Raskaudesta kertominen

Ollaan kerrottu muutamalle hyvälle ystävälle ja minä kerroin myös töissä esimiehelle ja työkaverilleni. Tekis mieli kertoa jo vanhemmille ja sisaruksille mutta pakko malttaa vielä pari kuukautta :)

Ei me olla koskaan haluttu kertoa sukulaisille yms. ennenkuin nt-ultra on ohi. Tuskin kerrotaan lapsillekaan ennen sitä. Parille harvalle valitulle kaverille saatan yleensä kertoa jo aiemmin. Nyt kun opiskelen, niin stressan alkaako vatsa kasvaa nopeastikin näin kolmannella kerralla. En haluaisi julistaa tätä siellä, mutta voi olla etten saa peiteltyä tätä millään enää kesäloman alkuun.

Mies on ollut täysin ajan tasalla mun kierron vaiheista, oireista ja testin tekemisestä kyllä. Otti tosi coolisti ja oli iloinen että meni ns. suunnitelmien mukaan. Monien äitikavereiden kanssa ollaan puhuttu avoimesti vauvahaaveista joten kyllä kerroin plussasta saman tien varsin monelle kaverille ja myös äidilleni. Miehen vanhemmat odottakoot hiukan kauemmin :) Samaan aikaan odottavia kamuja on onneksi useampi ja yksi läheinen ystävä jopa ihan pari päivää vaan mua edellä viikoissaan! Ihanaa odottaa yhdessä :)

Miten te ootte jo kertoneet noin monille asiasta! :o Itse varmaan vielä niin hämilläni koko asiasta ja huolissani oireiden vähäisyydestä/puuttumisesta, että en missään nimessä haluaisi kertoa asiasta vielä yhtään kenellekään! Ehkä jos reilun viikon päästä varhaisultrassa näkyy sykkivä sydän, niin uskallan kertoa edes jollekin. Kahden viikon päästä minulla olisi töiden puitteissa juhlat, joihin kuuluu varmasti viinit illallisella, ja tämä tulee kyllä herättämään huomiota jos en itse juo viiniä. Mutta tällöin olisi ainakin varhaisultra takana, jolloin uskaltaisi ehkä asiasta kertoa - ja tietysti vannottaa kyseisiä työkavereita pitämään suunsa visusti kiinni asiasta! :)

Itse kun jouduin kertomaan pomolle lomien takia niin tosi kiva, kun mun mahdolliselle tuuraajalle oli tänään sit vihjattu et olis paikka tulossa.
Siis en ole edes kertonut omille läheisille ja kohta kaikki työpaikalla tietää. Ihan älyttömän kiva!! Vähän jos ottaa päähän!

Itse kun jouduin kertomaan pomolle lomien takia niin tosi kiva, kun mun mahdolliselle tuuraajalle oli tänään sit vihjattu et olis paikka tulossa.
Siis en ole edes kertonut omille läheisille ja kohta kaikki työpaikalla tietää. Ihan älyttömän kiva!! Vähän jos ottaa päähän!

Noinhan ei saisi tehdä.

Siis mitä! Eihän noin voi toimia!

No huhhuh! Ei noin voi kyllä toimia! Käsittämätöntä!:(

Kiva... tästä syystä en taidakaan mainita asiasta pomolle ennenku oma perhe tietää.

No ei munkaan mielestä noin saisi toimia. Halusin olla vaan reilu pomoa kohtaan niin tässähän tää taas nähtiin.. ois vaan pitänyt odottaa sinne huhtikuulle.

Mulla vähä sama tilanne. Oon kemikaalien kans tekemisis nii aattelin olla fiksu ja kertoa aika aikasin ku joudutaan tekemään lisäselvityksiä ja säätämään vähä työprojekteja. Laitoin sit viestiä eilen pomolle ja yhdelle kollegalle ja eiköhän asiaa ollu puitu ryhmäpalaveris vaikka mä en edes ollu paikalla itse! Eli meillä tietää nyt työpaikalla noin puolet porukasta ja todennäköisesti myös toisella toimipaikalla osa kun pomo selvittää pitääkö hommaa jakaa sinnepäin. Yks keskenmeno takana josta ihan kaikki työpaikalla tietää nii kellää ei sit tullu mieleen et en ehkä tästä ihan kaikille haluaisi kertoa vielä ja että aiheesta oltais voitu puhua vähä pienemmällä porukalla. Vittu ku vituttaa.

edit: ja omalle perheelle ei olla pystytty vielä kertomaan koska km painaa..

Noin ei todellakaan saisi tehdä! Minuu kävi ärsyttää siun puolesta :(

Mulla vähä sama tilanne. Oon kemikaalien kans tekemisis nii aattelin olla fiksu ja kertoa aika aikasin ku joudutaan tekemään lisäselvityksiä ja säätämään vähä työprojekteja. Laitoin sit viestiä eilen pomolle ja yhdelle kollegalle ja eiköhän asiaa ollu puitu ryhmäpalaveris vaikka mä en edes ollu paikalla itse! Eli meillä tietää nyt työpaikalla noin puolet porukasta ja todennäköisesti myös toisella toimipaikalla osa kun pomo selvittää pitääkö hommaa jakaa sinnepäin. Yks keskenmeno takana josta ihan kaikki työpaikalla tietää nii kellää ei sit tullu mieleen et en ehkä tästä ihan kaikille haluaisi kertoa vielä ja että aiheesta oltais voitu puhua vähä pienemmällä porukalla. Vittu ku vituttaa.

edit: ja omalle perheelle ei olla pystytty vielä kertomaan koska km painaa..

Tuo on todella törkeetä kyllä! :(

Vaikka noin ei saisi tehdä, moni esimies ei tiedä sitä. Kannattaa mainita kertomisen yhteydessä, että toivot asian pidettävän salassa ja mahdollisimman pienen piirin tiedossa (vain välttämättömät ja nekin pitäisi sinulta kysyä erikseen).

Nyt on kyllä aika törkeetä toimintaa ollu molempien työpaikoilla ja vielä esimieheltä!

Mä kerroin tänään mun esimiehelle. Hän otti iloisesti asian <3

Joo todellakin näin jälkikäteen suosittelen sanomaan ääneen että ei halua tiedon leviävän kerta se ei näytä olevan itsestäänselvää. En kyllä tiedä kumpi näistä oli aatellu että on ok ottaa asia keskusteluun mutta lopputuloksen kannalta ei enää merkitystä. Toivon mukaan eivät nyt enää asiaa puhu eteenpäin saatika nämä työkaverit jotka näin kuulivat asiasta.

Gadian, oon super vihanen sun puolesta! Ota yhteys tarvittaessa esim luottamusmieheen jos koet sille tarvetta. Ei ole esimiehen tai kenenkään muun asia kertoa muille noinkin yksityistä asiaa!!

Takaisin