassilla, niin oli pakko paljastaa, etten tammikuussa ole enää kuvioissa mukana. Ja siis kyllähän tää maha näkyykin jo näissä vartalonmyötäisissä kesämekoissa.
 
Minä möläytin jo naapureille kun he tuli oman 4pv ikäisen vauvansa kanssa vaunukävelyltä. Oli kyllä niiiiiin söpö vauva siellä vaunuissa :smiling face with heart-eyes:. Nyt piätis yrittää pitää mölyt mahassa, kun mies haluu ainakin nt-ultran odottaa ennen kuin omalle äidilleen kertoo. Mun vanhemmille kerrotaan juhannuksen jälkeen kun mennään mun äidin syntymäpäiviä viettämään.

Onko kukaan ikinä hankkinut näitä isosisko- tai isoveli-paitoja vanhemmille lapsille ja sillä tavoin "kertonut" asiasta isovanhemmille?
Me hankittiin isoveli paita 🥰 niiiiin hauskaoli katsoa reagtio et koska huomaa paidan tekstin🤭
 
Mulla on hirvee kriisi uutisten kertomisesta. Suunniteltiin kertovamme juhannuksena, kun nähdään molempien perheitä samana viikonloppuna. Mutta sehän on ihan kohta, ja vaikka haluaisinkin huutaa asian koko maailmalle, en kuitenkaan oo siihen valmis. Haluisin pitää vielä oman salaisuuden pitkään, en jaksa jatkuvaa huolenpitoa ja voinnista kyselyjä sitten🫣😅
 
Mulla on hirvee kriisi uutisten kertomisesta. Suunniteltiin kertovamme juhannuksena, kun nähdään molempien perheitä samana viikonloppuna. Mutta sehän on ihan kohta, ja vaikka haluaisinkin huutaa asian koko maailmalle, en kuitenkaan oo siihen valmis. Haluisin pitää vielä oman salaisuuden pitkään, en jaksa jatkuvaa huolenpitoa ja voinnista kyselyjä sitten🫣😅
Täysin ymmärrettävää tuo salaisuus- tarve. Omat / kumppanin sukulaiset piintyneine tapoineen voivat olla raskasta seuraa, valitettavasti vaikka kuinka hyvää tarkoittaisivat.
Kenties sun kannattaa just ennen juhannusta kuulostella haluatko kertoa vai säästätkä sen vaikkapa johonkin myöhempään ajankohtaan.
 
Mulla on hirvee kriisi uutisten kertomisesta. Suunniteltiin kertovamme juhannuksena, kun nähdään molempien perheitä samana viikonloppuna. Mutta sehän on ihan kohta, ja vaikka haluaisinkin huutaa asian koko maailmalle, en kuitenkaan oo siihen valmis. Haluisin pitää vielä oman salaisuuden pitkään, en jaksa jatkuvaa huolenpitoa ja voinnista kyselyjä sitten🫣

mulla vähän sama, en jaksa muiden kyselyitä ym muuta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: vaikka välillä meinaa vahingossa lipsauttaa jollekkin
 
Sama täällä! Toisaalta haluaa kertoa ja toisaalta ei olleenkaan just kun ei kiinnosta kyselyt ym. 🫣
 
Takaisin
Top