Raskaudesta kertominen

Voijee, kaks hyvin huonosti nukuttua yötä takana. Huomenna aion kertoi esimiehille(pariskunta), että kun palaan äitiyslomalta töihin heinäkuussa niin jään sitten uudestaan äitiyslomalle marraskuussa... meillä tosiaan toinenkin vakituinen työntekijä kertoi viimeviikolla odottavansa jouluvauvaa. Firmassa ei kumminkaan oo ku 10työntekijää ja meistä viis tekee täyttä viikkoa, loput on osa-aikasia opiskelijoita yms jotka tekee sitten viikonloppuja ja muita lyhyempiä vuoroja. Tää vaikuttaa siis aika rajusti kuvioihin.

Mä pelkään nyt sitä, että mä petän jotenki esimiehet tai saan kuraa tästä niskaani. Mutta tiedostan kyllä itsekin etten voi suunnitella lisääntymistäni sen mukaan että joku muukin on firmassa raskaana ja jäädä siten odottamaan sitä omaa vuoroani. Raskauksia ei jaeta meille niinkun kesälomaviikkoja, ei niitä vaan periaatteessa valita. Myös laki on mun puolella, että mulla on oikeus palata siihen työhön mistä oon äippälomalle lähteny, eikä mua voida irtisanoa.

Meillä on siis tosi tiivis työyhteisö ja kovasti esimiesten kanssa saadaan aina asiat reilaan, homma toimii. Tiedän, että kukaan ei ole korvaamaton, mutta tiedän että mun töihin paluulla täysin olis ollu tärkeä merkitys. Kyllä voi sitten pelottaa kertoa.
 
Meillä mies on kertonut nyt kolmelle ihmiselle (malttamattomana haluais huudella koko maailmalle, ("Joko saa kertoo? Millon saa kertoo?"), ja minä oon yhdelle ystävälle joka sai juuri vauvan, sen kanssa on hyvä keskustella ihan kaikista tuntemuksista yms. ja eilen kerroin siskolle. Äitienpäivänä pyörähtää rv 12 käyntiin niin silloin ajattelin kertoa vanhemmille. :)
 
Mua jännittää sitten joskus kertoa töissä pomolle olevani raskaana. Ensi syksynä on tulossa niin paljon muutoksia ja vaihdan vastavalmistuneeseen taloon, jonka henkilökunta on täysin uutta ja jossa odotetaan sitoutumista ja rakentavaa/kehittävää työpanosta, kun mm. kaikki käytännöt pitää sopia yhdessä. Periaatteessa kaikki aloitetaan siellä alusta. Ja jos ja kun kaikki menee hyvin, ehdin olemaan siellä 3kk ja jään sit äitiyslomalle. En oo pomolle tietenkään maininnut raskaudesta, enkä aiokaan, ennen kuin oon nt- ja rakenneultrassa käynyt. Haluan tietää varmaksi, että oon todellakin saamassa lapsen. Oon pelännyt myös, että raskaus vaikuttaisi siihen, että en siirtyisikään uuteen taloon vaan joutuisin jäämään vanhaan. Mut mietityttää kyllä kovasti mitenhän pomo vastaanottaa vauvauutiset... :bored:
 
Mä oisin halunnu pitää tän salassa sinne nt-ultraan asti, mut mies ei oo osannu olla hiljaa :grin Kohta taitaa olla mun äiti, anoppi ja mun veli vaimoineen ainoot jotka ei tiedä asiasta. Ja äiti on yleensä aina saanu tietää ekojen joukossa, ja vähän jännittää saako kuulla sen jostain muualta kuin meiltä tätä menoa. Oisin halunnu odottaa edes varhaisultraan (on sit viikolla 9+2) ennen ku äiti saa tietää.

Yhdelle kaverille, joka jo syksystä asti on kyselly et joko, joko; laitoin viestillä että "Kiitos sun painostuksen, meille odotetaan ens jouluna muutakin kuin pukkia ". :grin
 
Me kerrottiin nyt äitienpäivänä. Tulostettiin ultrakuvat ja liimattiin äitienpäiväkortteihin tekstien kera :) Kyllähän se oli liikuttava hetki, kun oma äiti kortin avas ja tajusi, että mikä homman nimi :happy: itku tuli kaikilla :Heartred
 
Me kanssa kerrottiin äitienpäivä viikonloppuna, vaikka n-ultraan on vielä 3vko. Voi sitä vanhempien riemua ja onnea, ovat jo monen vuoden ajan odottaneet meiltä lapsenlasta. :)
 
Meidän 2v3kk tyttö yksi päivä alkoi kyselemään, että missä hänen sisko on... Minä pikkasen hölmistyneenä, ettei hänellä ole siskoa. Tänään hän kyseli vauvan perään... Kysyin, että hänen nukkeko, niin ei vaan vauva. Mikä lie meedio tuo tyttö onkaan!!!??? :D Ei olla siis hänelle vielä kerrottu tietenkään. Luultavasti nämä on sattumia ja saattavat tulla päiväkodin leikeistä tms, mutta hauska sattuma, kun ei ennen raskautta ole puhunut tuollaisia koskaan.
 
Raskaudesta kerroin heti yhdelle ystävälle ja äidilleni.
Myös siskoni tietää.
Naapuri aavisteli jotain, joten hänelle kerroin myös hiljattain :D On hyvin läheinen ihminen meille :)
Myös miehen siskolle kerroin kun ihmetteli miksi olen sairaslomalla (ollaan samassa työpaikassa töissä :wink )
Asia julkistetaan nt-ultrassa käynnin jälkeen kuten edellistenkin kohdalla :)

Tulipa vielä mieleeni että meidän 5v tässä yksi päivä taputteli mun vatsaa että äidin mahassa onkin vauva.. :D Ei aivan vielä viitsinyt kertoa että niinpäs kuule onkin :wink Fiksu likka.
 
Meillä ei oikeasti tiedäkään vielä juuri kukaan. Ainoastaan minun työparit ja meillä vieraileva veo kun meidän ryhmän aikuiset menee ens syksyksi minua lukuunottamatta uusiksi niin sitten piti sanoa veolle kun oli syksystä puhe että tässä on vielä syksylle tulossa tällainen juttu että minäkin ehkä jään pois.
Äidille en vielä kertonut. Jos nyt odottelua sinne Np-ultraan :)
 
Olemme kertoneet lähimmille sukulaisille ja ystäville heti kun saatiin positiivinen raskaustesti, mutta nyt tämän viikon jälkeen kun nt-ultrassa käyty, ajateltiin kertoa myös muille. Töissä olen jo joutunut kertomaan tosi aikaisin, johtuen työni luonteesta.
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään. Nt;n jälkeen kerron sitten lähimmille :)
 
Tänään kerroin pomolle kun piti olla pois ja maanantaina taas neuvola ja yks pv olin pois kun tuli vuotoa. En halua että aattelee että vaan saikutan ja oon pois ihan huvikseen. Onnitteli ja tuntui olevan iloinen. :)
 
Kerroin äitienpäivänä ja siskon synttäreinä heille. Annoin äidille ja siskolle kortit jossa onnittelin tätiä ja mummoo :p sisko ihmetteli ja luuli et väärä kortti ja äitiki luuli et olinki antanu mummolle tarkotetun kortin :D sitku luki eteenpäin pikkuset sanat ni oli et mitä oikeesti ja itku tuli :) helpottavaa ku ei tarvi salailla. 29.5 on nt-ultra ja toivottavasti kaikki hyvin. Sen jälkeen vasta tunteen mukaan kerrotaan muille :)
 
Ei olla kans kerrottu kellekään...en pidä kiirettä...
Viime odotuksessa,mitä meiltä ei enää odotettu tapahtuvan,kerrottiin vast viikoilla 24->
Nyt saa nähä mihin asti "piilotellaan"...

...on meinaan yks iso huolikin parhaalle ystävälle kertomisessa...
Hänellä ollut kova vauvakuume ja ihan hetki sitten koki keskenmenon joka luonnollisesti oli rankka paikka...
Haluaisin kertoa,mutten tiedä miten... Tietysti olen enemmän kuin pahoillani hänen puolestaan,enkä hänen kiusakseen ole itse raskaana,mutta pelkään silti "kääntäväni veistä haavassa"...ja se on kuitenkin vähin mitä hänelle haluan...
Tiedän että järki ja tunteet ei aina kohtaa kun itseen sattuu...
Tää vie vähän odotuksen iloa pois itseltä kun pelkään että loukkaan ystävääni:sad001
 
Ei olla kans kerrottu kellekään...en pidä kiirettä...
Viime odotuksessa,mitä meiltä ei enää odotettu tapahtuvan,kerrottiin vast viikoilla 24->
Nyt saa nähä mihin asti "piilotellaan"...

...on meinaan yks iso huolikin parhaalle ystävälle kertomisessa...
Hänellä ollut kova vauvakuume ja ihan hetki sitten koki keskenmenon joka luonnollisesti oli rankka paikka...
Haluaisin kertoa,mutten tiedä miten... Tietysti olen enemmän kuin pahoillani hänen puolestaan,enkä hänen kiusakseen ole itse raskaana,mutta pelkään silti "kääntäväni veistä haavassa"...ja se on kuitenkin vähin mitä hänelle haluan...
Tiedän että järki ja tunteet ei aina kohtaa kun itseen sattuu...
Tää vie vähän odotuksen iloa pois itseltä kun pelkään että loukkaan ystävääni:sad001

Meillä on töissä läheiset välit kahden muun työkaverin kanssa ja näistä tää työkaveriA haluais lapsen. Hänen miehensä ei kuitenkaa ole valmis ja tää ystävä on ollu ihan kypsä tilanteeseen jo pari vuotta. Noh kun mulle selvis että odotan nii seuraavana päivänä toinen näistä eli työkaveriB kerto, että hän odottaa, meillä molemmilla siis joulukuus laskettu.
Tää työkaveriB kerto ensin työkaveriA;lle odottavansa ja mä kerroin sitten heille molemmille vähän myöhemmin. Mä pelkäsin ihan älyttömästi ja kerroinkin suoraan, kuinka pelkäsin loukkaavani tätä työkaveriA:ta. Asiat kumminkin hyvin, ja uskon että ystäväsikin osaa aidosti olla onnellinen puolestasi, vaikka hänelle lähelle asia kolahtaakin :)
 
Mä en voi hirvittävän pitkään salailla. Musta näkee ihan selvästi jo yleensä tuola rv 12 pinnassa mahan. Oon niin hoikka ja vatsa kasvaa aina kuin rantapallo[emoji16]
 
Mulla nyt tyyliin 9 vkoa täynnä ja vatsa on sen näkönen et jos yhtään on tiukempaa päällä ni vatsan kyl näkee. Et eipä tässä kauheesti enää salailla. Tai alkaa jengi miettiä miks mä yhtäkkiä pukeudun jätesäkkeihin :D
Aika moni kyl tietää jo muutenki - mulla on paljo ystäviä..
 
Takaisin
Top