Raskauden viimeinen kolmannes.

yli 140/80, mutta se virallinen rajahan menee 150/90.. soitin kuitenkin mielummin jo tänään kun jätän viikonlopulle.. nyt vaan aamuin illoin mittailua ja voinnin seurantaa.. soitin iskälle jo että mahdollisesti joutuu kuskaamaan jorviin käymään jos ukko on vielä töissä ja sinne pitää lähteä. ei auta kun pitää peukut pystyssä [:(]
 
Mitkä on Inxu sun paineet yleensä?
Minulle nyt tuo 140/80 olisi jo hyvä...
Nyt neuvolassa mitattiin 143/95 ja se on tänään ihan hieno lukema meikäläiselle!
Mulle sanottiin et jos menee yli 150/100 niin sit soittoa äitipolille.
Mulla on nyt pääsiäisestä asti ollut korkeammat (n. 140-150 välillä / 90-100 )
mut mun ensimmäinen käynti neuvolassa mitattiin myös korkeilla arvoilla
(153/96 ja 145/92) joten mulla voi normaalistikin olla korkeammat verenpaineet....

Mut todella hyvä että soitit sinne. Ne onnex aina suhtautuu kunnolla noihin verenpaineisiin.

Peukut pystyssä!!!
 
normi koti paineet on 120/70 suunnilleen.. normi neuvola paineet on ollu tota 150/90 sielläkin viime kerroilla olli 150/100. mutta jännittän siellä niin kotipaineet on vertailukelpoisemmat..
 
No joo, kamala jännitys!

Mulla on alkuvuoden ollut siinä 125-140/80-90 paineet ja nyt sit loppuvaiheessa kohosivat.
Mullahan olis kotona verenpainelääkitys mikä mulle määrättiin joulukuussa mut en syönyt kuin viikon kun äippäpolilla päättivät lopettaa sen.

Mut näillä mennään ja toivon mukaan vauva tulis heti alkuviikosta!
 
Teillä on kyllä minun paineisiin verrattuna korkeat.
Onkohan mulla alhaset. [:-] Aina neuvolassa ollut jotain 111-117/ jtn.

Ainut missä oli vähän korkeammat,oli kun ne hoitajat kävivät tässä kotona,oli 126/69.
 
Mitäs tänään mammoilla suunnitelmissa? :)
Oon sekasin,että onko huomenna se vappuvappu-päivä ihan ja tänään vappuaatto? [:-][:D]

No kuitenkin. Miä meen anopin luokse joskus 4 jälkeen viettää tätä aattoa,nautiskelee simasta,nakeista ja perunasalaatista [;)][8D][8D] nam.
Ja sitten varmaan katsellaan siinä muutamia leffoja. [:)]
 
täällä tämä päivä eli vappu aatto menee verenpaineta mittaillessa ja lepäillessä.. huomenna pitäis äitille mennä tekemään munkkeja ja juomaan simaa.. tietenkään verenpaineta unohtamatta -.-
 
Mulle sanoi lääkäri, että jos ois samaa luokkaa paineet kotona, mitä neuvolassa nyt (140-150/100-110), niin pistäs lähetteen ehottomasti äippäpolille. Nyt net on ollu luokkaa 140/90 kotosalla, joten ei lääkärin mukaan aihetta huoleen, kun muita oireita ei ole ja pissatkin ok.

Tosin koko sen ajan mitä nyt on ollu paineet korkeammat, olen ollu kipeänä, eli neljä viikkoa kohta!
 
no mulla on äippä poli aika maanantaina... aika kova turvotus ollu jo jonkun aikaan.. vois kyllä tulla neiti ulos ennen sitä jo aivan rauhassa..
 
On kyllä mammoilla paineita! [:-] Minä kun kuulun kanssa tuohon alhaisiin paineisiin. Normipaineet on siinä 110-115/65, ihan neuvolassakin, ja en tosiaan oo kerenny ikinä istahtaa sitä "vaadittua" aikaa. Ja siellä synnärillä käydessä kolme viikkoa sit oli käyrillä 105/50 kun oli siinä vartin verran ollut selällään.. Mittasivat uusiks kun eivät meinanneet uskoa. [:D] Toivottavasti te paineiden/turvotusten ym muiden raskausmyrkytysoireiden kanssa kamppailevat pääsisistte poksumaan!

Babaytoy (meinaan aina kirjottaa Tiiaa [:)]), sä taidat tulla anopin kanssa äärettömän hyvin toimeen?! Hieno juttu! Ei sillä, kyllä mäkin tuun ja se on ihan mukava tyyppi, mutta sen verran ollaan erilaisia ettei musta ois sen kanssa noin hengaamaan kun sinä oman anoppis kanssa!
 
Mulla menee vappu ihan kuten kaikki muutkin päivät; itsekseni kotosalla. Mies kun ajaa taksia, niin hän ajatteli nyt sitten olla iltaan asti tänään töissä ja huomenna myös, koska sieltä voisi nyt saada rahaa. Plus että kun hää ei nyt voi kuitenkaan ottaa alkoholiakaan koska eihän sitä tiedä, jos vaikka lähtö tulis (peukkuja pystyssä :)) Kun on tämän laman takia miehen tulot olleet tosi pienet ja vielä on tämä kuukausi kituutettava mun puolikkaalla palkalla sen saikun takia [:@]

Mulla on paineet olleet kanssa ehkä mielummin siellä alapäässä. Siis joo... Niin, yläpaine vaihdellut 115-125 välillä ja alapaineet 65-75 välillä.

Ja hiivatti kun siellä sairaalaan tutustumisessa ja eilen neuvolassa kaikki toitottaa sitä että monesti ensimmäiset menee yliajalle ja itse kun kovasti odottelisin jo syntyväksi... [:@][8|] Ärsyttävää, vauva, nyt kuulolla; sopii syntyä jo, nyt sua ei katota edes ennenaikaiseksikaan!! [:D]
 
Mä oon varmaan kohta inhokki nro 1, mutta niinhän se vain on "ikävä" tosiasia, että usemmin se ensimmäinen menee yli kun tulee ennen la:ta. [:)]
Mä olen ainakin ihan innoissani nyt, kun tänään on maks n.kk enää kun la:han on kaksi viikkoa tänään! [:)] Ja jos ton on vielä parempi olla mahassa kun ulkopuolella niin olkoon sit siellä. Etenkin kun alle kolmikilosia(eihän kaikki ennen la:ta syntyneet ole alle 3kg todellakaan, mutta..) joutuu syöttämään kolmen tunnin välein, vaikka sitten herättämällä vauva, niin antaa toisen kerätä vielä mahassa voimia jos hänestä siltä tuntuu.
Meillä on mammat kuitenkin enää lyhyt aika kaikilla! [:)] Koitetaan jaksaa! [:)]
 
Lyydia~ , Inxu: Oliskohan pitänyt ollenkaan vaihtaa tuota nimimerkkiä,kun työ meette nyt ihan sekasin? [:D] Voitte kyllä kutsua sillä aijemmalla tai tällä nykysellä nim. niin tunnistan itseni kyllä molemmista [:)]

Lyydia~: Juu hyvin tullaan toimeen anopin kanssa,samalla lailla kun oman äitini kanssa :) Ne on molemmat niin nuorekkaita,niin on helppoa seuraa.Eikä ikäeroakaan ole paljoa. Mun äippä syntyny -66 ja anoppi -69.
Se asuu tuolla kouvolassa itekseen niin yleensä se pyytää minut mukaan,jos on lähös just esim.kirppikselle tai muutenvaa viettää aikaa. Se oli niin otettu,kun pyysin sen synnärikierrokselle mukaan. Niillä kun ei kuulema mitään tollasia kierroksia silloin ollut.

ALKUPERÄINEN: miiuhoo
Ja hiivatti kun siellä sairaalaan tutustumisessa ja eilen neuvolassa kaikki toitottaa sitä että monesti ensimmäiset menee yliajalle ja itse kun kovasti odottelisin jo syntyväksi... Ärsyttävää, vauva, nyt kuulolla; sopii syntyä jo, nyt sua ei katota edes ennenaikaiseksikaan!!


Juu, miiuhoo taidettiin meillä sanoa ihan samaa,ja tässä odotellaan jo vähän tulevaksi [:)] Ja nyt kun on periaatteessa just se oikea aika tullakkin,sua lainaten [;)]

Kyllähän tässä jaksetaan vielä,mutta ei maltaaaa [:D][:D]
Ja ainahan se on parempi siellä yksiössä olla vaikka sitten viikolla 40,mutta jos menee yli,niin voin kertoa,että minä kun niin kärsimätön ihminen olen,niin varmasti rupeen hermoilee sitä,että koska sitä meinataan ulostautua. [:D]
 
Mulle neuvolassa antoivat verenpainemittarin vkonlopuksi, että voi seurata paineita.. Turvotusta kyllä on ollut nyt viikon aikana paljonkin, mutta heti helpotti kun söi ananasta..Paino tippunu 700g 3 päivän aikana :) Helposti pääsis kesäkuntoon, kun laskeskelin että tuolla vauhdilla lähtis ~6kg/kk

Ens viikolla on taas lekuriaika, tuleepahan viikon sisällä käytyä neuvolassa sen 4 kertaa kun haluavat seurata ettei tule raskausmyrkytystä. Migreeniä kun on taustalla ja se myrkytys voi iskeä lievänä, joten välttämättä itse ei edes huomaa ajoissa...Paineet kyllä olleet neuvolassa hyvät, semmosta 130/80 molemmin puolin..

Muksu oli jo laskeutunu hiukan, joten oikealla suunnalla on tulollaan.. mutta eipä noita polttoja, tms tuntemuksia synnytyksen suhtee ole edes ollut joten nautitaan vielä isosta kiinteästä mahasta ja sen asukista kun vielä voidaan :)
 
pitääkin sanoa ukolle että tuo ananasta kaupasta.. kelpaako purkki ananas vai pitääkö olla tuoretta?
 
Söin ihan purkkiananasta..  tuore olis vissiinkin parempaa mutta nuo purkit on niin näppäriä..
 
Kyllä mulla kaveri oli vetäny purkkiananasta, mutta käske vaikka tuomaan molempia. [:)]
 
Tämä mamma kävi tänään muutaman tunnin reissulla äippäpolilla. Aamulla paineet 174/94...ja kotona kattoen virtsassa proteiinia +1, eli ei muutakin saikkuun. Siellä oltiin sit käyrillä. Poitsun sydänäänet oli kuulemma tähtiluokkaa [:D] eli tosi hyvät ja liikkui tosi hyvin. Kätilö ihmetteli mun viikkoja (39+5) kun näytti masu kuulemma pieneltä ja kauhisteli sitä 4kg painoarviota näille päiville. Totesi et ei kyllä varmasti ole, veikkas 3650g ja ultralla sit mitattuna olikin 3600g. Jotenkii putos kyllä kivi sydämeltä kun siellä ei sitä nelikilosta ole! Ei niin jännitä se yliaikaiseksi meneminenkään enää kun on vielä noin sopivan kokoinen näin lähellä LA:ta.
 
Mut siis siellä kaikki kokeet oli puhtaat, pissit ja veret ja kaikki. Paineetkin oli saikussa 122/83. Kohdunkaulaa oli viel joku sentin nupukka jäljellä eikä pää ole vieläkään kiinnittynyt! Eli yliaikaiseksi ollaan menossa ja huolella. Onneksi kuitenkin kaikki oli hyvin eikä mitään merkkejä raskausmyrkytyksestä ollut. Eivät varanneet edes uutta aikaa vaan sovittiin et niitä paineita kotona edelleen seurailen.
 
Kätilö oli ihan äärettömän mukava, sen kun sais synnytykseen [:D] Sanoi myös et kun on ollut verenpaineiden kanssa vaihtelua ja ne on olleet vähän koholla, niin hyvin suurella todennäköisyydellä jos synnytys alkaa supistuksilla, niin tiedossa on suhteellisen nopea synnytys (ei haittaa yhtään!). Varotti et jos suppareilla alkaa niin kannattaa mennä ajoissa sairaalaan...Ja mielenkiintoista on myös miten oon raskaudessa näin pitkälle päässy ennenkuin joku huomaa että mulla kohtu on vinossa! Eli kallellaan oikealle. Vasemmalla puolella ihan tyhjää eli vaan mun omaa suolistoa jne, vauvan pää on lähempänä vasempaa lonkkaa ja peppu ihan oikean rinnan alla. En tiedä voisko tää sit vaikuttaa siihen ettei oo vielä alas asti päässy eikä pää kiinnittynyt...
 
Eli ootellaan edelleen, taitaa mennä vielä käynnistämiseksi. Niin hyvin tuntuu poika masus viihtyvän.
 
Takaisin
Top