Raskauden viimeinen kolmannes.

Babaytoy: Onko sua alkanu jännittää viimeset hetket, kun miehes on paljo pois? Siihenkään et varmaan kovin helposti saa yhteyttä, jos on leirillä esim.

Itellä mies viikot pois työn takia enkä oo osannu jännittää mitään, oon vaan aatellu, että kaikki menee omalla painollaan. Nyt alkaa mielessä pyöriä kaiken laista ja pientä pelkoakin, että osaakohan sitä sitte toimia oikeen ja miten sitä tietää millon tosi kyseessä ( ja typerää, mutta mitä jos on niin kipeä, ettei kykene puhelimeen tai on vaikka migreeni kohtaus päällä saman aikaisesti. Migreeni nimittäin vie multa puheen. )... Ystävät kyllä on sanonu että saa soittaa jos vaan voivat auttaa, mutta ei viittis millään herättää jos yöllä tulee lähtö kun heilläkin kaikilla pienet lapset ja töihin meno. Saan kyllä mieheeni yhteyden jos tarve vaatii, mutta menee useita tunteja ennen ku se on kotona. Sukuakaan ei lähellä asu.

Niin tästä foorumista... Käyn täällä tosi usein aina lukemassa, mutta oon ollu aika laiska viime aikoina kirjottaan mitään.[8|] Toivon kans ettei porukka häviä yks kaks. Yleensä kaikkeen netissä olevaan suhtautuu hieman varauksella, mutta täällä ei kukaan oo ampunu yli eikä vääristelly tietoja. Eikä onneks porukassa oo ketään joka haluais sabotoida muita. Ehkä meillä vaan on niin hyvä porukka täällä [:D]

SAIHAN RASKAUDEN AIKANA KÄYTTÄÄ HUNAJAA? Meinaan vaan, että teelusikallinen heti migreenin ensioireisiin vie joillaki kokonaan oireet pois. Lääkkeitä kun ei voi oikeen napsia eikä toi banadol kovin auta...
 
No tuosta katoamisesta...kyllä mulla on ruvennu oleen aika paljon muuta puuhaa nykyään. Kun vauva suostuu nukkumaan, puuhaan kotityöt ja muuta rästiin jäänyttä. Syödessä saatan lueskella, mitä tänne on kirjotettu, mutta siihen se yleensä jää. Ja tässä tulee taas se sanomaton kuilu...synnytyksen jälkeen siirtyy tahtomattaan johonkin muuhun maailmaa. Elämässä on jotain, mitä odottajilla ei ole. Niinkuis sillon, kun alkaa odottamaan ja kaverit ei odota. Vauva-arjessa on omat hankaluutensa ensikertalaiselle äidille, enkä ole ajatellut ensimmäisistä ongelmista tänne avautua, kun yritän selvitä jotenkin itse ja pitää vauvan hiljaisena ja tyytyväisenä. Sen kanssa on kyllä ollu välillä hermot mennä [&:]
 
Bris Kyllähän tää varmaan jännitystä on,ja stressiä. Mä en saa noita hiivatun laskuja päästä pois,niitä pyörittelin eileen mielessäni sängyssä,että "miten pystyn maksamaan? koska pystyn maksamaan?" yms..kaikkee [&:]
Ja mieheen saa kyllä yhteyden,mutta just kun se leirillä on niin ei ehdi mitään vastaamaan ja tänäähän se taas leirille meni. Tulee lauantaina lomille,lähtee maanantaina takasin ja sitten keskiviikkona jo lomille.
Kyllähän toki tää yksin oleminen jänskättää..vaikka ei tässä mitään maailmaa mullistavaa synnytykseen viittaavaa tapahdukkaan,paitsi noita menkkajomotuksia.

Yleensä tällee huonosti nukutut yöt menee sitten siihen,että tänää nukuttaa aikasin ja sitten täytyy kyllä painuu pehkuihin ennenkun se väsymys häviää.

Hunajaa ei saa käyttää raskauden aikana. Näin olen kuullut.
 
Ottipa kävelylenkki koville. Mitähän tuo nyt olis, kolme-neljä kilometriä. Kun oli aivan ihana ilma ja muutenkin liikunta tekee hyvää [:)]
Mutta loppupuoliskolla jomotteli enemmän tai vähemmän koko aika ja pari kertaa juili hetken ihan kunnolla tuonne alaosaan etupuoliskolle noin niinku kokonaisuudessaan niin, että piti hidastaa oikein kunnolla ja vähän puhallella [8|] Olikohan nuo nyt sitten niitä ennakoivia supistuksia vai mitä hiivatteja...? Tuommoisia ei ainakaan ole ennen vielä ollut.
 
Olen kuullut että hunaja on riski vain vauvoille, ei raskaana oleville. Hunaja voi sisältää Clostridium botulinum-bakteerin itiöitä, jotka aikuisen (myös raskaana olevan) elimistö nitistää ongelmitta, mutta vauvan elimistö ei tähän pysty, joten itiöistä voisi kehittyä eläviä bakteereita, jotka voisivat aiheuttaa vauvalle hengenvaarallisen botuliinimyrkytyksen.Ja olen kyllä huoletta sitä käyttänyt puuroon yms [:)]
 
Vitsi, nyt täällä palstalla on niin paljon hulinaa, ettei meinaa perässä pysyä. Aina kun yhden aiheen on lukenut, toiseen onkin ilmestynyt uusi viesti [:D]
 
Samat sanat miiuhoo! [:D] Nyt kannattaa pysyä perässä. Tällasta keskustelun tynkäähän täällä on odotettu [;)]
 
raskaana ollessa saa käyttää hunajaa, mutta alle 1v. lapsi ei saa syödä, myrkytyksen ja myös käsittääkseni hunaja on allergisoiva. korjatkaa jos muistan koulusta väärin mutta näin muistaisin.
 
Se taitaa olla menoa nyt!!!! [:)] Lapsivettä on tiputellu kolmesta lähtien kunnes äsken taisivat loputkin rojahtaa pois kun meijän sänky muuttui vesisängyksi... [8|] Siinä oli limatulpat ja kaikki samassa satsissa. Nyt vaan supistuksia odotellaan! [:)] Tarkka lapsi jos näin LA:na syntyy! [;)] Nyt yritän polille soitella mut sinne ei saa yhteyttä... [8|] No eipä tää taida täältä kauheella kiireellä mihinkään tulla. [;)] Aika jännää... [:)]
 
Alkaahan täällä mammat poksua :)

Niitä menkkamaisia jomotuksia on nyt parina päivänä ollu, mutta eipä niitä miksikään poltoiksi tai supisteluiksi voi kutsua, jatkuvaa jomotusta lantiossa, alamahassa ja jaloissa..tuntuu vaan, että jalat saa nyt enemmän haaralleen mitä aikaisemmin :) Toissa yönä sain sen 4h nukuttua, viime yönä vähän paremmin..Jos kipuja ei olisi, niin eikai tässä olotilassa muuta valittamista olisi :) Voishan tuota muksua kannella vielä sen 5 vkoa..

Onpahan anoppi ja appiukon tekeleetkin hoksannu, että lapsenlapsi on kohta maailmassa..saatiin heiltä pari bodya ja pipoa :) Viikonloppuna haetaan pinnasänky meiltä kotoa vanhempien luota, saapi pikkuinen sitten nukkua ukkinsa tekemässä sängyssä :)

Kaverin tuttu oli vappuna synnyttäny 24h nelikilosta poikaa.. toivottavasti itellä ei menis noin pitkään..
 
ansku81, se on menoa nyt! [:)] Tsemppiä koitokseen! Ja on todellakin tarkka baby, jos/kun tänään pulpahtaa pihalle [:)]

Rauha, jospa pikkuinen alkais sunkin kohdalla jo tehdä ulos tuloaan, meinaan alkaa varmaan olla aika tukalat oltavat sulla [8|]

Täällä päin kans pari päivää alaselkää jomotellu, samaten alavatsa ollu tosi kipee. Muutamia poltteluita tuntunu, mut menny aika nopeeta ohi. Sais kyllä alkaa ruveta tulee ulos päin.. huomenna 5.5 oli mun alkuperäinen LA, muuttivat sit ekan ultran jälkeen sen siihen 10. päivään. Tiedä vaikka huomenna tulis sittenki [:D]

Alkaa ärsyttää, ku ihmiset kyselee, että etkö sä vieläkää oo räjähtäny, eikös sen pitäs jo kohta syntyä jne jne.. Koittasivat ihmiset ymmärtää, ettei se musta ole kiinni, koska tuolta ulos tullaan.. jos pikkunen ei tunne olevasa vielä valmis, niin kyllä mää jaksan kannella sitä vielä jonki aikaa, kunhan nyt ei hirveesti kasvas tuolla massussa, meinaan aika homma pusertaa yli 4 kilonen ulos tuolta [8|]
 
Oih, ihanaa ansku81! Voimia synnytykseen! [:)]
 
Täällä olis nyt rv40+2...muuten vois tulla jo ulos mut tosiaan tää flunssa verottaa nyt sen verran mun voimia et muutaman päivän saa mun puolest vielä odottaa. Tää flunssa on kyllä aika tehokkaasti vieny ajatukset tosta synnytyksestä muualle. Nyt ei tunnu enää niin "tuskaselta" et ollaan LA:n yli jo kun olo on vielä tuskasempi ja ihan muusta syystä.
 
Sain kuin sainkin eilen sit ne antibiootitkin. Onneks kuulun vielä työterveyshuollon piiriin kun pari tuntia yritin soitella paikalliseen terveyskeskukseen ilman tulosta. Sain sit töistä lähetteen yksityiselle. Viime yö meni aika nihkeesti. Nukuin vajaan tunnin kun heräsin ihan hikisenä ja pirteenä...kattelin sit pari tuntia tallennettuja ohjelmia kunnes menin sänkyyn lukemaan ja sit sain kolmen pintaan taas unta kunnes viideltä taas ylhänä [:@] Nousin sit kuudelta ylös miehen kans aamupalalle..nyt oon onneks pari lyhyttä pätkää torkkunu jo sohvalla...
 
Anskulle tsemppiä vielä täälläkin. [:)] Mahtavaa!

Mimmulle paranemisia! [:)] Toivottavasti helpottaa pian!

Täällä ei yöllä sit tarttenu herätä edes ku kerran vessaan, ja äsken vasta nousin.. Eilen kyykin illalla pari tuntia ulkona kukkapenkkejä jne. Ei edes supistellut yöllä. Alankin nyt naputtaa tehokkaasti niitä koulujuttuja, taitaa olla hyvin aikaa tehdä ne. Mikäs siinä jos masukki viihtyy tuolla vielä. Pisimmilläänkään ei ole enää pitkä aika kun nähdään. [:)]
 
Täällä taas... [&:] Käytiin äippäpolilla pyörähtämässä ja tultiin takasin kotiin. [:-] Illalla mennään takasin ellei mitään järisyttävää ennen sitä tapahdu.
 
Meinas niiiiin mennä hermot yhteen kätilöharjoittelijaan. [:@] Ite menin sinne täynnä odotusta ja innostusta että nyt jotain tapahtuu. Eka täti otti mut vastaan, kurkkas housuihin ja käski laittaa kiireesti housut takasin ettei sairaalaan tuu vesivahinkoa kun valuin kuulemma silloinkii aika reippaasti. [:D] Mut laitettii käyrille oottelemaan. No sitte tulikii se kätilöharjoittelija (ehkä joku 55-vuotias) ja mukana myös oikea kätilö (nuorempi ja nätimpi ja tätä vanhempaa rouvaa selvästi otti aivoon olla sen nuoremman "opissa"). Ne siinä katteli käyriä ja kyseli kaikkea. Supistuksiakii tuli säännöllisesti vaikken niitä juurikaan tuntenut. Ite kätilö sanoi että nättiä tasasta käyrää tekee myös supistusvälit mut se harjottelija vaan jurputti että on niin pientä nyppylää vaan ettei noista oo oikeen mihinkään. Sitte se teki sisätutkimuksen ja mua sattu aivan kaameesti. Teki mieli huutaa että v...tu mä mikään lehmä ole ettei tartte sinne sisään kyynärpäitä myöten mennä!!! Sitte se taas jotain jurputti että vauva on niin ylhäällä ettei hänen sormillaan sinne kyllä yllä ja kanavakin on niin pitkä ettei mitään oo vielä tapahtumassa. Sen mielestä vauva oli "ehkä vähän kiinnittymään päin" vaikka kaikki (siis lääkäri ja 2 neuvolantätiä) on sanonu jo monta viikkoa että napakasti on kiinni. Sitte se rupes rutisemaan ettei sieltä ees mitään vettä tuu eikä varmaan oo tullukaan... No onneks se oikea kätilö sitte alko tutkimaan (eikä sattunu yhtään), totes että kohdunsuu aukeaa sormelle mutta aika kiinni vielä on eikä tihkunu vettä hänellekään mistään. Mä olin siinä ihan huuli pyöreenä että mitä se sitten oli??? Ja tää vanha kääkkä että "no ihan tavallista valkovuotoa...". [8|] Itkua tihrustaen yritin siinä selittää että sitä tuli oikeesti semmoset lätäkölliset että meni petareista ja kaikesta läpi ja että mieskin ne näki ja voi todistaa ettei keltään voi tulla tollasta määrää valkovuotoa... No sitte tehtii joku lapsivesitesti mikä on hyvin samanlainen ku raskaustesti, siis odoteltiin kahta viivaa. Oikea kätilö sanoi että siinä menee 5 minuuttia ennen ku tulos näkyy että sillä aikaa voidaan ottaa verenpaineita yms. mut se kääkkä vaan tuijottaa sitä tikkua että "kyllä tää vaan niin negatiivinen on ku voi olla...". Noh... Siinä sitten otettiin paineita ja kas kummaa kun alkoikin se haamuviiva siihen tikkuun ilmestyä mikä tummui koko ajan. [;)] Mutta kääkän mielestä se ei tarkottanu yhtään mitään... [8|] Lähtivät sitten konsultoimaan lääkäriä ja tulos oli että vedet katsottiin menneeksi mutta voidaan lähteä kotiin odottelemaan jos halutaan ja sitten illalla takasin antibiottitippaan. Ja todellakin lähdettiin kun en olis jaksanu sitä tätiä enää hetkeäkään! Toivottavasti se ei osu mun synnytykseen... [:@] Jos huomiseen mennessä ei supistukset käynnisty kunnolla niin sitten käynnistetään. Huaah, mikä helpotus! [:)] 
Mut kyllä rupes jurppimaan tommonen ihminen siellä polilla... Ite on niin innosta täpinöissään ja sitten lytätään täysin. Tuli vähä semmonen olo ku siinä Lyydian unessa että kärvistellään ikuisuus ja sitte oli sentin auki. [;)] Tosin eipä mulla ollu senttiäkään... [:-]
 
Nyt mä lähen päiväunille keräilemään voimia tulevia koitoksia varten. [:)]
 
Mä oisin varmaan potkassu sitä kätilöharjottelija-kääkkää.. [:D] (Itseasiassa se kaveri joka käytti mua siellä laitoksella sillon kk sitten, potkasi esikoisensa synnytyksessä kätilöä.. Naureskeltiin siinä sitä kun ne tiputti mulle sitä nestettä suoneen ja se kätilöharkkari+kätilö oli siinä. Se harkkari naureskeli, että "pitääpä laittaa kasvot muistiin [;)]", kunnes sit se ohjaava kätilö sano, että itseasiassa hän on ihan itekin potkassu synnyttäessään kätilöä... [:D][:D])
Ajattele positiivisesti, kun nyt et jääny sinne, niin illalla se kääkkä ei oo enää siellä ku meet uudelleen. Vuoro on jo vaihtunut! [;)][:D] Ei vaan, toivottavasti alkaa nyt supistukset tulla ihan omin voimin eikä tartte sit sillä tipalla niitä alottaa, niinkun toivoit aiemmin.
 
tsemppiä ansku synnytykseen, toivottavasti alkais tapahtumaan ilman lääkkeitä. ihme käytöstä opiskelijalta [&:] no mitä luultavimmin se ei siellä illalla oo kerran aamun siellä ollu.
 
Jännät paikat siellä [:)] Eikös meillä oo oikeus vaatia toista kätilöä jos ei kemiat synkkaa? Ite ainaki vaadin vaihtoa jos hermot menee, onhan se mun kokemus eikä heidän. Miks aina tarvii miettiä mitä muut ajattelee,yritän ainaki ite päästä siitä tavasta pois. Joten varokaa kätilöt, täältä tulee kova pala. ( Helpommin sanottu ku tehty, en haluis loukata toista... )
 
Ainahan vaatia saa, en sitten tiedä miten noi on määritelty että jos kaikki kätilöt on jo jonkun kanssa että miten helpolla alkaa vaihtamaan joltain toiselta pois [:-] Ainahan sitä kysyä saa [:)] Voi olla mahdollista myös että tää ohjaaja on sanonukkin sille opiskelijalle jotain sen käytöksestä....
 
Takaisin
Top