Raskauden viimeinen kolmannes.

Rolli10 mulle kävi joskus sama juttu, ei tosin raskausaikana, mutta kuitenkin. Hiivatin Saabit [:@] Mentiin kaverin kanssa sen äitin saabilla käymään kaupungissa hakemassa vuokraleffaa. Minä ajoin, kun kaverilla ei vielä ollut korttia. Eikä muistaakseni ollut eka kerta kun sillä autolla ajoin. Auto parkkiin ja yritin ottaa avaimia irti mutta eipäs lähtenytkään! Siinä sitten kaksi likkaa istuskeltiin autossa ja kiskottiin auton avaimia tyhminä blondeina varmaan 10min kunnes saatiin joku ohikulkenut mies ottamaan ne irti. Kylläpäs nolotti taas... [&o] Minut kun isäni opetti seisottamaan auton parkissa käsijarrulla vaihde vapaalla, joten eipäs se nyt sitten muistunutkaan mieleen [:D]
Jälkeenpäin tuo on käynyt hyvin tutuksi kolmen vanhan Saabin romun kanssa, joita meillä on ollut [;)]

Mutta raskausaikana en kyllä ole ollut yhtään sen hajamielisempi, kuin muutenkaan. Se on tainnut hypätä minusta mun mieheeni; se ei muista nyt yhtään mitään mitä sille sanon. Sitten pitää alkaa nalkuttaa, kun just edellisellä kerralla sanonut, että ÄLÄ ripusta siihen kaapin oven kahvaan mitään kun se alkaa roikkua - tai siis on jo alkanut roikkua- toissailtana huomasin eteisessä sen jälkeen kun mieheni oli mennyt nukkumaan, hänen treenivaatteidensa roikkuvan märkinä kuivumassa henkarilla samaisessa ovenkahvassa. Voi v**** sitä *&%?# [:@][:@] Ja se lautasten huuhteleminen, kun vie ne lavuaariin/tiskipöydälle. Just edellisenä iltana sanonut ja taas seuraavana aamupäivänä lautaset huuhtelematta. Voi.... [:@] Ehkä tämä raskausaikainen hajamielisyys ei olekaan odottajan sukupuoleen sidottua vaan se voi ilmetä kummalle osapuolelle hyvänsä [;)]
 
Auh.. noita kokemuksia..

Mulla olli astianpesukoneen päälle laitto. Muuten kyllä laitoin kaiken valmiiksi, mutta sitten mies hihkasi et " painoitko käynnistysnappia ", kun ei koneesta kuulunut mitään ääntä.  Tajusin et oih.. [8|] täytyyhän se käynnistääkin jotta kone tiskaisikin jotain [:D].
 
Mulle myös toi käynnistysnapin painaminen on ollut hankalaa [:D] Samaten pyykkiä pestessä letkun laittaminen pönttöön...Kerran jos toisenkin juossu kiireellä vessaan kun kone alkaa tyhjentää ja kuuluu et vedet lorisee lattioille [:D] Mut nyt oon saanu miehen kummasti skarppaamaan noiden muistamisten kanssa kun se on huomannu et en ihan oikeesti muista!
 
Laitetaan vaikka tänne viimoiset ultra kuulumiset. Elikkä tänään oli ylimääräinen ultra mahan koon takia. Raivotarjonnassa masukki jonka sukupuolta emme vieläkään saaneet kuulla.
Muuten kaikki ihan ok, lapsivettä vähän normaalia enemmän ja kutsuivat masukkia "pitkä sääriseksi" [:D] Eli iso on, mutta ei sokerivauvamaista pyöreyttä löytynyt [8|] Painoarvio tänään 1670g eli vähän normaalia enemmän. Kahden viikon päästä seuraava ultra vesien ja mun hengenahdistuksen takia [&:]
Kävin tänää aamulla hakemassa saikkua lisää lääkäriltä eli nyt saikulla loman alkuun sitten ja lomalta suoraan mammalomalle.
 
Mä joudun ukolle sanomaan pyykeistä...kun pesen pyykit sillee,värilliset,tummat ja vaaleet erikseen. ja niillehän on omat lokerot tuolla. En herssaa siitä niin paljoa,mutta mainitsen kuitenkin kun jotkut vaatteet menee väärään koriin. "Tässä on tummat,tässä vaaleet,ja tässä värilliset" no mies-" No minust se näytti värilliseltä..[8|]" [:D] kyl se nyt on oppinut pikkuhiljaa..
 
Hei!! Onko kellään tietoa äidinmaidonkorvikkeista, et onko mitä eroa jauheella ja sit valmiilla korvikkeella???? Mä kun oon tääl yrittäny miettiä jo näitäkin...ja kuulemma netist on turha hakea tietoa suoraan valmistajilta kun korvikkeita ei saa mainostaa...
 
^Luulis että se jauhe tulee kuiten halvemmaksi, mutta niitä valmiita on sitte helpompi ottaa mukaan reissuun, ei tartte ko mikroon pistää? En tiä mitä eroa tuotteilla sinänsä on.
 
Iltaa!

Kävin tiistaina neuvolalääkärissä kun 2 viikkoa aiemmin olin ollut ja valittanut väsymystä jne.
Hemoglobiini oli 2 viikkoa sitten 116. Tuplasin annoksen obsidania ja seuraavana keskiviikkona työterveyshoitaja mittasi hemot 110... Nyt taas tiistaina hemot 115.
Sain loppuajan (4 viikkoa ennen äitiysloman alkua 25.3) saikkua.
Syynä ihan suoraan raskauden aiheuttama väsymys ja uupumus. Lisäksi 2 viikkoa sitten kohdunkaula oli 3cm ja kiinteä. Nyt 2 viikkoa myöhemmin edelleen kiinteä mutta 2,5cm.
Lääkäri sanoi et voin viettää ihan normaalia elämää (tietää että aloitan nyt tavaroiden pakkaamisen tulevaa muuttoa varten jne.) kunhan en riehu... Noh, en ole "riehuvaa tyyppiä" [;)]
ja et heti kun ilmaantuu supistuksia niin pitää mennä lääkäriin.

Kävin tänään töissä hakemassa loput henk.kohtaset kamat ja jättämässä duunikavereille heipat. Niitä ihmisiä tulee kamala ikävä. Samoin omaa tiimiä. Itse töitä en ehkä kaipaa... Ainakaan nyt hetkeen...

Ihana olo kun nyt saa keskittyä muuton suunnitteluun ja pakkaamiseen. Tosin remppa EDELLEEN kesken... mut jos nyt kuukauden aikana valmistuis...

Jaksamista kaikille!
 
Jauheet on edullisempia, jotain makueroja niissä on et kokeilemalla sekin taitaa mennä et kuka mistäkin sitten pitää. Kummityttöni äiti ei pystynyt imettämään joten korvikkeilla ovat menneet. En yhtään muista nyt niitä merkkejä, mut toista ei typy huolinut ollenkaan ja keskosena kun syntyi niin oli muutenkin hankalaa se syöminen kun ei kaikki hermot olleet vielä kehittyneet. Kuukausi sitten vasta oppi imemään kunnolla niin et pullollisen syömisessä ei enää mene kahta tuntia. Typyllä ikää pian 10kk.
 
Kävin eilen lekurissa, tuntu vähän että onko vielä tulehdusta alakerrassa..
Kerroin sitten huoleni mukulan liikkeistä ja siitä, kun meillä ei enää mitenkään seurata sen kasvua vaikka hoitaja ekassa rakenneultrassa niin arveli(kun se afp-arvo oli koholla veriseulassa, että mukulalla pelättiin eri juttuja). Lääkäri (on myös meidän neuvolalääkäri) ihmetteli eikö mulla tosiaan ole äitipolille enää kontrollia ja varasi sitten heti mulle ajan ultraan jonka tekee hän itse. Puolentoista viikon päähän. Katsoo onko kasvanut normaalisti.
Ottipahan joku kerrankin mut tosissaan eikä nauranu päin naamaa.
 
Unohtelusta: Olin viemässä koiria rokotukseen. Tarkoitus oli soittaa aamulla, kun voi saada ajan samalle illallekin. Laittelin rekisteripaperit aamulla valmiiksi lähtöön, leikkasin kynsiä ja valmistauduin muuten viemään niitä. En vain muistanut silti sitä ajanvarauksen soittamista!

Mulla tuli ongelmia pakkasten + kasvavan vatsan kanssa. Välihousut puristaa ylhäällä ja alhaalle vedettynä painaa... Nyt ne on VÄÄRINPÄIN jalassa! Takapuolen "pussiin" mahtuu vielä masu![:D]
 
Mulla ei oo sopivii välihousui toppapuvun alle. Kalsareita oon käännelly väärinpäin mutta painavat silti alamahaa. Pakko pitää mun ohkasia "hienoja" äitiyshousui ulkoillessakin. Äitiysfarkut on ruvennu ahistaan mahan kohdalta joten joudun ne jättämään kaappiin. Mieluiten kulkisin alasti, sisällä niin teenkin kun kaikki tuntuu ahistavan. Voihan olla että mun korvien välissä on se ainoo ahistava kohta. Farkkutakki+toppaliivi yhdistelmästä olen joutunut luopumaan, kun maha ei enää mahdu. Onneks löysin säästämäni vanhan pitkän talvitakin, viimeksi pidetty vuonna -98. Siihen hukkuu, mutta maha näkyy pullottavana siitäkin. Onneks kohta loppuu talvi eikä tarvi tapella vaatteitten kanssa.
 
Voi vitsi.. mun masu mahtuu kyllä mun talvivaatteisiin, mutta mun kevättakit onkin sitten semmoisia jakkumallisia, joissa ei juuri tilaa ole, vartalonmyötäisiä malleja kun ovat [8|] Ja kun ovat vielä semmoista farkkutakin tapaista kangasta, niin eipä ne kovin edes veny. Nyt mun ainoa pitkä toppatakki paljastaa kummun jo aika hyvin [:)] Eipä se mua haittaa, kuljen ylpeänä massu pystyssä tuolla kylällä [;)]
Farkut mahtuu kaikki, mutta mulla on käytössä se BellyBelt. Sen kanssa kaikki farkut menee - jopa mun lempifarkut. Täytyy sanoa, että kun sen bellybeltin sain postissa, en ole noita äitiysmallisia housuja (joita mulla on kahdet) juuri käyttänyt [8|] Ne on niin perhanan lyhkäsiä mun pitkille kintuille [:@]
Nyt on alkaneet jotkut paidat käydä lyhyiksi edestä. Takaa riittää mittaa mutta masun alaosa alkaa joissakin jäädä paljaaksi. Onneksi tämä ongelma on lähinnä sellaisissa paidoissa, jotka on mulla semmoisia ns. välipaitoja jotka ei mulla jää päälimmäiseksi kuitenkaan [:)]
 
Mulla on myös 3 talvitakkia,joista yhden vetoketju ei mene kiinni,toisesta törröttää helma,kun se helma on semmoin tilava ja tissien alapuolella kiinnitysvyö. se näyttää törkeeltä ja sitten on yks takki,mikä menee just ja just kiinni,mutta siinä on se vuori onneksi semmost ns.silkkikangasta niin se takki sitten liukuu tohon vattan päälle,kun se on kiinni saatu joten ei tunnu sitten epämukavalta. Ja noita kevät takkeja mulla ei taida olla ollenkaan..yks toppaliivi,mut sekin menee just kiinni ja näyttää taas ihan pöljältä. Mutta juu .. saa nähä mitä sitä keväämmällä pitää [:D]
 
Mulla on miiuhoon tapaan kevättakkien kanssa ongelma. Joutuukohan sitä isännän huppareita vaan pitämään "takkina" [:D]! No toivottavasti ei. Tosin on mullakin yks sellanen kevyttoppaliivi. Vähän vaan veikkaan, ettei enää mee kii ku sillä alkaa tarkenemaan, jos kelit jatkuu vielä tätä rataa.. Talvitakkeja mulla kanssa kolme. Villakangastakki on mennyt tähän saakka vielä ainakin hyvin kii. Nyt sitä ei oo muutamaan viikkoon tullut kyllä edes kokeiltua, kun on ollut niin kylmä, että olen pitänyt vaan mun ihan toppatakkia. Sen kanssa ei tee tiukkaakaan, eikä kukaan ees huomaa takin alle mitään. Kolmas on sellanen aika lyhyt takki, missä on resori alareuanssa, pari viikkoa sit kun kokeilin, meni kyllä vielä kii, mutta kun se on niin lyhyt, jäi puolet mahasta ilman takkia. [:D] Joten en oo pitänyt.
Mulla on yhdet välihousut mitkä on tosi hyvät, ei kiristä eikä purista ja kun vetää ne ylös asti, tulee ne melkein mahan yli ylös asti.
Onko kellään juhlia tiedossa keväämmälle kun ollaan viimesillään? Meillä on todennäköisesti häät ihan pari viikkoa ennen laskettua aikaa(luulemme saavamme kutsun, koskaanhan ei voi tietää... ), joten jää nähtäväksi, mitä sinne keksii päälle... [:D]
 
Ylimääräinen ultra ja kaikki hyvin (pienellä varauksella tietysti)!! Sydäntähän sitä lähinnä tiirattiin. Nyt ei ollut ongelmia näkyvyyden kanssa ja kaikki näytti olevan kuin pitääkin. Huh!
Kasvu vastasi viikkoja, painoa 1100g, lapsivettä normaalisti, pää alas, varpaat melkein suussa ja oli imevinään jotain [:)] ! Ja tytöltä kovasti vaikutti.
Lääkäri oli vähän erikoinen. Huono ulosanti... Vähän epäilin voiko kysyä kummalta näyttää, mutta yritti tuo sitten siitä vitsaillakin (ettei palautusoikeutta jos erehtyy sukupuolesta) ja malttoi lopuksi pysähtyä näyttämään kasvot.

Mulla paukkaa kanssa kohta talvitakista napit pois, vaikka väljä... Sais nuo ilmat lämmetä, niin voisi vaihtaa toiseen.
 
Voi että mua harmitti eilen kun kiertelin Aleksi13:sta... siellä oli nyt sitten -50% alennuksella semmoiset ihanat puolipitkät villakangastakit, joita olen ihaillut koko talven, mutta kun ovat maksaneet 70€ niin eipä ole ollut asiaa niitä edes lähteä kokeilemaan. Juu, kun himoitsisin kerrankin jonkun muun väristä takkia, kuin mustaa ja tämä mun lemppari oli sellainen magentan värinen ihana ja tuntu tosi hyvältä päällä - napit auki... mutta kokeilepa sitä nyt sitten tämän kummun kanssa! Kauppaanhan se piti jättää [:(]

Yritin samalla etsiskellä muualtakin jotain kivaa kevättakiksi sopivaa mutta eipä ollut missään alennuksessa sellaisia - jotka sopisivat tämä massun kanssa [&o] Mihinkähän hiivattiin mun musta hieno toppaliivikin on hävinnyt?! Se voisi nyt suojakelillä ehkä käydä mutta kun mulla ei ole hajuakaan missä se on. Voi perkule tätä... nyt kyllä ottaa pattiin. Ei mua juhlat haittaisi, kyllä mulla on sellaisia juhlavaatteita, joita voi masun kanssa käyttää mutta nää päällysvaatteet alkaa ahdistaa! Ja kun minä nyt en kuitenkaan ole mikään verkkari-tuulitakki-ihminen yleisesti ottaen [:'(]
 
Mul alkaa kans äippäfarkut tuntuu ikävilt käyttää, kun tuntuu et painaa varsinkin istues. Mut en kyl osta enää uusia! Takin lainasin siskolta, sen mallisen et en kyl muuten käyttäis ikinä, mut nyt on tosi hyvä. On hyvän väljä ja menee pakkasil ku pukee alle villasta ja lämpimämmäl pärjää vähemmäl.. En yksinkertaisest viitsi ostaa takkia enää. Sisko ostanut sen itselleen kun odotti ja lainas ihan mielellään. [:)] Onneks jotkut säästää lähes kaiken... [;)]
 
Takaisin
Top