Raskauden viimeinen kolmannes.

Soitin ja niinhän siitä tuli käynti saikussa, tosin taas turha (onneksi). Siellä oli paineet 146/94 eli koholla ja yli niiden rajojen mitkä olin saanu mut kuitenki tullu sen verran hyvin alas kotona mitatuista ettei huolestunut kun oli pissatkin puhtaat.
 
Jäi vaan muuten aika kökkö maku suuhun tosta reissusta...kätilö tuli vastaan ja totes et menkää tonne odottaa et nyt he ei ehdi tehdä mitään...sit venailtiin puolisen tuntii kevyesti kun tuli laittaa mut käyrille ja tokas et lääkäri meni leikkaussaliin et menee aikaa (ymmärrän et on kiirettä ei siinä mitään) mut sit joku reilu puol tuntii olin ollu käyrillä kun se laite alko pitää hirveetä meteliä ja syke näytti 60 ja alle ja välillä nollaa. Me sit paniikissa miehen kans et mitä tapahtuu, mies paino sitä hälytysnappiaki jo kunnes kätilö sit tuli ja tokas vaan et täällä vaan koneet huutaa, pisti sen pois päältä otti verenpaineet ja käski antaa pissanäytteen. Selvittämättä yhtään mitä siinä tapahtu! Käski meidät taas odottelemaan odotustilaan kertomatta edes et mitä sit seuraavaks odotetaan...
 
Lääkäri oli sit tosi mukava, päästi kotiin mut käski mittailla paineet huomenna ja vielä perjantaina ennen neuvolaa, et jos on koholla niin sit neuvolan tilalta suoraan saikkuun. Jos näyttää siltä et ne pysyy ylhäällä niin sit käynnistetään aikasemmin. Mut tuost kätilöst jäi meille molemmille vähän ikävä fiilis...
 
no höh.. kaikillekko täällä sattuu hirveitä kätilöitä :( no onneks ei ollu mitään hätää Mimmu
 
Oli eilen sitten terveyskeskuspäivystysreissu - ei minun takia vaan miehen koiven [:D] Se on samassa talossa, kun meidän synnytyssairaala joten olin kyllä kuvitellut, että seuraava reissu sinne tehdään minun takiani.
Ei siinä mitään mutta odottelimme siellä sitten kaiken kaikkiaan 2,5h kun juuri kärräsivät sinne ambulanssilla ties minkälaista känniääliöö (yhdellä promillet 1,58, toisella 2,37...ei voinut olla kuulematta...) ja ne ambulanssilla tulleet kun menee edelle... [:@][8|]
Eihän siinä muuten mitään mutta alko tällä mammalla olla semmoinen olo, että jos täältä ei kohta pääse kotiin, saavat vielä yhden potilaan lisää. Sydän hakkas koko ajan, selkää särki, kun ei ollut hyvää paikkaa missä odotella (joko seisten tai sängyn laidalla, jolla mun mies makasi). Alko jo hieman huimatakin, pohkeet puutu seisomisesta ja sitten se istuminenkaan ei ollut hyvä, supisteli vähän väliä... jomotti... Sen lisäksi se lähtö tuli sinne niin äkkiä, että en ollut syönyt mitään (eikä sillon ollut nälkäkään) ja aloin olla jo tosi väsynyt. Onneksi sitten lopulta päästiin kotiin... mulla oli kyllä niin paha olla siellä [&o]
Sitten nukuin vähän pinnallisesti ja levottomasti yönkin mutta kyllä se olo kuitenkin on parempi [:)] Ja yksi ihana puoli tässä on; mies sai saikkua 5 päivää, joten hää on sitten minun kanssa kotona joten nyt ei tarvitse olla itsekiään muutamaan päivään [:)]
 
päivystykset on ihania paikkoja [:)] Mäkin heräsin kun ukko lähti töihin viideks..

Sain eilen illalla ihan pienen haavan otsaan(en tiiä mistä se on tullu, siis sunnilleen finnin kokonen reikä) ja ette voi uskoa kuinka paljon se vuoti verta.. tunsin kun veri alko valumaan naamalla, sanoin ukolle vaan äkkiä että onko paperia yöpöydällä.. kaks paperipalaa ihan veressä [:'(] varmaan just sopivasti verisuoni siinä kohtaa [8|]
 
On tää loppuodotus aikas jännää.. koko ajan semmonen innokas ja odottava olo et minä hetkenä vaan voi alkaa tapahtumaan[:)] Joka ilta nukkumaan käydessä ajattelen, et jospa huomenna tulee lähtö ja joka aamu kun herään niin mietin et onkohan nyt mitenkään erilaisempi olo kuin eilen. Loppuukohan tää innostus siinä vaiheessa kun laskettuaika ylitetään.. missäköhän vaiheessa sitä asennoituu synnytyksen käynnistämistä odottamaan[:D]
Tiistai-iltana tuntui kohdunkaulan alueella 1½ tunnin ajan kipeitä vihlasuja n. 10-15 min välein, mutta sitten ne asettu ja eilen iski muutamaan otteeseen tosi tukala olo, mutta ei siis mitään mullistavaa synnytykseen viittaavaa täällä ole koettu. Silti jaksan olla innoissani.. heh
 
peukku mä olen kokoajan asennoitunut odottamaan käynnistystä. [:D] Eipähän hajoile pää synnytystä odotellessa, että alkas ennen la:ta, kun todennäkösempää on ylimeno. [:D] On sitten positiivinen yllätys jos lähtö tuleekin tässä ennen käynnistystä. [;)] Minäkö pessimistinen ihminen?

Niin se aika juoksee. Huomenna alkaa 40. viikko ja sit on noin kolme viikkoa maksimissaan odotusta jäljellä. Täällä taidetaan käynnistellä 42+0.

Ai niin, Mimmun kätilö kyllä hanurista! [:'(] Onneksi kaikki oli hyvin kuitenkin, mutta olisi saanut selkeyttää vähän sitä miks se kone alko huutamaan!!
 
Mä aloin enempi jo asennoituu siihen käynnistykseen eilisen neuvolan jälkeen kun ei vieläkään ollu tullu alaspäin tai kiinnittynyt vaikka oli omasta mielestä maha alempana ja sit kans tuolla kohdunsuulla tuntunu välillä kipuja...vappuaaton ä-polilla käynnin jälkeen olin lähinnä veetuuntunut mut nyt sit kun ei vieläkään oo mitään merkkejä niin oon todennu et se on sit viikon päästä saikkun sisään ja käynnistykseen.
 
Siinä tosiaan itkua pidättelin paniikissa et mitä tapahtuu kun ensi seurasin et miten se yht'äkkiä tiputti sykkeen sinne 60 ja sit olikin yhtäkkiä alle ja koneet alko huutaa ja sit nollassa...piti sit tosiaan lääkäriltä kysyä et mitä tapahtu, oli sit mun sykkeen ottanu se laite siihen.
 
Kysyin muuten tänään neuvolassa tosta vaunuilemisesta synnäriltä paluun jälkeen,niin sanottiin että toukokuu on oikein otollinen aika saada lapsi, joten ei ole mitään aikarajaa kauanko ulkoilla saa ja koska aloittaa näin kevät kesällä. Ainut vaan, ettei äidin kannalta kannata pitkiä lenkkejä tehdä kun ei voimat ole ihan palautunut.

Mulla oli puolikiloa tippunu paino viime viikosta, ilmeisesti sitte ollu turvotusta sillon. Niin joo, ja sano että jos sattuu kätilö jonka kanssa ei kemiat toimi niin voi pyytää kohteliaasti toista. Ne ilmeisesti toivooki, että esittää toivomuksia ja että tietäisivät äidin luonteesta jotakin, jotta kaikki sujuis hyvin.

Kaverini mies sanoi miehelleni, että älä sitten ole niin utelias, että menet katsomaan haaraväliin kun synnytys on ohi. Oli kuulemma liiankin mieleen painuvaa nähdämitä kaikkea sängyllä oli veren lisäksi ( suolen tyhjentymiset ja pissat...) Voitte kuvitella kaverini ilmeet tämän keskustelun jälkeen, ei ehkä olis toivonu miehensä tuota kertovan.
 
On varmasti. Eikös ne vedet menny toissapäivänä ja eilen viimestään aamulla käynnistetty jos ei itsestään käynnistynyt! [:)] Minäkin kokoajan odotan kuulumisia tänne tai tonne kuumeilijoista odottajiin-ketjuun missä ollaan kanssa löpisty yhdessä.. [:)]

Mulla on jotenkin ihme levollinen olo, en oon pariin päivää miettiny lähtöä _ollenkaan_. Ehkä ton kouluhomman takia ku haluisin saada senkin hoidettua, ettei jäis syksyyn. Toisaalta mulla alkaa olla kohta kaikki materiaali kasassa siihen kun oon näpytellyt eilen ja tänään kovasti, että toisaalta sama millon sen sitten esittelee. Kun kirjottaminen on varmaan viimestään huomenna ohi! [:)] Mutta oishan se stressitön olo jos saisi vaikka maanantaille sen arvioinnin ja sit kaikki ois siinä!
Mutta joo, ihme rauhallinen olo. [:)] On vaan sellanen olo, että se tulee kun tulee, minä en siihen voi vaikuttaa. Enkä kyllä oikein sisäistä sitä, että kohta se kuitenkin oikeasti syntyy, ja meillä on sitten vauva! [:-]
 
Pitäisköhän huolestua kun Babaytoy ei oo kirjottanu vielä tälle päivälle mitään [:)]
 
Joo,tääl on kyl nyt ollu tänää tosi hiljaista. Eikä Babaytoylta mitään!

La huomenna, eikä mitään merkkejä mistään.. No, sinänsä hyvä,kun nyt kerran taas oon yksin kotona. Oon päättäny,et jos mies ei ole koton ku lähtö tulee,ni se on sit pärjättävä yksin. Siis ilman mitään tukihenkilöitä tms. Kaipa siit silti hengissä selviää..
 
Niin on ollu hiljasta. Tossa keskusteluiden etusivulla oli joku maininta, et sisäänkirjautumisessa on voinu olla ongelmia.. Mutta mistäs sitä tietää jos mammat on vaan joukolla laitoksilla.. [;)][:D]

Me muurailtiin isännän kanssa pari tuntia suihkulähdettä/vesiputousta takapihalla. Sit oli pakko lopettaa kun aurinko laski ja tuli niin kylmä. Onneks olin napsauttanu saunan päälle aiemmin vessareissulla ni pääs lämpöseen. Nyt sohvalla masukki tunki jalkaa hirmusesti kyljestä läpi! Varmaan viis senttiä korkea möykky vaelteli mahalla. [:)] Muutenkin heilu hirmusesti.
 
no sehän vois selittää sitten tämän kadon :) mä tuun aina suoraan tänne foorumille, niin en nähny sitä etusivua. Tulipa taas herättyä neljältä [8|] Kivat menkkamaiset jomotukset heti aamusta [&o]
 
Jee, nyt vauvaa kehiin, kiitos! Täysiaikaisuuden raja kun täytty justiinsa [:)]
Äitikin sanoi eilen puhelimessa, että koitas nyt järjestää tämä asia, kun hänkin on siskon luona käymässä tuossa muutaman kymmenen kilometrin päässä niin pääsevät sitten heti katsomaan [:D] Lupasin yrittää mutta valitettavasti en itse voi siihen paljoa vaikuttaa. Mutta olo oli sen verran tukala eilen illallakin, että olis ihan tervetullut jo. Varsinkin kun tämä pikkanen on koko ajan mun kylkiluita kiusaamassa [:-]
 
Pidetään miiuhoo peukkuja pysytyssä [:)] Sais tämäkin neito syntyä jo [:D] Vois vaikka tuossa äitienpäivänä [;)]
 
Huomasinpa eilen illalla semmoisen hauskan seikan, että meijän vaavi rauhoittuu tuolla masussa, kun sitä taputtelee kevyesti mutta rytmikkäästi pepulle/selälle [:D] Silittely monesti vaan innostaa sitä.

Mutta eilen olin telkkua katsellessani silitellyt ohimennen jo pitemmän aikaa vaaveloa ja se olikin vissiin jo unessa (ainakin oli ihan hissukseen). Mutta kun mieheni rupesi silittämään, vaavi alkoi liikahdella [:D] Ja taasen rauhoittui, kun minä jatkoin silittelyä  On se ihana <3
Että ilmeisesti siellä tosiaan tunnistetaan käsi, joka koskettaa [;)]
 
Täällä tosiaan alko 40. viikko. [:-]
Eilen illemmalla motivaatio kouluhommaan katos totaalisesti. Täytyy soittaa sille opettajalle ja sopia arviointipäivä niin sit on pakkorako väsätä se loppuun ja tietää, et sen jälkeen se on siinä!

Täällä on kyllä niin hiljasta. Varmaan on osalla ainakin ongelmia tossa sisäänkirjautumisessa. Mä kun en ikinä kirjaudu ulos, niin vaikka koneen sammuttaa yöks niin ei mun tartte kirjautua sisälle taas forumille tullessa.
Vai voiko kaikki muut mammat olla muka laitoksella kun me muutama? [;)][:D]
Tää mamma lähtee nyt kattelee omalle äidilleen jotain. Kun näyttää kovasti siltä, että äitienpäivä reissun pystyy kotikonnuille tekemään.. [;)]
 
joo mullakaan ei tarvitse kirjautua aina uudestaan niin varmaan sen takia toimii.. Joku voi olla laitoksella mutta tuskin nyt sentään kaikki [>:] En ala jos kaikki muut on laitoksella [:D] selkä taas niin vietävän kipee [:(]
 
Takaisin
Top