Raskauden viimeinen kolmannes.

Meillä mies oli ihan ihmeissään kun oltiin mun porukoilla viettämässä äitienpäivää vähän etukäteen ja kysyin et haluutko kotiin kattomaan peliä (oli pientä hulinaa ja meteliä kun veli oli lastensa kanssa myös siellä) [:D] ja sit ku mä viel sanoin et mennään ostaa sulle olutta (sanonu olevansa jopa ilman saunakaljaa synnytykseen asti). Ei oo viel selkeesti ymmärtäny mun jakautunutta mielenkiintoa jääkiekkoa kohtiaan; seuraan kyllä ihan mielelläni Olympialaiset ja MM:t mut noihin SMliiga-peleihin en oo päässy oikeen kiinni... [:D]
 
Ajatellapa tilanne; kivuliaimmat supparit menossa ja Ruotsi tekee voittomaalin...sitä sais aikamoisen huudon ja raivon aikaiseksi näiden yhteisvaikutuksesta! Sillä jos ei tulis baby ulos niin ei sit millään [:D]
 
Tuo on kieltämättä jännä juttu miten tunteista ja muutenkin vaikeista asioista puhuminen on miehille vaikeampaa...meillä oli alkuun myös niin et kinaa kun tuli niin mies lähti pois tilanteesta ja sit sai lypsämällä lypsää kun näki et joku asia vaivas toista...Kerran jouduin riidan päätteeks toteemaan kun lähdin yöks töihin et jos ei tätä puhuta selväksi niin en tule aamulla kotiin. Niimpä sit juteltiin ja saatiin asiat selväks ja sen jälkeen on juteltu kaikki asiat jo ennen ku niistä tulee mitään isompaa kinaa. (paitsi mun hormoonikiukut [:D]) Myönnän et oli multa tosi tylyä siinä vaiheessa kun toinen ei osaa/tahdo/tiedä mitä sanoa, mut en olis ite pystyny pidemmän päälle semmoseen et kaikki jätetään selvittämättä ja karataan ikävistä tilanteista. Ite ku on tottunu ruotimaan asioita vähän liikaaki [:D] Nyt oon miehestä vaan tosi ylpeä et avautuu samantien sekä hyvistä että huonoista asioista...aikaahan tuohon meni mut molemmat kun tuli vastaan niin ollaan löydetty meille sopiva tapa.
 
mäkin seuraan nykyään vaan mm-kisat ja olympialaiset.. ennen kuuluin jopa ipa-klubiin(ilveksen fanikerho).. siis lapsena.. tai kyllä sen verran tulee seurattua että tietää miten ilves pelaa ja mikä joukkue on suomen mestari.

eipä tossa enää hirveästi oo jännitettävää.. onhan tuo jo hävitty matsi [8|]
 
Meillä solen mie, jolta mies saa väkisin kiskoa ulos, jos joku asia painaa :/. Ja toisaalta oon itte niin puusilmä, etten ees tajua, jos toista joku painaa ja sitte se purkaa kaiken kerralla, jolloin saatan yllättyä, että "ai tuoki sinua vaivas, en ees tienny". Mutta jossain vaiheessa kuitenki molempien mieltä painavat asiat tulevat esille kyllä, minun ehkä kuitenki nopeammin, koska minusta todella näkee, jos kaikki ei ole ok. Miehestä ei niinkään.
 
Minäkin se puolikas,joka kertoo huolistaan enemmin ja ennemmin,mutta toisaalta välillä ei viitsi,kun miettii että onko se miehestä niin tärkeetä sitten,että jaksaako ees kuunnella. Kyllähän se kuuntelee ja kommentti on joku "aha" -"jaa" -"juu". Että se siitä. Ei sellasia kunnon keskusteluja ole oikee enää..armeija on tehnyt siitä niin jämäkän miehen,siis tosiaan miehen. Niin ei oikein osaa purkaa tunteitaan,myöskään hänen äitinsä mielestä. Eli tullut isäänsä. 
 
OIKEIN IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE MAMMOILLE!! <3
SYNNYTTÄNEILLE JA ODOTTAVILLE.
KOHTAHAN ME KAIKKI OLLAAN ÄITEJÄ,-ENSIKERTALAISIA TAI USEAMPAAN KERTAAN TULEVIA.

[:)]
 
Hyvää Äitienpäivää kaikille mammoille...

Itse en koe tätä nyt mitenkään erikoisena päivänä kun ei ole omaa vauvaa vielä maailmassa.
Ensi vuonna sitten on minun vuoroni.
Nyt juhlistetaan omaa ja miehen äitiä.
 
Missä Inxu...?
On yleensä aina automaattisesti kirjautuneena sisään kuten itsekin kertoi... nyt ei ole täällä...
 
Rauha: Inxu nukkui pommiin tänään [:D][:D][:D][:D] ei huolta ei ole vielä poksahtanu <3<3[:D] jos vaikka ens yönä me molemmat sitten :)

Hyvää äitienpäivää kaikille poksahtaneille ja vielä odottaville <3<3 Kyllä se meidänkin aika tulee sieltä [:)]
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja kohta äidiksi pääseville. [:)] Sain heti aamusta kukkia ja mieheni tekemää kakkua. Tuli niin hyvä mieli. [:)] Huomenna neuvola niin saapa nähdä mitä puntari näyttää tämän päivän jälkeen. [:o]
 
Mä jo huolestuin!!![:D]
Ei auttanut lätkämatsi eilen. Mut ysiin nukuin minäkin...
Eikä olla saatu siis äitienpäivälahjaa...
Katseet kääntyy taas seuraavaan päivään toivoen...
 
joo yllättävän pitkään sitä saikin nukkua.. etenkin kun melkein koko viikon heränny neljältä tai viideltä..

ei täälläkään mitään tietoa äitienpäivä toivotuksista edes.. kohta vanhemmille syömään veljen tekemää gourmet ateriaa :P (veli on kokki)

täällä edelleen peukut Rauha sun poksahtamisen puolesta :)
 
Thänx!
Mulla muuten sama juttu. Herään muuten ihan säännöllisesti neljän viiden aikaan vessaan. Olen nyt sit saanut sen jälkeen onnex nukuttua mut yleensä nousen ylös kun mies lähtee töihin vähän ennen seitsemää. Perjantaina jatkoin kerrankin unia puol kymmeneen ja nyt vkloppuna noussut 9 aikoihin ylös...
Täytys kohta lähteä äippä-kierrokselle...
 
Eipä täälläkään toivotuksia tullut,mutta enhän minä äiti vielä olekkaan. Mieheltä eileen yöllä kysyin,että "Haluutko toivottaa mulle epävirallista äitienpäivää? [:D]" ja mies vastas "En.." [8|] ,-okei juu.

Äiskä soitti tossa muutama tunti sitten ja kysyi,että mikä on vointi,kun sanoin tänään meneväni porvooseen mummin luokse,niin kai se sen takia kysyi,kun niin kauas lähen ettei tuu mitään. Mutta voinnit on hyvät. :) Kyllä tässä lasketulle ainakin mennään.
 
Täälläkään ei äitienpäivä toivotuksia. Mutta enpä kyllä oikein kaivannutkaan, en koe niitä vielä "ansaitsevani".

Täällä räkätauti edelleen päällä. En mee sit käymään mummoilla ja äidilläkään. Soittelin äsken vaan hyvää äitienpäivää-toivotukset. Mummot tietty heti kyselemään onko mulla mustaviinimarja mehua ja huolehtivat vaan musta. <3 Äitille tein eilen kakun, mango-rahka kakun. Voi harmi, se jää nyt sit tänne syötäväks.. No, taitaa pikkuveli vaimokkeensa kans ajaa tätä kautta kun tulevat porukoilta tänne kotiinsa. Pikkuveli ainakin uhkaili tulla syömään puolet kakusta.
Mieskin aamulla jo vähän niisti. Toivottavasti se ei sairastu, jos lähtö tulis ni ne ei anna sen tulla mukaan. Kehitin siitä jo sit pikku paniikin! Huomenna kun on se viimenen näyttö... Äiti oli mun syntymää edeltävänä päivänä meinaan palauttanu gradun ja heti seuraavana aamuna lähdin syntymään.. Varmaan kun stressi laukes. Käyköhän täällä niin? Naureskeltiin äsken äitin kanssa. Joten jos noin käy ni miehen on nyt vaan parasta olla terve!!
 
Mie en ees voi soittaa äitile äitienpäiväonnitteluja, kun ei ääni lähe :(. Pääsiäisen jälkeen olen ollu tauotta kipeänä, välissä helpottaen. Vissiin ois pitäny kunnolla potea tää tauti, mutta ei ko on pitäny ulkoilla ja nähä kavereita ja muuten vain pyöriä kaupungilla. Noh, sen siitä saa. Miten ihmeessä saa äänen nopeasti takasin??
 
Eipä niitä toivotuksia täälläkään ole tullut vaikka katson kyllä olevani jo melkolailla äiti. Eilen ravintolassakin baariemäntä toivotti mulle hyvää äitienpäivää. Vaikka sillä naisella ei kyllä ollut tilannetajua ollenkaan. Olin just niin myrkkynä, kun menin miestäni sieltä hakemaan ja hän veti jo kolmatta juomaansa siellä... [>:] Ei paljoa kiinnostanut jonkun ventovieraan kanssa keskustella kun ei kiinnostanut ukonkaan... [8|]

Joo, olen kyllä yrittänyt vihjailla mutta eipä tuo tajua. Meillä kun nyt jotakuinkin tällä hetkellä asiat ok... vaikka en kyllä mikään ilopilleri olekaan. [8|]
 
Mä en mitään odottanut mut mies sit yllätti, oli ostanut mulle kiroilevan siilin yöpaidan mitä kuolasin
Prismassa pari viikkoa sitten [:D] ja harmitteli et herää aina mun jälkeen eikä saanu aamiaista mulle sänkyyn..
 
Kävin tossa pikku päikkäreillä ja nyt on kurkku niin saakelin kipeä että ei oo tottakaan. [:(] Että pilkka käy omaan nilkkaan kun hehkuttelin jo sitä kakkua minkä tein, että se jää nyt tänne syötäväks. [;)][:D] Ei paljon syyä tällä kurkulla.
Lme lähtee varmaan se ääni sit täälläkin.. En mä tiiä mikä siihen auttaa, kuuma juoma, kuuma juoma ja vielä kuuma juoma?

Ketuttaa kun jääkaapissa on taas tasan valot. Mies on sit koko päivän ollu taas menossa. Tosin hyödyllistä, kaverinsa apuna oli puunkannossa niin sai siitä meillekin. Mutta ei musta mihkään kauppaan oo tällä ololla ja nyt se vasta mies lähti sit kauppaan. Eilenkin söin niin huonosti ku mikään ei maittanu. Illalla oli sit yhtäkkiä kaamee nälkä, mutta kun yritti syyä ni tuli vaan ällö olo. [:'(]
Mitä siitä huomisesta näytöstäkin tulee, jos oon vielä näin kipeä ja ääni vielä lähtee.. En millään tahtos perua sitä.
 
Nyt on muuten salettiin vauva laskeutunut. Mahasta sitä en varsinaisesti peilistä huomaa, mutta eilisiltana huomasin, että tuossa masun yläosassa (missä on yleensä ollut vauvan peppu) tuntui pehmeää ja ihan silkkaa vettä. Pylly tuntuikin sitten selvästi aiempaa alempana. Tänään on sama juttu. Pariin kertaan on tunkenut pyllyllään ylöspäin niin, että on käynyt aika ylhäällä mutta sitten taas kun seisoessa kokeilee, niin pyllerö tuntuu alempana ja yläosassa tuntuupi vettä [:)] Oikein lotisee, kun painelee [:D]
Eikä se muuten tosiaan ole tänään töninyt mun kylkiluitanikaan [:)]
 
Mullakin on tuntunu pitkään yläosassa just sellanen "tyhjä" kohta, seistessä tms. Just pelkästään "lilluu" ja pylly jossain alhaalla. Mutta sit esim sohvalla tai muuten makuullaan pylly on kyllä ihan ylhäällä, joten pääsee vielä nousemaan ylöspäin..
 
Takaisin
Top