Raskauden viimeinen kolmannes.

Täällä oli taas tosi mukava yö -.- illalla alkoi semmonen pistävä kipu alamahalla joka jatkui johonkin aamukuuteen, sen lisäksi päänsärkyä. Ei mikään kauheen kova särky mutta tuntuu kun joku työtäis neulaa tosta otsan läpi :( Aamulla tarkisti pissan taas, ihan kun ois 1+ proteiinit. Mitä ootte mieltä, odotanko hetken ja katon pissan uudestaan ennen kun soitan synnärille?
 
No huomenta! :) KisMetille heti kättelyssä tsemppiä jatkoon öisistä vesien menosta. [:)]

Täällä oli aika tota..outo meno eileen,tai ei outo,mutta kun ei ole pitkään aikaan niin [:D] Meillä tuli puuhailtua pedin puolella yön viimeisillä tunneilla,PITKÄSTÄ AIKAA. Voi pirulainen,ihankun olis ollut ensimmäinen kerta kun teki tosi kipeää,eikä mun paikat ollut mitenkään liukkarilla sivelty [:D][:D] Ja MAHA oli tosi paljon tiellä,mutta mies kohteli hyvin ja kun hengästyin niin antoi mun puuskuttaa ja pitää taukoa ja kysyi onko nyt varmasti hyvä asento ja yms. [;)] kyllähän se paino välillä tohon mun vatsalle tuli,niin jouduin kerran sanomaan "hei..oot mun mahan päällä [:)]" ,- noh,nyt ei näitä petijuttuja enää [:D]

Hän oli siellä kaverinsa luona,pelasvat kolmestaan pokeria kavereiden kesken ja sitten kun oli pyytäneet multa kyytiä taas tohon meijän viereiseen onnen päiville,niin menin heidän seuraks vähäks aikaa sisälle ja siellä he kuulema suunnittelivat pitävänsä varpaiset perjantaina (Vähän etukäteen!),tai siis tota,huomenna niin [:)]Menevät poikien saunailtaan ja kun kotiin eileen suunnattiin sieltä baarilta niin mies sanoi,että jos tekee mieli saunoa,niin minäkin voin tulla sinne sitten [:)] Mies oli kyllä tooosi humalassa,ei nyt sellasessa kaatokännissä,mutta semmosessa sönkkäyshumalassa [:D] Meillä oli ihan hauskaa eileen illalla,kun naureskeltiin paljon ja sitten se väitti,oikeesti väitti,että mä olin nukkunut puoli alasti viime su-ma välisenä yönä,että hän heräs pari kertaa ja oli vilkassut mua,että nukuin vaan stringit päällä [:-][:D][:D][:D] Mitäää? Siis mulla on kyllä ollut pyjama päällä,mutta en sit viitsinyt alkaa väittää siinä,kun muuten oli hyvä fiilis [:)]
jees..tämmöstä meillä.

Mitenköhän tuo vauva pärjäilee sen yöllisen session jälkeen..on outo tunne vatsassa ja tuolla alakerrassa [:-] ..liikkuu kyllä ihan hyvin,mutta oli sellain käynnistysolo siinä eilisessä,vaikkei tarkoitus tietenkään ollut..Huui,mitä jos alkaakin tapahtua tuon jälkeen? [:D]

Ainiin...näin meijän kisuja eileen kanssa,kun siellä miehen kaverilla kävin. Niillehän ne meijän kisut annettiin,voi että kun ne tuli mun luokse niin tunnisti selvästi entisen omistajansa :) Pojat tuli haistelee ja pökkimään. Voiii,kyllä siinä meinas tulla tippa linssii [&o][:)] Ne oli niin oudon näkösiä,tai oli vaan outoa nähdä niitä.

Nii joo ja kiva,että täällä on osalla mennyt mukavasti yö. :) Lämmintä kyllä oli. Nyt tuolla näyttäis tulevan jotain sadetta aika piakkoin..[&:]

Nonii nyt höpö höpöt pois [:D]
 
Onnea matkaan Kismet. Täälläkin tykätään lämmöstä niin paljon et tosiaan voisin asua thaimaassa se lämpö on niin parasta siellä [:D] .
Missä päin thaimaata Lyydia olette käyneet? Me oltiin viimeks viime talvena 3vkoa reissussa eka vko phuketissa karonilla ja loppuaika patongilla.. Tämä talvi nyt jäi välistä ja saa nähdä koska seuraavan kerran pystyy lähteä tai miten sen pienen kans siellä kuumuudessä pärjäis/uskaltais olla [8|] . Suunnitelmis on kyl et jonnekkin lämpöiseen lähetään mut voipi olla et ei ihan niin pitkälle välttämättä no sen näkee sitte tammi-maaliskuussa [:D]
 
Mulla on nyt ihan sellai kutina,voin tietty olla tosi väärässäkin,et tääl alkaa tapahtuu heti ku mies pääsee kotii.. Tulee siis huomenna. Olo vaan on nyt jotenkin kovin erilainen,ei osaa selittää,mut kuitenki... [:-] On särkyä,kipuja ja kramppeja,ihan erilaisia ku koskaan tähän mennes. Puuttuu niinku enää se "lähtölaukaus". Mut oon varma ettei sitä tule vielä tänään.
Ajattelin pitää tänää siivouspäivän,mut en taidakaan. Huomenna vois olla parempi..
 
Voihan hanuri. Kirjottelin jo pitkästi, mutten huomannut jotain hiton päivitysajo-ilmoitusta niin tää käynnisti ittesä sit yhtäkkiä uudelleen.. [:@]

Kismetille tsemppiä! Hyvä, että jollain peli toimi käynnistäjänä. [;)] Tosin, oisin Rauha sullekin suonut sen saman. [:)] Mä muuten kanssa kammoksun kauhuleffoja, pitäiskö sitä yrittää? [:D]

miiuhoo niin joo, että sulla selkeesti tämä raskaus nyt vaikeuttaa sitä lämmön sietoa, kun normaalisti nautit! Jospa se masukki pian päättäs tulla ulos ja helpottaisi tuo! [:)]

imma oltiin kaks vuotta sitten keväällä pakettimatkalla Krabilla, viikko Ao Nangissa ja viikko Koh Lantalla. Sit vuos sitten keväällä oltiin reppureissulla kolme viikkoa. Alotettiin tutusta Ao Nangista parilla yöllä ja siitä sit ihan Malesian rajalle Koh Lipelle, matkalla ylöspäin käytiin pari yötä moikkaamassa kavereita Koh Lantalla ja siitä sit Koh Taolle ja Phanganille. Lennot oli Bangkokiin, joten pari viimestä päivää shoppailtiin sit siellä. [;)]
Meilläkin jäi nyt jostain syystä tää kevät väliin.. [;)] Tarkoitus olisi ens keväänä lähteä muksun ja meidän porukoiden kanssa Thaimaaseen, jos tilanne sen sallii. Siellä kun on nähnyt niin paljon perheitä ihan pienten lasten kanssa, etten osaa karsastaa reissua sinne pienen kanssa. Tosin sitten meidän pitää tinkiä kyllä esim paikasta. Me kun ei olla aiemmin haluttu mihkään isompaan turistipaikkaan kuten Phuketiin, mutta nyt on varmasti valittava joko tuo tai esim Koh Samui, missä olisi sitten isompi hyvä sairaala lähellä, ihan just in case. Ja onhan se reissu sitten muutenkin ihan lapsen ehdoilla erilainen, päiväaktiviteetteineen kaikkineen.  Saa nyt nähdä toteutuuko toi reissu, mutta johonkin ois kyllä "pakko" päästä!

Joo, ei tehoa pelillä täällä. Kyllä täällä sen neuvolatädin sanojen(eikö oo hyvä "syyttää" sitä.. [;)][:D]) jälkeen on hävinny kaikki oireet ja merkit. Toinen hyvä yö jo putkeen, mitä nyt tiuhempaan ravasin vessassa. Illalla supisteli vaan muutaman kerran, nekin kohtuu kivuttomia. Ja viimesen erän aikana tiukki tosi kipeesti tonne alakertaan, mutta sehän ei yksinään riitä. [;)][:D] JOTEN, huomenna la ja sit paukutaan yli! Lyödään luu kurkkuun ens viikolla neuvolassa, että "hähää, täällä mä vaan olen!" [:D] Mieli kyllä on taas tän odotuksen suhteen paljon parempi, kun jaksoin illalla tuusata sitä pinnistä tossa terassilla ja kävi siinä pari miehen kaveria ja sitten se yks pariskunta tuli meille kattoo sen pelin. Sai vähän aktiviteettiä kun oikeesti oisin eilen aamuna ollu valmis jo varmaan johkin pyöreiden seinien sisään, sen verran hajos pää! Nyt olo on taas jo eilistä himpun parempi, joten tänään istuttelemaan kukkia jne! [:)] Ei taas haittaa odottelu niin, kun jaksaa puuhailla jotain.
 
Onpa taas upea ilma!
Kovasti olen yrittänyt puuhailla puutarhassa, että sais supistuksia aikaan. Nyt on niiden suhteen ollut yöt hiljaisia, ei yhtään! Sekin voisi kuulema lupailla synnytystä: Tyyntä myrskyn edellä!

Vähän oli punertavaa vuotoa, mutta taitaa olla vesien suhteen toiveajattelua... Tais vain eilinen "käynnistysyritys" saada limakalvot herkille...

Ois pitänyt kuitenkin lähteä metsäpuun tainten istutukseen! On sen verran hankalan matkan päässä, osa veneellä, että Murphyn lain mukaan synnytys olisi kyllä alkanut! [;)] Ei vain olisi ollut mukava kylässä, vieraiden läsnä alkaa kärvistelemään supistusten keskellä...
 
Taas yks lepomääräys [:@] Tai kävelyllä saa käydä mutta ei riehua liikaa. Päätä särkee vieläkin [8|] mutta pissa oli puhdas. Joskus viiden aikaan yöllä(kuten aina nykyään wc:hen herään) tuntui kun joku olisi leikannut alamahaa auki, tai ennemminkin häpyluuta poikki [:(] Aivan ihana ihminen oli joka vastasi synnärillä ja epäili tuon kivun viittavaan että synnytys olisi lähellä [:-] En sitten tiedä menikö pilaamaan tuolla että mennään se 2 viikoa yli, mutta on minullakin semmoinen tunne että lähtö olisi lähellä. Yöllä tuli oikestaan semmoinen tunne että olis jo sillon ollu lähtö [>:] Tänään siis 40+0 [:)]

onko rauhalla tullut lähtö?
 
Voi Inxu
kun tuliskin lähtö... ja kaikille muillekin jo synnyttämään haluaville.

Mun päivä meni Hyvinkään torilla kävellen. Paljon tuli tuttuja vastaan ja kommenttia tuli et eikö vieläkään...
No ei näköjään... [:D]
Ihan hyvillä filliksillä oli kiva ihmisiä nähdä. Kyllähän tästä masusta saa olla ylpeä!

Käytiin kotona muutaman tunnin lepo ja lähdettiin vielä uudelleen torille kuuntelemaan Mustan Joutsenen puolen tunnin keikkaa... Niin ihanan lämmin päivä et hiki pinnassa sai olla ulkona. IHANAA!!!

Mitään oireita ei ole sitten mihinkään suuntaan.
Tai niin, alapään kolotus mut se alkaa olla jo normia et sen unohtaa mainita...
Just soitin mun vanhemmille ja me lähetään iltalenkille ja sinne saunomaan... Jos vähän vaikka saunominen taas avittais... [:D]

Lyydia  Jos illalla sitten kokeilis jotain kauhuleffaa...
 
"Kovasti olen yrittänyt puuhailla puutarhassa, että sais supistuksia aikaan. Nyt on niiden suhteen ollut yöt hiljaisia, ei yhtään! Sekin voisi kuulema lupailla synnytystä: Tyyntä myrskyn edellä!"

No täälläkin on sit taannuttu erittäin tyyneksi. [:D] Masukkikin on kyllä tänään ollu tosi hiljanen.. [:-][&o]

Me ollaan tuusailtu tossa pihalla koko päivä! Aiemmin päivällä oli pilvistä, mutta lämmintä. Myöhemmin alko sit paistaa aurinkokin! Nyt on meidän pienen pinnasänky maalattu kahteen kertaan kauttaaltaan! Ei tartte ku kuivaa ni pääsee kokoamaan ja laittamaan.. Mä olen ihan ajoissa.. [:D] Huomenna laskettu.. No, eipähän oo kerenny pölyttyä pitkään.. [:D][;)] Sit me valettiin vähän lisää meidän suhkulähdettä isännän kanssa, haravoitiin etupiha ja mä istutin vielä muutaman kukan. [:)]
Kävin eilen ostamassa pinnikseen patjan ja reunapehmusteet lastentarvikkeelta. Vitsi mä ootan et pääsen laittaa ton sängyn. Mä laitan kummipojan äitiyspakkauksen pussilakanan sitten, oon niiiiiin rakastunut siihen.
Tossa se "safari" pussilakana: http://static.iltalehti.fi/uutiset/juttupeittoJOB_uu.jpg

Rauha saunaa täälläkin, jätän vielä sen kauhuleffan yhdeks kikaks. Sen verran niitä kammoan. [:D]
 
Puutarhatöitä tehty täälläkin, vaikka tosin mies hoitikin sen lapioimishomman ja minä lähinnä keräilin joitakin rikkaruohonjuuria, haravoin hieman ja täyttelin säkkejä. Mutta kyllä voi ihminen olla siitäkin puhki. [&o] Toista kättä ei meinaa jaksaa pitää ylhäällä yhtään kun on niin voimat loppu.
Sit minä löysin vielä jotkut ihmeen kaksi punaista pistettä koivesta että mikä lie elukka sinnekin purrut... Ei nyt ainakaan käärme, ei tässä keskustassa ole sellaisia plus että ei tässä ole myöskään mitään, mihkä semmoinen elukka olisi voinut piiloutua kun on ihan ohutta nurmea vaan ja sen semmoista. [8|]
 
Tää mamma ei saa unta... Liian lämmin ja seisova ilma. 26 astetta makkaris vaik on pimennysverhot ollu ees koko päivän. Täytyy vissii tehdä taas kesäks muutto tonne "kellariin"..
Ja pieni pyörii taas ympyrää minkä kerkee! [:D] Toisaalt vois vähä yrittää rauhottua ja antaa mamman yrittää nukkua... Ja nälkäkin iski! Menee tää yö vissii taas ihan harakoille ja huomenna on ku nukkuneen rukous ku mies tulee kotiin.
No,jos yrittäis taas unta... [:)]
 
Hylene78 täälläkin valvottiin noihin aikoihin... +25 makkarissa ja ukkonen valvotti plus muutenkin.

Sen verran nuo puutarhahommat teki, että kroppa ainakin rasittui mutta se siitä sitten. Kymmeneltä nukkumaan ja 0.40 kävin jo toisen kerran vessassa... Sitten en saanut enää unta vaan valvoin ainakin tunnin. Pyörin vaan kuin väkkärä levottomana ja supisti tosi lujaa - mutta edelleen ei kivun häivähdystäkään!! Odottelin siinä, että muuttuisivat kivuliaiksi ja tulisi lähtö mutta EI... [:@] Reilun 10min välein supisti, välillä tiuhemminkin mutta tosiaan tosi kovaa puristi vaikkeivat sattuneetkaan. Huoh... koskakohan se lähtö tulisi... [&o] Nuo oli vielä siitä jänniä nuo supistukset, että vatsa ei mennyt kovaksi, vaikka puristi ja puristi... [:o]
Ja sitten tietysti kello kuusi heräsin... Olishan tämä yö nyt tietty parempikin voinut olla... [:@] Noo, neuvola 8.45, olenpahan ainakin valmiina [8|]

Muuten hiivatin yöukkonen... En aikanaan pelännyt ukkosta mutta sitten eräs syyskuussa 2004 Aruballe suuntautunut lomamatka muutti senkin. Eiköhän tämä pahimmanluokan hurrikaani Ivan pyyhkäissyt siitä ihan vierestä (mutta onneksi vaan vierestä!) ja piti semmoista myrskyä pari päivää. Toisena yönä se ukkosmyrsky oli jotain aivan järkyttävää [:(][:o] Onneksi oli mies pitämässä kainalossa kun toista pelotti ihan hirveästi. Suoraan päällä rytisi koko yön ja edes kolmeen ei pystynyt laskemaan, ettei lyönyt salama ja rysähtänyt/paukahtanut samalla. Se oli ihan hirveää [:o] Siitä lähtien varsinkin öisin olen pelännyt ukkosta [8|] Kyllä ne jälkensä jättää [:D]
 
Tää mamma lähtee ainaki näytille tässä parin tunnin sisään laitokselle. Puoli neljän jälkeen heräsin kun tuli kivulias supistus. Ei siinä, niinhän niitä tuli sillon tällön sen ma ja ti vastaiset yöt. Mutta niitä on tullu nyt sit heti alusta lähtien 8 min välein ekat 2,5 tuntia, nyt on jo väli sellasen 4-6min.. Ja vettä tulee kokoajan niinkun reiluna vuotona..
Joten puoli 10 pitää viimestään sit olla laitoksella vesien takia(täällä siis 6h rajana). Soitin siinä vaiheessa, kun supisti 8min välein. Sano, että 4min välein saa tunnin tulla ennenku tarttee lähteä, tai sit viimestään sillon puoli 10.
Nää on ekasta lähtien ollu jo niin kipeitä, et oikeesti huudan ja vetää kontalleen ja lamauttaa. Ja nää tuntuu kaikista pahimmalle just tuolla sanoisin kohdunsuulla, joten voin vaan kuvitella, että nää avaa paikkoja! Toivottavasti ainakin..
Katotaan onko meidän tulokas oikeesti näin täsmällinen. Tänään 40+0.
 
tsemppiä Lyydialle[:)] Kohta sulla on pikkuinen, kerta vedetkin meni ja noin kovin supistelee. Onnea!  
 
Tsemiä Lyydia!

Ei paranis valittaa kun on lämmintä,mut oikeesti kun olo on ihan kamala! [:'(] Täytyy sanoo miehel,et käy jostai ostaa parit puhaltimet et saa yöks. Ajattelin tosiaan pitää tänää siivouspäivän,mut ei taida tulla mitää. Jos siivois ton alakerran huoneen,et sais sit illal muuttaa sänkykamat sinne... [:-] Siel on jotai 19-20 astetta ja tääl muual on 25-26. Ja ulkona 24. Ja aurinko paistaa koko päivän sisälle. Aamust keittiöön ja "lastenhuoneeseen" ja sit jostai klo12-->iltaan asti olohuoneesee ja makkarii. Pihalla voi olla iltapäivästä kuistilla,muual palaa. Täält kaadettii talvel viimesetki varjopuut...ja nurmikkoki palaa ennenku kerkii edes kasvaa.
Taas on sellai olo,et mä haluun pois täältä. [&o]

Ja pienikin vois alkaa jo muistaa tulla ulos.. Kuten siskon tyttö aikoinaan (tuolloin hänel ikää 2v) huuteli kovasti äitinsä mahalle "Vauva,tule ulos!!" [:D]
 
Kotiin tultiin vielä. Supistukset harveni taas 8-15min väleihin, on kyllä edelleen jotain hirveää kipua se kun se supistus tulee... Takas mennään kun supistelee 1-2h ajan 4-5min välein tai viimestään illalla kympiltä antibioottitippaan vesien takia.
Nyt koitan saada edes välit torkuttua.
 
Lyydia~lle peukut pystyssä! :)

Täälläkin nukuttiin huonosti. Oli tosi kuuma,ikkuna auki ja ukosti ja yhes vaihees herättiin kovaan sateeseen,kun ropis ikkunalaudalle. Ja mua kusetti kokoajan,siis oikee sattu nousta sängystä,kun oli rakko niin täynnä. [&:]
 
Takaisin
Top