Raskaudesta kertominen

Meillä läheisimmät tienny pitkään ja joillekin kerrottu tässä matkan varrella.
Nyt juhannuksena sit kerrotaan loppu kaveripoppoolle :) kaikki kyl varmasti superilosia meiän puolesta, kun tietävät ettei helppo homma ollu tää vauvan tekeminen:grin
Rakenneultran jälkee sit varmaan face-paljastusta luvassa :)
 
Me laitetaan fb:n todennäkösesti vasta sitte ku on syntynyt :) Niin tehtii viimeksiki.
 
Me kerrottiin tossa torstaina molempien perheille. Laitettiin myös samalla faceenkin. :) Meillä ei kukaan tiennyt ennen torstaita. :D
 
Sinuna ottaisin liittoon yhteyttä! Varmasti tekee asian eteen jotain.

Ehdottomasti liittoon yhteyttä! Joskus aikanaan mun kaverille esin luvattiin ylennys töissä ja sit meinattiin vetää ylennys takas, ku kuultiin raskaudesta. Liittoon yhteys ja kaveri sai ansaitusti ylennyksensä!
 
Mun yksi ystävä tiesi melkein heti plussauksen jälkeen, kun sai kiinni pahoinvoinnista. Arvasi oikeastaan siitä jo itsekin, kun samat oireet oli nähnyt ekassa raskaudessa.

Vanhemmille ja meidän sisaruksille kerrottiin nt-ultran jälkeen. Vanhemmille kasvotusten kuvan kera ja sisaruksille laitettiin viestinä kuva, jossa esikoinen lukee "Sinusta tulee isoveli" -kirjaa.

Sen jälkeen kerrottu pikku hiljaa ystäville sitä mukaan kun on nähty tai soiteltu muuten.

Viikolla kerroin pomolle, ennen kesälomalle jäämistä, ettei tarvitse sitten elokuussa mahasta huomata :D
 
Me ollaan aika pitkälti kaikille ystäville ja tutuille kerrottu, töissäkin työkaverit taitaa melkein kaikki tietää. Elokuussa itsellä vaihtuu työpaikka ja aattelin kertoa siellä varmaan pikkuhiljaa, kun puheeksi tulee. Pomo ja muutama vanha työkaveri, jotka siirtyvät kanssa samaan taloon, tietävät jo siellä. Tänään kerrotaan mun siskon pojalle uutiset ja lauantaina toisille isovanhemmille. Sitpä kaikki taitaa tietääkin. :)

Toisille isovanhemmille ja myös sen puolen tädin perheelle ei olla kerrottu vielä sen takia, kun haluttiin kertoa uutiset kasvotusten. Eivätpähän paljoa ole olleet yhteyksissäkään - koskaan - nii ei oo ollu itsellekään tärkeetä kertoa. Ja 7v siskonpojalle kerrotaan nyt vasta, kun tiedetään kaiken näyttävän masussa siltä miltä pitääkin. :Heartred
 
Mulla on niin iso maha jo et ei tarttee kenellekkään enää kertoo kun näkyy suoraan :)
 
Mun kaikki kaverit ja toiset isovanhemmat ei tiedä vielä. Ja ei näy vielä mihinkään
 
Mun on nolona tunnustettava et omalle isälleni en oo kertonu vieläkään vaikka maha näkyy selvästi, tosin pidän löysiä paitoja kun nähdään... aika naurettavaa että vanha akka pelkää sitä et pappa saarnaa lasten riittämisestä, pärjäämisestä, rahasta jne :sorry: voi olla kyllä et on huomannu ja odottaa et joku varmistaa et ei tytär oo vaan lihonu :laughing5
 
Mää oon kertonut vasta harvoille ja valituille, esim. sisko, veli, äiti, täti, isoisä jne. ei tiedä, töissä lähin työkaveri tietää mutta muut todenäköisesti saattavat arvella mutta eivät uskalla kysellä, kun oon ollu alkujaankin lihavempi ja nyt maha vaan isontunut :grin Miehen puolelta sitten taitaa tietää jo kaikki :banghead:

Rakenneultran jälkeen ja kelapapereiden saamisen jälkeen kerron työnantajalle ja sitten ehkä nakitan esikoisen huutelemaan sukulaisille tai laitan facebookiin ilmoitusluontoisen asian niin ei tarvi kaikille erikseen kertoa :happy:
 
Me kerrotaa fb:ssä vasta sit ku lapsi on syntyny :) Kaikki naamatusten nähneet kyl tietää ja on tienny turhankin pitkään :sad001 Ois ollu kiva salata, mut kun se vaan näkyy musta liian hyvin ulospäin (näky ennen mahan kasvuaki).
 
Me ei olla viälä kerrottu :)
Tai siis oon kertonut kahdelle,sydänystävälle ja yhdelle toiselle kaverille...
Perhe ja muukaan suku ei tiädä viälä...!
 
Mä en oo FB ollenkaan, mutta en kertois siellä odotuksesta missään vaiheessa muutenkaan. Jotenkin tykkään sanoa vaan kasvotusten ja lähimmille. Puolitutut kuulee sit jotain kautta jos ei nää kasvavaa vatsaa. Tai sitten ei tiedä lainkaan, mutta mitä väliä.
 
En oo fb:ssä kertonu. Niin iso maha että sanomatta selvää :) läheiset tietää ja ne ketkä nähnyt mut
 
Joo, kyl meillä on kaikki mainitsemisenarvoiset kaverit tienny jo varhain. Niin ne tiesi siitä edellisestäkin, mikä ei sitten ikinä vauvaksi syntyny. Eikä olla ees missään fb:ssä tai muualla somessa (ellei tätä foorumia lasketa), ni asiasta mainittu. Tätä vielä yritettiin vähän salailla, mut eihän siitä mitään tullu:)
 
Me taas ei olla kerrottu vielä kenellekään. Mahankaan ei oo vielä kasvanut juurikaan niin kukaan ei siitäkään ole arvannut :) Ajateltiin kertoa vasta rakenne ultran jälkeen jos kaikki hyvin. :D
 
Kyllä oon tainnut kaikille kertoa, kuka vaan on tielle eksynyt!! [emoji23] En ole erikseen mitään tiedotetta laatinut ja faceen laitetaan ilmoitus, kun vauva on syntynyt. Ei tarvii sitäkään sitte kaikille erikseen kertoa. [emoji23] Jaa, meidän tyttö 2,5v taitaa olla ainoa, kelle ei olla kerrottu. Kerrotaan mahdollisimman myöhään, ettei hössötä montaa kuukautta.
 
Mäkin oon ihan avoimesti kertonu kaikille tutuille. Mies kyllä sanpnukin ettei tätä mahaa enää piilotella! :D
 
Takaisin
Top