Raskauden viimeinen kolmannes.

Minä muuten tänään onneksi muistin ihmetellä neuvolassa, että mikä mahtaa olla tuossa navan ja rintalastan välissä kun n. kämmenen kokoinen alue on arka ja välillä vähän kipeäkin. Mm. kun imuroin tänään ja pesin lattiat niin aina kun vedin imuria/lattianpesintä itseäni kohti, siihen sattui. No, vissiin siellä on jotku kudokset venymisestä hiukka revennyt/venähtänyt. Kiva kun vauvelikin mielellään polkee siihen alueen reunamille. Eihän se sitten ihmekään ole, että on vauvelin jalkapohjan silittely sillä kohdalla vähän "kirvellyt" [:-]
 
Voi Inxu!!!
Oon niin onnellinen sun puolesta!!! Olis niin ihana syntymäpäivä-lahja!!!
Mä voisin kans sun syntymäpäivän kunniaks synnyttää tän pikku pimpsessan jo...

Täytyy nyt toivoa et menis vaikka huomenna käynnistykseen
- Alkaa olla jo ihan sama fiilis (käynnistetäänkö lääkkeillä vai alkaako ilman), mut mä haluan mun vauvan jo syliin...
 
enkös mä rauha sanonu että sinä viime yönä ja minä tänä yönä.. sun vaavi vaan ei taaskaan pitäny kiinni sovitusta [;)] jos tämä edes pitäis [:D][:D]
 
Plaaah. Anteeksi puheenaiheen vaihto..
Mies lähti nyt sitten kaverinsa kanssa johonkii ajelee tai johkuu ja mä en kysynyt,että saanko tulla mukaan,mut ilmiselvästi en kun hänkään sitä ehdottanut,ja siinä sitten yritin vinkkailla tylsistymisen merkkejä,että kysyis,mutta ei..tossa se sitten sanoi ennen ulosmenoa,että "Tietkö että toi rajottaa aika paljo?" ja osoitti mun mahaani..[&o] Sanoin,että no ei se minuu rajota,etten muka vois lähteä ulos,kun on nätti ilma. Mulla ei oikeesti oo kavereita täällä,ketkä hengailis mun kanssa,joten hyvä ilma menee mulla ihan hukkaan tänään. On tääki jonki sortin syrjintää..[:(] Ja raskaushormonit pääs valloilleen,kun mies läks ovest ulos,tuli siinä pien itkupurkaus. No tietenkin,kun tuntuu,ettei mua huolita ollenkaan mukaan..mikäs siinä. Mun mahahan rajoittaa toisten menoa.
 
hitsi Tiiaa :( jotkut miehet ne ei vaan ymmärrä vaikka rautakankea vääntäis.. jaksamisia sinulle sinne ja toivotaan että sun ukkos viimeistää kun vauva syntyy niin alkais tajuamaan missä mennään.
 
Kyllä se varmasti sitten ymmärtää. Ja tälle päivällehän he olivat sopineet,että pitää ne varpajaiset,mutta ei ne nyt vissii olekkaa menossa sinne saunomaan,niin juujaa. On mulla kavereita,mutta ei täällä meillä päin kenen kanssa vois olla,ettei istuis ihan tuppisuuna,ja kukaan tuskin lähtee mihinkää mun kanssa kun olen raskaana. Äippäkii on töissä. Siitä olen yleensä saanut seuraa..

Meinasin kuolla tänää aijemminkii jo tylsyyteen,vaikka mies oli kotoon,mut ootin että jos oltais lähdetty johonkin yhdessä tai sitten sen kavereiden kanssa.

Pitäiskö täst oikeesti lähtee vaan käpöttelee iteksee tonne johonkii..[8|]
 
Jahas, Inxu meinaa kanssa päästä hommiin! [:)] Mitä noita muita ketjuja äsken vilkasin. Tsemppiä! Toivotaan nopeampaa edistymistä kun täällä...

Täällä ollaan edelleen kotona. Supistuksia tulee 6-20min välein, tullut ihan tauotta siitä aamu puoli neljästä, ihan hirveitä niin että tuntuu taju lähtevän ja kestää vähän alle minuutista yli minuuttiin. Mutta liian harvaan siis edelleen. En vaan saa syötyä enkä nukuttua. Sänkyyn kun menee niin supistukset on kaikista hirveimpiä! Koitettiin miehen kanssa peitoilla ja tyynyillä mulle vaikka mitä asentoa, ei niin ei.
Olin jo lähdössä hakee ees kipupiikin että saisin ees hetken nukkua, mutta muistin mulla olevan tonnisen Panadolin. Huitasin sen naamaan, katotaan saako sen avulla ees hetken nukuttua. Tai helpottasko se ylipäätään oloa. Supistuksen tullessa tosiaan tarttisin jotain lievitystä, mutta ei kai ne tällasilla väleillä anna ja käännyttää mut pois. Kärsittävä se vaan on.
Kympiltä sit viimestään sairaalaan sinne tippaan. Jos toi nappi ei auta ni meen kyllä aiemmin, että tökkäävät jonkun piikin, jos sais ees tunnin nukkua, mä oon ihan poikki! Nihkeesti tuntuu käynnistyvän tämä synnytys.
 
Näköjään se sieltä pikkuhiljaa puskee itseään ulos Lyydia~ [:)] Kuitenkin toivotaan,että tulis vähän nopeammin ettei tarvis sun kärsiä sitten miljoonaa vuotta noita supistuksia. 
 
Okei..nyt täällä tuntuu samanlaista aaltoilevaa kipua,kun oli viikolla 34..en tiedä onko nää supistuksia,mutta sellasta pistelevää kipua tossa navan yläpuolella,ja tulee sillee hetken ja menee pois. Ei niin tiheesti,kun viimeksi. Toisaalta nämä kyllä vasta alkoi,että en tiiä kehittyykö johonkin suuntaan..[8|]
 
Hiivatti, tuo minun masussa oleva jonkun liitoksen tms pikku repeämä tai venähdys tai mikä ikinä nyt olikaan haittasi kyllä kävelyä kun piti Prismaan köpötellä. Kuminauha loppu ja milläs teen vaippoja, jos ei ole kummaria... Noo, Prismasta oli loppu joten eiku Cittariin... Ikävästi tosiaan koko ajan tuntui tuo kohta tuossa mutta minkäs teet. Ja osan matkaa juippas joka askelella vasempaan nivuseen. Kyllä tämä nyt alkaa olla vaivaa vaivan päälle. [&o]  Ja nyt sitten yrittää vetää jäävettä, että sais tän kuumuuden ja läähätyksen loppumaan. Mmm... kylmä suihku olis kiva. Mutta en taida vielä jaksaa, oli sen verran rankka kävelyreissu [8|]

Mutta muuten ihana, kun on saanut pestyä kaksi koneellista pyykkiä kun kuivuvat niin mukavasti tuolla ulkonn tällä kelillä [:)] Ei tule jumalattomasti kosteutta tähän pikkukämppään [:)]

Babaytoy vitsin ukot... että ne osaa olla ärsyttäviä [:@] Turpiinsa sietäisivät välillä [8|] Josko ne lapsen myötä aikuistuisivat...

Lyydia~lle voimia ja tsemppiä tosi paljon! Toivottavasti jaksat kunnialla loppuun saakka!
 
Toivotaan miiuhoo [8|]

Nuo mun ehkä-supistukset kestivät vähän päälle puoltuntia vaan,joten ei tässä mitään taaskaan..
 
Ja vielä täytyy tilittää samasta asiasta; tuo kipeä kohta mahassa, tajusin justiinsa, että siihenhän sattuu, kun käy vessassa ja jos joutuu pinnistämään (kuten aika usein viime aikoina) niin sama juttuhan se on sitten synnytyksessä, pinnistämään ja ponnistamaan joutuu!! [:o]  Ja yskiminen, aivastaminen ja kovasti nauraminen sattuu myös siihen. Sekä esim. kun punnertaa itsensä selältään ylös sohvalta jos käyttää yhtään vatsalihaksia... Hitsivitsi, kun toi olisi ollut noin kipeä jo eilen, niin olisin tänä aamuna osannut valittaa enempi siellä neuvolassa [:@] No, jos ollaan ma vielä yhdessä kappaleessa niin täytyy sitten soittaa sinne neuvolaan. Ja jos tulee lähtö sairaalaan niin pitääpä ilmottaa siellä ekana.
Jos nyt sitten vielä tuommoistakin kipua lisäksi pitää sietää synnytyksessä niin ihan turha enää edes haaveilla synnyttävänsä ilman kipulääkkeitä Äiti kyseli, että eikai se palleassa ole se kipu sillä sehän osallistuu joka asiaan. En tiedä missä on mutta ikävältä tuntuu [&o]
 
Babaytoy, kyllä alkoi pistämään vihaksi kun luin tuota sun kirjotusta. Musta tuntuu ettei se tajua miten rankkaa sullakin on ja mitä kaikki hormoonit saa aikaan naisessa. Koeta jaksaa siellä. Muuta ei osaa sanoa.

Joo o.. kun lukee noita teidän juttuja niin paljon on tekeillä ja mulla ei mitään!!!!!! [:@]
Muutaman hassun kerran on ollut supistelua vähänaikaa ja siinä kaikki. Alle viikko laskettuunaikaan ja mulla menee taatusti yli. [&o] Ei tällä menolla varmasti synny ikinä.

Pitäis kait kohta lähtä nukkumaan, yläkerta varmasti ku sauna!!! niin helle päivä.
 
Rauha, on tämä niin uskomatonta jotenkin, minä siivoan, pyykkään, pyöräilen, kävelen ja teen kaikkea. Ei mulla silti supistele tai yhtään mitään. Voin kuvitella miltä susta mahtaa tuntua [:o] ...ei varmasti enää paljoa uskalla kysellä muut sinulta, että joko JOKO?? [:@] mulla palaa jo nyt hermot jos liikaa kysellään. [&o]

Ja vielä lisäys... mun miehen vanhemmat on ihan mahdottomia. Ne höösää ja hössöttää tätä vauvan tulemista ihan liikaa!!!!! kohta ei voi käydä kylässä kun ei oikeesti jaksa sitä!!!!!!! sanon kohta suoraan, että lopettakaa tuo. Tänään illan olin siellä ja kotia sai tulla pahalla tuulella kun ei jaksa sitä hössötystä. Minusta on sitten yht äkkiä tullut täysin holhottava teini. [:@][:@][:@][:@][:@][:@] Ja ikää minulla on kohta 28!!!

ALKUPERÄINEN: Rauha

Aurinkopuuteri
täällä ollaan 41+4 eikä mitään supisteluja....
 
Hih, mun anoppi on taas sanonut et heille ei ole asiaa ennenkuin vauva kainalossa [:D]
Mun äiti tuntuu jännittävän nyt urakalla mut ihan ok sen asian otan. Se kun ei ole koko raskauden aikana oikein uskaltanut kai iloita vauvasta kun meillä viimeiseen asti remppa ja muutto kesken...

Joko -kyselyitä tulee joka päivä mut ne tulee eri ihmisiltä joten sinänsä ei harmita.
Tietty monet näkee myös facebookista et en ole mihinkään synnyttämään lähtenyt...[:)]

Mut onnex loppusuoralla ollaan ja huomenna selviää milloin käynnistetään synnytys...
Henkisesti rankkaa tää yliajalla oleminen. Ei niinkään fyysisesti kun mitään oireita ei ole...
 
Rauha, se henkinen puoli yhtä vaikeaa varmasti kuin fyysinenkin. Toivottavasti pääset pian ihastelemaan omaa nuppua. [:)] Ja tämä odotteluaika jää sitten unholaan. Koeta vaan muistaa, että kaikki tämä on sen arvoista. [:)][:)]

Joo, voikun osais suhtautua tuohon huolehtimiseen oikealla tavalla. Olen vaan luonteeltani niin tempperamenttinen ettei oikein onnistu ja tässä tilassa erityisesti. Sitten mua on jo peloteltu etukäteen, että kun ovat JO NYT niin innokkaita niin odotahan kun vauva syntyy. Varmaan anoppi antaa omaa tissiä jos multa syöttäminen ei onnistu [:o][:@] ja tietty ei osata pukea vauvaa oikein helteellä jne jne... hoh hoijaa.

Mut oikeesti, miten tuohon pitäs suhtautua? en ite oikein tiedä. [&o][8|]
 
Mun mantra on nykyisin:
Hyvää kannattaa odottaa...
[:D]

Zemppiä anopin kanssa. Ei ole helppoa ei. Mäkin veikkaan et sielt kyl ohjeita sit satelee ku vauva maailmassa...
 
Juu samaa veikkaan minäkin!!! eikä tarvi olla mikään valopää tuota tajutakseen. Mut yks ja suuri helpotus on se, että mies onneksi samaa mieltä ja hänenkin mielestä omilla vanhemmillaan menee välistä vähän yli. Mulla taas vanhemmat ottaa asian ihan rennosti. Pitää vaan koettaa olla kovana ja näyttää missä menee raja. Tokihan hyvä tietää, että lapsi on syntyessään odotettu ja rakastettu, mutta mutta.... kaikki kohtuudella. Joo o... alkaa iskemään väsymys, vois sitä vaikka nukkuakin tälle päivää [:D]
ALKUPERÄINEN: Rauha

Mun mantra on nykyisin:
Hyvää kannattaa odottaa...
[:D]

Zemppiä anopin kanssa. Ei ole helppoa ei. Mäkin veikkaan et sielt kyl ohjeita sit satelee ku vauva maailmassa...
 
Takaisin
Top