Raskauden viimeinen kolmannes.

Täällä meilläkin pikkuinen potkinut aamusta asti :) vieläkin jaksaa. Nähtävästi viihtyy tuolla oikealla puolella..kylkiluiden alapuolella ja sitten kumauttaa tohon sivulle,kainalosta alaspäin [:-][:D] ei ole ennen mun vartalon sivuihin potkinnut :o tänään ekan kerran ja koko päivän [:)] on kyllä ollut semmonen energinen pakkaus että <3
 
Muksulla on ollut tänään lepopäivä, vkonloppuna melskasi mahassa oikein urakalla. Pitkästä aikaa vietettiin miehen kanssa kotivkonloppu, oltiin vaan kaksistaan ja kateltiin telkkua..nukuttiin pitkään ja nautittiin vapaista. Teki kyllä hyvää.. Muksu tykkää kans potkia tuonne oikealle puolelle enemmän, onneksi ei ole kuitenkaan kylkiluita löytäny vielä :)

Harmi, että tuntuu että tauti iskee päälle..Olen koko talven ollu terveenä, mutta nyt nokka vuotaa ja ääni hiukka painuksissa. Aivastuttaa ja palelee koko ajan mutta kuumemittari näyttää vaan alilämpöä..

Mimmu86: Todella huonosti vuokranantajalta hoidettu rempasta ilmottaminen.. Ovat varmasti tienneet sillo heinäkuussa rempasta. Mutta jospa sieltä kauempaa löytyiskin kivempi asunto, johon ei ole remppaa tulossa ainakaan vuoden sisään :)
 
Meilläkin on ollut viikonlopusta asti pojalla tosi vilkasta, rauhottuu vasta puolen yön jälkeen [:D] Nyt luulen et kääntyi viime viikolla raivotarjontaan. Sen verran hurja muljahdus tuntui ja sit tuli kunnon potkua ylöspäin. Repesin nauramaan ihan kunnolla kun tuntui ne ekat potkut kesken lauseen tuossa rinnan alla,  siinä oli ystävälläni ihmettelemistä kun yhtäkkiä purskahdin nauruun [:D]
 
Rolli10 onneksi oli tiedossa tyhjä asunto, muutetaan muun vanhempien entiseen asuntoon. Siellä on just tehty putkiremontti, lisätty autopaikkoja, lasitettu parvekkeet ja remontoitu talon saunatilat. Ja vanhempani tekivät sielä täyden remontin kun muuttivat sinne jokunen vuosi sitten. Ensi viikonloppuna tapetoidaan olohuone ja lastenhuone (saan sittenkin sellaisen! [;)]) ja sit parin viikon päästä olis muutto. Nyt on taas tekemistä päiviksi kun täyttelee punaisia muuttolaatikoita [:D]
 
Tänään on tuntunut masussa potkujen lisäksi semmoista punkaamista. Taitaa laittaa koivet toiselle laidalle ja pungata pyllyllä toiselta puolelta [:D] Siltä se ainakin tuntuu. Ja samalla tulee tuonne ihan alas muutama hento muksaus. Tämmöistä menoa ei ole tähän asti ollut aiemmin - näin paljoa ainakaan [:)]
 
Mulla tapahtuu näköjään samoja juttuja kun miiuhoolla ! [:D]

Täälläkin vedeltiin vissii jotain pyllyrallii puolelta toiselle. Ihan oikein pelästyin,että mitä tapahtuu! [:D] Höppänä.
 
Miuhoo!
 
Ja sitten sen äitiysavustus-päätöspaperien mukana tuli vielä lappu jos haluat valittaa päätöksestä [:D]
 
 
 
Meillä myös maanantaina oli energiapäivä. Sain jopa tuntumaa jalkaan kun Nyytti potki oikein urakalla samaan paikkaan ja kättäni vasten.Pieni kantapää ja muukin jalka siinä tuntui huitomassa [:)].

Äitiysneuvolassa oli vanhempainvalmennus. Siis tämä puhepohjainen tapaaminen joita on 3 kertaa. Kirjoteltiin ajatuksia paperille annetusta aheesta ja sitten puitiin niitä ja katsottiin video. Ei mitään ahaa elämystä ensikerrasta.
 
Mimmu onneksi järjestyi toi asuntohomma noin hyvin!! Hyvä juttu! [:)]
 
Täällä taas kutitellaan! Ei mitään kovia tuuppasuja vaan kutitusta molemmissa kyljissä. Tuntuu tosi hassulle. [:)] Mutta sais se välillä vähän monottaakin ni ois levollisempi mieli, nyt mietityttää et saako se tarpeeks virtaa tonne mahaan.. On tämäkin, kaikki asiat huolestuttaa.
 
Meillä kanssa masukki elelee jotain vilkasta aikaa. [:)] Nyt käyty koko aamu kamppailua että olisko se poikittain vai pitkittäin. [;)] Se kun tuntuu viihtyvän tollee ihan poikittain niin että mua ahdistaa molempiin kylkiin ja sitten vielä potkitaan tonne kylkiluiden alle. [:-] Mä sitä sitten yritän töniä vaihtamaan asentoa ja aina hetkeksi onnistuu kunnes taas kohta pyörähtää. [;)]

Mies meinas pitää talviloman ja isyysloman toukokuussa ja sitten kesälomat vasta elo-syyskuussa. Mä olin aluks sitä vastaan kun mulla kanssa kaverit sano että sen ekan kuukauden vauva vaan nukkuu eli myöhemmin se apu olis enemmän tarpeen. Mut sitte mun vanhemmat on kuitenkii kesä-heinäkuussa lomilla, samoin sisko ja kun ne siinä vieressä asuu niin varmaan niiltä saan tarvittaessa apua. [:)] Ja kesällä ollaan kuitenkii paljon mökillä eli pärjään varmaan sen kesä-heinäkuun sukulaisvoimin. [:)]
 
Meidän masukki on kans hurjan vilkas ollut jo pitkään, ja kaivelee ihanasti kantapäänsä nykyään tuonne oikean kyljen kylkiluiden alle [&:] eilen potki suoraan johonkin hermoon kun tuntui että hytkyin vaan ihan hervottomasti aina kun toinen monotti mua [:D] nyt tuntuu koko ajan semmonen kaivertava tunne tuolla kylkiluissa....ihanaa tietää että olet siellä olemassa rakkaani [:D]
 
Hohhoijjaa, mitenkä kävikään juuri kun ehdin kehua, kuinka hienosti
kaikki onkaan mennyt.. Koskahan sitä oppisi pitämään suutansa pienemmällä?

Lauantai aamuna huomasin vessassa käydessäni, että yön aikaan on tullut verta.
Kesti hetken aikaa hoksata tilanne, ja alkaa miettiä että minnes sitä nyt
soittelis, kun neuvolakaan ei ole auki. Soitin sitten oman kuntani päivystykseen,
josta ohjasivat lähimmän kaupunkin ensiapua hätyyttelemään.
Soittelin sitten sinne, ja sieltä he edelleen ohjasivat sitten soittelemaan synnytyssaleille.

Eihän siinä muu auttanut, kuin pakkautua autoon. Siellä vierähtikin sitten useampi tunti,
verikokeita, sydänääniä, ultraäänitutkimus, pissakokeita, lääkärin vastaanottoa, haastattelua..
Mitään tavallisuudesta poikkeavaa en ollut tehnyt, joka olisi tämän verenvuodon aiheuttanut.

Verinen tiputtelu sitten loppui, ja minut lähetettiin kotiin. Sunnuntai aamuna synnytyslääkäri
sitten soitteli, ja kertoi jotta eräässä emättimestä otetussa näytteessä oli pöpö, joka minulla oli todettu
alkuraskaudessa (virtsakokeessa), joka neuvolan lääkärin ohjeiden mukaan hoidettiin. Synnytyslääkäri totesikin, että silloin monta kuukautta sitten on yritetty hoitaa väärin lääkkein. Miten tämä on mahdollista, kysympähän vaan.

Veristä tiputtelua on edelleen ollut aika-ajoin, lääkekuurista huolimatta. Harmittaa vaan niin kovin,
kun neuvola meni ja töppäili näin. Erehdyksiä toki sattuu, mutta että tässä on kuitenkin ollut niin suuri keskenmenovaara, että vihaksi pistää.

Nyt sitten täytyy ottaa hyvin rauhallisesti muutama viikko, jotta olo tokenee.
Huomasin vaan, että vauva on ollut myös kovin rauhallinen, mielestäni epänormaalin rauhallinen.
Ei liikuskele, ellei häneen ota kontaktia. Kovasti huolestuttaa, koska kanssamatkustajani on ollut
alusta asti hyvin aktiivinen ja touhukas.
 
Neuvolassa taas. Painoa kertynyt alkutilanteesta kymmenen kiloa! Ja puhtaasti herkuttelulla... Koko ajan nälkä tai muutoin tekee mieli jotain (hyvää). Huomaa että imeytyy paremmin, kun ei tarvitse kuitenkaan älyttömiä määriä syödä ja paino nousee.
Paino 74kg, kohtu 25cm, vatsan ympärys itse mitattuna "pulleimmasta" kohdasta 103cm.
Oli kääntynyt pää alaspäin.
Sain imetysoppaita luettavaksi, voimavaramittari-kysely ja ajanvaraaminen synnytysvalmennukseen.
Varasin tietysti ja heti iski katumus!
Tähän asti en ole jännittänyt ja olen ollut asenteella "löydetään kyllä perille ja otan sen mitä tuleman pitää ilman liiallisia ennakko suunnitelmia". Nyt iski jännitys, ihan kuin oltaisiin menossa jo synnyttämään tai jotain...! Liian suunniteltua ja järjestettyä... En osaa selittää... Jokin tuossa mättää, vaikka hyvää tarkoittakin.
Ehkei kaikkea halua etukäteen miettiä liikaa! Kuitenkaan niitä "hienoksia" ei ole saatavilla ja suunnitelmat menee metsään...
 
Kamalia uutisia RiinuLiinu. Luulis et ne neuvolassa kattois tarkkaan mitä läkkeitä syöttää varsinkin kun on raskaana. Erehdyksiä tottakai aina sattuu, mut silti..
Koita ny lepäillä oikeen sängyssä pötköttäen ettei vaan vielä syntyisi. Sais olla masussa vielä useemman viikon.

Toivotaan että vuoto loppuu ja lääkityksellä & levolla saat ittes taas jalkeille. Voimahali täältä [:)]
 
Mää näin viime yönä unta että mun maha pullistu aivan kamalasti ja samantien vauva tuli ulos. Ei sattunut ollenkaan ja vauva oli vielä siinä lapsivesipussissaan. Hieraisin sen päätä ja samalla pää tuli ulos pussista. Hiuksia sillä oli ja aukas silmät ja katto mua. Alko hamuamaan rintaa, joten menin sängylle makaamaan sen kans. Sit tajusin että eihän sen vielä pitäny syntyy ja oonko mää ihan sekasin päästäni kun muut ei nää vauvaa ja yritin tunkee sitä takasin sisääni... [&:] Jokseenkin olin helpottunu kun heräsin.
 
Näitä himmeitä raskausunia on ollu täälläkin [:D] Yhdessä unessa halusin ihan vaan vähän ottaa sen syliin ennen aikojaan ja sitten se oli mun masun päällä ja minä silittelin sitä. Ja sitten mietin, että ei kait sen vielä olis hyvä olla ulkona. Sitten se lähti ryömimään takas masuun kuten kengurunpoikanen menee pussiin. Ja jotain sellaista [:D]
 
Mä oon kirjottanu unia ylös 12-vuotiaasta lähtien, tosin en enää vuosiin unien määrän takia. Jotenkin siinä on tuo muisti harjaantunut. En mä niitä unia kovin vakavasti oo tulkinnu, mutta uskon niin että ihminen käy öisin läpi vaikeita asioita ja näkee ne kuvina esim. huumoritarinan muodossa. Alkuraskaudesta näin unta, että vauva putos keltasessa pussissa pönttöön ja ajattelin että menköön, ja toises unes istutin vauvaa saunassa ja sillä oli vaippa päällä. Kai sitä nyt on ruvennu henkisesti valmistautuun vauvan syntymään.
 
Aamusella piristin mukavasti taas miehen päivää: Laitoin itselleni aamupalaa, otin leivät kaapista ja laitoin takaisin ja kun olin ottamassa jääkaapista jogurttia ja leivänpäällisiä huomasin et olin laittanut leipäpussin JÄÄKAAPPIIN...Mitään muistikuvaa itsellä ei tästä "ylimääräisestä" jääkaapilla käynnistä ole. Jos en olis itse just ottanut leipää kyseisestä pussista olisin voinut vaikka vannoa et mieheni on laittanut ne sinne [:D] Mieheni naureskellessaan vaan totesi et muista muru et nauran sun kanssa en sulle [:D]
 
Tämä ei ollut edes ensimmäinen tämän tyylinen sattumus tässä raskauden aikana...etenkin ekan kolmanneksen jälkeen näitä on tullut jatkuvasti enemmän...Olenko ainoa vai ovatko muut huomanneet tällaisia "outoja" juttuja raskauden myötä? Mulla menee paljon myös sanat nykyään sekaisin ja unohtelen asioita. Miehelleni pitäisi siis hankkia raskaudenajaksi minä-suomi-sanakirja! [:D] Olen myös todennut et älä enää luota siihen et minä muistan asiat...et jos epäilee ettei itse muista niin kirjoittaa ylös koska jos hän ei muista niin varmasti en muista minäkään...yleensä mennyt toisin päin [:D] 
 
Nyt olis lähtö neuvolaan. Josko saisi kokoarviota ja varmempaa tietoa miten päin tällä hetkellä köllötellään [:)] Ja jos sais myös selkoa mikä kaikki muuttuu kun muutetaan toiselle paikkakunnalle kesken raskauden.
 
 
 
Olen kyllä hajamielisempi kuin ennen raskautta.. Kävin alkutalvella autolla kaupassa ja tulin kotipihalle. Sammutin auton ja olin ottamassa avainta virtalukosta mutta se ei lähtenytkään irti. Yritin niitä repiä pois ja pistin välillä autonkin käytiin ja sammutin, jos siinä sattus olemaan se vika. Kirosin, että nyt oon varmasti rikkonu virtalukon meidän autosta. Avain ei suostu lähtemään irti... Sitten välähti, Saabissa pitää olla vaihde pakilla ennenkuin avaimen saa irti :) Auto ollu meillä yli 1,5 vuotta niin tämä oli ensimmäinen kerta että unohdin laittaa vaihteen pakille, ei ihme ettei avain lähteny irti.. Ei näköjään kaikkea muista :)

Tuossa kuukausi sitte unohdin sormeni auton oven väliin.. kauppaan oltiin menossa miehen kanssa ja löin oven oikealla kädellä kiinni. Ihmettelin että en pääse liikenteeseen ja kirosin mielessäni kääntyessäni, että takki on varmaan jääny oven väliin. Huomasin, että oonkin etusormestani autossa kiinni :) Huusin miehelle, että sormi on jääny oven väliin! Sain sormen pois ja puristin sitä koko kauppareissun, ettei verta ala vuotamaan ja alkohan sormeen tulla pikkuhiljaa tuntokin..tais kassatyttö kattoa kun piti kuitti allekirjoittaa ja sormi on verinen:) Oli se kipeä seuraavan yön mutta ei siihen muuta tullu. Neuvolan lekurille sitä näytin ja se sano, ettei sille voi tehdä mitään. Kynsi on nyt lähteny irti mutta toivotaan että jossain vaiheessa kasvaa uusi tilalle :)

Olen myös huomannut, että sanat katoaa mielestä..Kaveri totesi että en enää ole niin perillä kaikesta mitä ennen olen ollut..Kyllä sitä nykyään on hajamielinen ja huomaa, että asioiden tärkeysjärjestys on muuttunut...
 
Takaisin
Top