Raskauden viimeinen kolmannes.

No joopa, nyt se ei sit ollu mitään limasta vaan ihan sitä itteensä mutta siellä mukana hentonen veriviiru.. Muttei siis tosiaan sellasta kiinteetä limaa vaan ihan normaalin valkovuodon koostumusta muuten.. [&o] Soitin neuvolaan, käski seurailla sitä ja illemmalla käydä synnärillä jos siinä alkaa enemmän olla verta mukana eikä selkeesti ole sitä limatulppaa.. Voi hanuri, en mä nyt mitään vuotostressiä tähän enää kaipaa.
 
Ei ole tämä mamma synnyttämässä ei [:@] vähän jotenkin olooni kettuuntuneena en ole vaan jotenkin saanut itsestäni aikaiseksi tännekään kuulumisia kirjoitella. Keskiviikon hiipiessä lähemmäs alkaa hiljalleen enemmän ja enemmän tuskastuttaa kun en haluaisi ja jaksaisi päivääkään enää lyllertää tän mahan kanssa!!! [>:]

Reippaasti runsastunutta nesteen kertymistä lukuun ottamatta meillä menee täällä ihan mukavasti. Viime tiistai-keskiviikkoyönä tyyppi jo varoitteli tulostaan lupaavasti, mutta neljän tunnin epäsäännöllisen supistelun jälkeen tuli hiljaista eikä uutta varoittelua ole kuulunut. Edes reipas kävelylenkki ei enää saa suppareita alkamaan vaikka ennen vappua en juuri päässyt ovesta enää ulos ilman suppareita!? Menkkamaista jomottelua alavatsalla ja ristiselässä on aina silloin tällöin, mutta heti kun käyn pissalla se loppuu. Laskettu aika on tosiaan vasta keskiviikkona mutta olen nyt jo viikon ollut kamalan turhautunut ja ärsyyntynyt omaan olotilaani - mikäköhän on olo sit jos tää rupeaa menemään yli?!! Mulle alkaa olla aivan sama miten päin hän tulee ulos ja paljonko se sattuu kunhan vaan tulisi ulos!!!
 
Tääkin mamma yhtenä kappaleena vielä :) Ja neuvolassakin käväsin juu.

Kauheen väsynyt olen. Olen nähtävästi kipeeksi tulossa,kun nielee niin tulee se ainainen tunne,että kurkku on tulossa kipeeksi. Aamulla aikaseen lähdin viemään miestä kotkaan ja sitten tulin kotiin vielä nukkumaan 1,5 tunniksi ennen neuvolaa. Siis tosiaan väsyttää. [X(]

Eileen kävin porvoossa mummin luona äitienpäiväkahveilla ja kakuilla ja kivat siinä matkan aikana rupes jomottaa selkää,onneks en itse kuskina ollut. Menin sedän perheen kyydillä. Toivotuksia ei tullut,mutta huomion keskipisteenä sai kyllä olla. Voitte kuvitella mitä kaikkea juttua mun masusta tuli..hmmp [8|] Kivaahan se oli. Oon vaan nyt niin väsynyt,etten jaksa reakoida innostuneesti. Heti kun pääs ovesta sisään niin iskä letkauttaa,että "Tiia sun täytyy nyt mennä ajamaan se autokoulun kakkosvaihe ennenku menee umpeen tää ensimmäinen (28.5.10) ja sitten joudut käymään uusiks koko homman ja se maksaa.." ,- Tossa kun tulin sitten kotiin niin soitin sinne ja varasin arvioajon ensviikon keskiviikolle klo.10.  Nää aamupäivät ei kyllä ole mun heiniä,että läheppä sitte unenpöpperössä ajamaan autokoulun hienoilla uusilla autoilla ja opettelee niitten käyttöö taas,kun itellää on tollain rämä tuolla [:D]
Menee varmaan päin honkia se [:D][:D] Ja sitten joku rata-ajo on 27.5 ja oppitunti 28.5 ja sitten poliisiasemalle noutaan taas joku väliaikanen kortti,ennenku sen virallisen kortin antavat parin viikon päästä siitä.

Tällasta kaikkee joutaa vielä tässä vaiheessa. Aijemminkin olis voinut mennä,mutta oli vaikeeta tietää mistä repii rahaa. Äippä ja iskä sitten maksaa puokkii (330€). Sillä selviän tuosta onneksi. Sanoin sille muikille puhelimessa,että täytyis varailla aikaa kakkosajoon,ja mahd. pian kun olen viimesillään raskaana,että mielummin ennen 28.päivää kun menee silloin kortti umpeen ja 22.päivä on laskettu. Sit se rupes jotaa nauraa siel..[>:] joo..mua nyt ei huvittanut yhtään. Varsinkaan kun huomattavasti kipeeksi tulossa.

Tämmöistä.
 
Ymmärrän Tirri tunteesi... Näin viikko yliajalla niin kyllä TODELLA kypsyttää...

Yritän täs just saada neuvolatätiä kii mut varattua pukkaa näin puhelintunnilla...

Kävin nukkumas pari tuntii ja heräsin ihan sikeestä unesta nyt kahdeltatoista herätyskellon pirinään...
Jotenkin tuntui sydän hakkaavan ja kun nousin ylös niin tuntuu et tuo paha olo olis taas...

mutta siinäpä mun ainoat oireet yhtään mihinkään...
 
Kävin vilasee kesäkuisia ja siellä kovasti keskusteltiin esitietolomakkeesta
(nimi-äänestys kohdassa)

Oletteko te täyttäneet sairaalaa varten mitään esitietolomaketta synnytystä ajatellen?
Mä en nimittäin ole...

Tänään muutenkin lueskelin jossain nettisivulla synnytystoivelistasta...
 
Mulle lykättii sellai Vammalas äippäpolilla tammikuus. Oon kyl täyttäny mut vissii myös hukannu... [:-] Neuvolas meinasivat ettei sellasia enää tänäpänä käytetä, mut vissii riippuu sairaalast.
 
Ollaan täytetty sellainen joskus joulun jälkeen. Siinä kyseltiin taustatietoja ja toiveita. Toiveisiin laitettiin: jos vaapana niin saataisiin perhehuone, jos mahdollista kokeilla jakkarasynnytystä, välilihaa ei leikata ilman lupaa ja kivunlievityksessä ei viivytellä mikäli sille tarvista. Noita toiveita käytiin läpi sitten kolmestaan neuvolassa ja neuvolatäti vinkkasi mitä siihen voisi olla hyvä laittaa. Soita ja kysy sitä neuvolasta?


ALKUPERÄINEN: Rauha

Kävin vilasee kesäkuisia ja siellä kovasti keskusteltiin esitietolomakkeesta
(nimi-äänestys kohdassa)

Oletteko te täyttäneet sairaalaa varten mitään esitietolomaketta synnytystä ajatellen?
Mä en nimittäin ole...

Tänään muutenkin lueskelin jossain nettisivulla synnytystoivelistasta...
 
Rauha meillä piti sairaalaan tutustumisessa olla esitietolomake täytettynä. Tosin minulla ei ollut, kun ei neuvolasta ollut muistettu antaa sitä. Noo, minä sain sieltä sairaalasta sen ja annoin sitten viime to neuvolassa, josta lupasi toimittaa sen sairaalaan. Toivottavasti se on sitten siellä [:D]
Se on kuulemma sellainen, jonka he ottavat sitten esille, kun ilmoitetaan lähtevämme sairaalaan, että tietävät vähän mitä ja ketä odottaa.
 
Babaytoy: Oisit voinu pyytää sitä väliaikaista korttia tms? Tosin se maksaa vähä, mutta sillä saa kuitenki siirrettyä sitä kakkosvaiheen ajoa. Eihä sitä tiä, vaikka oisit just silloin synnärillä. En tiä kuinka nopeasti sen väliaikaisen kortin hommaaminen sitte onnistuu, jos paria päivää ennen ilmottaa.

Saa korjata, jos olen ymmärtäny väärin..
 
Pari vuotta sitten yhden vielä sai kun poliisille ilmoitti erittäin pätevän syy (uskon raskauden kyllä kuuluvan siihen kastiin) ja makso sillon 70e mut sen enempää armoa sieltä ei saa. Jouduin käymään inssin ja kirjallisen uudestaan ku ei ollu rahallisesti sillon mahollista käydä sitä kakkosvaihetta ja kertaalleen oli jo siirretty. Nyt pitäs kesän aikana sekin hoitaa pois alta kun on ekaa kertaa kahet kunnon tulot.
 
Kylläpäs muuten onkin sitten eroa paikkakunnilla siitä esitietolomakkeesta, kun meillä tosiaan ei neuvolas tiedetty sellaisest mitää! Mut silti sairaalas annettii ja neuvolas ihmeteltii ku olisin palauttanu sen sinne et "Mikä tää on?". Hmmh.. [8|]
 
http://www.karviainen.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/karviainen/embeds/12712_Esitietoloma_a_neuv_Hyvinkaa.pdf

tämmöisen linkin olivat Hyvinkään sairaalasta löytäneet.
Veikkaan et mun eka Th ei tällaisista perusta ja uusi luulee tietenkin et semmoinen on jo täytetty.
Mut mä tulostan itelle tän mukaan sit ja jos tulee käytyä äippäpolil ennen synnytystä niin vien sen sinne mukanani. Tai vaikka suoraan synnytykseenkin...

ja keskiviikkona pika neuvolassa käynti niin voin sit kysyä...
 
Mä olen myös täyttäny esitietolomakkeen Mut ei siinä synnytyksenkulusta kysytty mitään. Lähinnä terveyttä koskevia esitietoja. En sitten tiedä olisko niitä voinu laittaa siihen lisätietoja kohtaa... Naistenklinikalle semmost ei ollu mut kun vaihdoin Hyvinkäälle niin sinne piti täyttää...
 
Meillä piti kans täyttää esitietolomake, mihin piti merkata melko samat asiat mitä neuvolakortissa oli.. ja mm. vauvan nimi hätäkastetta varten.. Ei tullu edes mieleen mitään toiveita synnytyksen suhteen laitettua siihen, katotaan miten homma menee...

Näköjään flunssaa muillakin.. kurkku on kipeä ja nokka vuotaa, alilämpöä vaan kuumemittarikin näyttää. Melko väsy olo oli vkonloppuna, lauantainakin nukkuin 2 päikkärit..
 
Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa! Nyt se minun prinsessa syntyi sitten [:)]
Kirjoittelen tonne synnytyskertomuksiin sitten kunhan kotiudun, ollaan vielä huomiseen asti laitoksella
ja sitten päästään aloittelemaan uutta elämää [:)]

Lyhykäisyydessään vois sanoo, että synnytys oli kyllä ihan älytön tuskien taival, en rupea tähän hommaan kyllä
ihan heti uudestaan, mutta kaikki oli kyllä sen arvoista! [:)]

Pieni neiti on virkeä, hyvin syö ja nukkuu. Ei voi uskoa, että jotakin noin täydellistä voi maailmasta löytyä!! <3

Niin, ja ei olis voinu parempaa äitienpäivälahjaa toivoa! Neiti näki "päivänvalon" siis äitienpäiväaamuna klo 4:40.
 
Voi että, onnea RiinuLiinu hirmuisesti! [:)]

Tää mamma sai nyt koulun hoidettua! Hiukan huikee olo! Vaikkei ees tajua vielä, kun pää on räästä vielä niin tukossa.. [;)][:D] Nyt mä palkitsen itteni Kismetillä. [;)]

Toi mysteeri vuoto vaan jatkuu. Nyt taas sellasta, että vois viitata limatulppaan joka tulee pikkuhiljaa.. Hitto, tulis kerralla jos tuo sitä on ni ei tarttis pohtia!! [:D] Kipeitä supistuksia myös tässä päivällä sillon tällön. Masukki on tosi rauhallinen, välillä muljuaa, mutta on selkeesti tosi rauhallinen. No, kaks ja puoli viikkoa enää maksimissaan, mutta oishan se kivempi että lähtis käyntiin itekseen kun käynnistyksellä. Vaikka sit just ennen käynnistystä. [:D]

Niin ja juu, on saatu esitietolomake. Täytin tossa yks ilta. Hätäkastetta varten nimet ja toiveiksi laitoin kanssa ettei välilihaa leikattaisi automaattisesti ja kysymättä sekä haluaisin kokeilla esim jakkaraa...
 
onnittelut koko perheelle RiinuLiinu ei kyl parempaa äitienpäivälahjaa voisi olla [:D]
niin ja onnea myös Lyydia hieno juttu et sait koulun hoidettua [:)]
 
Takaisin
Top