Raskauden viimeinen kolmannes.

Eilen supisteli aamulla ja illalla, mutta ne oli kivuttomia harkkareita ja hyvä että huomas eroa kun muksu möykkäs oikein olan takaa. Tänään ollutkin sitten hiljaisempi ja mieskin epäili, että ilmiselvästi juonii jotain..

Käytiin eilen illalla koiran kanssa kaksistaan pitemmällä kävelylenkillä pitkästä aikaa, kun tuo helle otti niin hermoon..ihmeen hyvin sitä jaksoi kävellä tämän pötsin kanssa, vaikka eipä varjossa kävely sen viileämpää ollu kuin auringossaan. Kommenttia mahasta kyllä tuli pikkupojilta kun ajoivat pyörillä vastaan: "olipa tuolla iso maha" :) Mietinki, että onkohan isukit ja äiskät kertonu pojille mistä vauvoja tulee :D
 
Täällä aamulenkin päätteksi suihkuun mentäessä muljahti selkä pois paikoiltaan. Soitin neuvolaan ja siellä neuvottiin vain lepoa ja panadolia ( en siis tiennyt selän olevan pois paikoiltaan) kun epäili olevan lantion löystymisestä.

Kipu senkun paheni ja soitin sitten synnärille, että uskallanko mennä käymään jäsen korjaajalla varmistamassa selän tilanteen sillä sen kivun  kanssa en olisi voinut kuvitella synnyttäväni. Lupa annettiin kun Rv 39 niin ei haittaa vaikka synnytys käynnistyisi.

No, äsken tulin käsittelystä ja pois paikoiltaanhan se oli. Sanoi jäsen korjaaja, etten olisi voinut synnyttää kun lantio oli niin vinossa ettei lapsi olisi päässyt ulos mitenkään, eikä epiduraaliakaan olisi voinut laittaa kun ranka niin mutkalla. Ainut mistä hän varoitteli oli, että synnytys saattaa käynnistyä lähi vuorokausina, oli nimittäin viikolla käynnistänyt yhden synnytyksen ( vuorokauden sisällä käsittelystä lapsi maailmassa ) Mutta minuahan se ei haittaisi [:)] Tosin kohdallani ei käsitelty jalkapohjia mitä tuolla toisella äidillä taas oli tehty.

Nyt peukut pystyyn, että täälläkin alkaisi jotakin tapahtumaan, tosin toivon, ettei selkä mene pois paikaltaan sitten kesken synnytyksen [8|]
 
Olipahan melkoinen supistus tuossa äsken [8|] Täysin kivuton, mutta puristi ja puristi kovaa ja sitä kesti ehkä kolme minuuttia   Ja senkin jälkeen oli muutaman minuutin vielä maha normaalia kovemman tuntuinen, etten ihan tarkkaan tiedä, missä välissä se supistus oikein loppui. Ja taas tuo maha tuntuu kovalta, vaikka en varsinaista supistusta tunnekaan [:-]

Jokohan kohta alkaisi jotakin tapahtua... tämä olisikin siinä tapauksessa sitten melko tarkka syntymäpäivästään, kun huomenna olisi se laskettu aika [:)] Ja huomenna olisi neuvolakin. Olisipas niin kiva jo jättää se väliin ja olla synnärillä silloin [:D] Mutta tervetuloa vaan, jos olis vaikka tullakseen
 
Alaselkä. Kumarruin ottaan pikkareita pois ja vihlas tosi ikävästi koko alaselkää, jalat lähti alta. Istualtaan ku nous ylös niin ei jaloilla tahtonu olla voimaa ottaa vastaan. Vihlova kipu oli tuossa lantion yläpuolella selkärangan molemmin puolin. Kipu oli sellasta kinnaavaa ja koko selkä ihan jäykkänä. Onneks kipu helpotti heti ton kkäsittelyn jälkeen, nyt vaan lihaksissa pientä jomotusta.

En soisi vastaavaa kellekkään.
 
Bris hurjalta kuulostaa. Enpä ole koskaan tullut hurjimmissa kuvitelmissanikaan kuvitelleeksi, että selkäkin voisi noin mennä paikoiltaan [:o] Mutta hyvä, että se saatiin takaisin ruotuun [:)]
 
Lihakset oli ilmeisesti siitä ympäriltä jumissa ja hieman kun väärässä asennossa kumarruin, niin fiu ja siinä se.
Eipä ollut itelläkään käyny mielessä, että noin vois käydä.
 
miiuhoo Joo se on kyllä hauska lukea,kun mulla lukee just se sama,että "Laskettuun aikaasi 22.toukokuuta on jäljellä 0 viikkoa ja 2 päivää" [:D] Voiku laskettu aika olis niin varma juttu ja sitten kaikki vauvat syntyis aina omana laskettuna,mutta äääh [&:] Kyllä tässä ootellaan yhtä paljon miiuhoo[:)]

Tänäänkin kun kävin äiskän mukana,kun se kävi leikkaas ihmisten hiuksii tuolla,työn ulkopuoliseksi niin siellä moni just kyseli,että koskas laskettu ja sitä niin innoissaan kertoo,että lauantaina ja reaktiot on että ohhoh,mutta kun se ei ole mitään varmaa kauraa sekään [8|]

Autostani sen verran..eli sitä ei saa enää ajokuntoiseksi. Siellä moottorissa on joku juttu mikä on menny poikki (En muista sen nimeä!) ja sitten joku muukin vika siihen oli tullut,ja korjaus maksais maltaita,jotenka meikäläisellä ei ole nyt sitten autoa enää! Mutta tossa mein äiskän pihalla on äitin entiin auto,jonka se sanoi että ottaa itselleen käyttöön ja antaa mulle ton sen mitsun,mun nimeen,vuoden -88. Jotenka siitä saan auton,mutta en ihan heti. Äiskän täytyy katsastaa tuo mazda eka ja siivota se käyttökuntoon. Mutta kun vauva tulee niin menee se aika tuolla pyöriskellessä rattaidenkin kanssa :)

Supistuksista..sitä hirveetä samaa jomotusta alko tulee tuolla,kun kahviteltiin siellä äiskän asiakkaan luona. Jotain ihmeellistä nää meijän vaavat suunnittelee! [;)]
 
Aa, siis sinulla meni selkälihakset pahemmanlaisesti jumiin. Tuo selän pois paikoiltaan meneminen kun kuulostaa siltä, että selkärangalle kävisi jotain ja se kyllä vaatisi jo kirurgin veistä. Säikähdin jo, että mitä ihmettä tapahtui...

Mutta varmasti ihan kamalan kivuliasta, toivottavasti en joudu kokemaan vastaavaa.
 
Mulla ei ihan noin pahasti oo selkä mennyt,mutta kyllä se jumii aina välillä menee kun kyykistyy tai ottaa just jotaa housui pois tai laittaa. Sitten se kävelykin näyttää siltä,kun joku mummo käsi selällä että "voi voi voi kun sattuu" [:D]
 
Eipä tullut tänä yönäkään mitään vaikka illalla elättelinkin hiukkasen toiveita. Mitä tästä opimme? Pessimismi kunniaan, ei pety ikinä [8|]

Neuvola-aika olisi klo 11. Aiemmin odotin oikein neuvola-aikaa, mutta nyt sinne meneminen on alkanut ketuttaa pahemman kerran [>:] Kun mielummin ottaisi jo tuon toukan syliinsä ja menis sen kanssa neuvolaan sitten.
 
Onnea miiuhoo tosta täydestä viikosta! Vaikka vielä yhtenä kappaleena oletkin [:)] Mie tuun huomen perässä. Me äiskän kanssa toivoiltiin eileen vähän,että alkais ens yönä vaikka hyvällä säkällä tapahtua,mutta tuskin..Yli paukutetaan menee,ettei mitää rajaa!
Mulla neuvola keskiviikkona,ja kyllä siinä vaiheessa ketuttais mennä,kun rv silloin se 40+4 [>:]

Joo,mä lähen tästä varmaan takasin nukkumaan..
 
Babaytoy kyllä huvittaa nyt jokseenkin se, että puolet raskaudesta olin sitä mieltä, että tämä kaveri ei kyllä laskettuun aikaan odota [:D] Ja yli menee %&##§ [:@]
 
Täälläkin eilisten supistelujen ja möyryämisten perusteella olin varma että olis saattanu jotakin viime yönä tapahtua mutta ei niin ei [8|]
tosin onhan tässä nyt viikko viel odottamista jäljel ennen laskettua aikaa mutta enpä kamalasti sitä tuijottele jos käykin niin että tosissaan tahtois aikasemmin ulos tulla...vaikkakin epätoden näköstä se onkin [8|]
meillä isäntä toppuuttelee ettei saa toista hoputtaa. [:)] ..kerta tykkää ja on hyvä olla tuolla masussa vielä [:D]
 
Hitsi viete ku yöllä oli selkä lihakset sitte käsittelystä kipeänä. Ei auttanu ku ottaa Panacodia (jota siis neuvolalääkäri määränny) ja kyllähän oli autuaat unet, kolmiolääke kun on. heräsin pari kertaa siihen että vatsaa oikeen poltti hetken, elikkäs tais olla minun ensimmäiset supistukset, josko tuo käsittely olisi jotakin saanut aikaan [:)]

Quara: mulla siis oli nikamia luiskahtanu pois paikoiltaan, tuttua sinänsä, että joskus pari vuotta taaksepäin se oli jatkuvaa paikaltaan pois menoa, mutta sain selän kuntoon tiukan salitreenin ansiosta. Raskausaikana ei ole ollut ongelmia selän kanssa ennen kuin nyt. Samoja treenejä kun ei ole voinut tehdä raskauden aikana niin on tainnut lihakset surkastua eikä tue.

Ilmoitin meidän vaavin äsken syksyllä alkavaan vauvamuskariin, pitää toivoa, että ilmottautuneita tulee tarpeeksi, jotta ryhmä toteutuu.
 
Tuli tässä mieleeni, kun sovittelin kaapista vaatteita päälleni neuvolareissua varten, että paljon se on tämäkin mamma raskauden aikana tehnyt "myönnytyksiä" oman vaatemakunsa suhteen [8|] Nimittäin juuri äsken tein yhden suuren myönnytyksen.
Olin jo aiemmin keväällä ostanut itselleni elämäni ensimmäiset leggingsit (joita ei käytetä pitkinä kalsareina), puolipitkät, tummanruskeat. Ajattelin silloin, että niissä on mukava olla kotona. No, enpä ole käyttänyt. Nyt ajattelin sitten kokeilla huvikseni niitä tämän tuplatoppiyhdistelmani kanssa. Ja ohoh! Näyttipäs hyvältä [:D] Ja mikä parasta; leggingsit ei purista mistään kohdasta, kuten kaikki muut housut tässä vaiheessa! Mmmahtavaa! Ja leggingsit kun on olleet mulle aina vain pitkiä kalsareita joita nyt ei tervejärkinen ihminen päälimmäiseksi pue [:D]
Ja toinen myönnytys oli, kun ehkä kuukausi takaperin ostin itselleni kenkiä, joita ei tarvitse sitoa. Ostinpa sitten itselleni nk. "mokkasiinit". Ja voi hiivatti miten ihana ne on pistää jalkaan ja ottaa pois, kun ei tarvitse edes kumartua! Senkun sujauttaa jalkansa sisään, ja puhumattakaan siitä, että ne on jalassa niin mukavat, kuin ei olisi kenkiä lainkaan [:)] Ja ne semmoiset kaikenmaailman mokkasiinit, purkkarit ja kangaskengät on minulle olleet ihan täysi kauhistus. Nyt minulla sitten yksinä lempparikenkinä hieman purkkareilta näyttävät nahkaiset, mustat mokkasiinit [:D] Alanko minä taantua vai mitä [:D][:D] Seuraavaksi teinipissis-vaihe vai...?

Olettekos muut kokeneet vastaavia muutoksia pukeutumistyylissänne?
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo
Ja leggingsit kun on olleet mulle aina vain pitkiä kalsareita joita nyt ei tervejärkinen ihminen päälimmäiseksi pue [:D]
Ja toinen myönnytys oli, kun ehkä kuukausi takaperin ostin itselleni kenkiä, joita ei tarvitse sitoa.


Mä olen kanssa myöntynyt kulkemaan tänä keväänä pitkissä kalsareissa. [:D] Tämän viikkoa olen niin ikään tepastellut ulkona Crocsit jalsassa. Tosin en ole käynyt muualla kuin tallilla, ja kesäisin ne on minulla tallikenkinä olleetkin. Kaupassa olin tiistaina sentään tennareissa ja neuvolaan kävelin nahkasandaaleissa.

Viimeisenä työviikkona sanoin miehelleni, että nyt muuten sitten oikeasti lähden töihin verkkareissa, tai siis sellaisissa H&M:n mustissa puuvillaverkkareissa, joita ei nyt välttämättä heti verkkareiksi miellä. Olen aina ollut sitä mieltä, että ns. urheiluvaatteissa ei kuljeta julkisilla paikoilla.

Mä vielä onneksi taivun noita kenkiä napomaan, mutta toki nuo Crocsit on helpot. Sainpa muuten lakattua varpaankynnetkin toissapäivänä ilman sen kummempaa ähinää...
 
ALKUPERÄINEN: Bris

Quara: mulla siis oli nikamia luiskahtanu pois paikoiltaan, tuttua sinänsä, että joskus pari vuotta taaksepäin se oli jatkuvaa paikaltaan pois menoa, mutta sain selän kuntoon tiukan salitreenin ansiosta. Raskausaikana ei ole ollut ongelmia selän kanssa ennen kuin nyt. Samoja treenejä kun ei ole voinut tehdä raskauden aikana niin on tainnut lihakset surkastua eikä tue.



Ok, nyt ymmärsin vähän paremmin. Inhottavan kuuloista ja varmasti törkeän kivuliasta. [:@]
 
Helloou mammat! :)
Hiljasta on pidellyt tänään toukokuisissa. Onkos joku pakertamassa?
Meijän äiskä veikkailee,että ei synny ens yönä,mutta sitä seuraavana. Voikun sen voiskin niin päättää,mutta sitä pitää vaan odotella. Oikeesti tosi huonolla säkällä 3.viikkoa..huuohaaah. [8|][8|]  Syntyis nyt ainakin viikonlopun aikana,että isukkikin sitten varmasti pääsis mukaan..
Tänään taas saunaan,ja sit aateltiin hakee jotaa ruokaa tuolta jostaa pizzeriasta,jos ottas jotaa tulista [:D] No ei hirveen,ei muuten pysty syömää. Tänään tökin vähän massuu ja sanoin,että "Rupees tulee ulos jo,huomen on sun päiväs" [:D]
 
Babaytoy ei se auttanut täälläkään. Tämä kun ei selvästikään pitänyt sille varatusta syntymäpäivästään [:D] Enää ei oikein tämän päivän puolella ehdi. Alkuun voidaan kyllä tsägällä päästä vaikka en kyllä usko siihenkään [8|]

Täällä on minun mielestäni useamman päivän jo ollut suht hiljaista. Taitaa suurin osa olla jo kohta vauvautunut ja tekemistä riittää kotosalla ilman nettiäkin. Me vauvattomat täällä vaan kohta notkutaan kun muut heijailee nyyttejään [:D]
 
Takaisin
Top