Raskaudesta kertominen

Mangusti_

Piirimestaruustason postaaja
Maaliskuun äidit 2019
Miten ja milloin aiotte kertoa/olette kertoneet raskaudesta? Tietääkö puoliso jo? Entä joku muu?

Meillä meni miehen kanssa vähän tylsästi tämä - ilmoitin eilen aamulla meneväni testaamaan, katsoin tuloksen ja innoissani, mutta rauhallisesti ilmoitin, että siellä näkyy haalea viiva. Tähän mies vastasi sängynpohjalta unisesti, että ihanaa. Ei ehkä paljoa kerrottavaa jälkipolville. :P Vaikka kyllä minä niin täpinöissäni olin, että tärisin. :D

Tänään sai eka ulkopuolinen tietää, joogaohjaaja. Oltiin tokaa kertaa alkeisjoogatunnilla. Kuulemma voin kurssin tehdä loppuun, kun en ihan nollatasosta lähtenyt liikkeelle. Joogan aloittamista kun ei suositella ekalla raskauskolmanneksella. Pitää vain ottaa iisimmin etenkin eteentaivutuksissa sekä kuunnella itseään ja jättää väliin liike, jos se tuntuu pahalta. :)
 
Mies tietää. En kertonut että edes oon tekemässä testiä kun tää raskaus ei ollu ihan suuniteltu vaikka vauva olikin mielessä myöhemmin. Laiton sille töihin kuvan testistä ja sanoin et uus täytyy vielä tehdä kun niin haalea. Vastas van O ou! Muutama lähin ystävä tietää mut muut ei. Saa nähdä miten ja milloin muille kerrotaan
 
Me ei vielä ole kerrottu kenellekään. Varmaan ensimmäisen ultran jälkeen sitten :)
 
Mies ainut joka tietää. Kahdelle kaverille oon kertonut yrittämisestä, heitä ei ole asia niin kiinnostanut, että olisin nyt vaivautunut kertomaan plussasta. Toinen näistä kavereista olisi myös raskaana, viikon edellä mua. Hänelle en uskalla kertoa asiasta sen takia, kun tiedän, että kertoo eteenpäin heti o_O Ajateltiin neuvolan/ultran jälkeen kertoa vanhemmille ja siitä sitten läheisille kavereille myös. :)
 
Työkaverille kerroin epäillyn saman tien kun oksensin. Tänä aamuna tein testin ja samalla laitoin viestin miehelle tuloksesta. Oli ihan kipsissä, kun ei odotettu tätä vielä tapahtuvaksi. Mutta odottelen. Sinne niskaturvotus ultraan ennen kuin kerrotaan muille.
 
Mies tietää ja yksi ystävä kelle kerroin että yritystä on päällä. Oli pakko avautua edes jollekin
 
En pysty kertomaan kenellekään, kun on keskenmenotaustaa.

Olen muuten aiemmin tullut syyllistetyksi siitä, etten ole kertonut. Mielestäni on ihan normaalia kertoa vasta nt-ultran jälkeen. Eikä ylipäätään velvollisuutta kertomiseen pitäisi olla. Ei ole mieltä ylentäneet kommentit "Mikset ole aiemmin kertonut?"
 
Mies on tällä hetkellä ainoa, joka tietää. Parille läheiselle ystävälle kerron heti, kun nähdään seuraavan kerran. Isovanhempien osalta ei olla vielä päätetty. Viimeksi kerrottiin isovanhemmille nt-ultran jälkeen, mutta tällä kertaa haluaisin kertoa aiemmin, kun reaktiot ei enää pelota niin paljon :D tekisi mieli laittaa pojalle isoveli-paita päälle, mutta toisaalta on ehkä liian aikaista kertoa lapselle.
 
Siis eihän lapsi tietty osaa lukea, mutta onko hassua hankkia sellainen paita selittämättä asiaa lapselle :D on siis vasta kohta kolmevuotias.
 
Meillä mies tietenkin tietää, pyysin että käy apteekista testin töitte jälkee ja samana iltana testin tein. Olivat just pojan kaa suihkussa ku menin sit testiä näyttelee kyynel silmässä ja naama virneessä :D melko varmasti parille hyvälle ystävälle kerron piakkoin kun tietävät jo pitkästä yrityksestä. Vanhemmille yms. kerrotaan sitte ekan ultran jälkee ja töihin samoja aikoja.
 
Meillä tietää mies ja esikoisen vauvaryhmän äidit. Muille kerrotaan varmaankin vasta nt-ultran jälkeen, jos on hyviä uutisia kerrottavana. Esikoinen, alle 1v., ei vielä ymmärrä :wink
 
Meilläkin tietää vain pari lähintä ystävää. Viimeksi kerrottiin heti alussa ja nt-ultran jälkeen murtuikin meidän maailman lisäksi monen muun läheisen maailma. Tällä kertaa säästetään siis monet muut ihmiset mahdollisilta pettymyksiltä.:)
 
Mies tietää ja pari kaveria, muille ei vielä tarve. Meillä kans tulee melko pieni ikäero lapsille, niin voi tulla ihmettelyä.. en halua siksi vielä kauheasti asiasta huudella, ettei aleta kauhistelemaan. Iloinen asiahan tämä on :)
 
Mä/me ei varmaan kerrota ennen np ultraa kenellekään.. ellei ole pakko. Mulla esim. on sen verran pitkä työmatka, että kun labrareissut ja neuvolat alkaa, joutuu pakosti olemaan töistä pois ja siksi pomolle sanon..sillon saa palkan eestä köpötellä tk:hon ihan rauhassa. :)
 
Takaisin
Top