Raskauden viimeinen kolmannes.

Mimmu86: Mulle yks neukku sano että jos normaalisti matalat paineet pompsahtaa korkealla mutta ei jää sinne niin voi alkaa synnytys jopa vuorokauden sisällä. Kolme tapausta oli "omasta" takaa eli sen asiakkaita. Hänellä itselläkin oli jotain tuommoista havaittavissa ja ei ollut laskeutunut ollenkaan vaan humahti kerralla sitten alas asti [:D] Että ei se aina tarkota 2 viikon yli aikaa vaikka ei ois kiinnittynytkään. Eipä tunnu herralla olevan mitään kiirettä [;)]
 
pitäiskö ottaa iskän neuvosta kiinni: juokset noi rappuset (4krs.) ylös alas niin eiköhän se synnytys ala käynnistymään [:D] vois joku kattoa kun maha pystyssä juoksis kerrostalon rappuja edes takasin [8|]
 
Siivousvimmasta olen kuullut lähenevän synnytyksen oireena, mutta nämä ovat olleet iltaa/päivää ennen. Ja noilla "oireella" meidän mies synnyttää pian! [:D] Sillä on kauhea hoppu laittaa paikat kuntoon vauvaa varten.

Hentoja supparikipuja on tainnut olla...kuin menkkahaamusärkyä...
Vaikka menkkakivut ilman buranaa vei jalat alta ja sai oksentamaan  +muuta, niin saisi nuo kivut oikeiksi muuttua! Jo tässä joutaisi synnyttämään...

Kovasti on kyllä yritetty jouduttaa tapahtumaa!
Jos synnytystä ei varsinaisesti voi kotikonstein käynnistääkään, niin kroppansa valmiutta (kohdunkaulan lyhentymistä, avautumista...) voi ilmeisesti jouduttaa... Meinasi kai, ettei kroppaa voi pakottaa sellaiseen johon ei vielä ole valmis.
Jos taas jo ollaan avautumissuppareissa, niin kotikonsteista hyötyäkin.

Mutta noita kolmen S:n ohjeita, puutarhatöitä, risusavottaa ja akupisteitä on kokeiltu edes joudutus mielessä. Ja lepoa aina väliin, jos supparit tulee helpommin kerran levossa.
 
mulla oli kovat suunnitelmat että käyn pitkän lenkin koiran kanssa ja pesen ikkunat, mutta joutu pakko lepoon niin molemmat jäi [>:] ois ollu täydellinen ikkunan pesu ilma vielä [:@]
 
Öitä! Ja Hauskaa Vappua!! [:)]

Tulin juuri äsken anopin luonta. Meni vähän myöhäseen,mutta niin meni munkin lähtö sinne. Kauheeta säätöä. Piti käydä automaatilla kattoos onko miehen päivärahat tullut,jotta pääsisin hakemaan meille molemmille puheaikaa ja sitten se myyjä sähläs niitten lipukkeiden kanssa siinä jotain ja sitten velikin soitti automaatilla ollessani,että voinko käyttää alkossa,piti hakea postista ilmainen paketti,jonka olin tilannut lasten kirjakerholta (Oli joku tutustumispaketti.),autoo piti käydä tankkaamassa yms. ja mulla oli silloin jo kiire. Olin varmaan puol 7 anopilla. Käytiin sen kanssa jätskibaarissa,mistä saa milloin millaistakin jätskii<3 Nami.

Joo [:D] Syötiin tortilloja ja katottiin salkkareita. Perusjuttuja. Katsottiin telkkaria aikalailla ja juteltiin. Synnytyksestä,meijän perheistä ja miehestä yms.

Tällasta. Ja tällä mammalla tänään tasan 37 raskausviikkoa. Loppua kohti. [:)]
 
inxu, no en mä sit ehkä uskallakaan lähtee Tähtitorninmäelle piknikille [:D] Mun puolest tervetuloo vaikka heti kun huomenna olis ihan oikee LA:kin [:)]
 
mimmu86: sinne vaan :) ilma vaan ei oikein lupaa parasta.. mutta eiköhän siellä taas ole porukkaa vaikka kuinka.

vähän laskenu paineet eilisestä.. onneksi [:)] vieläkin normaalia korkeammat, mutta ei niin korkeat.. tämä lähtee kohta tekemään äitin kanssa munkkeja [;)] saa nähä toteutuuko kaverin ennustus että tänää syntyis.. eilen illalla oli kyllä kipeämpi supistuksia taas, ei meinannu saada unta kun ei väsyttänyt yhtään -.- mahakin sekasin [:'(]
 
Bris, toihan kuulosti lupaavalta! [:)] No tää pesänrakennus on ollu aika voimakasta mutta viime viikolla mulle iski kyllästyminen. En jaksanu tehä mitään, nukuin vaan tai makasin sohvalla ja tuijotin kattoon. Edes neulominen (ainoa millä sain aiemmin pidettyä itteni aloillaan) ei kiinnostanu pätkän vertaa. Just yhelle kaverille manasin että miten voin olla päivät näin lahnana etten saa mitään aikaiseksi. Eilen sitten taas iski joku energiakärpänen, siivosin koko kämpän, leivoin munkkeja, tein simaa ja touhusin ihan hullunlailla. Yöllä ei nukuttanu yhtään vaan heräsin puol kolmelta virkeänä kun mikäkin ja pohdin että mitähän sitä tähän aikaan kehtais tehdä ettei koko huusholli herää. Ja tänäänkii on ollu ihmeen energinen päivä. [:)] Eli jos noi sun merkit paikkansa pitää ni täällä vois olla lähtö hyvinkin lähellä! [:)]
 
Inxu mulla kanssa normaalisti paineet jotain 120/70 (tai ennen raskautta vieläkin alemmat) ja olin ihan huuli pyöreenä kun viimeksi mittasivat neuvolassa 143/84... Täti totes vaan että "hyvät paineet" ja jatko tutkimusta. [8|] Mun normitäti olis mitannu jo uudestaan mutta tää vaan meni seuraavaan asiaan. Mut sitte kuulin että on ihan normaalia että loppua kohti paineet nousee tavallista korkeammalle vaikkei mikään olis vinossa. [:)] 
 
Meillä on tänään projekti "vauva maailmaan". [:)] Huomenna olis 1v hääpäivä ja mikäs sen parempi lahja olis kun oma käärö kainaloon. [:)] Koirat laitettiin hoitoon eli nyt vaan saunaa, seksiä ja tulista ruokaa. [:)] Miehelle täsmensin että seksi täytyy nyt hoitaa tän oman ryhävalas-vaimon kanssa että muitten kanssa se ei oikein toimi... [;)] Mutta sauna taitaa olla lämpimänä, joten lähdenpä sinne! Mukavaa vappua kaikille!
 
 
Hei mihinkä tänne näihin keskusteluihin me kirjoteltiin niitä runon tapasia vauvan syntymäilmotuksia? Että meinaako laittaa sairaalasta jonkunlaisen nätin tekstiviesti ilmoituksen vauvan syntymästä,painosta ja pituudesta?

Mä en yhtään muista minne tänne kirjoteltiin niitä,että jos joku muistaa..[:D]
 
Onpas täällä saunan lämmittelyjä tänää [:D]
Nyt alkaa olla jo niin läpinäkyvää touhua,mammat [;)][:D]

Ei niinkun yhtää arvaa,että yritellään poksautella lisää vappupalloja [:D][:D]
 
Ihanaa. Vappu mennyt muuttoa tehdessä, nyt toinen ilta uudessa kodissa.
Kissat on sopeutuneet ihan hyvin. Se kaikkein suurin ja pelottavimman näköinen kastraattiroikale makoilee ja viihtyy poikien huoneen sängyn alla. Kotikissa ja toinen russeista makoilee täs olkkarin sohvalla meidän kans ja sillä neljännellä kissalla taitaa olla vielä "hotelli-vaihe" päällä. Eli on kaivautunut peiton alle nukkumaan. [:D]
(näin hän aina hotelli-reissuilla tekee kun en ole huoneessa)

Rankka vkl mut onnex nyt kaikki ohi ja voidaan keskittyä vauvan odottamiseen.
Perjantaina tosiaan oli masu jo laskeutunut ja sanoinkin miehelle et ajattele et jos nyt alkais synnytys...
(kun hän oli saanut klo 23.58 purettua muuttokuorman kämpille)
Sanoi et nyt hiljaa. ei mitään manauksia... [:D]

mut joo. Huomisen vois toipua ja järkkäillä kamoja. Sit maanantaina mun puolesta tervetuloa maailmaan.
 
Onnea Rauha uuteen kotiin :) mäkin oon pelotellu ukolle että jos se nyt tänään vaikka päättäis tulla [:D]

jaaha jos sitä lähtis sänkyyn täyttämään ristikkoa ja ehkä sitä vois väsyttää tänä yönä o.O tai sit ei
 
Kiitos...
Vielä olis jonkin verran sortteerattava kamoja omalla kämpillä mut sen ehtinee ensi viikolla.
Meinaan heitellä kamalasti tavaraa menemään kun vuosien varrella kertynyt vaikka mitä...
Mut niitä sitten ens viikolla jos vaikka auttais synnytyksen alkamiseen[;)]
Mies lähtee huomenna exänsä muuttoajuriksi niin mä laittelen täällä pikkuhiljaa kamoja...

Ihana fiilis et muutto on nyt tehty ja kissojen kanssa päästy tänne. Nyt voi vauvakin tulla...
 
Onnea Rauha uuteen kotiin! [:)]
 
Kuten arvata saattaa niin meijän "vauva maailmaan" -projekti ei tuottanu tulosta. [:-] Ainoa mitä saatiin aikaiseksi oli kauhee tappelu keskellä yötä ja mä itkin silmät päästä... [:-] Tais se masukkikin pelästyä niin että päätti jäädä vielä mahan suojiin odottelemaan rauhallisempia aikoja hyvistä yrityksistä huolimatta. [;)] No kyllä toi mieskin varmaan pelästy mun purkausta koska tänään on taas tsempannu olemistaan. [:)]
 
Onnea Rauhalle uuteen kotiin! [:)]

Me oltiin mun porukoilla yötä, tsiisus mikä piinayö. Nukuttiin sellasella levitettävällä sohvalla, ihan sanonko mistä! Eikä semmoseen enää mahuta tän mahan kanssa vaikkei se iso ookaan. [:D] Mä sain taas ihmisiltä päivittelyjä miten mun maha on pieni... No niin on! Hitto. Minkä minä sille voin. Onneks äiti siinä vieressä kertoili, miten on ihan samanlainen kun sillä, että meillä vaan vauva mahtuu johki piiloon vaikkei laihoja muuten ollaan. Kai lantiossa sit ainakin on tilaa, vaikkei sitäkään uskois ulkoisilta ominaisuuksilta..
Se sf:kin lähti tasaseen laskuun joskus reilu kk sitten, ihan samalla lailla kun äidillä. Että ei tuu sellasta selkeetä laskeutumista. Äitilläkin oli sit viimenen neuvolan mittaus ennen mun syntymää niin sf pysyny enää samana, joillain kun ihan mitta pienenee..

Kivut häpyluulla on jotain _todella_ kovaa jo. Nouseminen ja käveleminen on todella kivuliasta, ei meinaa pystyä ollenkaan. Ihan kun toi häpyluu ois pahasti murtunut.  Ja toissailtana tuikki ja vihloi todella kovasti tonne kohdunsuulle. Sekä sillon perjantaina päivällä lurahti housuun jotain. Tosi vetistä valkovuotoa se sit varmaan oli kun siihen jäi, mutta aluks en kyllä meinannu uskoa, kun se meni ihan läpi alushousuista niinkun "vesi". Eikä alushousuihin siis jäänyt mitään valkovuotoon viittaavaa, ne oli vaan märät siitä haarakiilasta. Tuoksui kyllä ihan sitten sille, eikös ne sano että lapsivesi on sit eri hajuista.
Silti mä en usko lähdön olevan lähellä. Miehellekin äsken kotiin ajellessa sanoin, että on enää 3.5vkoa maksimissaan! [:)] Tosi vähän! Ja tuo siis käynnistykseen, kun täällä käynnistetään kaks viikkoa yli menneenä. Tää on taas mun menttaliteettiä, kun ei liikaa odottele lähdön tulevan näillä näppäimillä ni pysyy pää paremmin koossa! Johan mä oisin hermoraunio jos oisin sieltä synnärikäynniltä asti odotellut kokoajan. Ja tosiaan toi 3,5 vkoa on tosi lyhyt aika kun miettii sen olevan maksimi! Jännää jo kun miettii, että jossain ton ajan sisällä melkein varmaksi(jollei käynnistykseen ja se kestä päiviä) meidän masuasukki syntyy!

Anskulle oisin kyllä toivonut masuasukin ulkoistumista hääpäivän lahjaksi!! [:)]
 
Lyydia~
Komppaan sua niin kybällä noista kivuista... Ihan järkkyä välillä!!!

Ansku81
Miehet!!! Mut ei kai sille mitään voi ettei aina vaan tajuu...
 
Takaisin
Top