Raskaudesta kertominen

Mua hämää toi sympatiaa-sydän, koska musta siitä "sympatiaa"-sanasta tulee mieleen se jos jollain huolia ja murheita tms... kaipaisin sellasta "ihastu"-sydäntä jonka voi laittaa vaiks kun jollain ihana ultrakuva tai jotain muuta söpöä :Heartred:p

Tai voin mä totakin käyttää, kunhan sitä ei tulkita väärin :)
 
Mä aion julkasta tämän kuvan julkisesti nyt nt-ultran jälkeen ja sen jälkeen kun oon käyny ekana töissä kertomassa uutisen :Heartred
dc0a520e3bdb6c08bd56614807ff648a
 
Mua hämää toi sympatiaa-sydän, koska musta siitä "sympatiaa"-sanasta tulee mieleen se jos jollain huolia ja murheita tms... kaipaisin sellasta "ihastu"-sydäntä jonka voi laittaa vaiks kun jollain ihana ultrakuva tai jotain muuta söpöä :Heartred:p

Tai voin mä totakin käyttää, kunhan sitä ei tulkita väärin :)


Alunperin toi sydän oli nimellä Ystävällinen, minusta huono suomennos ja ei oikee löytäny paikkaansa. Sit foorumilaiset alko kuitenkin käyttää sitä nimenomaan sympatian osoituksena, ja pyydettiin et nimi sille muutettais.
 
Molempien sisarukset ja mun vanhemmat tietää. Mies ei oo oman äitinsä kanssa missään väleissä ollut vuosiin, että sinne tieto menee varmaan kierron kautta sitku menee.. :D töissä kerroin aika alussa lähiesimiehelle sen takia kun en voi ihan kaikkia töitä tehdä kun ollaan välillä sytostaattien yms kanssa tekemisissä (hoitoalalla olen siis). Meinasin että kerron työkavereille sit nt-ultran jälkeen, mutta tänään yks lääkärikolleega kysy suoraan et oonko raskaana, työpaikalla kuulemma kiertää huhuja kovasti. Vastasin kyllä suoraan että olen, mitäs sitä kieltämään. V***tti vaan vietävästi kun ilmeisesti esimies sitten juorunnu/vihjaillu asiasta pitkin työmaata, vaikka vanno olevansa hiljaa asiasta kun sanoin että haluan itte kertoa sitten kun tiedän että kaikki on hyvin. Ja no ilonen asiahan se on, mutta olis ollu kiva ite paljastaa se kaikille omalla tavallani, nyt siitä meni vähän maku.
 
Pötkylä90, ei se esimies välttämättä ole asialla! Jos kerta huhuja liikkuu, niin on tainut joku huomata kuinka saat "laistaa" noista hommista joita raskaana ei saa tehdä, ja pieni ajatuksen poikanen lähtenyt lentämään. Tai sitten esimies on joutunut pyytämään jotain toista tekemään sen puolestasi.
 
Nyt on raskaus julkistettu kaikille eilisen nt-ultran jälkeen :)
On helpompi jotenkin olla kun ei tarvitse salailla.
Mukavaa kun työkaveritkin tietää ja ei tarvi ihmetellä miksi olen niin kauan sairaslomalla ollut viime aikoina.
Esikoiselle (5v) kerroin eilen vauvasta.
Näytin ultrakuvaa ja kysyin tiedäkkö mikä tämä kuva on.
Katsoi suurilla silmillä mun päälle, mun mahaa ja taas kuvaa. "Äiti, onko tää sun vauva?!"
Oli aivan onnessaan kuinka hän saa olla sitten vauvan synnyttyä kahdelle isosisko :D
Kysyin myös mistä on tiennyt puhua viime aikoina paljon vauvoista ja kysellyt koska mun mahasta syntyy vauvaa.
Sanoi että hän on katsonut että mun maha näyttää siltä kuin siellä olis vauva :D Fiksuja nää muksut.
Kuopus 2v ei tajua mitään vauva asioista :'D Ei kiinnosta eikä ymmärrä :D
 
Mä oon kans varma et meiän esikoin (tuleva koululainen) tietää. Mitään ei ole kyllä sanonu suoraan, mut onhan toisella korvat päässä :D Ja meillä ku on pieni asunto niin ei voi olla kuulematta kun puhutaan. Oli kyllä kaverinsa kanssa keskustellu siitä miten vauvat syntyy ja kysyi multa että miltä se tuntui kun hän ite syntyi. Ei ollu kyl mitenkään helppo vastata kun ei olla asiaa koskaan läpikäyty syntymisestä tai raskaaksi tulemisesta. Ei ymmärtäny miten se syntyminen voisi sattua tms. Kaverinsa on siis syntyny sektiolla ja nyt nää molemat luulee et kaikki vauvat syntyy niin :)
 
Otettiin videolle, kun esikoinen 1,5v istuu mun sylissä ja kysyn häneltä: "Muistatko, mitä äitin masussa on?" Vastasi: "Maito!" ja toisella yrittämällä "Auva!". Kysyn videolla vielä: "Annatko vauvalle pusun?", ja esikoinen muiskauttaa mun navalle.

Tämä lähetettiin sitten kaikille isovanhemmille. Ymmärsivät ensimmäisellä katsomisella.

Ja me mietitään miehen kanssa, että esikoinen saattaa luulla, että mun mahassa kasvaakin hauva :hilarious:
 
Joulukuu 14/17 ei ole tarvinnu "laistaa" tähän mennessä kuin muutamasta asiakaskäynnistä kun muuten ei ole sellaisia asiakkaita (onneksi) sattunut tällä välillä että tarvis vältellä. Eikä ole tarvinnut pyytää ketään tekemään puolesta, ne asiat soljuu jouhevasti huomaamatta kun jaellaan asiakaspaikkoja.. Plus että kuulin nyt vielä että ihan oikeasti kyseinen ihminen on asiasta puhunut ettäettä :D mutta näin nyt tällä kertaa.
 
Otettiin videolle, kun esikoinen 1,5v istuu mun sylissä ja kysyn häneltä: "Muistatko, mitä äitin masussa on?" Vastasi: "Maito!" ja toisella yrittämällä "Auva!". Kysyn videolla vielä: "Annatko vauvalle pusun?", ja esikoinen muiskauttaa mun navalle.

Tämä lähetettiin sitten kaikille isovanhemmille. Ymmärsivät ensimmäisellä katsomisella.

Ja me mietitään miehen kanssa, että esikoinen saattaa luulla, että mun mahassa kasvaakin hauva :hilarious:

Voi ihana! Iha kyyneleet nous silmii ku herkistyin :Heartred
 
Mä meen huomenna töihin! Huhtikuussa tein yhen työvuoron ja sen jälkeen kuulemma muutamat spekuloinu oonko raskaana.
Eli saas nähä mikä kyttäys ja tenttaus on edessä kun töihin pääsen..
 
Maanantaina selviää miten tää tyyppi voi ja onko kaikki kunnossa. Jos kaikki kunnossa, kerrotaan lopuillekkn kavereille yms. Nyt tieää ihan vaan muutama.
 
Meillä esikko sanoi pitkään "auva" ja tämä tarkoitti niin hauvoja kuin vauvoja. :) hänen mielestään oli kätevää käyttää muistakin toisiin liittymättömistä asioista samaa sanaa :p
 
Meille kävi näinkin kivasti :angry1
Hain töihin ja sainkin työpaikan, sekä lapsille päiväkoti paikat järjestettyä, en siis silloin vielä tiennyt olevani raskaana. Juuri ajattelin että lapset alkaa olla sen ikäisiä, että on mukava pistää päiväkotiin ja palata itse työelämään.

No, ilmeni että olen raskaana, muttei nyt ensimmäisenä tullut mieleen, että hei soitampa työpaikalle olevani raskaana, kun en ollut vielä edes työvuorolistaa saanut.

No, ei mitään. Ensin tuli ultra-aika ja sen jälkeen sain työvuorot. Tietenkin osui juuri toisen työpäivän kohdalle. Koitin siirtää ultraa, mutta vapaita aikoja ei sitten enää ollut jäljellä.

Soitin työpisteelle jossa olin aloittamassa työt, puhelimen päässä olikin sopivasti henkilö joka vastaa työvuoroista. Sain sovittua hänen kanssaan että tulen vuoroon hieman myöhässä, kun on alkuraskauden ultra. Ajattelin että en nyt ala kuitenkaan myöhästymisen syystä valehtelemaan.

En ihan ajatellut että hän oli päättänyt kertoa sitten kaikille kyseisellä työpisteellä ja vielä toisellakin työpisteellä, jossa tulee olemaan työvuoroja myöhemmin. Kuvittelin ettei työntekijöiden yksityisasioiden levittely kuulu tällaiselle vastaavalle henkilölle, varsinkin kun myöhästymiseni ei aiheuttanut mitään muutoksia työvuoroihin.

Olin nyt kuitenkin ajatellut etten ainakaan ennen ultraa kerro kenellekkään, kun mikään ei ole niin varmaa. Olin ollut juuri ensimmäisen päivän töissä, kun olin sitten lasten kanssa anopin luona käymässä kun miehen sisko (joka on samassa työpaikassa) soitti anopille ja alkoi kyselemään että koska minulla on laskettu aika. "No kun kaikki täällä nyt siitä puhuu".
Hän oli ollut töissä tällä toisella työpisteellä ja siellä oli sitten yleisesti kaikille asiasta tiedotettu. Olipa tämän toisen työpisteen vastaavakin sitten minut siellä haukkunut, kunnen ollut hänelle työtä hakiessa asiasta kertonut ja tokassut että onneksi tehtiin vain määräaikainen sopimus.
Sama henkilö joka mainosti minulle haastattelussa kuinka hyvä työilmapiiri heillä on ja kuinka ei puhuta selän takana, puhutaan kuulemma suoraan ja sanotaan jos on sanottavaa. Silti kaikki olivat minun selkäni takana asiasta toitottaneet, ilman että kukaan on vieläkään suoraan minulta asiasta kysynyt. Että ihan näin hyvä työilmapiiri sitten :angry1

Pikkusen pisti vihaksi, olisin kuitenkin halunnut kertoa asiasta ihan itse omille sukulaisille ja läheisille sitten kun sopova aika tulisi, mutta eipä sitte tarvinnutkaan [emoji34]
 
No on kyllä röyhkeetä :sad001 Joskus voisi olla hyvä ajatella ensin eikä vaan suoraan avata suutaan juoruiluun. En tiedä onko tollanen hyvä työpaikka edes sitten jatkaa työtä sen määräaikasen jälkeen.
 
Hups! Onpa kauhee juorupaikka! :wideyed: Ei yhtään kivaa tommonen. Tsemppiä jatkoon!

Mun esimies onneks hyvin otti raskausuutisen ja vuoroja laatiessa on ajatellut mun jaksamista ja kyselee kuinka voin. Vähä jännitin aluks mimmonen vastaanotto uutiseen on, mut turha huoli! :p
Veikkaan kyllä, että myös mun työpaikalla kiertää huhuja mun raskaudesta, mut suoraan ei oo kukaan kehdannu vielä kysyä enkä ite ajatellu kertoa vielä :)
 
Mulla kävi niin et menin työpaikalle uutista kertomaan olin 2 työkaverille kertonu aikasemmin josta toinen sit oli sanonu yhelle asiakkaalle joka on paha juoruilija ja sitä kautta oli kuullu sit melkein kaikki loput työkavereista eli en saanu ketään yllätettyä :sad001
 
Hups, miä en ois voinut vain niellä tommoista käytöstä!! Miä oisin töksäyttänyt ja pahasti takaisin, etenkin sille joka minut haastatteli ja haukkui kun en ollut kertonut raskaudesta! Se ei ole asia joka kuuluu kertoa työpaikkaa hakiessa
 
Mäkin kyllä sanoisin pari valittua sanaa tuolle vastaavalle,joka on mennyt asian eteenpäin kertomaan!!! Totaali törkeää! Ei sellaselle ihmiselle pitäisi joutua erikseen sanomaan,ettei asiaa saa kertoa vaan sen pitäis olla ihan itsestäänselvyys!
 
Takaisin
Top