Raskauden viimeinen kolmannes.

Minua huvitti, kun anoppi pyörähti meillä ja näytettiin sitten meidän pinnasänky. Laitapehmusteenkin laitoin hätäiseen paikalleen vaan nähdäkseni, miltä se näytti. Hän ihasteli sitä. Ja kommentoi sitten että tämä pehmuste onkin tärkeä, ettei pieni työnnä päätään pinnojen väliin [:o] Minä ajattelin itsekseni että MITÄ? Eikö se mukulan pää ole pieni vaan siinä aluksi ja kasvaa kyllä aika huimaa vauhtia (varsinkin kun meillä on melko kapea pinnaväli) plus että eihän se vissiin osaa edes liikkua vielä se vauva viikkokausiin?  Mutta alkuun ainakin, eihän se pikkuinen kovin liiku. Anoppi sanoikin että hän kasvattaisi pumpulissa jos vain voisi. Minua välillä ärsyttää hänen kommenttinsa, vaikka hänestä pidänkin. Ja välillä minun on pakko tokaista omia kärkkäitä mielipiteitäni väliin koska en tykkää komentelusta/ohjeistamisesta/hössöttämisestä... Sanoin, että minä en halua kasvattaa pumpulissa, sillähän tekee vaan loppujen lopuksi enemmän harmia [;)]
 
Mä en kans haluu mitään pumpulissa kasvatettavaa lasta. Onnex täällä on kova hälinä kun miehen 3 ja 7 vuotiaat pojat ovat meillä viikonloppuisin...
ja sit on noi kissat hyörimässä ympärillä...

Täällä taas ihan normaalifiiliksillä. Lähden kymmeneksi sinne sairaalaan yliaikatarkastukseen. Pitäis vissiin varmuuden vuoks tarkistaa sairaalalaukku et on kondiksessa jos päättävät käynnistää...
Mies jää poikien kans kotiin ja vie sit tarpeen vaatiessa mummilaan.
Taidan ottaa itselle hyvän kirjan mukaan kun ei tiedä onko heillä kiireitä siellä vai ei...
 
miiuhoo, tuo on oikea asenne! missään pumpulissa ei kasva muuta kuin kädettömiä ja saamattomia lapsia. Aivan ihme kommentti kyllä anopilta, heh. Jotenkin olen huomannut sen, että etenkin anoppi katsoo, että hänellä on OIKEUS puuttua joka asiaan. [8|] En tiedä mistä se johtuu ja mikä oikeuttaa? mehän voitaisiin asua vaikka Kiinassa niin eipä pääsisi sinne jakelemaan ohjeitaan. [:D] Olisi onnellinen, että asutaan ihan lähekkäin ja hyvät välit (ainakin vielä)...eikä vain menisi lapsen myötä pilaamaan tätä kaikkea. [:o]

Mut eihän pinnojen väliin voi vauva millään saada päätä [:D] [:D] kyllä ne sängyt niin on suuniteltu ettei semmosta pääse tapahtumaan. Ite teen samaa, että väliin heitän kärkeviä kommentteja joista vakioni on "niin niin, mutta minulla on jo äiti" ...tarkoittaen että en tarvitse anopista toista äitiä. [;)]
 
Täällä loppu supistelut yöllä sitten [:@][:@] No jos ne ees jotain sai aikaseks ja alkais nyt päivällä uudestaan [8|]

Toivottavasti Rauhalla käy parempi tuuri, kun menee käymään sairaalassa [:)]
 
ONNEA INXU!!!

Toivottavasti se synnytyskin alkaisi...
peukut pystyssä.

Mut mä infoilen mitä tapahtuu... veikkaan et käynnistetään maanantaina vasta.
 
Meillä aletaan kans oleen molemmat jo aika levottomia, kun ei tää kaveri nyt ymmärrä syntyä! [>:] Eilen tajusin että en oikeasti enää tiedä kumpaa odotan enemmän: sitä että saan vauvan syliini vai sitä että oma olo paranee, nestettä ei enää kerry parin kilon viikkotahdilla, vatsa ei oo koko ajan tiellä, selkään ei satu, saisin nukuttua kunnolla ja niin edelleen...[&o] kamalalta tuntuu ajatella, että tää vauva olis vähän niinku toissijainen bonus siitä että oma olo kohenis!!?! Oikeasti vaan ärsyttää olla tällainen valas koko ajan, ja kaikki tekeminen on niin vaikeeta! Mies on kyllä niin ihanan empaattinen ja ymmärtäväinen, sekin helpottaa jo osaltaan. Se ei edes kamalasti oo purnannu vaikka mun huono nukkuminen on pitänyt sitäkin jonkin verran hereillä! [:D] Mutta malttamattomina me odotetaan että saatais tää rakkauspakkaus nyt jo kotiin!!!!Joka aamu mies kysyy, että eikö vieläkään mitään merkkejä?! Oon yrittänyt sille sanoa, että ei se kuule mitään etukäteismerkkejä kysy [:D]
 
Oli joo tyyntä myskyn edellä... Nyt ei olla nukuttu kahteen yöhön kuin kahden tunnin pätkissä! Säännöllisiä yösupistuksia siis... Jotain juilintaa nytkin.
Tiedä sitten oliko tuo limatulppa, verensekaista kuitenkin.

Sais alkaa kyllä syntymään! Tuleva isi on "hiukan" hermona! Kai sitä tämä odottaminen stressaa, kun ei uskalla yhtä enempää ottaa, ei pääse kalaa, ei huvita poistua kotoa kovin kauas....Mulla on ihan ok olo, pienellä pitäisi kaiken olla hyvin, eikä muutenkaan nyt haittaa vaikka menisi yliaikaiseksi, mutta TUO MIES! Sitä minä en kohta jaksa katsoa... Jatkuvaa kiukuttelua ja kitinää!
 
yrittää taas vähän tulla supituksia mutta erittäin mietoina vielä.. saa nähä jaksaako ne voimistaa itseään [>:] vois nyt tulla mammalle syntymäpäivälahja sieltä, eikä ujostella [:@]
 
Rauha laittoi tuossa viestiä että päättivät käynnistää [:)] Eli hän jää sille tiellä hakemaan vaavia kotiin [:D][:D]

Ilmeisesti synnärillä kätilöillä tylsää, kun kuulemma niin rauhallista [:D][:D]
 
kiitos [:)] vaikka eilinen limatulppa ja synnytyksen toive vie melkein kaiken ajatuksen siitä että on neljännes sadasta jo täynnä [8|]

kävin lenkillä ja kävelin rappuset jos nää supistukset alkais tästä voimistumaan ehkä tänään kun eilen ei vielä neito halunnu ulos [:@]
 
Jeih! Toivottavasti Rauhalla menee kaikki hyvin [:)] Eilen kun lähdettiin kotiin kahden aikaan, niin Hyvinkäällä oli syntynyt vasta yksi kun torstaina synty kaikenkaikkiaan 9. Kätilö ei kerenny käydä mun kanssa henk koht edes synnytyskeskustelua kun puhelimet soi jatkuvasti ja vauva puski maailmaan [:D]
 
Onnittelut Inxulle!

Jes, nyt sataa vettä ja ukkostaa.. ilma jäähtyy edes vähäksi aikaa :) Helteet olis voinu olla vielä pari viikkoa poissa, että olis ehtiny tämän lämpöpatterin puskea ulos. Mieskin toivoo jo talven tulevan, kun allergiaoireet alkaa tulemaan päälle..

Tirri, ei mielestäni kannata tuntea huonoa omaatuntoa siitä että toivoisi oman olotilan muuttuvan. Tosiasiahan on että ainakin turvotus vähenee ja paino putoaa jonkin verran kun muksu syntyy, eli on kevyempi olo. Tilalle tosin tulee roikkuva mahanahka ja maitoa tihkuvat rinnat :) mutta niille sentään voi tehdä jotain, tälle loppuraskauden olotilalle ei ole muuta ratkaisua kuin synntytys.. Itse ainakin odotan kovasti, että kohta pääsee taas nukkumaan selällään ja turvotusta ei ole.. ja öisin on joku muu syy herätä, kuin vessassa käynti..
 
Hei Mammat!

Täällä uutisia. Eilen,olin kotona itekseni ja mulla tuli niitä samanlaisia ehkä-supistuksia silloin ja otin niistä aikaa,mutta ne menikin ohi. No myöhemmin soitin miehelle ja kysyin,että miten heillä menee,kun niitä varpajaisia sittenkin viettivät ja kysyin,että voinko tulla käymään jossain vaiheessa,kun on tooosi tylsää ja menin sitten käymään siellä miestä ja sen kavereita moikkaamassa. Noooh,siinä sitten oltiin ja käytiin lähibaarissa taas ja sitten joskus kello.2.00 oltiin kotona ja mulla tuli niitä liitoskipuja,vihlasi alavatsasta ja häpyluusta ja mitä aina mennä vähän kyyryyn,kun sattui ja mies siinä sanoi,että "Noniin,noiden takia sun varmaan kannattaa mennä tänään(Lauantai) teijän äitin luokse jo" Mä sitten vaan,että joo vissiin sitten pitää kun hän niin vaatii,ettei sitten käy mitään. No,kello oli puol 3 yöllä,mies meni nukkumaan ja minä tulin perässä,mutta en saanut nukuttua,kun oli niin pirun kuuma ja sitten välillä vihlas tuonne alakertaan. Siinä sitten istuskelin sängyllä ja hengittelin,kun alkoi jotenkin sattua vähän enemmän. Olo helpottui siinä sitten joskus 10-15 yli 3 ja sain nukuttua jonkun aikaa. Heräsin sitten varmaan siinä ennen 4 vaiko vähän 4 jälkeen mahakipuun,joten mun piti mennä vessaan isommalle asialle ja siinä oleilin,mutta sitten alkoi vihloa alavatsaan samalla kun ponnistin sitä toista asiaa ulos ja kamalaa paineen tunnetta tossa alavatsassa ja haarovälissä. En pystynyt enää olla siinä. Aattelin,että mulla on vaan maha niin sekasin,että koskee. Mulla tuli siis löysää tavaraa (Vatsa tyhjeni siinä) No sitten oleilin siinä,kävelin ympäriinsä ja mies nukkui. Se kipu oli jatkuvaa,että se oli kokoajan tossa alavatsalla,ei mitään aaltomaista. Alkoi sattua niin,että itku tuli..mietin monta kertaa,että tämä ei ole tuttu tunne,ei ole ennen tullut tätä oloa ja aattelin että pitäiskö soittaa synnärille. Sinne sitten soitin itkien tuskissani. Kerroin,että koskee alavatsaan hirveesti,viikkoja tänään 39+0 ja kätilö kysyi toisessa päässä onko aaltomaista ja mä sanoin,ettei ole,kunnes se sama kipu jatkui,mutta päälle tuli todella kova vihlaisu ja parkaisin siinä ja korjasin,että "Nyt näköjään alkoi tulla.." voivottelin sitä samaa,että aiajaijai..pari kolme kertaa tuli sen puhelun aikana,ja voi luoja mua sattui ja kätilö sanoi,että "Oman voinnin mukaan tulet tänne. Kuulostat nyt niin kipeältä,että seuraa tilannetta. Onko puoliso kotona?" ,-Joo. Käsky tuli,että herätä puoliso ja anna hänen syödä aamupalaa siinä vähän ja syö itsekin. Selvä..tunnustelin siinä ja olin. Kello oli vissii 4,kun soitin äitille,että sattuu,-nyt oikeesti sattuu. Ei ole samaa kipua,kun aijemmin vaan jotain pahempaa. Itkin siinä hirveesti,ja ne pirulaiset tuli uudestaan ja uudestaan. Menin herättämään vielä hieman humalaisen puolisoni,mutta oli jo aika selvä. Kutsuin miestä nimeltä ja tarrasin jalasta kiinni "Herää..hei herää,mua sattuu.." ,-puhaltelin siinä,ja itkin ja puuhkin ja melkein pyörin lattialla. Kysyin uudestaan mieheltä,että onko hereillä ja oli kyllä kuulolla,mutta piti silmiä kiinni,kunnes avasi ne kun karjasin siinä ja pitelin vatsaani. Mies katsoi mua ja sanoi "Pitäisköhän sun soittaa ambulanssi? Pystytkö soittamaan ite?" -Pystyin soittamaan,ja mies olisi varmaan tarjoutunut soittamaan,jos en olisi pystynyt <3 Sanoin puhelimeen oman nimeni ja heti,että tarvitsen kyytiä kotkan sairaalaan ja hän kysyi mikä hätänä ja lyhyesti sanoin,että supistaa,sattuu hirveesti ja kysyi viikot ja osoitteen ja teki ilmoituksen ambulanssiin kiireellisenä hälytyksenä. Sieltä he sitten oisvat tulleet hakee mut meiltä,mutta sanoin että pystyn kyllä itse kävelee ja sitten kävin sanoo miehelle,että hoitajat olis tulossa hakemaan minut täältä ylhäältä,mutta alaovi on lukossa. Mies ponkas pystyyn ja sanoi saattavansa minut alakertaan laukkuineni päivineen. Siinä sitten otin sairaalakamppeet mukaan ja mies avasi auton oven mulle,vieruspenkin että pääsen istumaan,mutta ambulanssi tulikin justiisa ja hoitaja tuli ulos autosta (Kello puoli 5) sanoen "Huomenta. Iloinen perhetapahtuma tiedossa :)" Ja siinä hymyiltiin miehen kanssa,että joo toivotaan. Mies oli aijemmin multa kysynyt,että voiko tulla myöhemmin perässä,että hän haluaa nukkua ja mitä turhaan kun sanoin ilmoittavani,jos on tarve tulla. Mie astelin sitten ambulanssiin makoilee pedille ja mies katsoi minuun sillee pitkään,tyyliin että pärjäänkö nyt ja jännittyneesti ja sanottiin heipat toisillemme. Hoitaja kyseli kaiken tarpeellisen ja pyysi sanomaan,kun supistuksia tulee,mutta siinä makuultaan en tuntenut mitään,koska kotona ollessa olin joko seisaaltaan tai kyykyssä ja mieski kotona sanoi,että kävisin istumaan,mutta mä tuskissani sanoin,että en pysty istumaan,enkä pysty seisomaan,olee missään asennossa kun sattuu niin paljon..huomas hyvin siinä sen miehen osan,että toinen ei tienyt yhtään mitä tehdä,miten auttaa..voih.[8|] Ambulanssimatkan aikana mulla tuli 2-3 sellasta supparii mitkä kesti ehkä 2 sekunttia. Eli ei siis mitään. Synnärille päästiin,ja siellä oli kätilöitä ovella vastassa,kun kävelin sisään. Ottivat mun neuvolakortin,ja yksi kätilö otti minut vastaan seurantahuoneeseen,jossa pääsin 20 minuutin käyrille. Yksinään olin siinä. Ennen käyrille menoa annoin pissanäytteen,joka oli puhdas. Kovasti pieni liikkui ja sydän sykki siihen malliin,että. Hoitaja tuli klo.6 takasin ja pyysi ottamaan housut pois,jotta voi tutkia kohdun tilanteen. Käyristä sanoi sen verran,että vauvalla kaikki hyvin ja että supistuksia tullut sopivin aikavälein,mutta minä en niitä tuntenut. Noh,kohdunsuuhan mulla on aina ollut kiinni,kiinteä ja 3cm. Nyt tuli yllätyksenä. Kohdunsuu melkein auki yhdelle sormelle ja kaulaa jäljellä puol senttiä. [:-] Olin vähän,että nämä tais olla sitten niitä oikeita supistuksia,kun avas mun paikat. No siinä eivät pistäneet mua enää kotiin. Antoi mulle synnytyskamppeet vaihettavaksi ja sen hurjan "vaipan" jos vedet menee. Pääsin lepohuoneeseen. Kätilö tuli antamaan mulle 3 kipulääkettä,jotta saisin vähän levättyä. Ei mulla enää siinä vaiheessa ollut supistuksia. Soitin äiskälle ja kerroin tilanteen ja miehelle yritin soittaa,mutta hän nukkui joten laitoin viestin. Kätilö tuli siihen ja kysyi että onko vaikuttanut jo,ja sanoin etten ole vielä ottanut lääkkeitä,sitten hän vähän siinä oli tiukkana,että ota nyt ne lääkkeet niin näkee vaikutuksen,ja selitin että laitoin viestiä miehelle,että otan lääkkeet justiisa. Niiden jälkeen alkoihin sitten nukuttaa ja nukuin puol 7 kello 9 asti ja mua käskettiin soittaa kelloa,kun heräilen niin hoitajat tulevat tarkistaa tilanteen. Siinä muutaman kerran heräsin pissalle ja päässä pyöri hirveesti,ne tais antaa jotain rauhottavia,unilääkkeiden ja kipulääkkeiden sekotusta kun olin ihan sekasin. No ei siinä aamulla sitten mitään. Kätilö tuli sanomaan,että sulla kun ei ole supistuksia niin voit lähtee kotiin ja kysyi olenko saanut aamupalaa ja sen sain sitten. Sama hoitaja sanoi,että laittaa mun oven kiinni,kun siinä mun oven takana on pieni käytävä jossa on amme ja siihen oli tulossa toinen äiti avautumaan. Mä vaan,että okei selvä,toinen äiti tulee niin mut pitää raivata pois,vaikka mun olo ei mitenkää häirinnyn heidän oloa. Lääkäri tuli sitten kyselemään multa jotain vointia ja kertoi,että voin lähteä kotiin,ettei ole järkeä jäädä odottamaan,kun olen niin alussa vasta. No soitin siinä sitten äitille,että tarviin kyydin pois sairaalasta ja vaihdon synnärikamppeet omiini ja siinä huoneessa vitutuksissani kuuntelin kun se toinen äiti puhkui siellä ammeessa ja itselläni ei ollutkaan se aika vielä. Menin sitten pihalle odottamaan äitiä..kävin kuitenkin pyynnöstä ilmottamassa toimistoon,että lähden niin siellä kaksi mukavaa kätilöä oli ja toinen sanoi että "ai sie lähet jo? :)" oli ihmeissään ja iloinen ja toinen sanoi,että tulet sitten enskerralla synnyttämään,ja mä vaan että joo toivottavasti jään pidemmäksi aikaa ja hyvästelin heidät ja lähdin pois.

Äiti vei mut kotiin,kävi kouvolassa juoksemassa naisten kympin ja haki minut sen jälkeen. Otin viikon verran vaatteita mukaani,sairaalakamppeet,vauvan tavarat ja kaukalon siitä. Mies sen kantoi alakertaan kun mulla oli muuten niin paljon tavaroita ja laitettiin sen tohon äitin autoon. Olen nyt siis tässä äitille raskauteni loppuajan. Mies sanoi,että kun pääsee mun laskettuna lomille,että tulee tänne inksaa mun ja äitin kanssa jos ollaan tässä,mutta muuten koksiin jos on menoa silloin. :)

Että tällasta täällä. Nyt on tullut tuntemukset takasin,että saattaa tulla aikasemmin tai ihan ajallaan. Se on vaan ajan kysymys.. [;)]

...ja mä kun luulin,että mun kohdalla ei tapahdu mitään. [:D]
 
Tiiaa:kin alkaa paukkumaan.. Täällä taas jonkin asteista supistelua tullut koko päivän.. Kypsyttelee varmaan paikkoja, kun olen ollut 3cm ja kiinni vielä viime tutkimuksissa [:)] Ravattu on vaikka missä. Kiran kanssa kaks kertaa vähän pidemmällä lenkillä ja rappuset oon juossu aina ylös alas jos lähteny ulos(paitsi 12 vuotiaan vanhan rouvan kanssa en), siivonnu kämppää ja pyykänny. Vielä saunaan kohta niin jos ei ala tapahtumaan niin ei sit koskaan. Välillä tuntuu  kun joku tunkis puukkoa tuonne ala päähän, että jos siellä vaikka jotain tapahtuiskin ehkä [:-]
 
Joo kyllä mä kätilöille sanoin,että voiku oliskin nyt tapahtunut jo vähän enemmän jotain,mutta ehkä tämä tästä ens viikon aikana toivottavasti alkais.. :) Ja saunaan tänään pitäis mennä äiskän kanssa,että jos saunalla on jotain vaikutusta supistuksiin? ..niin sehän on sitten hyvä. Vois mennä tänään jo takasin sinne [:D] Taisi minun ja miehen puuhailut tehdä tehtävänsä.
 
Voi Babaytoy sua. Toivottavasti oot kuitenki pystyny levätä kovan yön jälkeen edes jonku verran. Noin mullekki varmaan tulee sitte yhtäkkiä, kun en oo kans oikeen oireillu ja tiukasti ollaan kans kiinni.

Pystyt varmaan rentoutumaanki paremmin kun äitisi on siinä lähellä ja pystyt turvautumaan siihen. Olis ollu varmasti pelottavaa jäähä yksin kotiin tollasen yön jälkeen jä yöllä kun mieliki on aina vaikeampi mitä päivällä.

Onko sulla supistukset nyt sitte loppunu kokonaan vai onko jatkunu edelleen?
 
On se kovaa luettavaa välillä kun ite toivois jakautuvan ja ympärillä muut onnistuu. Kauankos Inxu sulla nyt on noita suppareita ollu?
 
eilen päivällä jonkun aikaa ja yö oli sitten rauhallinen.. nyt taas aamusta välillä jotain taukoja ollu.. varmaan taas turhaan toivon mutta nyt ainakin vähän enemmän kivuliaita kun aamusta.. ehkä ehkä
 
Täällä ei edelleenkään mitäään merkkejä et pieni olisi ulos tulossa... Mä yleensä rakastan ku paistaa aurinko ja on tooosi lämmintä mut nyt tää on kyl yhtä helvettiä. Mitään ei jaksa tehä ja turvottaa aivan kamalasti... 
 
Takaisin
Top