Meille kävi näinkin kivasti
Hain töihin ja sainkin työpaikan, sekä lapsille päiväkoti paikat järjestettyä, en siis silloin vielä tiennyt olevani raskaana. Juuri ajattelin että lapset alkaa olla sen ikäisiä, että on mukava pistää päiväkotiin ja palata itse työelämään.
No, ilmeni että olen raskaana, muttei nyt ensimmäisenä tullut mieleen, että hei soitampa työpaikalle olevani raskaana, kun en ollut vielä edes työvuorolistaa saanut.
No, ei mitään. Ensin tuli ultra-aika ja sen jälkeen sain työvuorot. Tietenkin osui juuri toisen työpäivän kohdalle. Koitin siirtää ultraa, mutta vapaita aikoja ei sitten enää ollut jäljellä.
Soitin työpisteelle jossa olin aloittamassa työt, puhelimen päässä olikin sopivasti henkilö joka vastaa työvuoroista. Sain sovittua hänen kanssaan että tulen vuoroon hieman myöhässä, kun on alkuraskauden ultra. Ajattelin että en nyt ala kuitenkaan myöhästymisen syystä valehtelemaan.
En ihan ajatellut että hän oli päättänyt kertoa sitten kaikille kyseisellä työpisteellä ja vielä toisellakin työpisteellä, jossa tulee olemaan työvuoroja myöhemmin. Kuvittelin ettei työntekijöiden yksityisasioiden levittely kuulu tällaiselle vastaavalle henkilölle, varsinkin kun myöhästymiseni ei aiheuttanut mitään muutoksia työvuoroihin.
Olin nyt kuitenkin ajatellut etten ainakaan ennen ultraa kerro kenellekkään, kun mikään ei ole niin varmaa. Olin ollut juuri ensimmäisen päivän töissä, kun olin sitten lasten kanssa anopin luona käymässä kun miehen sisko (joka on samassa työpaikassa) soitti anopille ja alkoi kyselemään että koska minulla on laskettu aika. "No kun kaikki täällä nyt siitä puhuu".
Hän oli ollut töissä tällä toisella työpisteellä ja siellä oli sitten yleisesti kaikille asiasta tiedotettu. Olipa tämän toisen työpisteen vastaavakin sitten minut siellä haukkunut, kunnen ollut hänelle työtä hakiessa asiasta kertonut ja tokassut että onneksi tehtiin vain määräaikainen sopimus.
Sama henkilö joka mainosti minulle haastattelussa kuinka hyvä työilmapiiri heillä on ja kuinka ei puhuta selän takana, puhutaan kuulemma suoraan ja sanotaan jos on sanottavaa. Silti kaikki olivat minun selkäni takana asiasta toitottaneet, ilman että kukaan on vieläkään suoraan minulta asiasta kysynyt. Että ihan näin hyvä työilmapiiri sitten
Pikkusen pisti vihaksi, olisin kuitenkin halunnut kertoa asiasta ihan itse omille sukulaisille ja läheisille sitten kun sopova aika tulisi, mutta eipä sitte tarvinnutkaan [emoji34]