Raskauden viimeinen kolmannes.

Mua harmittaa myös jo etukäteen se, että tuskin meillä on varaa hoitaa lasta kotona vaikka kuinka haluaisin. [:(] Haluaisin ensi helmikuunkin jälkeen jäädä kotiin, mutta saattaa jäädä haaveeksi...
 
Ja musta on nyt ruvennu tuntumaan, että työssä käyvien on kai sit pakko mennä töihin kun kerran työpaikka on ja pelkällä kotihoidontuella ei selviä. Työttömänä ansiosidonnaisella selviää kyllä vauvan kanssa kotona, kun nykyään ei ole pelkoa että töitä löytyisi, pakkotyöpaikoista puhumattakaan. Pakkotyöhän mulle ois lottovoitto, vaan eipä niitä kaikille anneta kuten ei työvoimakoulutustakaan. 
 
Joo, mullakin haaveena että olisin sen loppu lukuvuoden (2010-2011) kotona ja kituuttaisin helmi-toukokuun hoitavapaalla. Jotenkii tuntuis tyhmältä laittaa vauvaa 3,5 kuukaudeksi hoitoon ja sen perään oisin taas 2,5kk kesälomilla kotona. Pomolle jo silleen sanoinkin että luultavasti oon koko vuoden poissa mikäli vaan rahatilanne antaa mitenkään myöden. Lainaa nyt on silmät ja korvat täynnä eli miehestähän se paljon riippuu, että onko töitä ja kuinka saa meijät elätettyä mutta eiköhän me jollain eletä... [:)]
 
Meillä sama juttu, lainaa on sen verran että kyllä niiden maksamiseen kahden ihmisen tulot tarvitaan!! Toisaalta en tiedä, viihtyisinkö kuitenkaan kotona niin pitkään, mieli varmaan ensi keväänä jo halajaakin muita virikkeitä ja töihin paluu tuntuu ihan mukavalta!
 
Heips
Mä olen kans miettinyt et jos sitä kituuttelis ens vuonna kodinhoidon tuella sinne syksyyn 2011 ja menis sit töihin.
Ja kun vanhempainvapaa loppuu niin isä pitäis isikuukauden ja mä olisin silloin kertyneillä lomilla (kesäloma 2010, talviloma 2011)
 
Viikonloppuja!
 
Rauha
 
Niin.. Mullakin alustavasti esimies tietää ajatuksen että palaan töihin 2011 elokuussa. Mulla vakkaripaikka, mutta ei se sitä sanele että voisi näin vain olla kotosalla.. kyllä se taloudellinen tilanne sitten lopuksi sanoo menenkö heti äippälomalta ja lomakertymisltä töihin vai vasta niin kuten suunnittelee [;)]
 
Heippa heii!  [:)]

Nyt minäkin sitten siirryn tänne teidän vikojen kolmosten joukkoon! :)
Tänään tuli rv 27+0 vaikka laskuri ei sitä näytäkkään kun jumittaa välillä.

Huomenna se toivon mukaan näyttää sitten tasaviikot,vaikka oliskin jo 27+1.
 
Miten tällä foorumilla onkin nykyään tosi hiljaista..? [8|]
vai käynkö mä liian usein täällä [:D]
 
Hei Tiiaa,

Täällä vaan nyt on rauhallista [:)]. Minäkin käyn katselemassa välillä että onko mitään uutta tullut[:D].
 
Oot kyllä sitten ihan samanlainen kun mie,että välillä käy kattomassa jos joku olisi jotain laittanut [:D]

Mutta siis ihankun ihmiset olis kadonnut johonkin,kun haluis jutella tai lukea joitain uusia juttuja ja kommentoida. [:)]
 
Eiköhän sitä melkein ole jo viimeisellä kolmanneksella :)

Tuttavakin kysyi tuossa jokin aika sitte, olenko ajatellut kuinka pitkään olevani kotona vauvan kanssa. Totta puhuen en ole miettinyt asiaa ollenkaan..Naureskelin kyllä miehelle, että saattaahan se olla niin etten tee päivääkään oman alan hommia kun nyt valmistun, jos perhe alkaa lisääntymään tiuhaa tahtia ensimmäisen jälkeen. Sitähän sanotaan, että käytetty kohtu hedelmöittyy paremmin :)

Itsellä siis valmistuminen on käsillä ja mies aikoo hakea kouluun, joka alkaisi myöhemmin syksyllä. Joten vielä ainakin toinen tuo säännöllisesti rahaa ruokaan ja asumiseen, mutta saas nähdä mikä tilanne loppuvuodesta on. Millon teidän miehet aikoo pitää isyysloman? Mies suunnitteli, että vasta heinäkuussa olevan loman yhteydessä pitää sen. Saapi lomailla pitempään.. Kaveri kertoi, että hänen mies oli isyysloman pitänyt kun vauva oli syntynyt. Sen loman aikana muksu oli nukkunut hyvin, mutta loman jälkeen ei enää.. Seuraavan lapsen kohdalla he aikoivat isyyslomailla myöhemmin...
 
Mäkin valmistuisin nyt,mutta jäisin äitiyslomalle huhtikuussa ja mulla on muutenkin tosi paljon tekemättömiä juttuja koulussa...oon palanut ihan loppuun sen kanssa. varsinkin kun mun opettaja peru mun lopputyö päivän jo toistamiseen,sitten mulle riitti. Kävin pe juttelemassa mun luokanvalvojan kanssa ja sanoin haluavani lopettaa,että en enää jaksa. Ja nyt kun tähän tullaan,että kauan aikoo olla vauvan kanssa kotona niin itse ajattelin 2-3.vuotta olla,koska sitten lapsosen voi laittaa hoitopaikkaan,koska ajattelin hakea uuteen kouluun mikä on lähempänä ja mikä kiinostaa enemmän.

Ensviikolla on talviloma koulusta niin mulla on viikko aikaa miettiä,että haluanko keskeyttää väliaikaisesti vai lopettaa kokonaan. (Tyhmä olen varmaan kun tässä vaiheessa lopettaisin!) mutta tosissaan on niin paljon tekemättömiä juttuja,niin en jaksa enää tulla tekemään vanhoja koulujuttuja 2-3 vuoden päästä. Nyt pääsisin niistä kertaheitolla.

Meijän tuleva isukki on armeijassa vauvan syntymän aikoihin,joten hän varmaan anoo sitten sen isyysvapaan tuohon toukokuulle,jotta voi tutustua pienokaiseen. :)
Me elellään siis tuilla,kunnes toinen saa töitä.
 
Meillä mies meinas kans pitää isyysloman = 3viikkoa heinäkuussa. Kyl se sano, et pari päivää vois olla mun kaa synnärillä perhehuoneessa, mut sit kesällä oikeen kunnolla. Mulle se sopii ihan hyvin. Kiva et voidaan pari päivää olla yhdes synnärillä, jos nyt satutaan perhehuone saamaan. Mun äiti tulee sit likan kaa meille siks aikaa. Pari viikkoa siitä alkaa tytöllä kesäloma ja sit hänkin pääsee kii vauvan rytmistä. Odottelee jo innolla, ja sanonu mummullekin ettei taida tänä kesänä ainakaan heti olla tulossa sinne kun haluu nauttia vauvasta mun kaa kotona.[;)]
 
Rolli nyt en ihan ymmärtänyt, valaise siis tyhmää.. [:)] Siis oliko isä pitänyt sitä vapaata ihan alkuun ja muksu oli sattunut nukkumaan hyvin ja sit alkanu yöt menemään huonommin vaan ihan tuurilla kun isä lähti töihin vai miten?

Mun pitäis saada koulu valmiiks ennen toukokuuta. Yritän ainakin. En stressaa jos pari viime juttua jäis vaikka syksylle. Mutta niin, että ens alkuvuodesta saisin sit jo hakea ihan töihin eikä ois koulu enää siinä vaiheessa kesken. Uskon kyllä, että saan sen tässä keväällä hoidettua.

Aamulla tajusin kuinka ylhäällä maha jo on. Tähän saakka muksu on viihtynyt poikittain mahassa, mutta aamulla oli ihan ihan ylhäällä. Ihmeissäni tunnustelin mahaa. [:)] Täällä myös ollaan niin, että vaan suuremmat liikkeet tuntuu, potkuja ei, potkii kai selkään päin. Mutta töissä yönä oli ihan villinä, joten liekö sit vielä rytmi niin, että ei päivisin niin riehukaan. Ja yöllä en tosiaan herää sen melskeeseen, satuin vaan nukkumaan niin huonosti toissa yönä ni tajusin miten se meuhkas. [:)] Sais vaan päivisinkin vähän enemmän tuupiskella, välillä tulee aina sellanen olo, että mitä jos sillä ei ookaan kaikki hyvin. Mutta kun sen liikkeet on pääosin vielä sitä nyt, että se tuntee itteensä mahasta läpi, joten taitaa tosiaan olla selkä tänne mahaan päin? Kertokaa kokeneemmat jos olen väärässä. Muuten en osaakaan sit sanoa, että kun se tossa poikittain on ollut, että kummassa kyljessä on pää ja kummassa pylly. Ehkä vasemmassa pää kun siellä kyljessä tuntuu pienempiä ja terävämpiä tuupintoja, eli oisko nyrkit..

Vloppuna myös sain ekat mammahousut. Ei tartte olla kokoajan nykimässä housuja ylös. Nyt kun olen pitänyt ihan omia farkkuja hiuslenkki virityksellä vaan kiinni, mutta noin ne meinaa vähän valahtaa, pitää aina nykiä. Yhdet housut siis sain kaverilta ja sit toiset kävin ihan itse ostamassa henkka maukalta. Noi saa nyt riittää. Keväällä vedän sit omissa pellavahousuissa. Ne on niin rennon väljät, oon "kirinyt" ne kii aina niillä nauhoilla, joten uskon niiden menevät kii sittenkin, kun ovat vielä aika matalaa mallia. Jos nyt ei nyt sit meekään, ni sit ei mee.. [:D]
 
Lyydia~: Oikein ymmärsit..isä oli pitäny vapaat sillo heti syntymän jälkeen ja muksu oli alkanut huonommin nukkumaan kun isukki palasi töihin..Isyysloman aikana nukkunut kuin tukki ja ollut niin helppohoitonen. Toiselle tutulle kätilö oli synnärillä sanonu huumorimielelssä, että vauvalla on 2 vkon palautusoikeus. Tasan 14 päivän jälkeen oli alkanut rytmi muuttumaan ja vauva enää nukkunutkaan öisin enää niin hyvin :)

Muksu on kyllä alkanut touhuilemaan mahassa oikein urakalla, tuntuu jatkuvasti jonkinlaista liikettä. Huomasin aamulla miten kohtu on kasvanut jo navan yläpuolelle..koko maha hyllyy kun ipana potkiskelee :) Isänsä poika kun harjoittelee jo kamppailulajeja :) Poika ei anna enää nukkua pitkään edes päikkäreillä kun alkaa möykkäämään.

Alkas olemaan tavarat jo kateltuna, autokaukalokin löytyi loppujen lopulta suvun piiristä ettei tartte alkaa ostamaan.. nyt vaan odotellaan sitä äitiyspakkausta tulevaksi, viikko sitte vein laput Kelalle.
 
Mun mies sano jäävänsä isyyslomalle heti kun vauva syntyy ja pitää perään kesäloman, jos se sopii työnantajalle.

Tiiaa, pidä parin päivän loma vauvakeskusteluista niin johan taas riittää lukemista [:)]
 
Mäkin kovasti odottelen sitä äitiyspakkausta, viikko sitten tuli päätökset mut ei oo pakkausta vielä näkynyt...josko tällä viikolla kun kahden viikon sisään niiden piti se postittaa.
 
Mä en ole hirveesti miettinyt et kuinka kauan oon kotona, mies kun vielä opiskelee (pitäis nyt keväällä valmistua). Riippuu hyvin pitkälti siitä mikä hänen työtilanne on sit ens helmikuussa. Haluaisin kyllä olla pidempään mut tilanteen mukaan pitää mennä. Todennäköisesti en kuitenkaan tule tekemään alkuun kuin 6h päivää.
 
Meillä tämä viikonloppu sekoitti pakan ihan totaalisesti...Nykyisessä asunnossa alkoi viikko sitten putkiremontit, tekevät niitä ens kuun loppuun asti AINAKIN ja muutaman viikon päästä ovat tässä kämpässä. Meteliä kuuluu ympäriltä jatkuvasti eikä vuokranantajalta ole tullut minkäänlaista informaatiota kyseisestä remontista. Saatiin tietää päivää ennen kun aloittivat kun tuli putkifirman alustava saneerausohjelma postiluukusta. Olen ollut asiasta suhteellisen kyrsiintynyt...heinäkuussa tähän muutettiin ja varmasti on ollut jo silloin tiedossa että tällainen remontti on tulossa! Nyt ollaan sit mietitty et mitä tehdään...jos jäädään tähän ja vauva syntyykin etuajassa, olis tultava keskelle remonttia ja meteliä...EI KIITOS ja sitten on tuo meidän kissa...mihin se saadaan hoitoon siksi aikaa kun täällä on miehiä remontoimassa?! Näin pikaisella varoitusajalla ei minnekään...Raukka tulee siinä metelissä hulluks [&:] 
 
Ärsyttää tällä hetkellä vaan aivan suunnattomasti ettei tästä ole voitu ilmoittaa etukäteen. Nyt on sit tässä kämpässä kaikki valmiina ja paikallaan mut muutto edessä kuukauden sisään. Jos olis näistä tienny aikasemmin niin olis ehkä pystyny järjestämään tilapäistä asumista mut nyt ei enääl ehdi kun ihan mihin tahansa ei eläimiä saa ottaa, niimpä äänestetään jaloillamme. Muutetaan suoraan isompaan, vähän kauemmas Helsingistä ja lähemmäs meidän molempien vanhempia. Nyt vaan muuttuu näin loppuvaiheessa mulla kaikki neuvolat ja synnytyssairaala jne kun muutan eri paikkakunnalle...se vähän jännittää...Mut ehkä ennemmin niin kuin stressi tästä remontista täällä et valmistuuko ajoissa ja sit kun saa 12h päivässä kuunnella sitä meteliä nyt kun olen saikulla...
 
Että sellainen viikonloppu täällä, toivottavasti muilla on ollut vähän rennompaa eikä ihan näin isoja asioita mietittävänä ja olette saaneet oikeasti nauttia viikonlopusta! [:D]
 
 
Niin joo, meilläkin siis isäntä pitää ainakin osan isyyslomasta kesäloman kanssa joten on pitkän pätkän lomalla kesällä. Ehkä viikon jättää jonnekin syksymmälle.

Rolli ok. Jännä homma, en oo kuullu keltään kaverilta mitään tollasta aiemmin.. [:-]

Mulle tulee torstaina rahat siitä äippäpakkauksesta. Sitten käyn ostamassa ihan jo tarvikkeita. Rään imijän, rintaliivin suojia, bebanthenia, kylpyöljyä, kynsisakset, hoitoalustan, harsoja ja ehkäpä ihan jo vaippoja vähän.. Niin että tulee käytettyä se raha oikeesti näihin tarvikkeisiin. Eihän noihin kyllä millään kaikkea mee, täytyy vaikka nostaa loput johki jemmaan muksun kaappiin, ottaa sieltä sit kun tietää taas mitä tarttee ostaa. Vaippoja ja harsoja tosin ostan aika vähän valmiiksi, voi sitten pyytää jotakuta tuomaan esim niitä, ettei kaikki roudaile vaatteita muksulle. Noita pieniä kun alkaa olemaan ihan hyvin. Ja kun tuolla hankinta ketjussa kyselin rintapumpusta tarvittavuudesta, niin sehän onkin sit hyvä pyytää tuomisiksi joiltain esim kimppalahjana jos maitoa niin hyvin tulee. Siis jos porukka kyselee voiko jotain tuoda.. [:)]

Ja meidän piti tehdä se kylppärin laatoitus tässä ennen toukokuuta. Nyt järkeilimme, että kivempi tehdä se alkukesästä kun pääsen muksun kanssa esim porukoille viikoksi ja isäntä on sen viikon töissä ja tekee iltaisin sitä. Meillä kun ei ole kun yksi vessa tässä kämpässä(monessa rivarikämpässä wc kun on erikseen), joten en jaksa mitään pottaamista viimesilläni. [:D] Joten bongasin eilen nettimarkkinoilta sellasen Ikean Sniglar- hoitopöydän kympillä, myyjä asu tossa 10km päässä. Käytiin hakemassa illalla se. Sehän on ihan karvalakkimalli, mutta ajaa varmasti sen lyhyen ajan asiansa, kunnes saadaan se kylppäri laatotettua ja sinne uusi kodinhoitotaso. Vie ton sit vaikka mökille.

Mimmu voihan hanuri. Ymmärrän kyllä hyvin, että äänestätte jaloilla! Ei tosiaankaan kiva ylläri! Ja kyllä varmaan on pienempi "paha" tuo neuvolan ja synnärin muuttuminen kun stressissä eläminen. Johan se muksu sitten tulee aiemmin kun stressaa kerkeekö remppa valmistua! [;)]

No täällä se vloppu meni vielä huonommin. Isäntä repäs kunnon överin perjantaina ja oli putkassa. Joten täällä on siis vietetty loppu vloppu sitten hieman hiljasena, mutta "mahtavaa" nähdä kun mies katuu järjettömästi ja ihan ilman muakin sillä oli todellinen morkkis. Saati sitten kun minä kerroin tuntemuksia. Ja kertoi, että oli yöllä heränny, kysyin mitä oli sillon liikkunu mielessä(ei siis muista putkaan menoa), niin kuulemma minä, että kuinka minä stressaan ja oon huolesta kipeenä kotona missä se on. Että meinas alkaa paukuttaa ovea että sais soittaa, mutta oli tajunnut, että sit ne venyttää sen pois pääsyä jos se siellä alkaa paukuttaan. Onneksi sen työkaverin avulla tiesin kyllä missä se on. Ilmanen viina ei tosiaan sovi meidän isännälle, eikä ymmärrä urpo ettei voi vetää samalla lailla kun aiemmin kun kävi useammin viihteellä. No tajusi kyllä ihan ilman sanomista, että asiat muuttuu. Ja tottahan siitä piti vielä sanoa. Ja onneksi ainoa tollanen ylilyönti meidän suhteen aikana. Saa jäädä viimeseksi myös.
 
Jaa... josko sitä nyt voisi jo kunnolla siirtyä tänne puolelle. Meillekin tuli to tai pe Kelalta päätös äitiyspakkauksesta. Voi elämä me naurettiin sitä paperia! [:D]
"Teille on myönnetty äitiysavustus. - Äitiysavustuksena on myönnetty pakkaus. - Äitiysavustus on myönnetty hakemuksenne mukaisesti pakkauksena. - Pakkaus toimitetaan kahden viikon kuluessa postitse." Voisikohan tuon asian sanoa vähän vähemmänkin byrokraattisesti ja toistaen [:D][link=http://forum.vau.fi/javascript:void%28addSmiley%28%27body1%27,%20%27http://forum.vau.fi/image/s2.gif%27%29%29][:D][/link]

Kyllä muuten tosissaan ylttää vaavi jo ylös; jos sohvalla löhöää riittävän kasassa, tuntee, kuinka se potkii tuohon kylkiluiden alareunaan [8|]
 
Tänään on ollu mukava päivä. Nukuin ensinnäkin pitkään - melkein yhteentoista. Sit pyykkäsin ja leivoin valtavasti sämpylöitä. Nyt riittää pakkasessa leipää toveksi. [:D] Puhtaat lakanat pitäis vielä laittaa sänkyyn ja sit aattelin vääntää jauheliha-tomaatti-oliivi-feta-pizzan iltamurkinaks.

Vauvast on tullu tosi vilkas. Ihana [:)], ku potkii kaiket päivät ja ilmottelee ittestäs.
Oikeen mukavaa iltaa kanssaodottajille [:D]
 
Takaisin
Top