Raskauden viimeinen kolmannes.

Kamalaa ollu, ko ei ole voinu kirjotella :D. Tosin eipä ole kovin moni muukaan, niin ei hirveästi ole täälläkään päässä tapahtunu :).

Ittellä on nyt verenpaineet alkaa näyttää laskusuuntaa, mistä olen tosi onnellinen <3. Tänään tais tulla yks nuita Mimmun mainittemia "menkkakipuja", sattu sen verta kovasti, että ei voinu liikkua, ennenko lakkas sattumasta. Ei tosin sitte toista tullu. En tiä, oliko suppari vai mikä, ei ole kuitenkaan aikasemmin ollu.

Vielä viikko ja kuus pv laskettuun aikaan :P.
 
Eipä täälläkään nyt silleen ole mitään tapahtunut,vaikka toiset onkin luullut,että laitoksella olen. :) Eileen kävin tossa r-kioskilla vuokraamassa muutaman leffan ja hakemassa jotain hyvää ja kun kassalla olin niin lorahti vähän housuun jotain ja silmät mulla pullahti melkein ulos,kun säpsähin,että nytkö ne vedet valahti. Kotiin tullessa kävin sitten vessassa,kun oli pissahätäkin siinä oli. Valkovuotoahan se,mutta housut kuitenkin vähän kosteat,niin jäi arvotukseksi,että olikohan se ees vähän jotain lapsivettä,mutta jätin asian siihen. Muuten ollut noita liitoskipuja,kun pikkunen tökkii itteää tonne alas,niin vihlasee tosi kovasti. Aikalailla muuten ok tässä oltu,ja tosiaan huomenna viikkoja 38,jotenka lainaan miiuhoota että virallisesti raja ylitetty,että saisi tulla nyt [:)] Tosin nyt mulla on tullut olo,että tää menee lasketun yli ja rajusti. Saapi nähä. [;)]
 
voin kuvitella sun ilmeen Tiiaa kun oot siinä kassalla ollu [:D] ite menisin varmaan ihan kipsiin ja juoksisin kotiin suunnilleen [&:]
 
Juu täällä ollaan!!! Mulla oli toi sama kun muillakin et kirjautuminen ei onnistunut....
Sairaalassa taas käyty mut mä pistän sen stoorin vaik tonne neuvolaterveisiä otsikon alle kun sielläkin tänään käyty...

Ihan kamala fiilis tuli kun ei päässykkään kirjautumaan ja kommentoimaan mitään...
Ihan orpo olo [:)]

Niin tärkeä tää palsta on. Nyt sen ymmärsi todellakin!
 
no höh.. no tiedänpä että mun ei kannata alkaa selvännäkijäksi kun kumpikaan ei osunu oikeeseen [:D]
 
Inxu kyllä siinä kieltämättä pieni paniikin tynkä tuli,mutta suurimmaks osaks se oli iloa,että "Jospa nyt sitten!! [:)][:)]",- plääh,ei. [:D] ..ei vielä.

Ja Rauhaa lainaten:

"Ihan kamala fiilis tuli kun ei päässykkään kirjautumaan ja kommentoimaan mitään...
Ihan orpo olo

Niin tärkeä tää palsta on. Nyt sen ymmärsi todellakin!
"

Mulla oli ihan samanlainen olo. Tuntu,että pää hajoo! [:D]
 
Mulla on oikeesti sellain kutkutus,että oon vika täällä,kuka on yhtenä kappaleena [:D] Aivan salee.
Kaikki muut kerkeette varmast pusaa vauvan ulos,kun mulla menee tietysti yli [:D][:D] Mutta eikö ne sitten yleensä käynnistä rv 41+ vai riippuuko sekin paikasta?
 
Riippuu ilmeisesti niin paikasta. Kuten mulle tänään sanottiin sairaalas et käynnistys saattaa mennä niinkin pitkälle kuin 42+2
 
Täällä kaiketi käynnistetään noin 42+0 ja Rauhakin puhui tuolla neuvolaosiossa, että hänellä voi mennä käynnistys jopa 42+2 jos itsellä ja vauvalla kaikki hyvin.
No niin, Rauha olikin kerennyt jo välissä. [:)]

Täällä ehkä yrittää tulla räkätauti. Ja masukki on ollut hirmusen hiljanen tänään. No, on se ennenkin vetänyt niin, että päivä tai pari hiljasta, sit päivä tai pari hirmu mytkettä. Sit taas samalla lailla hiljasta ja mytkettä. Ja eilenhän se mytkys hirmusesti..
Nyt saunaan. Jos vähän avais nenää.
 
Menkkasärkyä, -oloa, täälläkin!
Ja alaselkää juilii ja häpyluihin + häntäluuhun kolottaa, jota ei aijemmin ole ollut.
Menkkasäryt, edellisiä kovemmat, herätteli pari yötä sitten pitkin yötä. Menivät ohi, kun liikkui. Välillä tulee päivällä hyvinkin tiuhaan, kun tulevat, mutta kipu ei kovene oikeiksi suppareiksi.

Nyt jännätään miehen kanssa meinaako synnytystä n. viikon päästä vai yltyykö viikonlopulle / alkuviikolle. Ma aamuyö-ti ilta välillä ei tarttis syntyä, tai olen synnärillä yksin!  [:o] Miehellä on se työkoulutus just pahimmoilleen... ja n. 6h ajomatkan päässä...
Pelottaa ettei ainut tuki ja (henkinen) turva ja toiveiden välittäjä olekaan paikalla...[:(] Kuka mun puolia pitää ja kertoo mitä on tapahtunut, jos en tokkuroiltani edes muista! Muutoin synnytys ei jännittäisi yhtään... Joensuussa on ollut joku viikko sitten ihan ruuhkaa synnyttäjistä, eli ei pahimmillaan kätilöistä mitään apua...

Ei oikein ole ketään jota vois varalle pyytää... On vain ystävä jolla on mm keskenmenoja takana ja henkilöitä jotka menevät synnyttämään asenteella "kaikki myrkyt (kipulääkkeet) mitä talosta irti saa..." Itse ajattelen etteivät ne automaattisesti onnea takaa, vaan voivat tuoda omat ongelmat mukanaan!

Ja olisihan se miehelle vähän outoa, kun on vain mahaa katsellut ja kotiin tullessa olisikin mulla käärö kainalossa! Kun se niin miettii kuinka osaa vauvaan suhtautua. Saisi edes kokea lapsensa syntymän!
Pieniähän mun murheet on sen rinnalla, että olisi totaallisen yksin!! Anteeksi teille, joilla niin on!
 
Oookei [8|] No kiva..laskettua aikaa odottaa niin innoissaan,että huomenna 2viikon päästä,mutta kuitenkin 3-4viikon päästä.

Herranpieksut,mun kohdalla 42 viikkoa olis kesäkuun 5.päivä. Ja sitten jos siitä eteenpäin vielä. Vvoii jumpe,sais kyllä tulla aikasemmin [:D]
 
multatassu Kyllä sitä täälläkin mietiskellään,että mahtaako mies just silloin olla kotona,kun alkaa tapahtua vai mitenkä. Onneks tulee huomenna aamulla taas kotiin<3 Kahden viikon jälkeen. Mun tuuri on kyllä niin haparoiva,että ei tapahdu mitään tässä lauantai-maanantai välisenä aikana,kun mies on kotoon. Sen jälkeen,kun se taas lähtee niin on ne kriittiset hetket,kun ei yhtään tiedä mikä päivä,mihin aikaan tai miten alkaa..

Meillä onneksi tilanne,että mies pääsee synnytykseen mukaan,kun ilmoittaa,mutta sitten on vaan,että kerkeekö. Kaikenlaista huolta ja murhetta on kyllä.
Meille tuleville äideille on tärkeää,että tulevat isät pääsevät mukaan kokemaan ja entistä tärkeää,kun on ekakertalaisia. Mä niin odotan miten mies reagoi,kun näkee nyytin ekaa kertaa.. [:)] Ja itse olen pillittäjä,niin aika varmasti purskahan itkuun,kun saan vauvan ulos,viimeistään kun rinnalle tulee köllii <3

Hmph..haaveilua haaveilua,jospa tulisi [;)]
 
Innostuhan se saunan jälkeen. Taas tunki hirmusesti jalkaa kyljestä läpi! [:)] <3 Mutta räkätautia tää nyt koittaa pukata! [:'(] Saunassa oli hyvä olla, mutta nyt taas tukkonen olo ja kurkkukin tuntuu vähän ikävälle. Ei tarttis tulla nyt ni sais sen näytön suoritettua maanantaina! [:@]
Noita kolotuksia ja särkyjä luilla ym on täälläkin ollu pitkään, mutta en osaa ajatella enteilevän lähtöä vaan enempi kuuluvan asiaan näillä viikoilla. Nytkin tuikkii kovasti tonne kohdun suulle, samoin eilen illalla.

Tiiaa joo mä pysyn todennäkösesti toukokuun puolella, just ja just. [:D] Siis vaikka käynnistettäisi. Jollei nyt kovin montaa päivää siinä mee. [:D] Mua ei muuten se käynnistäminen stressaa, mutta ois mukavampi kokea kun synnytys käynnistyis ite. Vesien menolla tai supistuksilla. Sit se varmasti jännä olo siinä vaiheessa, että millon sitä lähtee laitokselle. [:)]
 
Mua on nyt kanssa alkanut hirvittämään, että josko tätä joutuu vielä kestämään neljä viikkoa [:o] Ei tarttis, tuo pikkumönkiäinen riehui eilen puoli iltaa NIIN ÄLYTTÖMÄSTI, ettei ole tosikaan [:o] Koko aika muljus/liikku joku osa ja siihen kun sitten vielä lisätään se, että se on oikeesti about kolmekiloinen niin nehän sitten sattu paikoin ihan peekuleesti tuonne kylkiluiden alle jotka välillä naksahteli ja muljahteli [:(] Muutenkin oli koko eilisen päivän niin kettumainen olo, ei varsinaisesti mikään ollut kipeä, mutta hankala olla ja paha hengittää [&o]

Babaytoy
mulla on kanssa käynyt mielessä ajatus, että josko sitä onkin viimonen täällä joka vielä kirjoittelee "raskauden viimeinen kolmannes"-ketjuun kun muut kirjoittelee toukomussujen kuulumisia [:D] Mulla olis sitten vissiin sun laskelmiisi uskoen 42 viikkoa 4.6. Ei kiitos kesäkuun alkuun enempää synttäreitä, ekan n. viikon sisään mahtuu jo kolme [8|]

Saunoin kyllä eilen niin kovasti, kuin jaksoin ja imuroinkin [;)] Täksi illaksi pitää kyllä hankkia saunavasta torilta tai Prisman pakastealtaasta. Ai että se tekis hyvää jomottavalle selälle ja muutenkin - se tuntuu aivan taivaalliselta [:)]
 
Joo siis miiuhoo katsoin ihan kalenterista tuon ajan niin voit uskoa juu [;)]
No se olis kyllä tosi "kiva" jos iteksee kirjottelis täällä tai olis vaikka pari ihmistä ja sitten toinen lähteeki synnyttää ja sit on sillee "nonii.. nice one" [:D]

Miestä kohtapuoliin joutaa hakemaan. Laitto äsken viestiä mulle,kun olin nukkuus. Ja tukka on pystys kun kanan perse,niin pitäis suihkuunkin joutaa. :>
 
Tiiaa:  kaikkea uutta sitä oppii :) enpä tienny että kanan perse on pystyssä [:D]
 
Täällä ollaan varmuudella koko ens viikkokin viel yksin kotona... [&o] Ja jos lähtö tulee,niin ei hajuakaan että lähteekö mies ajaa kotii vai ei. Ei osaa sanoa. Riippuu työtilanteesta.
Lähtiessään sano tulevansa sunnuntaina kotiin,mut äsken soitti ettei tosiaan tule viel viikkoon.

Ja nyt mun yks tuttu on ottanu tavaks soittaa ja viestittää joka päivä, et "joko olet sairaalassa?". Siis niin ärsyttävää![:@] Heitän kohta puhelimet seinää jos ei älyä antaa olla rauhassa. Kun on sanottu,et kerrotaan kyl ku on jotain kerrottavaa. [:@][:@]
 
Se on ärsyttävää, varsinkin nyt kun ollaan yliajalla ja tahtois iteki kovasti et olis jo synnyttämässä niin sit vastailla jatkuvasti noihin joko oot poksahtanu kysymyksiin jne! Mä oon ihan suoraan ilmottanu et kerron kyllä ku jotain tapahtuu.
 
multa ei onneks vielä ainakaan kukaan kysy päivittäin joko oon poksahtanu. iskä vaan soittelee päivittäin kyselee vointia, mutta ollaan puhuttu melkein aina päivittäin muutenkin niin ei nyt mitenkään eroa. [:)]

alkaa oikeasti tää selkä vituttamaan. aamulla on korkeammalta kipeä (johtuu varmaan sängystä/huonosta asennosta) ja sitten kun käyn koirien kanssa lenkillä ja se helpottaa niin alkaa särkemään alaselkää [&:] ja se särkeekin sitten iltaan asti [>:]

en jaksa odottaa maanantaihin.. haluun tietää mun painon ja sf mitan [:D]
 
Takaisin
Top