Raskaudesta kertominen

Me tässä vielä mietitään milloin julkistettaisiin tieto. Eilen ultran jälkeen oltiin yhteyksissä vanhempiimme ja miehen äiti jo kyseli, että millon saa kertoa uutisen eteenpäin. Sanottiin, ettei ihan vielä vaan ehkä maanantaisen nt-ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin. On kyllä jo sellainen olo, että voisi huutaa koko maailmalle, mutta jokin pidättelee vielä ja ehkä hyvä niin. Kerkeäähän sitä vielä. :wink Mies oli eilen taas myöntänyt yhdelle työkaverillensa, kun oli vihjailuja alkanut kuulumaan. :joyful: Itse en oo vielä valmis kertomaan töissä raskaudesta työkavereille (vain yksi siellä tietää ja hän ob hyvä ystäväni), mutta pomolle täytyy varmaan tänään kertoa, jos saikku mulla jatkuu. Iiks.

Meillä on parin viikon päästä suunnitelmissa mennä tapaamaan hyviä ystäviämme pitkästä aikaa ja ollaan mietitty millä tavalla kerrottaisiin heille. Ei haluta vaan pamauttaa päin naamaa vaan jonkin pienen jutun kautta. Sitä täytyy vielä miettiä. Yksi vaihtoehto tällä hetkellä on skumppa maljan nostaminen jälleennäkemisen kunniaksi ja siinä sitten kivasti paljastuisi, kun mä en sitä joisikaan. :p Sitten voitaisiin kilistellä myös vauvauutisten kunniaksi - minäkin, vaikka omalla alkoholittomalla skumpalla. :happy: Mutta pitää vielä miettiä olisko joku kivempi tapa.
 
Kesällä ei kyllä enää kykene piilottelemaan:grin Joskus heinä-elokuussa masu on jo varmaan ihan kiitettävän iso ja yleensä just kovimmat helteet. Siinä sitten pukeutuu säkkeihin ja villapaitoihin, ei tuu ihan onnistumaan :rolleyes: omalle isälle kiinnostais kertoa vasta rakenneultran jälkeen, mutta en tiiä miten pystyn siihen asti piilotella o_O
 
Mun vanhemmat saa tietää ens viikonloppuna ku mennään yhdessä mökille. Aion antaa heille paketin, jonka päällä on kortti: "Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta". Paketin sisältä paljastuu potkupuku, jossa lukee " Santa isn't the only one coming to town, baby 'meiän sukunimi' December 2017. Kirja isovanhemmuudesta ja mahdollisesti vielä jotkut söpöt isoäiti- ja isoisä-jutut molemmille, jos löydän kaupasta äitienpäivän jäljiltä jotain. Mukanamme viedään alkoholiton skumppa, jolla voidaan vielä kilistellä :) Mua vähän jännittää kertoa, koska sit tästä tulee todellista, mutta toisaalta... Jos tää menee kesken, tartten silloinkin tukea vanhemmiltani :) Parempi kertoa nyt kun papu on elävä, ei sit vasta ku papu ois kuollut!
 
Meillä tietää sellaset jotka sais tietää keskenmenosta, ite en olis valmis yksin miehen kanssa kantamaan sitä henkistä taakkaa. :)
 
Mun vanhemmat saa tietää ens viikonloppuna ku mennään yhdessä mökille. Aion antaa heille paketin, jonka päällä on kortti: "Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta". Paketin sisältä paljastuu potkupuku, jossa lukee " Santa isn't the only one coming to town, baby 'meiän sukunimi' December 2017. Kirja isovanhemmuudesta ja mahdollisesti vielä jotkut söpöt isoäiti- ja isoisä-jutut molemmille, jos löydän kaupasta äitienpäivän jäljiltä jotain. Mukanamme viedään alkoholiton skumppa, jolla voidaan vielä kilistellä :) Mua vähän jännittää kertoa, koska sit tästä tulee todellista, mutta toisaalta... Jos tää menee kesken, tartten silloinkin tukea vanhemmiltani :) Parempi kertoa nyt kun papu on elävä, ei sit vasta ku papu ois kuollut!


Ihana idea :) Mä annoin vanhemmilleni ''isoäiti'' ja ''isoisä'' mukit kun esikoista odotin. Annoin vaan ja kattelin kun tieto uppos tajuntaan :grin Sanat oli kummallakin muistaakseni ''Täh? Mitä? Onks tää mulle? Oikeesti? Onks tää totta? Mitä? Onnea!!'' :grin:happy:

Nyt kerrottiin mun äidille aprillipäivänä ja pitää keksiä mun iskälle jotain kivaa. Ehkä joku vaari x 2 -tekstillä varustettu kylpytakki tms :)
 
Me kerfotaan huomenna miehen puolen suvulle kun kokoonnutaan yhdessä ravintolaan. Siellä sit kilistetään lasia ja mies ilmottaa uutisen :)
 
Ensi perjantaina olen menossa käymään porukoiden luona ja suunnitelmissa kertoa silloin siskolle ja äidille.

Siskolle ajattelin kertoa ensin (hänellä on parempi pokeri naama, jos sattuu olemaan paikalla kun kerron äidille). Meillä on sellainen yhteinen juttu, et arvuutetaan asioita toisiltamme. Eli uutisten kertominen menee jotakuinkin näin; "Arvaa mitä, arvaa mitä? Susta tulee tätsy!"

Äidille ajattelin asian muotoilla näin; "Tiedän, että olet vielä siihen aivan liian nuori, mutta susta olisi tulossa mummo." :wink

Nyt tietää äiti ja sisko. :) Siskon eka kommentti oli vaan "OIKEESTI!", sit hän ilmoitti, että hänestä tulee maailman paras täti. :grin Äitillä nousi vaan kyyneleet silmiin ja sit halas minnuu. Kunhan sai koottua itsensä, niin rupesi kyselemään miten pitkällä on menossa yms.

En myöskään malttanut jättää tilaisuutta hyväksi kertoa hyvälle kansallispuku tutulleni. Meillä oli sellainen pukuhäppeninki ja kun oltiin jossain vaiheessa kahden kesken, nostin päällimmäistä esiliinaa näyttääkseni alla olevan toisen. (Raskaana on hyvä pitää useampaa esiliinaa, ettei joku esim. pääse katsomaan vauvaa pahalla silmällä.) Kovasti onnitteli ja paljasti jo aavistaneensa jotain tällaista. Oli jotenkin jostain aikaisemman kerran keskustelusta päätellyt, että nyt oli napsahtanut miun kohdalle. :woot:
 
Hyle-Emo ihana toi kansallispukuperinne :) Ja tapa kertoa raskaudesta samalla :)
 
Eilen kerroin yhdelle ystävälle joka on jo pitkään toivonut että raskautuisin. :D Pidempään kun mitä itse ollaan toivottu. :wink Oli innoissaan, mutta koska oltiin porukassa jossa osa ei tiennyt niin malttoi olla rauhassa asiasta. :)
 
Tiistaina on varhaisultra, ja jos siellä kaikki ok niin laitan ultrakuvasta kuvan äidille. En oo kertonu sille et oli suunnitelmissa edes tehä nyt lapsi kun alkuu oli puhe et useempi vuos sais olla väliä. Voi olla et tulee yllärinä enkä tiedä miten siihen suhtautuu.
 
Nyt tietää koko lähisuku :grin Loput kavereista ja muista saakoon tietää sitä mukaan kun nähdään.
 
Meillä tänään esikoisen 11+1, eka ultra vasta 29.5., sinne asti pitää jännätä onko kaveri matkassa ja kaikki hyvin [emoji33]

Tällä hetkellä tietää muutama työkaveri sekä molempien siskot. Vanhemmille, joille kaikille kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi, kerrotaan ultran jälkeen jos kaikki on hyvin, koska äidit tuntien hössötystä on luvassa [emoji28] sen jälkeen kasvotusten pikkuhiljaa muille [emoji4]

Eniten ahdistaa töissä pomopariskunnalle kertominen.. Tämä tulee tapahtumaan niin myöhään kun vaan mahdollista. Pomon vaimolla kun on ollut koko kaksi vuotta, kun olen tuolla töissä ollut, aivopesukampanja käynnissä sen puolesta että olen liian nuori (tänä vuonna 26..) äidiksi, että hyvä ikä äidiksi tulemiselle on hänen lääkärinsä mukaan 32 [emoji106] Jos kaikki menee hyvin, meitä lähtee pienen ajan sisällä 3 "avaintekijää" perheenlisäyksen takia: mieheni ja hänen työparinsa, jolle on kesällä tulossa esikoinen, tekevät keikkatyötä, eikä se elämäntapa ole perheelliselle, joten he ovat etsineet uusia haasteita. Itse teen päivätyötä pienellä toimistolla, ja tiedän, että syyllistämisen määrä valinnastani haluta perhe ja viettää sen kanssa aikaa tulee olemaan sellainen, etten halua tuolla äitiysloman/-lomien jälkeen enää työskennellä. Kerrottakoon, että pomopariskunta (42- ja 49-vuotiaat) sai alkuvuodesta ensimmäisen yhteisen lapsen, eikä äiti ollut kahta viikkoa tekemättä töitä kotoa. Lastenhoitaja palkattiin sinä päivänä kun vauva oli kuukauden. Mukaan keikkahommiin koko perhe lähtee lastenhoitajan kanssa kun vauva on juuri kaksi kuukautta. Arvomaailmamme perheen osalta eroavat heidän kanssa niin paljon toisistaan, että tiedän ettei valintaani pitää koko äitiys- ja vanhempainvapaata sekä haluta useampi lapsi pienellä ikäerolla tulla arvostamaan.

Anteeksi pitkä avautuminen, jännittää tämä ensimmäinen raskaus muutenkin, kun äidilläni on muinoin ollut ensimmäisenä tuulimunaraskaus, ja sitten vielä tuo tilanne töissä [emoji29] mutta pikkuhiljaa tästä raskaudesta on oppinut nauttimaan, ja eiköhän jännitykset katoa kun nähdään kaveri reilu viikon päästä [emoji7]
 
Meillä juuri somessa julkistettiin asia, niille jotka eivät vielä tienneet, tällaisella kuvalla:
tmp_2977-rsz_tmp_27953-20170525_23385415261331601176161447.jpg

Ja koska isimiehen sukunimeen liittyy karhu, tulee tämä meidän kansikuvaksi jossain vaiheessa:
tmp_2977-rsz_tmp_27953-rsz_tmp_27953-photogrid_149564902127089314560318280675011422204759.png
 

Liitteet

  • tmp_27953-rsz_tmp_27953-20170525_23385415261331601662404621.jpg
    tmp_27953-rsz_tmp_27953-20170525_23385415261331601662404621.jpg
    87.3 KB · Katsottu: 58
Kohta Nt-ultraan ja sen jälkeen voipi kertoilla mikäli kaikki ok.
Töissä kyllä porukka tietää, sekä miehen sisko koska toimii mun hierojana. Sekä myös pari kaveria tietää.

Vielä ei kyllä kamalaa hinkua ole kertoa omalle suvulle, tekisi mieli kokeilla milloinka huomaa. Mutta koska hinku kertoa on ollut jo kauan, tahtoisin kertoa ainakin miehen suvulle.
 
Meillä tietää töissä nyt kaikki kun pomo (joka tiesi jo) kysyi avotilassa että "millos sulla on se laskettu aika?"

:woot:
 
Ihana kuva Risunen :) Mä eka painoin sydäntä, mut vaihdoin peukuks. Vaikea muistaa et täällä sydän on sympatian merkki eikä ihastumisen :hilarious: siitäki huolimatta että ite olin yks niistä jotka toivoi sympatiasydäntä täällä silloin kun noi merkinnät tuli.
 
Mulla kyl melkein kaikki tutut tietää, sisaruksetki sai just vkonloppuna tietää ku satuin näkeen niitä kaikkia. Asuvat kaukana. Ja iskälle kerron tänään ku tulevat käymään. Äiti o tienny alusta asti.

Mutta mä näytän siltä et oisin jo 4 tai 5 kuukaudella ni turha yrittää piilotella.
 
Takaisin
Top