Raskauden viimeinen kolmannes.

Mua on alkanu jännittää nyt ihan hirveästi, ei siis se itse synnytys, mutta olo on ku pikkutyttönä joulupukkia odotellessa. Eli perhosia vatsassa. Eikä vieläkään käynnistyny. Täytyy varata hieronta aika ens viikolle, jotta sais taas jotain edistystä eikä sitte olis lihakset niin jumissa synnytyksessä.

Kävin hakeen taas lisää system4 seerumia viikolla, ettei sitte tukka lähde synnytyksen jälkeen, kun sillon ei varmaan tuu lähettyä hakeen ainetta lisää.

Miten noi teidän menkkajomotukset kestää? Onko ne hetkellisiä vai todella pitkäkestosia?
 
No heips Babaytoy!
Mä olen suht harvoin käyny täällä kirjottelemassa, mutta kun mullakin alkaa olla jo sen verran tylsää, kun ei tuo pikku-mies meinaa haluta millään ulos tuolta ja laskettuaika oli jo perjantaina (21.5).
Mulla on oikeestaa koko ajan sellasia ihania veitsen väänteitä tuolla häpyluun alueella ja on ollu jo muutamia viikkoja enemmän tai vähemmän. Vatsa on jo tosi alhaalla mutta mitään ei kuulu. Eilen siivosin torpan oikeen kunnolla lattioita myöten siinä toivossa että alkais synnytys mutta ei... Sitte ajoin nurmikon... ei mitään. Tänään sitten aamusella kaadoin yhden vanhan omenapuun... ei mitään. Eli luovutin. Ei se sieltä väkisin tule. Olkoon siellä sitten[:D].. Huomenna ois aamulla neuvola, katotaan mitä siellä kerrotaan.

Onnea vaan kaikille jotka ovat jo nyytin saaneet käsivarsille ja myös teille jotka sitä vielä odotatte!!
 
Kerttuli sulla sitten sama laskettu aika kuin meilläkin OLI [:D] Toivotaan, että nämä kohta putkahtaisivat maailmaan - niin ja muilla tietenkin myös!
Alkaa ihan oikeesti pikkasen pelottaa, kun ei tiedä, mitä on odotettavissa. Toisaalta odottaa kovasti, että alkais nyt jo jotakin tapahtumaan. Ristiriitaista [8|]
 
Kerttuli Sitä tuli itsekin eileen touhuttua vähän,kun kotoon käväsin. Tiskasin,siivosin muutenvaa paikkoi,pesin pyykkii ja ramppasin kämppää ympäri ämpäri kokoajan,kun vein sitä sinne ja tätä tänne. Vähän pisiti hengästyttää,mutta eipä muuta. Samaa samaa.

Menkkajomoista sen verran Bris niin mun menkkakivut saattaa kestää välillä sen koko päivän. Mutta yleensä viime viikon aikana oli sillee,että alkoi joskus aamuyöllä ja sitten heräsin tosi aikasin aamulla niihin ja sitten aina kun menin käymään pissalla niin se kipu hellitti,mutta alkoi sitten uudestaan vähän ajan päästä. Että mun kohdalla näköjään täysi rakko vaikuttaa myös noihin kipuihin. [8|] Muuten sitten kun nousen sängystä ylös ja rupeen puuhailee muuta,niin sittenpä ne siinä häviivät.

Liitoskipuja,vihlasuja tuolla häpyluussa kyllä löytyy ja nyt kun se massukin on painunut alemmas,niin juma kun oikee painaa tonne alas päin,kun joku kivi! Kovin on painava ja kävely on semmosta vaappumista,kun suunnilleen joka askeleella vihlasee haarovälistä.

miiuhoolla on ainakin tapahtunut jotain,on sitten normaalii tai vähän veristä vuotoa,että siellä teilläpäin voi hyvinkin alkaa tapahtua. ,-Kuinkakohan monta kertaa mäkin aina lausun ton jollekin tai itselleni? [8|] hhmmph.

Alan olla pikkasen kypsä jo tähän..
 
Babaytoy [:D][:D]

Tosiaan, mitä lie, mutta vaaleanruskeaa valkovuotoa tai jotain ja sitä se nyt sitten on ollut koko iltapäivän ja alkuillan aina välillä. Ja nyt on alkanut välillä tuntua siltä, kuin menkat alkaisi (tuo vaaleanruskea vuotokin sopisi siihen [:D][:D]). Joko joko... [:)]
Sanoin miehelle, kun lähdettiin metsästämään auki olevaa kauppaa, että nyt tuntuu, että kahden vuorokauden sisällä on vauva sylissä. Mutta katotaan nyt, kuitenkin tuolla masussa vielä puolentoista viikon päästä.[:@][:D]
 
Näin 42+2 vauvan saaneena niin kyllä meinas usko loppua jossain vaiheessa.
Mut koittakaa jaksaa. Hyvää kannattaa odottaa!!! <3
 
Mulle neuvolassa sanottiin, että sairaalasta voi päästä jo yhden yön jälkeen kun on synnyttänyt mutta äidin ja lapsen tulee olla hyvässä kunnossa ja valmiita tulemaan kontorollitarkastukseen pari kertaa.. muuten pitää olla sairaalassa keskimäärin sen 3 päivää osastolla..

Tänään kävin miehen kanssa pelaamassa frisbeegolfia, tai olin siis "caddyna" :) Ihanan viileä ilma oli kävellä ulkona..vaikkakin metsässä oli hyttysiä riesana.. Nyt muksu taas myllertää mahassa mutta sehän on hyvä vaan, että pysyy virkeänä loppua kohti :) Tuntuu olevan kovin iltavirkku..

Äiti on soitellu useampaan kertaan nyt viikon aikana, ei näytä uskovan että ilmoitellaan kun muksu on syntyny :) Anoppi ja appiukkokin olivat eilen koko päivän odotelleet muksun syntyvän. Oli nimittäin miehen synttärit ja olishan se ollu kiva, jos pojalla ja isällä on samanapäivänä synttärit mutta ei..

Mulla menkkajomotuksia ei ole ollu alku kuun jälkeen ollenkaan, liitoskivutkin on helpottuneet siitä mitä ne aikaisemmin ovat olleet. Nyt vaan on ollu ajoittain "maha-ahdistuksia", kai niitä vois suppareiksi laskea mutta nekin on niin satunnaisia etten ole edes alkanu kellottamaan.. kunhan vedet menee niin sitten kai tosi kyseessä :D
 
Menkkamaisia kipuja täällä edelleen vain. Tosin YHDESTI tuli kovat kivut mahaan ja ei todella mitään pientä kipua. [8|] Tässä nyt odotellaan, että entä JOS ensiyönä saataisiin nyytti syliin. [:)] Mahaan koskenut nyt jo useita tunteja ja kipu jotenkin erilaista. Toivossa hyvä elää. [;)] Olisi NII IN mukava päästä tästä jännityksestä ja alkaa tositoimiin. [&o] Erehdyin sanomaan kivuista siskolleni ja hänkin nyt jännää, että mitähän tapahtuu. Ei pitäis tulla tänne kirjotteleen ollenkaan kun alkaa vaan entistä enemmän jännittään!!!!!!
 
Mulla on nyt supistaessa tuntunut särkyä/jomotusta vatsalla. Ja niitä tulee ehkä 8-15min välein. Väli nyt ei varsinaisesti ole mitenkään epätavallinen, noitahan on ollut usein viime aikoina, mutta tämä on eka kerta, kun niihin liittyy minkään näköistä kipua. Ei se nytkään kovaa ole mutta josko tämä olisi vaikka alku.
 
No juuu,hittolainen [:D] Nyt on kyllä niin olo,että olen täällä viimisenä..kun lukee noita teijän juttuja. 
 
Ja koko yön sitten on supistanut jomotusten ja särkyjen kera, vatsapuolelle oikein kunnon menkkasäryt (ainakin minun mittapuulla koska en koskaan menkkojen aikaan ole ollut juurikaan kipeä). Väleistä en tiedä, kun en toki ole niitä seuraillut, kun olen yrittänyt nukkua ja onneksi olen aika hyvin saanutkin nukuttua. Tuossa ennen kuin nousin miehen herätyskelloon niin väli oli jotakuinkin 8-10min puolitokkurassa katottuna, mutta kun samaan aikaan tuo vauva aloitti hirvittävän temuamisen tuolla niin eihän se nyt ole ihmekään, että vähän supistaa [:D] Mutta eiköhän se mies kuitenkin tuosta töihin lähde. Eipä nämä niin kipeitä ole, että vielä olisi tarvetta mihinkään lähteä. Onneksi on puhelimet ja mies pääsee sitten kuitenkin lähtemään töistä melko hyvin - jos nyt ei asiakkaita ole kyydissä [:D]
 
Mä olen jo pitkään jännännyt, että koskas te lähdette synnärille... taitaa ainakin miiuhoo pian lähteä, ellei ole jo. [:)] Tsemppiä vain kovasti jokaiselle suuren koitokseen! [:)]
 
Eipä tainnut sitten tästäkään tulla mitään [8|] Käytännöllisesti katsoen loppui nuo supistukset ja jomotukset sillä aikaa, kun otin parin tunnin "päikkärit" tuossa sohvalla. Tylsää.
 
Huomenia!
Täällä meni yö muutaman kerran heräten... Oli koko mahan alue ihan kun tulessa mutta sitte se aina siitä rauhottui koska nukahdin uudelleen.. Olisin niin toivonut että se ois ollu menoa nyt[;)]..
Tuntuu että kaikki tutut ja puolitutut on saanu ajallaan tai sitten etuajassa ja mä vaan seilaan maha ojossa päivästä toiseen.
Onnex täällä on kohtalon tovereita[:)]..
 
miiuhoo - kroppa alkaa selkeesti valmistautumaan tulevaan... h-hetki ihan käsillä, vaikka se silti veemäisen kaukana tuntuukin olevan. Sanotaan, että ne ylimenevät päivät tuntuvat pidemmilta kuin koko odotusaika, mutta ehkä siksi kun se päivämäärä(LA) on iskostunut tuonne takaraivoon, vaikka kuinka on sanonut itselleen, ettei se vauva juuri sinä päivänä todellakaan välttämättä synny. 
 
Mies laittoi eileen viestiä vielä illalla "Puhelin jää sit kasarmille. Kun ei saa ottaa leireille mukaan. Ja ei vissii jäädä ees kirkonmaalle :o" Mä sitten harmittelin siinä,että eli se ei sais sitten tietoa,jos joutuisin koksiin lähteä. Hän sais tiedon vasta perjantaina,kun tulee takasin kasarmille.

Sitten hän vastasi takasin,että "Perjantaina kasarmille ja sit lauantaina 07.05 lomille. Voin tietyst salakuljettaa puhelimen mukaa." [:D] Mä laitoin,että ottaa toki puhelimen sinne,jos ne ei tarkista heidän tavaroita [:D][:D] Olis se kiva jos mies sais aikasemmin tietää,kun vasta perjantaina jos täällä nyt tapahtuis viikon aikana jotain.

Jalkoja vähän särkeepi,mutta menkkajomot..over. Vähän kun miiuhoollakin,että loppuivat taas kun seinään. [8|]

Tosta miehestä...nyt tällee loppuvaiheessa on kyllä huomannut,että häntkii ruvennu jännittää vähän tuleva,kun tollasii salakuljetus suunnitelmii tekee [:)][:D]
Kaksi päivää jo myöhässä lasketusta,mutta minulle jo liikaa.
 
Tänään paukutaan sitten jo 41+0... Onneksi tietää että huomenna saa pienen jo syliin <3 Tosin hieman kyllä toi leikkaukseen joutuminen meinaa hermostuttaa...
 
Takaisin
Top