Raskauden viimeinen kolmannes.

Rauha, eikös tuossa lomakkeessa ole aikalailla samat asiat mitkä löytyy neuvolakortista?
Meillä kyseltiin neuvolassa ekalla kerralla kaikki terveystedot mitkä on kirjattuna suoraan sisäiseen järjestelmään, näkyy sekä neuvolassa että sairaalassa ja neuvolastahan on joka tapauksessa lähetetty tiedot jo synnytyssairaalaan.
Mekin ollaan Hyvinkäälle menossa synnyttämään eikä ole tuollaista pyydetty täyttämään, äippäpolilla käydessäkin on pyydetty vaan kirjalliset luvat tietojen hankkimiseen eikä muuta.
Ja ilmeisesti siellä toiveet kysellään sitten synnyttämään mennessä, ainakin niin käsitin tutustumiskäynnillä.
Tosin tuskin siitä mitään haittaakaan on että lomakkeen mukaan tulostaa.
Neuvolakortissakin kyllä taitaa olla osio johon voi kirjoittaa toiveita synnytyksen suhteen, mutta en jaksa nyt nousta sohvalta tarkistamaan [:D]

Mä olen miettinyt että kysytäänkö vielä nykyisinkin sairaalassa nimi hätäkastetta varten?
Ilmeisesti ainakin jossain vielä kysytään, joten kai se täytyy sitten varalta miettiä valmiiksi.
Ei kai se missään näy jos laittaa saman nimen jonka on miettinyt ristimänimeksi, me kun ei haluta tutuille nimeä paljastaa ennen ristiäisiä?
 
Onko muuten teillä tuntunut masusta ikään kuin hengitysliikkeitä? Mulla tuolla masussa tuntuu ja näkyy päälle kuin pieniä, suht nopeita hengitysliikkeitä - niiltä ne ainakin näyttävät. Jatkuvat tasaisina pitkäänkin. Muuten ei vauveli liiku. Tekeeköhän se hengitysharjoituksia? Ekaa kertaa näen tuollaista [8|]
 
tekeehän se hengitysharjoituksia.. itse oon vaan pari kertaa hikan tuntenu.. jostain luin että hikan jälkeen yleensä tulee hengitysharjoitukset [:)]
 
Nyt ei kyllä ollut hikkaa enkä ole ikuna aiemmin tuollaista tuntenut. Tämä vauva kyllä hikottelee 3-5 kertaa päivässä ja ne tuntee ja näkee tosi selvästi joka kerta. Mutta nyt tuommoista [8|] Kaipa se harjoittelee siellä hengitystä sitten. Onhan se jo niin iso siellä, että kroppa on ihan masun seinässä kiinni joten voihan se tuntua/näkyä uloskin [:D]
 
mä en tiiä onko mulla ihan tunnoton maha vai onks siellä oikeesti niin paljon sitä vettä mutta en mä edelleenkään kaikkia liikkeitä ilmeisesti tunne.. tänään neuvolassakin se oli ensin oikealla kyljellä kun mitattiin sykettä ja vaihto sit vasemmalle niin en kyllä huomannu kun käänty [8|] sanohan se tätsykin että ei se iso oo kun mahtuu kääntymään mutta kuitenkin
 
Tasan viikko LAhan! Jos se nyt ois se 17.pv... Ajoittain on tuntuvia, ei hirmu kipeitä suppareita.

Tänään en ole uskaltanut tehdä oikein mitään. En ulkoilla, en lepäillä. Pientä puuhastelua vain ettei suppareita tulisi. Huomenna voisi alkuillasta vaikka tullakin, niin ehtisi se mieskin kotiin!

Hengitysharjoituksia en ole huomannut, mutta hikka tuntuu tosi alhaalla. Istuessa jopa pyllypuolella! [:D] Venka tunne!
Miten teidän vauvojen liikkuminen? Onko muuttunut loppua kohden?
Meillä liikkui tosi paljon, kun oli lasketumassa ja lasketunut, nyt taas melko rauhallinen. Ehkä vähän hiljainenkin. Puoliyötä kohden "villiintyy"!

Pohdiskelin tuossa, että pitäisi varmaan varautua ylläripoikaankin nimen osalta. Esim hätäkasteen varalle. Mutta miten vaikeaa se on!! Mikään ei kuulosta hyvältä! Tyttöjen nimissä on enemmän vaihtoehtoja. Oisko vain sitä, että on tytöstä niin varma vai miettiikö sitä liikaa kuin tytön nimeä. Ei osaa asennoitua "miehiseltä" kuulostavaan nimeen...
 
Muistaako kukaan vatsasta maailmaan jaksoa, jossa käsiteltiin jumppa pallon hyötyjä? Itelle jotenki jääny mieleen, että pystyis ite vaikuttaan lapsen laskeutumiseen ton pallon avulla, mutta oliko se vaan synnytyksen alussa vai pystykö jo ennenmmin vaikuttaa?

Meillä piti palauttaa toi kaavake äippäpolille ekan ultran yhteydes. Meillä oli kohta, jossa kysyttiin toiveita, mutta jätin sillon tyhjäks kunoli raskaus vielä niin alussa ettei edes tienny kaikesta mahdollisuuksista. Kysyttiin suvussa olevista sairauksista ja tuo hätäkaste juttu samoin ku saako äidille tai lapselle tehdä veren siirtoa mikäli tarve vaatii ( ilmeisesti koskee enemmän jehovia, kun käsittääkseni niillä ei saa siirtää verta ) Kaavakkeessa kysyttiin myös kenelle saa antaa tietoja esim. puoliso, vanhemmat...

Nyt alkaa jännittää tuleva melko lailla.Ei niinkään se kipu vaan kun alkaa olla malttamaton, ihan ku lapsena joulua odotti.

Näin muuten yks yö unta, että oltiin sovittu toukokuisten kanssa tampereelle tärskyt. Kaikki oli myöhästyny junasta ja körötteli sitte autoilla. Perillä oltiin niin myöhään, ettei mitkään paikat ollu enää auki, joten päätettiin mennä syömään Rossoon.Mä en sinne jostain syystä halunnu ja menin yksin johki muualle ja yks kaks olinki Lontoossa enkä osannu kieltä tai tuntenu ketään. Arvaatte varmaan, että heräsin muka synnyttämiseen Lontoon kadulla ja te muut vaan nautitte ruuasta tampereen Rossossa. Osalla oli jo lapsi mukana ja osa vielä odotteli. Ai niin ja jollaki oli siinä unessa punaset hiukset, niin arvaa Inxu tuliko uni mieleen ku olit vaihtanu kuvas tohon Nicin alle....

Että tällästä
 
Meil on nimet molemmil mietittynä.
Mut kyl ärsyttää, kun kaikki on niin varmoja et tulee poika. Siis yhdessäkä ultras ei ole voinu varmaks sanoo mitää ja kaikki odottaa poikaa. Tuntuu,et itse olen ainoa jolle sukupuoli on vielä täysi arvoitus! Kaikki muut vissii selvännäkijöitä..

Jännä fiilis mulla, jännittää ja hermostuttaa, ei pysty keskittyy mihinkään eikä osaa tehdä mitään. Silti pitäis laittaa paikkoja kuntoon et olis mukavampi tulla sairaalast kotii. Mut ei,kun en saa otetta mistään!! Ihan ylikierroksilla.. Järkyttävää.
 
joo jehovat eivät ota verta.. mikä aina välillä tuntuu töissä erittäin tyhmältä (esim jos hb on 70), mutta sehän on jokaisen oma valinta.

haha Bris.. "mä tuun sun uniin" [;)]
 
Lme No toivotaan,että pysyis tuolla yksiössään ainakin sen ajopäivän ajan (19.5) LA on nimittäin ensviikon lauantaina. Onneks se ajo ei ole kun 45min ja meijän iskä oli jo ihan,että no entäs jos se vauva tulee tässä välissä. Nyt kun on vasta maanantai ja ajo on ensviikolla..[8|] Nii..mitä jos. Sitten täytyy lykätä sitä ajoa vähän. Kortti menee umpeen 28.päivä,joten onhan tässä sillee aikaa vähän enemmän,jos nyt tulisi. Mutta mutta.

Esitietolomakkeesta: Ei ole mulle mitään puhetta ollut,eikä annettu eikä mitään. Joten vissii paikkakunta kohtaista.

Meillä liikutaan aika samalla lailla kun aijemminkin,ettei ole liikkeet mitenkään vähentyneet. Ne ovat enemmän vaan semmosta venyttelyä.

Mä oon niin tulossa kipeeksi.[:'(] Kurkku kipee,nieleminen tekee tosi hemmetin ilkeetä ja kauheen kuuma kokoajan,ahistaa,puuskututtaa ja väsyttää. Nyt taitaa olla sitten liikkeellä tauteja..huohh. Oon varmaan yhtä kiukkunen,kun ampiainen kun mikää ei nyt tunnu hyvältä. Fyysisesti siis.
 
Meillä on kanssa liikuttu yhtä paljon, kuin ennenkin, pari iltaa sitten liikkui vielä selvästi enemmän, jatkuvasti joku mytkytys kävi, myös saunassa [:)] Ja tosiaan tänään tuntui nuo pienokaisen hengitysharjoitukset masussa [:D] tai niitä ne varmaankin oli. Mutta toki liikkeet on enemmän semmoista vääntelehtimistä ja jalkojen ojentelua, varsinaisia potkuja tulee tosi harvakseltaan.
 
Meillä kans ollu tänään melkosen paljo rauhallisempi päivä. Liikkeitä tuntuu, mutta normaalia pehmeämpänä. Toivottavasti on vielä raivotarjonnassa ettei oo menny kääntyyn perätilaan. perätilassahan ne liikkeet ei vissiin niin voimakkaasti tunnu.
 
Meil on tänään ollut tosi hiljaista masussa. Piti äsken oikein kunnolla runnoa et sai jotain liikettä aikaiseksi.
Ihan kamala paniikki meinaa iskeä... siis jos ei heti reagoi...
 
eiks liikkeiden väheneminen tarkota että ois haluamassa ulos melko kohta Rauha? [:)][:)] Katot vielä jääkiekko matsin tossa illalla, niin eiköhän ala pikku hiljaa tapahtumaan :D Muistat vaan intoilla hirveesti [;)]

Mulla tää adhd tapaus on parin viime viikon sisälle rauhottunu, kun ennen tuntu että eiks tää nuku laisinkaan, niin nyt on jopa kunnon taukoja liikkeissä, siis liikkuu mutta harvemmin.. pari ihan selvää potkua sillon tällön, mutta enimmäkseen tunkemista, punkemista ja vääntelyä [8|]

vitsi toi mun maha näyttää kun ois jalkapallo paidan sisällä tossa avatar kuvassa.. ei siis yhtään kuuluis vartaloon [:D]
 
Sitä täällä toivotaan ja jos toi lätkä sais nyt "kuumenemaan" niin et vois neitikin ulostautua...
Huh huh!
 
Nyt täytyy sanoa, että tää mamma toivoo muksun syntyvän kyllä lähiaikoina jos nää merkit jatkuu. Tässä illalla on tullu muutama reilun minuutin supistusta jossa tuntuu, että lähtee taju! Käy järkyttävän kipeetä eikä kärsi liikkua. Muutenkin on pitkin päivää supistellut ei kovin tiuhaan ja vaihtelevalla kivuliaisuudella, mutta ne ei oo ollu mitään verrattuna näihin muutamaan, vaikka muutkin on kivuliaitakin ollu! Ei voi puhua samana päivänä..
No, kattoo miten jatkuu päivät. Voihan olla, et huomenna ei supistele yhtään. [:)]
 
Tosi hassua et monilla teistä on supistuksia ja vieläpä kivuliaita sellaisia ja mulla ei sit yhtään mitään.
Me vaan ollaan niin yksilöllisiä...

Toivotaan et Lyydiallakin sit alkais tapahtumaan oikein kunnolla!
 
Takaisin
Top