Raskauden viimeinen kolmannes.

MIIUHOO Täällä on nyt illan mittaan tuntunut pientä painetta ja vihlontaa taas tuolla alhaalla,mutta ei sen kummempaa. Meijän äippäkii on ollut tossa jo varuillaan että "No? Joko?" [:D] Äääh. ei. Ellei sitten jos ensyönä tapahtuis.

Tää meijän tuleva isukkikin oli kuulema tänään jo tullut lomille,mutta ei ollut pystynyt ilmoittaa mulle mitään,mutta lopulta pyys mua soittaa sille. Tulivat käymään kaverinsa ja sen tyttöystävän kanssa siinä mein äitin pihalla niin käytiin hakees vähän puheaikaa ja annoin rahaa hälle,että saa haettuu ruokaa itelleen,kun tänään tuli ne ekat vanhempainrahat. :) Kun pääsin pihalle,niin menin sillee söpösti rapsuttaa miehen mahaa ja tokasin "No hei isukki. :) Huomenna on laskettu aika." Sitten mies sanoi,että "Joo meijän äiskä muistuttikin ja sanoi mulle,että en sais ottaa tänään yhtään kaljaa :)" Mä sitten sanoin,että niinhän se pitää mennä,että jos koksiin tulee lähtö niin ei siinä mielellään mitään humalaista miestä halua. Olivat menossa kolmestaan grillailee johonkii niin sanoin,että voihan hän muutaman ottaa,kuhan ei missään perskänneissä ole,mutta sanoi siinä kuitenkin,että ei hän osta alkoholia,että ruokaa kaappiin ajatteli hakea vaan. :) Mies oli tosi tai sillee hiukan innostuneen ja jännittyneen oloinen siinä pihalla,kun mainitsin huomisen. Taitaa ruveta jänskää häntkii [;)] Kysyin sitten vielä uudestaan,että no mitä jos huomeen ei tapahdukkaan mitään,niin mies sanoi että sunnuntaina lähtee iltapäivällä vasta takaisin inttiin,että pääsee kyllä sieltä lähtemään jos on tarvis ja sitten kysyin,että mitä jos venähtää ensviikolle niin sanoi,että aika varmasti pääsee,jos eivät lähe johonkii muualle saarelle leirille. Tosi ihanaa. <3 Sanoi vielä,että siellä on ihmiset tietoisia nyt,että lähtö voi tulla milloin vaan :)

Äsken käytiin saunassa ja sitä ennen syötiin kebabriisit tossa,mistä jäi kyllä ylikin vähän,mutta ne on sitten iltapalaksi. :) Toivotaan parasta. Sulle MIIUHOO ja muille ketkä kanssa kovasti odottaa tulevaa :)
 
Nonii. Tänään olis sitten meijän pullanmurun laskettu aika.
Ilmoittelee kyllä tulostaan hyvin huonosti,niitä menkkajomoja taas tossa kun nukuin ja eileen hirveesti vihlontaa ja painetta,mutta ei oikein muuta.

Jos ei siis mitään tapahdu ennen 3 niin lähden käymään kotona,viemässä vähän noita likapyykkejä ja hakemassa laskuja,joita voin maksaa. Mieskin on kotona,mutta lähtee huomenna takasin,joten joudun tekemään vaan kotikäynnin kun ei tiedä yhtään milloin tuo masukki tulee..

Miks mulla on kokoajan sellain olo,kun miiuhoo ei ole täällä niin tai ei ole käynyt niin on päässyt synnyttämään. [:D] Jos on vaik päässyt yllättämään,kun ei tuntemuksia ollut ollenkaan. :)
 
Ihana että tuo ilmakin vähän viileni, ei tarvinnu ihan hikipäissään nukkua viime yönä.. Käväsin eilen pitkästä aikaa kaupungilla asioillakin, ostin lisää lunttukangasta ja ompelin ne valmiiksi illalla. Kirpparilta löysin lisää Imse Vimsejä halvalla.. Maha oli kyllä eilen oudon tuntoinen, mutta illalla tuli vaan muutama kivuton suppari. Sisko epäili, ettei kaikilla edes loppuajan supparit ole kipeitä :) Onneksi tuonne sairaalaan ei ole pitkälti matkaan jos muksukin päättääkin tulla syöksyllä :)

Tuttipullot on kiehumassa ja kämpän siivous vielä edessä.. olis suunnitelmissa käydä kaupungilla tänään ostamassa miehelle sikarit valmiiksi ja itse kyllä aijon käydä ostamassa kesän ensimmäisen pehmiksen/pallojäätelön :)
 
Oliko teillä kenenkään suunnalla viime yönä "hirveetä myrskyä"? Me herättiin äiskän kanssa yöllä,kun satoi vettä ihan kaatamalla ja hyvä ettei puut ollut poikittain tuolla,kun tuuli vielä ihan hirveesti. Se oikeesti näytti ihan joltain myrskyltä [:D] Sadepisarat vaan hakkas ikkunalaudalle...huhhuh!

Aijoo ja noista Rolli10n mainitsemista keitetyistä tuttipulloista tuli mieleen,että mun pitäis keitellä tuo tutti mikä tuolla on odottamassa sairaalaan menoa,ettei sitten unohdu. Kotona on sitten tuttipullot mitkä voin keitellä sitten,kun kotiudutaan. :)
 
Täällä ollaan vieläkin! torstaina oli laskettuaika ja näyttää asukki pysyvän visusti mahassa. Ei ole kerennyt käymään täällä kun hyvät ilmat ovat pitäneet ulkosalla auringossa. [8D]

Tänään kaupassa tuntui mahassa hassulta! niinku ois jotain valahtanut alemmas ja mies huomasi heti, että maha on oudosti laskeutunut. [:)] Siinä virisi TOIVO, että ehkä kohta tapahtuukin jotain. On myös tuntunut menkkamaista kipua ja vihlontaa tänään. Lastentarvikeliikkeessä oli tuoreet vanhemmat ihan pienen vastasyntyneen kanssa. [:)][:)] Olisi NIIN tehnyt mieli ottaa syliin se nyytti ja hoivata.

Mut toivotaan, että me loputkin täällä notkujat päästään kohta tositoimiin. [;)]
 
Jumpe,Aurinkopuuteri kävi kyllä mielessä tänään,että oletkohan sinäkin laitokselle jo lähtenyt [:D] Jotenkin niin hiljasta ja yksinäistä täällä,tuntuu että kirjottelen jotain omaa "päiväkirjaa" kun ei ketään kuulu [:D][:D] 
 
Babaytoy: Lukemassa ehtii just ja just käyä, välissä ehkä jopa jottain kirjottamassa :D. Jotenki tuntuu että tunteja on vuorokauessa ihan liian vähä. Eiköhän tämä tästä tasotu, ko pikkuhiljaa tottuu enempi ja enempi tähän vauvan tuoksuiseen arkeen <3.
 
Täällä sitte yöllä luultiin lapsiveden lorahtaneen, kun tuli niin paineella eikä tuoksunu miltään. Kävin varoiks synnärillä tarkistuttamas asian ku tuli pari voimakasta supistusta ton lorahduksen jälkeen. Ei sitte ollu lapsivettä ei, mutta kohdun kaula oli pehmenny ja lyhentyny, mutta suu edelleen kiinni. Aika jännä, että oli edistystä tapahtunu viikossa vaikka ei mitään suppareita oo ollukkaan, paitsi ne pari vihlasua sen torstain selkäkäsittelyn jälkeen.

Eiks Tiiaa sulla kans tullu joku aika sitte voimalla jotain mitä epäilit lapsvedeks?

Mutta eipä ainakaan täällä käynnistäny tuo käsittely synnytystä, mutta ehkä se joudutti???? [;)]
 
Katin hännät täällä missään laitoksella olla [:D] Oltiin ekaksi Espoon Ikeassa, sieltä Etolaan hakemaan styrox-palloja imetystyynyn täytteeksi, jotta saan sen viimein valmiiksi. Sieltä sitten Hesaan ja auto rantaan parkkiin ja köpöteltiin ihanassa ilmassa kauppatorille lihiksille ja limulle ja takaisin Tähtitorninmäen ja kauppahallin kautta. Sieltä sitten Vantaan Ikeaan (siis etsittiin sieltäkin aurinkovarjon jalkaa, joka oli loppu Espoosta ja loppujen lopuksi myös Vantaalta...[:@]) ja sieltä kotia. Mukava päivä miehen kanssa [:)]

Nyt tulin just kotiin ja mies läks salille, joten minä jatkan imetyssuojan ompelua ja sitten sen jälkeen lisää vaippoja [:D] Alkoi tuossa kotimatkalla sopivasti vesisade ja ukkonenkin mutta toivottavasti se ei ihan tähän päälle tule niin ei tarttis sulkea kaikkia sähkölaitteita. Kannettavan otin kyllä jo irti seinästä ihan varmuuden vuoksi.

Mutta ainakin tuli tänään käveltyä tuolla Hesassa arviolta 3km jotenka ainakin on "joudutettu" synnytyksen käynnistymistä ja ajelimme myös niitä mukulakivikatuja pitkin [:D] Ja illalla vielä saunaan.
Tuosta neuvolasta saadusta kirjasta luin, että useimmat vauvat syntyvät 40+2, jotenka jos se vaikka huomenna sitten tulisi [;)]
 
Bris Mulla on siis jotain tullut vauhdilla mitä itse epäilin lapsivedeks,mutta ei muut.

miiuhoo siinä tapauksessa jos vauvat yleensä syntyy 40+2 niin saan ootella vielä pari päivää perkule! [:D]
Muuten,tänään kun tuli tuo 40 tasan niin arvasin,että sieltä alkaa puhelua tulla. Mun mummi soitti tänään,että no joko ja sitten kun kotona kävin niin iskä soitti ihan samaa asiaa ja molemmille sanoin,että vielä yhtenä kappaleena ollaan [&:][:D]
 
Jaahas,taidan lähtee syömään,suihkuun ja nukkumaan. :> Onnea niille joilla saattaa tulla lähtö ensyönä [;)]
 
Vielä pitäisi kaksi yötä jaksaa.. Nyt on olleet tosi kovat liitoskivut jo muutaman viikon ja koko ajan tuntuvat pahenevan. Mutta tuskin tulee kovin kivuttomia öitä ihan hetkeen kun tuohon massulle tulee sitten se leikkaushaava. Saas nähdä miten se alkaa paraneen, varsinki jos kovin helteisiä ilmoja on. Hieman harmittaa kun oli niitä tositoimia jo odottanut, mutta eipä sille mitään voi.
Ei tuolla äitipolilla lääkäri erottanut sisätutkimusta tehdessään että masussa ollaan pers eellä, vaan puhui harjoittelijalle päästä. Sitten vasta kun ultrasi niin sanoi et kuulkaas, kyllä täällä ollaanki nyt takapuoli alaspäin. Eikä mitään tietoa et miten kauan on ollut. Neuvolassa on koko ajan puhuttu et RT. Kokoa meidän lapsosella on ultran mukaan reilut neljä kiloa niinkuin terkkari alun perin arvioikin.
 
Vielä mitä! täällä ollaan ja sunnuntai jo menossa. Yöllä tuntu taas menkkakipuja, mutta eipä sitten muuta. Unen läpi nuo kivut tunsin, mutta ei niin voimakkaita että oisin täysin hereillä ollut. [&o] Vauvalla niin hyvät oltavat kait mahassa ettei kiirettä ole pois. [:D] Aamusta asti satanut vettä täällä ja ilma kylmentynyt huomattavasti. Turvotus on alkanut lähtä pois aika vauhdilla! ja se näkyy painossakin ku käväsin puntarilla. Jännäksi menee miten tässä käy! ja hermotkin alkaa välillä mennä! [:@] ...ei olon takia vaan sen, että kokoajan udellaan että millon se syntyy ja eikö vieläkään!!!!! ärrrr!!!!
 
Mulla on ihan sama olo,kun sulla Aurinkopuuteri. Eihän mulla ole vasta kun päivän yli,mutta kyllä tässä vähän turhauttaa jo pikkuhiljaa vaan enemmän ja enemmän. [8|]
 
Täälläkin aletaan olla jo TOSI turhautuneita! huoh [&o]
Ei tosiaan oo ku päivän yli, mutta kun koko raskaus ollu sen verran hankala, että alkaa hermot mennä jo.
Ollaan miehen kans yritetty masulle jutella kauniisti, että tulis jo mua kiusaamasta, mut taitaa olla äitiinsä tullu, että on vähä itsepäinen ja tulee sitte ku sitä vähiten odottaa [:D]
Mieskin nyt alkanu odottaa jo enemmän syntymää. Anto luvan ku MM-kisat loppu suomelta ja taitaa olla loman tarpeessa töistä.[:D]
Nyt ku kaikki ois enemmän ku valmiina ni tämä odottaminen alkaa ottaa aivoon.. TULIS JO! [:@] Ja se joka päiväinen puhelujen määrä molempien vanhemmilta ja kavereilta että 'jokojokojoko?'. Huoh! [&o]
En tiiä miten sit alkaa hermojen käydä jos näyttää, että mennään viikolla 42 kohti käynnistystä. Toivottavasti ei ihan niin pitkästi enää menis.. [8|]
 
Meilläkin toinen tuleva eno on nyt kolmena perättäisenä päivänä ollut yhteydessä ja kysäissyt siinä samalla, että joko? Eilen soitti ihan vaan sitä kysyäkseen ja koska olimme saunassa, soitti sitten perään miehen puhelimeen. Ja kun hänkin oli kanssani saunassa, veljeni kuvitteli meidän olevan sairaalassa [:D] Eli eno ainakin odottaa ensimmäistä sisaruksen lastaan kovasti [;)]
Mutta eipä näytä olevan tulossa tämä [8|]
 
Kyllä tää on tällasta. Mutta eikös se oo sillee,että jos menee 10 päivää yli niin mennään yliaikaiskontrolliin ja siellä sitten katsotaan miten edetään?
Mulla on neuvola keskiviikkona ja viimeksi neukku sanoi,että jos olen silloin vielä yhtenä kappaleena,ja tulen sinne niin sitten katsellaan jo aikaa koksiin siihen y.a.kontr. Voiko sitten niinkin pian jo sopia sen?

Mulla on maha kyllä nyt laskeutunut,siis tosi laskeutunut..[:-] Kun tossa käväsin suihkussa ja laittelin housuja jalkaan ja vilkasin siinä sitten sivusilmällä peiliin,niin herranjumala!! Oiskohan oikeesti jo aika tulla ulos?
Muakin kyrpii vastailla kokoajan ihmisten kyselyihin,että joko..Tästä lähti just yks äitin asiakas ja sen kanssa juteltiin ja se kertoi omasta synnytyksestään (Sillon 4.v tyttö) että jouduttiin käynnistää 34viikolla,kun oli kuulema laps tulossa jo viikol 30 ja sitten se sai vielä raskausmyrkytyksen yms. Ei vaan jaksa selittää samaa,kun kysytään että onko tuntemuksia jo,et olis tulossa ja sit pitää selittää,että joo no vähän ja että käväsin jo viime lauantaina koksissa,mutta pistivät kotiin.
 
Mies laitto viestii vähän aikaa sitten,ettei ensviikolla pääse koksiin,jos synnytys alkais. :( Mutta ne lähtee johonkii toiselle saarelle,niin siksi. Sanoi vielä,että pääsee lauantaina vasta lomille,ja että yrittäisin sinnitellä sinne asti ja kyseli vielä,että milloin sitä isyyslomaa kannattais ottaa.
Mutta jos synnytys alkaisi vaikka to tai pe niin eikö siellä sairaalassa olla jotain 3-4 päivää yleensä sen jälkeen? Vai miten te jo synnyttäneet olette yleensä ollut tai ensisynnyttäjinä olitte? Mietin vaan,että sittenhän tuo meijän isukki pääsis hyvällä säkällä mukaan tai ainakin sitten jälkeenpäin sinne kattomaan minuu ja vaavaa. :)

Että tälleen. Kuis odottavaiset mammat voi? :)
Täällä sitä samaa vaan..että koitan nyt sitten sinnitellä,mutta eihän se minusta kiinni ole [;)]
 
Mitäs tässä... käsitöitä tehdessä [:D]
Tuossa pari tuntia sitten tuli tippanen jotain punertavaa mutta kirkasta vuotoa... mitähän sekin nyt sitten taas. Plus että ekaa kertaa tänään on ihan ihan älyttömän lieviä jomotuksia ollut eri puolilla masua. Jos noita nyt voi edes jomotuksiksi sanoa Alkaiskohan se h-hetki kohta lähestyä (moneenkohan viestiin olen jo näin kirjoittanut...) [:D]
 
Takaisin
Top