Raskauden viimeinen kolmannes.

Tämä on jotain ihan järkyttävää tämä joka-aamuinen/aamupäiväinen paha olo... tuntuu että happi loppuu ja sydän jyskyttää, makuullaan ei ole hyvä, seistä ei viitsi ja istuminenkin tuntuu pahalta. Mitään ei jaksaisi tehdä kun on niin paha olla... Kuumasta tämä johtuu, vaikka ei mulla missään tapauksessa kuuma ole kotona 21 asteessa pelkkä yöpaita puoliksi päällä [:(] Olo paranis, jos olis vaikka pelkillä alkkareilla mutta sitten mua alkaa aina palella [&o] Veden juominen välillä auttaa, välillä ei. Ja tämä sama oli monesti viime aikoina on tuntunut jatkuvan enemmän tai vähemmän koko päivän. Että synny nyt jo hiivatti!!! [:@][:@] Ei jaksa tätä oloa...[&o]
 
Mulla raskaus ollu oikeastaan täysin oireeton kokoajan. Eilen olin synnytystapa arvioinnissa ja nyt niin kipeä ettei tiiä miten olis. Ei oo ollu mitään supistuksiakaan, joten kaikki paikat oli tiukasti kiinni ja se kouriminen oli jotain ihan hirveää. Ihan ku häntäluu olis murtunu. Ei oikeen pysty istuun, makaan tai ees seisoon. Tuntuu että vessas pitäs asua. Onko muilla ollu vastaavaa? Muksu ei siis ollu kiinnittyny tailaskeutunu edes vielä eilen, joten mietin että olisko toi ronkkiminen jotenki jouduttanu... [8|]
 
Mullakin oli flunssan alkua jokin aika sitten ja täällä ei ole koskaan mennyt alas se Panadol-hot just sen mentholin takia.
Mutta jos kohtalotoverit ette ole huomanneet, niin meillä ainakin oli apteekissa Para-hot nimellä vastaava ja halvempi valmiste, joka on pelkästään mustaherukan makuinen.
Mun flunssa meni itsekseen ohi joten mausta en kyllä osaa sanoa enempää kun en joutunut sitä kertaakaan ottamaan [:D]
 
KisMet hyvä tietää tuo Parahot. Mies kun kävi mulle silloin lääkettä flunssan aikaan ostamassa, niin silloin sanoivat apoteekissa että raskaana olevalle ainoa vaihtoehto on juuri tuo Panadol Hot. Mutta täytyy katsella sitten, jos joskus vielä odottelee vauvaa ja sattuu flunssan saamaan [:)] Toivottavasti meinaan ei enää tähän loppuun ehdi...
 
Nyt se sit iski.. nimittäin ahdistus tästä olotilasta. Raskausviikkoja kasassa 40+4 ja mitään ei tunnu tapahtuvan. Samaa nipistelyä kohdunkaulassa ja vihlontaa selässä mitä viime viikollakin, mutta eipä tuo tunnu mihinkään johtavan. [:@]  Kukaan ei ole uskaltanut lasketun ajan jälkeen kysyä olenko enää paksuna... viime viikolla kyselyjä tuli melkein päivittäin. Toisaalta hyvä. Viime viikolla olin vielä joka ilta ja aamu innokkaana odottamassa tulevaa, nyt vaan iskee masennus, kun olotila ei sen lupaavampi kuin aiemminkaan. [&o]

Mulla on vielä kaikki terveysarvotkin niin hyvät ja vauva liikkuu etenkin iltaisin tosi paljon ja on lisäksi pienikokoinen niin tuskin on mitään syytä käynnistellä vielä ensi viikon torstainakaan, jolloin tulee 41+5 täyteen ja on aika äippäpolille yliaikaisuuskontrolliin.

Kyllähän tää menis, jos vaan mie odottelisin tän syntyvän, mutta kun mieskin odottaa vähintään yhtä paljon et jotain tapahtuis. Eilen oli tullut töihin useampaankin otteeseen tekstiviesti niin kerto et joka piippauksella oli toivo noussut, et jospa nyt! mut sit veinannut puhelin lentää seinään, kun huomannut et viestit olleet vaan jotain mainosviestejä mm. 16400 numerosta.

Viikonloppuna olis yhdet grillibileetkin ja tosi lämmin ja kaunis ilma.. miestä varmaan houkuttais lähtee niihin ja ottaa tietty juomaakin, mutta kun on luvannut ja pitänytkin lupauksen, että ei ota nyt mitään niin se lisää harmitusta. Olen oikeastaan aika yllättynyt, ettei ole edes yhtä saunakaljaa juonut sen jälkeen kun mulla tuli rv 38 täyteen. Ennen kuitenkin juomaa meni joka viikonloppu vähintään sixpack ja vappukin osu tähän väliin. [:)]
 
Jep, tosta Parahotista mä mainitsin Babytoylle tuolla edellisellä sivulla. Juurikin valitsin sen kun siinä ei oo sitä mentholia ja halvempikin.. Mutta hirveen makusta sekin on verrattuna Finrexiniin..

Liitytään nyt tähän ryhmään, joka ei jaksais enää odottaa..
Mä niin kiroan kohta sen neuvolatädin sanonko minne! Kun se eilen meni sanomaan ääneen sen, etten varmaan ens viikolla enää mene neuvolaan ni arvatkaa vaan loppuko illalla kaikki supistelut ja koko yön nukuin niiiiiin hyvin ilman yhtään supistusta.. [:'(][:@] Joten, käynnistystä taas odotellessa. [:D] Ei mua tällä kelillä haittaiskaan odottelu, lähtisin ilomielin kaupungille kun tänään tuli mammarahatkin. Mutta tää saakelin tauti on edelleen niin päällä, etten todellakaan jaksa muuta ku maata sohvalla! Ois kiva ees maalata tota pinnistä terassilla, mutta tää vetämätön olo ei kyllä kannusta ulos, että jos olo siitä vielä vaan huononee. [:(]
Ja Rauhan tavoin kehitin eilen pikku hormooni-itkun. Pikkuveljen avovaimon veli ja sen vaimo saavat(tai ovat varmaan jo saaneet) tänään vauvan leikkauksella, kun vauva perätilassa. Tottahan niillä oli la meidän jälkeen. Ois myös ollu kiva olla samaan aikaan laitoksella. Mutta ei.
Mulla hajoaa pää tänne neljän seinän sisälle, ja mihkään ei viiti lähteä, että tässä joskus paranis!!! [:@][:@][:@]
Tosiaan, mä mielummin nyt ottasin sen synnytyksen tässä flunssassa kun tätä mökkihöperöitymistä! Ei mua tää odottelu haittais oikeesti ollenkaan, kun tänään tuli rahaa ja pääsis kaupungille pyörimään, mutta ei...

Ja voi Peukku minkä ressin vielä lisäsit. Meillehän on kanssa povattu pientä muksua, että jos ne sen takia vielä nihkeesti käynnistää niin eipä pidä sit luottaa ollenkaan siihen maksimissaan 2,5 viikkoa... La ylihuomenna.
 
Mulla tuntuu että maha on pienentyny :) Aamulenkillä koiran kanssa ei takki ahdistanut samalla tavalla kuin ennen..onhan maha kyllä muotoaan muuttanu kun muksu kerran on laskeutunu.

Mieskin eilen kysyi miten erottaa lapsiveden menon ja pissaamisen, jos sattuu pöntöllä olemaan just sillo kun vedet menee :) Sanoin, ettei ehkä sillon erota kumpaa tulee..Naureskellen mies siihen sitte sanoi, että ei kannata enää pissalla käydä kun kerran ei tiiä kumpaa tulee :) 

Eilen siivoskelin keittiön kaappeja ja laittelin järjestykseen kippoja ja kuppeja.. jos vaikka vkonloppuna alkais pakastinta täyttämään ruuasta ja leivonnaisista, että olis lämmitystä vailla olevaa oikeaa ruokaa sitte kun tulee muksun kanssa kotia. Pikkuhiljaa siivoais kämppää kuntoon, kun kerran muksukin on lähtökuopilla tulollaan.. vaikka saattaahan siihen mennä se 3 vkoa vielä..
 
Rolli10: hyvä lopettaa pissalla käyminen kun muutenkin vessassa saa ravata vähintään tunnin välein [:D]

Tänään on kyllä meidän neiti pitäny taas semmosen pyörimis päivän että en muista millon viimeks liikkunu näin paljon [&o] eli ei mitään vinkkiä tulemisesta taas [>:] kipuja on kyllä ollu, mutta ei kovin hyvältä vaikuta kun liikkuu taas kun raskauden puolvälissä [8|] koko ajan vaihtamassa kylkeä [:'(]
 
No niin olitkin näköjään Lyydia jo sen maininnut, miten tää pää tosiaan pehmenee näin paljon jo raskausaikana ettei kaksi minuuttia aikaisemmin lukemaansa muista? [:D]

Täällä odotellaan neuvolaan pääsyä, ulkona upea ilma ja mitään ei jaksa tehdä muuta kun jumittaa sisällä.
NYT alkaa täälläkin tuntua siltä että tulis jo, päivät tuntuu menevän ihan hukkaan...
Huomenna olis vielä koiran trimmaus, mutta sen jälkeen saa ihan vapaasti tulla.
Enpä osannut kuvitella että nää viimeiset viikot olis näin tuskaisia, ja mä jännitän vielä sitä että minkä kokoinen pötkylä sieltä on tulossa jos yli LA:n mennään, kun veikkailivat että LA:na olis 3800g.
Ja juu kyllä tuntuukin että kokoa siellä otetaan koko ajan lisää [:D]
 
KisMet: Minkä rotunen koira sulla on? täältä löytyy collie ja portugalinpodengo viihdyttämästä mua [:)]
 
Kismet eihän sitä nyt kaikkea voi muistaa.. Mäkin mietin jo, että kirjotinko mä tonne sen merkin väärin.. [:D]

Ei oo totta. Mä en halua olla näin "masentunut"! Pillahdin itkuun kun pikkuveljen avovaimo laitto viestin, että se veljensä vauva, tyttö, on syntynyt!! Pitäsköhän mennä vaan takasin nukkumaan.
 
Mäkin sain sitten vielä ja edelleen nukkua ihan rauhassa.. Mahan lievä juihminta jatkuu mut siinä se sitten. Unessa mul tuli jotai veristä vuotoa ja olin paniikis mut joo.. [:-]
Pikkuinen kyl liikkuu vähemmän kuin ennen,mut pyörii silti puolelta toiselle. Eli tilaa liikkumiseen on kyllä. Yöl oli tuskallist käydä pissal ku tuntu et joku tunkee päätään samaan aikaan ja kauheet krampit vaa tuli tonne alas ja sattu. [:'(] Aamul ei taas mitää ongelmia vessas.

Ulkona tosi hieno ja lämmin ilma,mut jotenkin kyl odottaa vaan sitä,et pääsis ulkoiluttaa vauvaa eikä mahaa.. Mä oon siis ainakin lopen kyllästyny tähän isoon mahaani. [&o] Enkä lähtis enää mihinkä sen kans.
 
ALKUPERÄINEN: supernova

Babaytoy- ei kannata pehmusteesta ottaa ressiä, pyyhe käy vauvan alla ihan hyvin pehmusteesta kunnes löydät paremman. Sängyn päälläkin voi vaipat vaihtaa pyyhkeen päällä vaikkei olis edes hoitopöytää  [;)]


No enpä ole taas ajatellu tota vaihtoehtoo,vaikka olenkin aina tiennyt siitä! [:D] Tällanen hömppä musta on tullut,kun kauheesti ajatuksii ja juttui miettiny.

Miu82 Joo vissiin pitää käydä jossaa kirppiksillä kattelees jos löytyy. Muuten täällä päin en ole kyllä törmänny kirppiksillä noihin pehmusteihin. Kaikkee muuta vauva-tavaraa kyllä löytyy [8|]

Onpa teistä moni saanut itsensä ajoissa ylös. Mä heräsin vasta äsken,varmaan 15 min sitten. Kävi tossa aamulla aika jännä juttu..8 aikaa heräsin kun piti päästä pissalle,ja olin niin unessa,siis hereillä kyllä,mutta silmät ummessa kävelin vessaan ja siinä sitten pissailin ja nukuin suunnilleen sen aikana siinä pöntöllä [:D] joo..ja sitten kun nousin vetää pönttöä,niin vilkasin sinne pönttöön ihan muutenvaan,niin en kyllä ole yhtään varma,mutta näin jotain punasta siellä. Jonku lilluvan jutun ja siinä punaista..olisko ollut limatulppa? [8|] Arvatkaa jäikö askarruttaa tää,kun ei se mitään unta ollut,enkä yleensä väsyneenä nää punasta,mutta hemmetti kun kerkesin vetää pöntön,niin en kerenny tutkailla tarkemmin sitä..[&:]
 
LA nyt sitten tuli, ja täällä ollaan edelleen...[&o] tyytyväisenä tyyppi tuolla potkii ja muljuu, tosi paljon on hereillä jo päiväsaikaan, yöt nukkuu kiltisti ja hiljaa [:)] pari viikkoa on jopa liikuskellut vaikka olen seisaallani, aikaisemmin oli silloin aina ihan hiljaa paikallaan! Toisaalta raivostuttaa kun kaikki tutut kyselee vointia ja onko mitään merkkejä ja eikö vieläkään mitään...toisaalta tekisi vaan mieli vetäytyä omaan kuplaan tonne sohvan nurkkaan, pistää puhelin kiinni ja murjottaa kunnes jotain alkaa tapahtua!! Mutta on siellä niin hieno ilma että pakko on lähteä pihalle!! Saatiin viikonloppuna pari marjapuskan alkua meidän porukoilta, ja ajattelin käydä ne nyt istuttamassa maahan. Jos taas vaikka kokeilisi vaihteeksi tuota "työntekoa"...[8|]
 
Inxu, mulla on täällä kohta 1,5 vuotias suursnautseri uros.
Ihan mahdoton kakarariiviö vielä, nuohan aikuistuu siinä 4 vuoden tienoilla [:D]
Meillä on vielä ollut aikamoista valtataistelua koiran kanssa, nyt aletaan olla voiton puolella pikkuhiljaa ja koirakin tuntuu saaneen vähän järkeä päähän.
On saanut kyllä koko talven ajan miettiä millä tuosta saa ylimääräiset höyryt pihalle kun mulla on liitoskivut estäneet lenkkeilyn ja mieskin teloi tammikuussa polvensa ja oli monta kuukautta lenkkeilykiellossa.
Aivojumppakaan ei oo paljon auttanut, tuo kun on äärettömän itsenäinen tapaus ja kontakti on ollut todella hakusessa, lisäksi vauhtia on niin paljon ettei "tylsä ja hidas" tottelevaisuuden junnaaminen oikein häntä jaksa innostaa vaan pitäis päästä vauhdilla eteenpäin.
Haastetta siinä ainakin on, tuli meille jo 5 kuukauden ikäisenä ja oli siihen saakka elänyt kennelkoirana mikä varmasti vaikuttaa siihen että on niin itsenäinen.
Nähtäväksi jää mitä tuleman pitää kun tullaan vauvan kanssa kotiin, onko mustis vai ylisuojeleva...
 
Niin se vaan kuulkaa aika lähenee. Lyydia: Sulla varmaan kohta tulee se virkeys et yölläki olis virtaa tehä kaikkea, sitte vaan vuodot ja kunnon supparit. Nii joo, sano se terkka vielä että alavatsassa voi tuntua pientä suonen vetoa ja näin onki jo synnytys käynnis...
 
Niinhän siinä tosiaan sitten kävi että käynnistettiin. Odottelen sua rauha vielä saapuvaksi! :) Tuossa poika kaiken jälkeen kenguruhoidossa. Laitan tarkempaa kertomusta sitten kotoa, helpompi kirjottaa kun tällä miehen puhelimella
 
Meillä tuo portugalinpodengo on vasta 9kk ja tottunut olemaan meillä vauva, hirveän huomionkipeä. mekin odotetaan innolla mitä tuleman pitää kun vaavi tulee [&:] Onneksi se on pieni (4,5kg) [:D]

Kävin heittämässä ukon töihin, että pääsen kauppaan, kun hän pääsee vasta yhdekältä töistä. Ei ollut yhtään ilonen että meen yksin kauppaan [8|] Kuulemma mun ois pitäny jäädä kotiin ja pyytää iskää käyttää kaupassa. Eikä sen oloa helpottanu yhtään että alkoi siinä sitten mahaa vihlomaan kun ratin taakse istahdin [:@] Totesin että äkkiä sä tänne juokset tosta (1,5km töistä kotiin) ja ei tää päivällä ala tulemaan, kun illalla ne synnytykset muillakin alkaa [;)]
 
Mahtuuko kukaan teistä vielä hyvin ratin taakse? [:D]
Mulla ottaa kyllä jo kiinni,mutta ei onneks pahasti [:D] Sit jos pirpana venyttelee siitä navan kohdalta niin sitten kyllä tuntuu [:D][:D]
Niin ja ei voi oikeen penkkiäkään taaksemmas siirtää,kun muuten en yllä polkimiin [:D][:D] (Pituutta löytyy 159cm!!)
 
Tiiaa: Kyllä tämä mamma mahtuu ainakin.. pituutta löytyy 164cm.. Ei oo semmosta mahdollisuutta että minä en mahtuis.. mutta ihan hyvin jää tilaa ratin ja mahan väliin kun tää mun maha on tämmönen "laatikko"
 
Takaisin
Top