Raskaudesta kertominen

Lisäksi haluaisin tällä kierroksella keksiä jonkun hauskan tavan, millä kertoa. Viimeksi meni itkuiseksi tryskimiseksi, minkä jälkeen kävi ilmi, että mun äiti olikin jo arvannut. Haluaisin olla nyt coolimpi :grin

Niin, siis onko ideoita?
 
Tämä kertomatta oleminen alkaa olemaan vaikeampaa kun esikoisen aikaan kun työkaveri on niin tarkkanäköinen ja utelias :D kysyi eilen että miksi sinä olet niin muikea ollu koko päivän. No yritä siinä sitten selittää jotain ympäripyöreää. Kait se täytyy paljastaa melkein heti sen ekan ultran jälkeen kun en tiedä miten alkaa pahoinvointikin vaikuttaa työhön kun vähän jo tuntuu pikkupyllyjen pesut yököttävän.
Mutta siis ainakin siihen alkuraskauden ultraan (eli ens pe) odotellaan että kerrotaan kenellekään. Pomoille en välttis halusi kertoa kun vasta myöhemmin ehkä kesän jälkeen mutta saa nyt nähdä. Vakipaikka minulla on niin ei sinällään vaikuta mihinkään.
 
Mua jotenki pelottaa kertoo, ku oon just tää pessimisti ei pety asenteella. Jotenki ajatus et heti ku kertoo ni salee menee kuiteki kesken ;( vain mun kaksi kaverii tietää kun ties pitkästä yrittämisestäkin. Nyt on 8+ ja viikko jo varhaisultrasta, toivottavasti pikkunen mukana :Heartred Haluisin ja suunnittelin et kertoisin äitiepäivänä siskolle ja äidille, pelkään just sitä iloo ja hössötystä, ku ite haluun toppuutella et katotaa ny kestääks :D Töissä yritän salaa niin kauan ku mahdollista, ihan senki takii kun tiedän mite vaikeet tulee olee pomon kaa. Työkaveri jäi talvel äitiyslomalle ja se oli iha kauhee sitä kohtaa! Et en haluis kokee samaa :sad001 vakipaikka et ei se huoleta ainoostaa pomon asenne.
 
Mä laitoin perheen kesken olevaan whatsapp-ryhmään kuvaparin esikoisesta raskaustestin kanssa ja hauskat puhekuplat :)... Mun perhe siis tietää heti miehen jälkeen, mies ei ole kertonut omalle perheelleen. Kerroin läheisille kavereille myös heti.
 
Mä kerroin äsken mun iskälle ja meni ihan sanattomaks :D hehe, hauskaa. Mua jännitti hirveesti iskälle kertoa, äiti tiesi jo. Samoin sisko, veli ja kaksi kaveria tietää. Mies on kertonut hänen vanhemmilleen, veljelle ja kaverille. Ihan vielä en julkista tätä tietoa kaikille, ootellaan vielä muutama viikko :)
 
Meillä tosiaan ystäväpariskunta joilla on pieni lapsi sai kuulla ensin, tarvittiin vähän vertaistukea. :D Sitten ennen vappua kerrottiin sekä mun, että miehen vanhemmille. Mun perheestä tietää lisäksi sisarukset ja täti jolle kerroin vappuna. Äiti halusi välttämättä kertoa kahdelle lähimmälle ystävälleen. :P äiti kiljui kovaan ääneen kun kuuli uutiset, on se tosi innoissaan ku pääsee isoäidiksi..:Heartred Miettii jo kovasti millä nimellä haluaa tulla kutsutuksi. miehen puolelta vissiin koko kotikylä tietää.. Kavereille jne aiotaan kertoa sit neuvolan ja ultran jälkeen pikkuhiljaa kun tavataan. :)
 
Meillä tuntuu nyt töissä olevan sellainen tilanne että pakko ainakin työkavereille kertoa heti ekan ultran jälkeen ja varmaan pomoillekin niin saavat miettiä syksynsä uudelleen uudestaan. Vähän semmoset tuulet puhaltaa tuolla ettei tiedä onko niillä kohta tarpeeksi porukkaa töissä...
 
Me päätettiin kertoa vanhemmille äitienpäivänä. Kutsutaan syömään ja annetaan grandmother korut äideillrmme ja isälle grandfather avaimenperä.. katsotaan ku oivaltaa ensinmäiseksi. Kivaa. Ollaan tosin silloin vasta rv 10. Mut niin kiva päästä vanhemmille kertomaan. Kavereille vasta rv 12 ku Ultra on tehty.
 
Viime viikonloppuna kerrottiin tosiaan miehen vanhemmille ja vappuna pikkusiskolle ja hänen miehelleen. Päätettiin myös kertoa mun vanhemmille. Oisivat varmaan harmistuneet, jos oltaisiin kerrottu myöhemmin ja kaikki muut ois jo tiennyt. :woot: Nyt vaan toivotaan, että kaikki on hyvin ja ettei turhaan jaettu onneamme muiden kanssa. Ma 22.5. on ensimmäinen ultra, np-ultra, ja silloin nähdään mikä on tilanne. Pari viikkoa pitäisi vielä jännittää. Kamalaa! Mun rakkaalle mummolle kerrotaan vasta ultran jälkeen ja silloin on ehkä kerrottava myös tädilleni ja serkulle, koska mummo ei osaisi olla hiljaa vaan varmasti paljastaisi heille! :happy090

Rv 10+3
 
Kerroin vanhemmilleni ja siskoille heti kun plussasin. Mies kertoi äidilleen ar-ultran jälkeen. Töissä jouduin pakon edessä kertomaan työkavereilleni myös jo viime viikolla, koska raskaus vaikuttaa työtehtäviini. Muille kerrotaan varmaan vasta, jos nt-ultrassa kaikki edelleen hyvin.
 
Kuutio, ei ollu aivan sama viesti tuo mitä kirjotin viimeksi, sillä tuli muutoksia suunnitelmiin, että milloin kerrotaan mun vanhemmille. Siksi kirjoitin tuon aiemman viestin, jossa on muutakin uutta juttua liittyen kelle kerrotaan ja milloin. :woot: No mut toisena uutena juttuna: mies on kertonut tällä viikolla työkaverilleen. Työkaveri oli vaan sanonut, että onnittelee vasta sitten kun vaavi on syntynyt. Kuulema niin paljon keskenmenoja hänen lähipiirissään on ollu. Mut enivei, parin-kolmen viikon päästä lähisuku ja pikkuhiljaa ystävätkin tulee saamaan tietää, mutta töissä ei vielä sen enempää kertoilla. Heinäkuussa olevan loman jälkeen saattaa masukin jo hyvin näkyä, joten silloin sitten saavat tietää ne ketkä huomaavat. :happy:
 
Itse kerroin ensiksi tietenkin miehelleni ja vanhemmille kun sain tehtyy r-testin, jonka näytin myös heille. Sen jälkeen vasta muutama hyvä ystävä sai tietää koska tiesin että heillä on lapsi ja odottaa toista niin saan heilt tietoa mitä tarvitsen. Ja mieheni kertoi äidilleen muutama viikko sit. Muille ei vielä kerrota kun odotetaan vielä jonkin aikaa, kun tänää on vasta 8+0 :)
 
Ei olla vielä kerrottu, eikä edes keksitty miten kerrotaan. Mun fyssari arvasi mun YLÄHUULESTA (?) tänä aamuna. Ensi viikolle varasin varhaisraskauden ultran, sen jälkeen olisi mielestäni hyvä aika kertoa lähimmille. Mutta miten, se on vielä kysymysmerkki. Yritän opettaa taaperoa silittämään mun mahaa ja sanomaan vauva, niin ehkä kertominen hoituisi sillä...
 
Kerroin vklp yhdelle läheiselle ystävälle ja hän oli superinnostunut. :) Kyseli kauheasti kaikkea ja halusi halata useampaan otteeseen. Ootteko huomanneet ihmisten muuttuneen sen jälkeen kun ootte kertonut raskaudesta? Mä oon huomannut, että joistain ihmisistä tulee vähän ärsyttävänkin ylisuojelevaisia tai sitten semmosia, että kun ollaan seurassa jossa kaikki ei tiedä, niin ne ilmeillä ja eleillä vihjailee asiasta. Ärsyttävääkö vai hellyyttävää... :P
 
Keksin loistavan tavan kertoa miehen suvulle kun ne tulee yhteiseen äitienpäivän kokoontumiseen 19.5 anopin luo naapuriin. Ostan paksua silkkinauhaa jonka laitan rusetilla mahan ympäri ja sit vetoketjullisen hupparin päälle. Sit kun on oikee tilaisuus saa mies ilmoittaa äiteille äitienpäivälahjasta isille tulevasta isänpäivälahjasta sekä jokaiselle tulevasta joululahjasta jonka jälkeen avaan hupparin :D
 
Työkaverille piti myöntää kun kysyi suht suoraan, mutta sanoi kyllä arvanneensa jo jonkun aikaa sitten ja olin kyllä itsekin huomannut että sillä on joku haju aiheesta.
Ajattelin voisin äidille laittaa äitienpäiväonnitteluina kuvan jossa esikoinen on lapun kanssa jossa lukee "isosisko joulukuussa 2017" :)
 
Puen jossain vaiheessa tytölle paidan/bodyn isosisko 2017.. katsotaan kuka huomaa kyläreissulla :) :)
 
Itse en ole vielä uskaktanut kertoa kuin miehelleni. Jotenkin edellisen lapsen kuolema tekee sen ettei uskalla. Ei uskalla kunnolla iloita tai olla onnellinen saati sitten kertoa muille. Toivon että matkan edetessä alan ajattelemaan eritavalla:)
 
Takaisin
Top