Raskauden viimeinen kolmannes.

Tiiaa jos ne yrittää kertoa että tees nyt jotain niin hänkin pääsee pois ahtaasta yksiöstään [:D]
 
Niin voi olla [:D][:D]  sieltä pusketaan kantapäätä,ja reittä masusta läpi [:D] Ainakin neuvolassa viimeksi. Ja tais tossa sohvallakin. Aina kun se puskee jotain niin pyrin tunnustelee ja arvuuttelee,että mikähän osaa se nyt tarjoo sieltä [:D]
 
Mä erotan vaan jos tarjoaa jalkapohjaa, muuten en kyllä osaa sanoa koskaan mikäs osa sieltä punkee [:D] Tosin neidin ison kylpyammeen takia eipä neukku ja edes sairaala lääkäri osannu sanoa tunnustelemalla miten neiti on siellä. Tai siis sen että RT ollaan tuntee mutta tarkemmin sitä asentoa vaikea määrittää.
 
Kyllä [:D][:D] Hui,mie katon just tota sairaala ohjelmaa ja siinä just yksi synnytti,ja näytti todella sattuvan [:-][:-] Piti oikee kurtistaa otsaa,kun taisin vähän liikaa keskittyä sen naisen karjuntaa ja llmeisiin [:D] Nopeesti tuli kyllä ulos..
 
Mäkin katon sairaalaa.. Voisin kyllä veikkaa että vääristää tota aikajanaa todella paljon nuo ohjelmat. Oliko se maanantain sairaalassa se nuorempi synnyttäjä joka synnytti siinä penkissä, jäi vähän kuva että *ponnistus* *hups* ja vauva on maailmassa. Ei muka yhtään huutanu tai mitään [:D]
 
^Jos se vaan meni niin helposti [8|] Anoppi oli kuulemma sanonut mieheni syntymän jälkeen että "sehän oli ihan kuin olisi kakalla käynyt" [:D][:D] Että helposti ainakin hänellä meni esikoinen [:D] Yksi tuollainen minulle kiitos! [;)]
 
siltä jouduttiin leikkaamaan väliliha ainakin.. mä en ainakaan suostuis mihinkään ohjelmaan jos kysyttäis että saako kuvata synnytystä..
 
Joo se jakkarasynnytys jäi mieleen. Kun sit kun ne kärräs niitä osastolle ni se kätilö sano, että kun se äiti repes aika pahasti, että on nyt tosi kipeä. Ja just ennenku se vauva synty ne puhu välilihan leikkaamisesta.. [:-] Ni mä en saanu selkoa kerkeskö se revetä ennenku ne kerkes leikata vai mitä..
Ja varmasti noita on väkisin katkottu, että "ponnista, vauva synty!"

Ja Tiiaa, ai toi tän päivänen näytti jo pahalle? Mä luulen et noi mitä ne näyttää on ihan pientä..! Ei kai se nyt voi hitto monen kilon muksu tullakaan kivutta ja irvistyksettä pihalle! [:)] Valmistaudu vaan henkisesti paljon pahempaan! [;)] Niin mä teen. Kyllä mullakin kaveri sano tänään ihan kaunistelematta, että onneksi en vielä tiiä mitä on eessä. Enkä sano tätä pelotteluna enkä minäkään osannu ottaa sitä sellasena. Varmaan aika hirmusen harvassa on noi, kellä se synnyttäminen tuntuu vaan isolta kakalta! [:D]
Hankalahan se on ensisynnyttäjän kuvitella mitä on edessä, mutta mä en ainakaan osaa noista sairaala-sarjoista ottaa mitään "oppia", että tollasta se on, kun ne ei varmaan kaikkea huutoa ja tuskaa näytä. [;)]
Ja tuosta puheenollen kun moni on kysellyt joko jännittää, olen vaan sanonut että ei kun en tiiä mitä on tulossa! [;)] Eiköhän se muakin sit ala jännittää kun on lähettävä laitokselle! [:)]
 
En muista olenko jo kertonut mut minähän synnyin jalka murtuneena kun äiti oli kumartunut laittamaan kenkiä jalkaan ja minä työnsin sitten samalla jalkani äidin kylkiluiden väliin. Äiti tunsi sen rusahduksen ja sattui sitä itseäänkin pikkuisen...

Minä en kyllä ole tuntenut mitään ahdistusta tai että olis kamalan ylös/ylhäällä potkinut.
Ja muutenkin yllättävän kivuttomasti toi vauva kohdellut meikäläistä.
Ja nyt kun se sanottiin ääneen niin ihan varmaan alkaa täälläkin sitten "kiusanteko" [;)]
 
Mun yks ala-aste luokkalainen on potkassu äitinsä kylkiluun, mutta en oo kuullu että lapseltakin voi mennä [&:]
 
Rauha samoin, kivuttomasti on täälläkin mammaa kohdeltu eikä ahdistusta tms. [:)]
Ai voi oikein luita murtua, molemmilta! [:-] En oo kuullutkaan. Mitä ne Rauha sit sulle teki sillon?
 
Joo siis mun äidillehän ei käynyt muuta kuin et sitä vaan sattui. Eikä ne mun jalalle tehneet sit mitään kun kuulemma tossa vaiheessa luutuu ihan itsekseen. Oli se kuulemma vähän silleen "repsottanut" alussa.
Vai miten se äippä sitä nyt kuvaili...
Oon yrittänyt kysellä et muistaisko olisko ollut tää jo mun niin kovia kokenut oikea jalka... Mut ei muista. 30v pitkä aika [:D]
 
Ei siis,en mä kuvittelekkaan,että noiden sarjojen synnytykset ovat tuollee lyhykäisii ja nopeita,mutta että tossa tän päiväsessä,kun se lepäili siinä ja sitten kun alko ponnistaa,niin se vauva tuli sieltä näkyviin aika nopsaan :) Eikä noista tosiaan oppia voi ottaa,kun jokaisella erilainen synnytys. Mie nyt kauhistelen kaikkee mikä näyttää tekevän kipeetä [:D] Minähän se varmaan karjun ja ulvon omassa synnytyksessä varmaan kun joku tarzan [:D][:D]

Niin ja Inxu minäkään en suostuis kuvattavaksi omassa synnytyksessä. Ei,ei.
En pystyis keskittymään. Riittää,että kätilöt on,äiskä ja mies ja nekin voi vaihdella vuoroja,vaikka toisaalta kyllä sen miehen haluan siinä rinnalla enemmän olevan,mutta äiskä on sitten tuki nro.2 ,se hätävara.
 
Tiiaa: ainakin tietävät että synnytys käynnissä siinä salissa [:D] Mua häiritsi siellä sairaala tutustumisessa kun mistään ei kuulunu huutoa, ja sit alko kuulumaan vauvan itkua. Mistä se putkahti kun mamma ei ees huutanu sitä ennen [8|]
 
Huoohh,taas kauheen väsynyt olo. Pitäis ruveta nukkumaan aikasemmin,kun alkaa viikot vähetä niin pitäis saada levättyä. Telkkarista ei tule tänään oikeestaan sellasta mikä minuu kiinostaa,niin vois mennä vaan suihkuun ja nukkumaan.
Tuntuu,että on kauheen pitkä aika kun miestä viimeksi nähnyt, ja kauhee ikävä. Kirjotin paperille tänään suomeksi sanat yhdestä minusta hyvästä biisistä missä on ihanat sanat,ja aattelin,että sujautan sen miehen inttitakin taskuun,kun se tulee kotiin ja sitten kun se lähtee takasin palvelukseen ens maanantaina niin se löytää sen sieltä joku päivä ja lukasee :) Jos se piristäis häntä vähän.
Laitanpa ne sanat tähän teillekin..

"Se alkoi suudelmasta ja kääntyi joksikin muuksi.
Veri kohisee suonissani,en ajattele ketään muuta.
En ennen uskonut paljoakaan,mutta uskon tähän.
En ole kokonainen ilman sinua,tappaisin saadakseni suudella sinua.

Olen eksynyt ja yksin,Peloissani ja piilossa,sokea ilman sinua.

Kun maailma alkaa murtua alta ja taivas putoaa,minä odotan sinua.
Kun päivät etenee ja pitenee ja ihoni muuttuu kiveksi,minä odotan sinua.
Kun kipu on liikaa ja sydämeni alkaa lyödä kosketuksesta,en tarvitse mitään,minä odotan sinua.

Kaikki on niin erilaista nyt,tunteet polttavat minut loppuun.
Minulla on olematon kosketus,tämä välimatka ei jätä epäilyksiä.
Pelkään sitä kaikkea liian paljon,mutta osa minusta uskoo,kun vuodet vierii
sait minut tajuamaan-

Olen eksynyt ja yksin,peloissani ja piilossa,sokea ilman sinua.

Kun maailma alkaa murtua alta ja taivas putoaa,minä odotan sinua.
Kun päivät etenee ja pitenee ja ihoni muuttuu kiveksi,minä odotan sinua.
Kun kipu on liikaa ja sydämeni alkaa lyödä kosketuksesta,en tarvitse mitään,koska odotan sinua...

Koska odotan sinua...


                                                              Rakastan sinua..."
 
Voin taata,että rääyn siellä [:D][:D] Kerron kyllä synnytystarinoissa jos olen huutanut,minkä aika varmasti teen [:D]
 
Eiköhän sitä tuu itekin puhkuttua ja huudettua! [:D]
Hitto, muuten ei tää loppuodotus yhtään ahdista ja ens viikolla jos saan ne paperitkin ni ei oo niin malttamaton synnytyksen suhteen, mutta nyt on alkanu ne kamalat utelut.. "Vieläkö se on mahassa?", "no joko jännittää?", jne.
Tai sit täti kyseli, että joko oon tuntenu sellasta mahan kovettumista, "sitä sanotaan supistukseks" [:)]. Jep, on tuntunu.. [;)]
Mun toinen mummo on tullu entistä innokkaammaks nyt tästä mitä lähemmäks la:ta mennään. Alkuun se ei kauheesti vaikuttanu innostuneelta, varmaan stressaili "mitä kaikki aattelee" kun ei olla naimisissa vielä. Se on sitä ikäluokkaa, että ne on menny papan kanssa naimisiin kun mummo odotti setää, ja että lapsen kuuluu syntyä avioliittoon. Nyt se vaikuttaa olevansa tosi innoissaan.
 
Ja taas saa miettii mitä pitäs tehä...aamulla neuvolassa kaikki ok, paineet, pissat ja kaikki. Mut nyt on sit kauhee päänsärky, ollu jo jonkun aikaa (otin panadolin pari tuntia sitte mut ei oo auttanu) ja paineet paukkuu siellä 160/100 (en nyt ihan 100% luota tohon meidän mittariin, on aika vanha...mut silti) ...pitäskö soittaa, vai onko tää nyt flunssaan liittyvää vai mitä...? [:(] 
 
Mulle sano jorvissa maanantaina se lääkäri "pääsäryn kanssa ei kituuteta kotona, heti yhteyttä synnärille" eli tuon mukaan ottaisin kyllä yhteytt. sinulla myös aika hohdokkaat nuo paineet.. raskausmyrkytyshan voi iskeä tunneissa ja yleensä silloin melko pahana myös
 
Takaisin
Top