Raskauden viimeinen kolmannes.

Joo... huomenna aamulla pitää puol seiskalta olla osastolla... Ipana oliki tuol masussa takapuoli eellä nii joudutaan sit sektioon.
 
Babaytoy: mun mies on töissä puolustusvoimissa ja nimenomaan juuri kouluttaa varusmiehiä. Hän on sanonut että ei tarvii kun skapparille sanoa että avovaimo on viimesillään ja kysyä että saako pitää puhelinta mukana jos lähtö tulee niin ihan varmasti saa kantaa puhelinta mukana harjotuksessa! [:)] Tai ainakin näin täällä Hämeen rykmentissä!
 
Babaytoy kiitos :) Eiköhän se ihan hyvin, onneksi ei oo enää niin tukalat ilmat niin ei tulehdu sit niin helposti se haava..
 
Nuori äiti Mukava tietää! :) Kyllähän mies on maininnut sinne jo,että lähtö saattais tulla ja pitäisi päästä lähtemään. Mutta nyt he lähtevät johonkin toiselle saarelle leirille niin sieltä ei niin pääsekkään kuulema. Jos olisvat omalla saarellaan niin pääsis kyllä sitten hetimmiten. Mutta jos ei pääse nyt mukaan niin pääasia,että saisi ainakin tietää,että nyt se murunen sieltä syntyy [:)] Joo ja tuo mies suorittaa tuota varusmiespalvelusta Kotkan Kirkonmaalla. (:
Ja kun mainitsit,että miehes on töissä puolustusvoimissa,niin tuo minunkii ukko aikoo jäädä töihin jos on mahdollista. Nyt hän on siinä AUK:issa,suorittaa sitä alikersantti koulutusta.

Menimpä aiheesta ohi,mutta kiva että löytyy joku muukin kenen ukkeli on tuolla pyssyhommissa [:D]

Katt_i Kyllähän ne yleensä onnistuu ja menee hyvin. :) Huomenna on sitten kaikki hyvin, ja ihastelet nyyttiä sylissäs [:)]
 
UUUHHHH näitä kipuja!!!! koko yön supistellu kovaa ja siinä välissä vähän torkahdellut. Meinaan ettei nyt voi enää verrata menkkakipuihin näitä. [&o] Nyt tulee supistuksia puolentunninvälein ja KIPEITÄ ovat, kestää noin 20-30 sekunttia. Verta ja limaa tullu aamun niin kait se on limatulppaa. [8|] Tässä on kait lähtö ihan käsillä... mies vaan tekee rauhassa ruokaa meille ja minä uikutan. [:D]

Ja tietty tänne piti tulla kertoo heti jossain selvemmässä välissä....
 
Jepulis [:)] Mun mies kävi palveluksen Karjalan prikaatissa ja kotiutui vänrikkinä tammikuussa 2008. Sen jälkeen löysi itsensä sitten hakemasta aliupseerin virkaa Hämeen rykmentistä ja kessuna nyt palloilee siellä ja kouluttaa lisää pikku sotilaita [:D] Mulla la 23.6 ja ukko on sitä edeltävän viikon harjotuksessa. Ei kiva juttu [:D] Pääsee kyllä heti lähteen jos niin kävis että lähtö justiinsa silloin tulis. Onneksi. Jänskättää vaan meneekö sinne asti kun eilisten peiton heilutteluiden jälkeen tais tulla limatulpaa ja viime yön supisteli ~10-15 min välein. Nyt on laantunu mut edelleen jomottelee. Pikkunen kun nyt sais pysyä hetken vielä tuolla masun suojissa..

Ja anteeksi muuten tämä tunkeilu!
 
Nuori äiti Ei minua ainakaan haittaa sinun "tunkeilu" ja ihan asiaahan sulla oli :)

No on sullakin sitten tosi jännät paikat,kun mies siellä ja sitten jos sulla se limatulppa paukkuu siellä kanssa niinkun monella täällä toukokuisissa [:D] Mutta mulla ei kyllä merkkiikään! [:D] Kyllähän se vauva voisi vielä siellä suojissa pysyä sulla,ja limatulppa jos menee niin sehän on vaan merkki välillä siitä,että se alkaa valmistelee tulevaan ja supistukset on tietääkseni ihan yleisiä peiton heiluttelun jälkeen. :) Mäkin kun viime viikon la käväsin koksissa tarkkailussa,kun oli kivuliaita supistuksia tullut ja peittoa tuli heiluteltua päivä vai pari takaperin ja sitten synnärillä olikin ne paikat vähän auennut :) Niin kyllä se jotain tekee..
Onnea sulle odotukseen ja toivotaan,että pysyis vielä vähän aikaa ainakin kohdun suojissa [:)]
 
miuhoo, voi tosiaan synnytys alkaa ihan ilman mitään oireita. Mulla alko tämä kaikki niin yht äkkiä ettei osannu varautua. Sitä menkkakipua oli mut siitä nyt ei osannu päätellä mitään. Kyllä nämä kivut tosiaan erottaa sitten ku aika et mikä on oikeita supistuksia ja mikä ei. Niin erilaisia ovat kyllä. [:o] Ekat kivut olin aivan paniikissa kun tähän ei tottunu, nyt osaa jo varautua ja vähän hengitellä sen mukaan. Toivottavasti ei veny tämä tila montaa päivää. [&o] TSEMPPIÄ kaikille viimemetreillä olijoille. [:)] Kohta meillä kaikilla on vauvelit hoivattavana. Ja toivon todella ettei näitä kipuja enää sitten muista. [&o]
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Aurinkopuuteri pidetään peukkuja teille, että edes te pääsisitte jo vauvautumaan [:D]
 
Sitähän sanotaan, että synnytyskivut on ns. "hyviä" kipuja.. eli niillä on ihan perusteltu tarkoitus :D Uskon kyllä että ne kivut unohtaa.. onhan nuo synnytyskivut yleisessä tiedossa mutta silti muksuja tehdään ympäri maailmaa. Lopputulos ratkaisee :D

Mieskin on alkanu odottelemaan pienokaisen syntymää.. ehdotti, että voisin hyppiä välillä kotona että "painovoima tekee tehtävänsä" :D Eihän muksulla mitään hätää mahassa ole kun äiti istuu koneella ja ulos vesisateeseen ei kehtaa mennä kävelemään.. Toivottavasti vauva kuitenkin ulostautuu ennen tulevia helteitä.. Torstaille olis neuvolakäyntikin varattuna :)
 
Aurinkopuuteri me sit saatetaan olla laitoksella yhtä aikaa. Mulla huomenna aamulla aika sektioon. Toivottavasti pääsettä tositoimiin [:)]

Miuhoo ja Babaytoy kiitoksia [:D] Mä oon perusluonteeltani sellanen hermoilija et hermoilen pienimmästäki asiasta.. Mulla on pitkä päivä ja yö aikaa jännittää [;)]
 
Rolli10 mitä helteitä?? Onko taas luvassa hellettä [:)]

Tein muuten tänään jo varalle pakastimeen ison suorakaidevuuallisen makaronilaatikkoa ja ison kattilallisen italianpataa. Että on sitten jotakin ruokaa, kun tulee kotiin synnäriltä ja jos ei yksinkertaisesti jaksa laittaa ruokaa niin ei tartte pelkkää purkkihernekeittoa siinä sitten popsia [;)]
Ja koska herkkuhammasta kolotti pahasti, niin teinpä sitten kaakaopalloja ja puolukkatalkkunahyvettä [:D]
 
Miiuhoo: Iltasanomien mukaan ens viikolle olis taas bikinikelejä luvassa :D Pääsis kärryttelemään muksun kanssa sitte hyvillä ilmoilla..

Itekki suunnittelin tekeväni ruokaa pakkaseen, mutta eipä tuo vielä ole onnistunu.. mies vei autonkin tänään, etten pääse ruokakauppaan kuin vasta illalla. Jos sen ruuan teon ottas huomiseksi projektiksi..

Mulla tulee makuuasennossa jalat kipeäksi, alkaa lihaksia särkemään.. päivisin ei mitään ongelmaa ole mutta yöllä herää kun jalkoja pakottaa. Kummallista..jospa nuo vaivat loppuis sitte kun muksu on ulkona :) Maidon tulo on kyllä lisääntyny viime päivinä mutta onneksi rintojen tyhjentäjä on tulollaan :)
 
miiuhoo Siehän oot oikee kunnon kokki! [;)] Nyt koko mamma lauma täältä sivulta miiuhoon luokse syömää!! [:D][:D]

Mä en kerkee enkä pääse mitää ruokaa tekee pakkaseen valmiiksi,kun olen täällä äiskän luona ja mulla ei ole mitään asiaa kotiin,ennenku pirpana on syntynyt! Eikä mulla olis autoakaan,kun äiskä men töihin ja se omanihan meni paskaksi. Joten ehkä isukki vaivautuu tekee sitten jotain ruokaa,jos kotoon on. [;)]

Niin joo ja tossa äsken kun muistin niin keittelin tuon tutin valmiuskuntoon :) Ettei sitten unohdu.
 
^Eipä jäis mullekaan mitään pakastettavaa, jos tänne rynnittäis syömään [:D]

Koko päivän olleet oikeestaan jomotukset poissa mutta nyt on taas ihan muutaman kerran supistaessa tuntunut jomotusta. Valmistelee valmistelee nyt vaan.
 
Mie kattelin tossa telkkaria,kyljelläni sohvalla ja muutama tunti sitten kuului sellain samanlainen naksahdus tuolta jostain vatsasta tai alakerrasta,mistä nyt tulikaan. Rupesin miettii,että onko mahdollista,että vauvan luut tai jotkut paukkuu tuolla,kun se kuulosti sellaselta,kun ne eiliset kaksi,että ihankun olis joku nilkka tai tämmöin naksahtanut. Ei siis ollut mikään ruumiinosa mikä paukkui,kun paikoillani oli,mutta nii..[8|] Jos se on limatulppa,niin kuinka monta kertaa se oikee meinaa paukkua? Ja teillä kellä on mennyt se tulppa,niin tuntuko sen naksahduksen yhteydessä tuolla kanavassa jotain? muutakun että jälkeepäin rupes vedet lorisee tai,että se tulppa tuli ulos..?

Kiva olla untamo-ensikertalainen,kun ei mistään tiedä mitään..[&o]
 
Minäkin täällä lueskelin netistä juuri, että mitä se mahtaa tuo vaaleanruskea, hiukka limainen vuoto olla. Ja tällaisen vastauksen löysin HUS:n sivuilta "Toisinaan synnytyksen alkaessa, kun kohdun kaulakanava kypsyy ja alkaa hiljalleen avautua sieltä voi tulla rusehtavaa, ikään kuin ’vanhan veristä’ limansekaista tuhrua, ns. pyyhkäisyvuotoa, tämän voidaan katsoa olevan normaalia avautumisvaiheen alussa." Ja muutaman muun sairaalan sivuilta samat sanat. Tuolta se nyt lähinnä vaikuttaisi.[8|]
Kivuliaat supistuksetkin ovat palanneet tuossa tunti-pari sitten, en tullut katsoneeksi. Mutta paikoitellen tekevät kyllä kipeämpää, kuin eiliset tai viimeöiset. Ja se ero myös niihin aiempiin on, että nämä joko pahenee tai helpottaa, riippuen hieman asennosta. Eli tunnetta voipi lievittää kun vähän istuu vaikka enemmän takakenossa tai vaikka etukenossa tms. Välit hiukan vaihtelevasti jotakuinkin 7-15min. Ei tämä vauva nyt tulevalle enolle antanut synttärilahjaa tänään mutta josko hän nyt sitten vaikka huomenna tulisi..? Neuvolakin olisi huomenna aamupäivällä eikä enää millään huvittaisi mennä sinne
 
Kyl nyt alkaa kuulostaa siltä miiuhoo, että teille on lähipäivinä se pienokainen tulossa. Ehkä pari päivää hyvällä säkällä vielä ja sitten. [:)]
 
Takaisin
Top