Raskauden viimeinen kolmannes.

Olipas eileen mukavaa. Hain mussukan asemalta,kun tuli taas lomille. Syötiin sitten siinä,kun tämän äiti on tarjoilijana niin tarjos meille ruoat :) kotona sitten myöhemmin ajateltiin katsoa,tai mies itseasias ajatteli katsoa sitä suomen peliä ja minä kun en mikään lätkäfani ole,niin ajattelin yhdessäolon vuoksi sitten seurata kanssa ja seuraksi meille tuli hänen kaveri ja sen tyttöystävä.
Mä kävin aijemmin kaupassa hakemassa itselleni karssua ja pari limupulloo (Muumi ja smurffi!) [:D] Tykkään niistä. Ja mun veli kävi sitten sillä aikaa hakemassa miehelleni kaljaa (Kun tämä kotona kävi suihkussa ja vaihtoi armeijavehkeet siviileihin.) ,kun minä en tämän massun kanssa oikee enää viitti noudella tuota alkoholia [;)] saattaisvat ihmetellä.
Nämä nauttivat pelii katsellessa omia juomiaan ja minä limua [:)]
Kaverit lähti sitten ja meillä kahdella oli sitten myöhemmin hellät hetkemme..  [:)] <3 Kuulostaa varmaan teistä aika tylsältä.. (Katsoa lätkää ja juoda limuu..)[:D] Mutta meillä oli ihan mukavaa. Viettää laatuaikaa,mitä ei kauheesti ole ollut.

Tulinpahan kertomaan. [:)]

Ainiin ja melkein unohdin. Mies kun ei ole ennen tuntenut tai nähnyt meijän pikkusen liikkeitä ja eilen sitten kun tuntu liikettä niin pyysin häntä laittaa käden vatsalle,mutta sitten pirpana ei enää liikkunutkaan,mutta sitten vähän myöhemmin sille taisi iskeä hikka,kun vatsa alkoi pomppimaan ja sitten tokasin äkkiä.."Edi..kato nyt! [:)]" ja sitten se näki Ensimmäistä kertaa! ja hymyili vain. :) Kysyin kyllä vielä myöhemmin,että näkikö hän nyt varmasti kun se pompotti mun vatsaa [:D] kyllä.
On tosi tärkeää,että tuleva isikin pääsee osalliseksi. [:)][:)]
 
Kyllä toi ihan hyvältä kuulostaa.. ois se matsi saanu olla vaan parempi :) itse oon tykästyny viikonlopusin ottamaan muutaman alkoholittoman siiderin (jotkut ei niitä ymmärrä :) )
Mun ukko on kauhuissaan kun kerren näki masukin potkivan kunnolla :D tänäänkin kun oltiin mun vanhemmilla niin järkytyin oikein itsekkin kun niin selvästi näky nuo potkut. ois kyllä tavatat lennelly jos jotain mahan päällä olisi ollut [:)]

Pakko tänne saada purkaa, kun nää vaivat ei sitten millään ota loppuakseen -.-
No eilen herättyäni vasen silmä alkoi tuntumaan todella inhottavalta ja menin sitten peilin eteen ja eikös se paloauton punanen ollu [:@] En oo eläessäni koskaan silmätulehdusta sairastanu ja siinä sitten yritin mitä kautta tahansa päästä silmälääkärille.. Ei mistään aikaa ja kaikissa ei ollu ees lääkäriä paikalla. Kyllä vitutti suoraan sanottuna [&:]
nooh soitin sitten eräälle yksityiseen lääkäriasemalle ja varasin ihan normi lääkärille ajan. Se laitto mut sit silmäpolin päivytykseen lähetteellä, ja siellähän oli monen tunnin jono [&o]. Odotin kotona puhelimen ääressä johonkin yhdeksään illalla ja soitin sinne arvioita että millon mahdollisesti pääsis. No arvioivat että puolen yön jälkeen, mutta sovimme että menen puolen päivän aikaan kun oon raskaana että saan nukuttua yöllä kunnolla.
Tänä aamuna sitten menin sinne uudestaan ja siellä oli sama hoitaja, joka tunnistikin mut ja sanoi että tulit uudestaan yrittämään, ollaankin jono saatu menemään että oot ensimmäisenä jonossa [:)] Sarveiskalvon tulehdushan sieltä löytyikin, nyt yhtä tippaa kahden tunnin välein, yhtä aamulla ja illalla ja voidetta yöksi [:-] tiistaina ois kontrolli että onko lähtenyt paranemaan, toivottavasti.
Että hengen ahdistuksen ja selkäkipujen lisäksi pitäisi vielä vähän väliä tippaa tiputella silmään [>:] argh!!!!! (jo helpotti [;)])
 
Kyllä mie ymmärrän noita alkoholittomia siidereitä ja näitä. :) Mä tykkään siitä rekordelig vai mikä olikaa niin siitä kuitenkii,niin haluisin joskus juoda sitä tietysti alkoholittomana. En oo vaan saanu aikaseksi. Mutta yleensä en kyllä juo melkein ollenkaan [:-] [:)] tosi harvoin,ellei sitten ole ollut jotain juhlia. Mutta tosiaan,mie en ainakaan tuomitse sua siitä että juot alkoholittomia siidereitä. Joillekkin saattaa aiheuttaa paheksuntaa,mutta eihän niissä ole alkoholia niin mikäs siinä.[:)]

Voi,toivottavasti saat simmun paranneltua. Aika paljon kaikennäkösiä vaivoja me joudutaan kärsiä kun odotellaan pikkusia. Mut ne on sen arvosia sitten mitä loppupeleissä saadaan! [:)]
 
Eilen otin huvikseni alkoholittoman siiderin kun oltiin miehen kaverin luona saunassa. Huomasinpa vaan, että kannattaa pysyä vesilinjalla, meinaan tuli siitä sidukasta aivan kauheen turvonnut olo. Ei mahassa meinannut riittää koko iltana tilaa hengitysliikkeella joten ähisin sitten puolet illasta kunnes sain sidukan alas ja aloin ryystämään vettä...

Meni kyllä muuten sitten tuo eilinen ihan penkin alle. Mies keksi sitten illalla 10 aikaan kaljoissaan alkaa purkamaan jotain "yli vuotavaa kuppia" mulle... kuinka hän ei uskalla sanoa mitään kotona etten mä vaan hermostuisi kun meitä ei kuulemma saisi hermostuttaa. Ja kuinka mä olen pahalla tuulella kotona. Ja kun sanoin että mä tunnen olevani ihan yhdentekevä, ja taas kerran pyysin että pidä mua hyvänä ja kosketa joskus ihan oma-aloitteisesti niin sieltähän tuli sitten että ei tämä vastaanotto kotona saa häntä innostamaan mun hyvänäpitämisestä. Jne jne ja kaikkein pahin täyslaidallinen tuli sitten että "onko sun napanuora katkennut"?! Juu, tiedän kyllä että äiti on mulle todella tärkeä ja se on huolissaan musta kun olen täällä ihan yksin 300km päässä kotoa ja välillä tosi allapäin ja sen takia me soitellaan nykyään joka päivä. Mutta alkoi syyttää siitä että me ollaan äitin kanssa kuulemma suunniteltu tämä lapsi ja meidän kotikin kahdestaan. Just... että se sanelee että me ei mahduta tähän kämppään. Suomensinpa sitten hänelle että kyllä se olen minä joka on alusta asti valittanut meidän äitille päin että meidän kämppä on liian pieni, ei mun äiti sanele mun juttuja. Olipa vaan kiva kuulla sitten mitä hän mun äidistäni ajattelee [&o] Ja jossain vaiheessa aiemmin sanoin hänelle ett' jos menisin tässä jossain vaiheessa kotia päin vähäksi aikaa kun ei mulla ole mitään tekemistä täällä. Siihen hän jatkoi että oli ajatellut samaa että jos en itse ehdottaisi tuota niin hän ehdottaisi että voisinko lähteä vähäksi aikaa vaikka sinne [:(] Tulipa sellainen olo että mene v***uun että saan edes joskus olla rauhassa sulta pirttihirmulta [:(]

Kiitoksia, oli kiva saada purkaa tuntojaan [8|]
 
Ja sattuipa nyt heräämään kun lopettelin tunteenpurkaukseni ja itkin. Oli kuin ei tietäisi mistään mitään (ei kyllä ollut niin humalassa eikä häneltä mene yleensä muisti edes kaatokännissä) ja kun mua ei huvittanut just nyt katsoa leffaa niin hiemain tiuskaisten totesi kun minä itkin että "no mikä nyt?"... kiva olla... [:(]
 
Miiuhoo, voipi se olla niin, että pieni erohetki tekisi hyvää teille molemmille. Sinunkin olotilasi voisi helpottaa, kun katselisit eri maisemia. Ja miehesi saattaisi jopa ruveta kaipaamaan läsnäoloasia. Itse olin viime viikonlopun poissa, ja tuli mieheltä ikävöiviä viestejä, sano että kovin on hiljaista kotona (kun en ole kolistelemassa). Hän oli jopa saanut tehtyä rästiasioita kotona, siis mä ihan yllätyin (remonttia, keittiön viemärin puhdistusta, auton renkaiden pesua...) Ja mitä napanuoraan tulee...ikävää jos miehesi iskee noin arkaan paikkaan...mitä hän sit sinun elämältäsi haluaa? Yksinoikeutta, omistajuutta? Vanhemmat ei kuitenkaan tule olemaan "sotkemassa" ikuisuuksia teidän elämäänne ja sentään asuvat kaukana teistä. Kännipuheet voi ehkä kuitenkin jättää omaan arvoonsa, muisti niitä tai ei. Yritä jaksaa.
 
Nojoo... tulipahan puhuttua asia selväksi ja kaikki ok. Hän pyysi anteeksi minulta eikä tarkoittanut pahoittaa mieltäni. Eiköhän tämä taas tästä  Kiitoksia kun sain tänne asiaa purkaa, selkiyttää aina omia ajatuksia kun ne pistää "paperille" eikä ne vaan pyöri sekalaisina tuolla mielen syövereissä.
Hänellä on minulle jo ensi viikonlopuksi syntymäpäiväyllätys eli menemme johonkin viikonlopuksi. Sen verran huolimaton hän oli etttä kun avasin koneen ja nettiselaimen, oli avattuna sivuja jotka koskivat Helsinki-Tallinnaa [:)] Nyt on mieli hyvä taas. Onhan se näin että pieni ilmapiirin puhdistus tekee aina silloin tällöin hyvää. Johan edellisestä riidasta onkin tosi pitkä aika [8|]
 
Mua kohdeltiin tolleen ennenkun olin raskaana ja raskauden alkuvaiheessa. Kaikkea loukkaavaa kokoajan..[&o] Tosi kamalaa lukea,kun joudut kuuntelee tollasta..miehet kun ne ei ymmärrä millasia naiset on kun odottavat vauvaa..Ei täällä meilläkään päin,kunnes tämän äiti sanoi sille että "Pidä tiiaa hyvänä ja halaile sitä,sillä on nyt tosi herkkä vaihe menossa. Koita ymmärtää.." Eikä meillä nyt pitkästä aikaa ole mitään ollutkaan,kun hän on siellä palveluksessa,ei tapella melkeinpä enää ollenkaan kun se tulee kotiin.
Jos sun mies on noin törkeä sua kohtaan niin ehkä sun täytyy mennä kotiin muutamaksi päiväksi. Mä olen aina ukolle sanonu,että jos on tällasta meillä ollut,niin olen tokassut että "Ilmota sitten jos mun seura taas joskus kiinostaa.." [8|] Kyllä se sieltä rupee luultavasti ikävöimään sua takasin ja pyytää anteeksi. Sais hävetä,stna! [:@] Tutustuis mielummin suomi-raskaus-suomi sanakirjaan,kun että käyttäytyy tollee,niin tietäis että meitä täytyy vaan kestää. Eihän tässä tahalleen olla vittupäitä miehiä tai muita kohtaan,mutta puuskat ne vaan tulee välillä automaattisesti.

Jaksamisia miiuhoo !! <3
 
No tosi hyvä nyt sitten,kun on asiat sovittu! [:)]
Kerkesin just kirjottamaan ton hirveen purkausvastauksen! [:D]
 
Nyt on tuntunu eilisen ja tämän päivän aikana menkkamaista kipua alavatsassa ja selässä..[&:] Vatsa taitaa kasvaa. [:)] tai siis luultavastihan nuo tommoset kivut on,kun kohtu venyy ja muut paikat niin niin.. Mutta tosi harvoin on noita kipuja tullut. Nyt on sitten vissii taas se vaihe,että vauvalla tulee kokoa.
2 viikkoa neuvolaan vielä..saa sitten tietää,jos on kasvua tapahtunut. [:)]
 
Mullakin on välillä menkka maisia kipuja, tosin paljon lievempiä. Nyt taas masukki päätti tunkea itsensä varmaan poikittain, kun molemmin puolin kyljissä sattuu [&:] Tossa navan ja rintalastan puolvälissä suunnilleen, josko se kohta tajuis kääntyä :P Vähän yli viikko seuraavaan neuvolaan ja siitä pari päivää ultra.
 
Inxu ei mullakaan onneksi ole mitään järkyttäviä kipuja. :) Eikä nyt ollenkaan. Tänään kun kaupassa käytiin ja eilen kun käytin kaupassa niin huh. Ei silloinkaan niin kipeää tehnyt,mutta kuitenkin kun tiedosti ne [&:] Ja hei..meillä kanssa mennään poikittain näköjään tää ilta [;)] Tuntuu kokoajan ajoittain pikkusen pää tossa vatsan oikealla puolella [:D] tuntuu hassulta ja ilkeältä kun puskee itseään samalla,mutta sitten vähän silitellään massua niin asento vaihtuu. [:)]

Nyt tämä rupeaa katsomaan kuorosotaa.. [:)]
 
Vois tämäkin kääntyä pikku hiljaa, alkaa inhottamaan tuo kipu tuossa kyljessä :( mammaansa tulee kun on itsepäinen :D
 
Meillä taitaa tulla isukkiin pikkunen,kun on välillä myös itsepäinen. [;)] kyllä se siellä kääntyilee..silittelet vatsaa vähän niin eiköhän se siitä. [:)]
 
Tsiisus,oon 3 viikon päästä 20.vuotias [:D]
Äsken vasta tajusin,että huomennahan on jo maaliskuun 1.päivä [;)] Vasta pidin tuparit 3.viikkoa sitten ja nyt täytyy taas ruveta miettimään uutta kakkukahvitus päivää [:D]
 
Huomenii! Kello on 5 ja luoja oon hereillä.. [:D] En kyllä muuten,mutta ukkeli pitää taas asemalle viedä,jotta pääsee jatkaa matkaa taas takas palvelukseen. Voi,että onneks ei tarvii ite mennä armeijaa.en kestä aamuherätyksii [&:] vaikka toisaalta niihinkin pitää tottua,kun pieni tulee [;)] mutta siis tällä hetkellä,kun se uinuu minussa niin en tykkää heräillä. Meen kyllä takasin nukkuu,kun kotiin tuun [:D]
 
Itsekin olen tuolta jotakuinkin viidestä ollut hereillä. 10 yli kuuteen jaksoin tuolla pyöriä mutta sitten annoin periksi... Hohhoijaa, kyllä tulee pitkä päivä tästä taas [8|]
Voi vitsi toi vaavi alkaa olla iso tuolla masussa. Vähän väliä tuntuu että se on suorana tuolla masussa kun tulee kumartuessa kipua tuohon rintalastan alle juuri sen oikealle puolelle. Ja sitten kun kokeilee, niin tuntee jotakin siinä kohdalla ja se liikkuu kun vähän painaa [:D] Pitää pikkuhiljaa opetella uusi tapa käydä vessassa kun ei enää voi istua kumarassa kasassa kun alkaa sattua tuon vauvan asento välillä [&o][:D]
Ja eilen puolenyön aikaan kun menin sänkyyn niin tuntui potkuja tuossa jossakin ylhäällä oikealla ja välittömästi samaan aikaan vasemmalla puolella kyljessä tuntui toiset tökkäisyt. Koska luulen että tyyppi on pää alaspäin, ajattelin että se taitaa pistää jalat siihen oikealle puolelle patjaa vasten ja ojentaa jalkansa niin pylly osuu vasemmalla puolella kylkeen. Huvittavaa oli, että kun painoin sormeni tuohon kylkeen vasemmalle, siellä tuntui aina välillä se pieni takapuoli liikkuvan [:D][:D] Jos se nyt sitten oli takapuoli... Huvittavaa kun on ruennut sormilla tuntemaan, missä kohdassa on vauvaa ja missä ei [:)] Ei tätä pysty käsittämään...
 
Kai noil vauvoil o jonkinlaiset rutiinit jo. Illalla kun istun sohvalla niin rintalastan alapuolelta alkaa tunkee kauhee patti, tiijä sit onko se pää. Ja kun meen nukkuun patit on molemmilla puolilla mahaa. Aamul ku nousen, niin jalkovälis tuntu ahtaalta. Oisko tuo kääntyny sillon alaspäin.

Eilen tuli kaamee himo mokkapaloihin. Pohja oli nopeesti valmis vaan kuorrutus ei ihan onnistunut vaikka oonhan leiponut mokkapaloja ennenkin. Sekotin aineksia liian pienessä kulhossa väärässä järjestyksessä, laitoin jostain syystä rasvaa tuplamäärän, tomusokeria liian vähän, kuorrutus ei ottanut jähmettyäkseen ja rasva erottui kuorrutuksen reunoille. Puolet pellillistä on kuitenkin jo syöty eikä mies hirveesti suuttunut, vaiks nälvikin aluksi. Sano että pitäskö mun seuraavaks kokeilla jotain vähemmän vaativaa. Olin lisäks ostanu aivan väärää kanaa miehen ruokaan ja siitäkin sain kuulla. Ois pitäny laittaa ne korvatulpat ni ois siltäkin saarnalta säästyny.
 
Oi vitsi, Starletti, tosi herkullinen idea!! Munkin rupes just tekemään mieli mokkapaloja! [:D]

Aah, löysin itselleni ohuen takin kevääksi, mahtavaa! Eilen satuin Stockmannilla käydessäni löytämään lompakostani lahjakortin jossa oli rahaa vielä 32,40€ joten takkiosastolle suuntasin [;)] Sieltä sitten löytyi ihana fuksian värinen trenssitakki, melko pitkä malli ja siinä on solmittava vyö. Kaksirivinen napitus mutta malli oli sellainen, että miun masu mahtui sinne ilman ongelmia! Ja kun siinä on vielä se solmittava vyö niin se antaa anteeksi, jos ei napit ihan menekään kiinni lopussa kun voi kuitenkin sen vyön kietaista kiinni [:D] Mahtavaa, huoletti jo tosissaan. Eikä takista nyt sitten jäänyt mulle maksettavaa kuin reilu 7€ [:)] Kiitos Vila tästä takkimallista [:D][:D]

Ja minä olen nyt ihan tosissani ihastunut tuon äitiyspakkauksen kestovaippoihin. Ne kuivuu aivan älyttömän nopeasti, ei ole kovin kalliita ja muutenkin vaikuttavat käteviltä käyttää. Niitä olenkin nyt vakoillut lisää verkkokaupoista. Sen sitten näkee aikanaan, millaisia ovat käytössä. Mutta näillä lähdetään kokeilemaan [:)]
 
Vois munkin äitiyspakkaus tulla jo [&o] Ootteko saanu viime vuoden pakkauksia vai tämän?

Onneksi täällä saatiin nukuttua sitten joskus kahden jälkeen, kun mahan ahdistaminen loppui [:(] Nähtävästi muillakkin on alkanut olemaan noita huonosti nukuttuja öitä [&:]

Mulla ei oo vielä tullut juurikaan mitään himoja, mikä on toisaalta ihan hyvä [:)]
 
Takaisin
Top