Raskauden viimeinen kolmannes.

Jänskää Himpula! [:)][:)][:)] Tuu sitten joo ilmottelemaan miten kävi!
 
Mä voisin kyllä kanssa liittyä näitten poksahtajien joukkoon... Uusimmassa vauvalehdessä oli 10 syytä miksi on ihanaa olla raskaana (eikä vielä synnyttänyt) ja mä luen sen jutun ihan joka aamu ihan vaan tsempatakseni itteäni. [;)]
 
Tänään olis painoarvio. [:)] Vähän jännittää kyllä mitä siellä sanotaan... Rupeen kyllä ehkä itkemään jos se lääkäri sanoo että oon niin kiinni ja ummessa ettei mitään tapahdu ainakaan kuukauteen... Tai että paikat on niin valtavat että sieltä mahtuis vaikka norsunpoikanen syntymään että ei haittaa vaikka kasvais viiskiloseksi. [;)] Tai toisaalta se olis kyllä helpottavaa kuulla että pystyy synnyttämään alateitse...
Mut kiva kun kurkataan ultralla massuun ni näkee sen pienen pitkästä aikaa. [:)] En olla rakenneultran jälkeen nähtykään. [:)]
 
Yhdyn Vauweliin! Jaksamista!

Mun hyvä ystävä sai tänään pojan. Tuli viikon etuajassa. Heillä ennestään jo tyttö.
50cm ja 3350g.

Nopea synnytys. Sain viesti 3.15 et kohta lähössä sairaalaan ja poika syntyi 6.08

<3 <3 <3
 
Oih.. [:)]

Meillä Nyytti on niin tyytyväisenä tuolla masussa että en tiiä milloin meinais mua sairaalaan häätää [:D]. Ihanaa kun miehellä alkaa loma pian niin on tässä kotosalla sitten valmiudessa ja kokoajan elelee jutuissani mukana [:)].
En osaa oikein tosiaan jännitääkään tai sillain..ehkä siksi kun kummatkin sekä äiti että lapsi ollaan rauhallisia. Otin odotuksen alkuaikoina tavoitteekseni sen että iisisti mennään ja katsotaan mitä tuleman pitää... nähtävästi lapsikin reagoinut ajatuksiani [;)].
Nyytillä selkeesti viime viikkojen aikana alkanut tulla vuorokausirytmiä milloin myllertää ja milloin ei.
Muutenkaan ei ole koko aikana ollut mikään ärsyttävän kova liikkeissään ennemmin hymyilyttää.
Loppuajan tuuppiminen on enimiten söpöä tuupintaa ja välillä sitten tujauttaa voimalla, mutta harvoin ja jalat tuntuu yläsivustoissa tai sitten kylkiluiden kohilla. Ihan peppu keskellä rintalastaa Nyytti ei usein tönötä.. viihtyy enemmän jommallakummalla sivullani.
Kyllä noita tavaroita ja kaikkea kattellessa jutustelen että tule jo.. ja ethän mee yliaikaiseksi [:D].
Koipivälin nuppineulamaiset säryt siitä tammikuun puolivälistä alkaen ovat laantuneet.. kiitos ajatukseni laittaa äitiyspakkauksesta tullutta Erisania ulkopintoihin. Ostin suihkuunkin sitä samaa merkkiä [:)]. Selkäongelmaisena tutun oloiset selkäsäryt ovat menneet ja tilalle loppuajasta on tullut hälytyssäryt lantion korkeudelle selkään ajoittaisiksi kiusoiksi ja jopa niin että välillä jämähtää oikeen hälytystila päälle joiksikin sekunneiksi.
Supistukset on laantuneet ja niitä vain välillä yöllä jos liian vauhdikkaasti kääntyy eikä muista masua ajottaa mukaan.
Nivuskipuja välillä ja sitten pientä vihlontaa painon tunteen lisäksi alhaalla aika-ajoin kun Nyytti huomattavasti asettelee itseänsä.
Miellän kuitenkin että kohtuudella olen selvinnyt kaikesta mitä kokee kun kuullut ja lukenut vaikka mitä. Erilaisiin kokemuksiinkin tässä tottunut ja niin uutta mitä ei tosiaan ilman tätä odotusaikaa osaisi aavistaa.

Nyytin syntymää odotellessa [:D] ja muiden tilanteita lukiessa.. Hyvää alkanutta viikkoa !
 
Joo lupaan tulla kertoilemaan mahdollisimman pian!! :)
Vieläkään ei supistuksia tuu useemmin, mut kaippa se tästä..käynnistämällä sit viimeistään..
Pienen painoarvio oli muuten 3050g tänään aamulla <3 että ihan kivan kokoinen vauveli tulossa <3
 
Hui ku jännää Himpula. Ihan menee kananlihalle ku miettii et sieltä se eka toukovauva syntyy. Tsempppiä koitokseen. Ollaan ajatuksissa mukana.[:D]
 
Herranjumala mä sain jo sydärin,että joko täällä on joku jo synnyttänyt [:D]
Himpulalle hirveesti tsemppauksia,jospa sieltä saataisi ensimmäinen toukomussu [:)]
KAIKKI RAAJAT PYSTYSSÄ TÄÄLLÄ! :)
 
Voi vitsit, samaa täälläkin eli jännään kovasti Himpulan puolesta!! [:)]
Oi voi.. Niin täällä alkaa mammat paukkua. [:)]

Meidän kaveripariskunnan poika syntyi lauantaina, eilen oli sit viety teholle kun sydämestä löytyi jotain sivuääniä.. Sydänlääkäri oli aamulla tutkinut, sydämessä on iso reikä. [:o] Hui. Onneksi taitaa nykypäivänä olla hyvin helposti korjattava juttu.

Meillä on alkanut muuten ihan hillitön jalkojen tunkeminen.. [:)]  Hauskaa kun se tossa jonkun aikaa vaan heilutteli pyllyään ja se oli oikeestaan ainoota liikettä. Tää tuntuu tosi hassulle. [:)]

Voi persuus. Isäntä on ajamassa moottoripyörällä ja tuolla alko tulla ihan yhtäkkiä kaatamalla rakeita. [&:]
 
Meillä ollu hirmu hiljasta tää päivä, eilinenki tavallista hiljaisempi. Kyllä se touhaa tuolla massussa, vaan
tavallista vähemmän. Oon kuullu että synnytyksen lähestyessä, ja muutenki raskauden edetessä liikkuminen vähenee, pitäneekö paikkaansa?

Oon nyt mittaillu verenpainetta kotosalla, niinku neuvolalääkäri määräs sillon viimeks. Omituista kyllä se vaan on, että kotona paineet on ihan ookoo (luokkaa 135/71), mut neuvolassa sit hyppää tonne 150/90 tienoille. Vaikken tietoisesti jännitäkkään noita neuvolakäyntejä.. Mikä lie, kuhan paineet on kunnossa [:)]
 
Tääl on kans oltu tosi hissukseen tänään. Välil jo mietein et meen pitkäkseni ja koitan tunnustella saanko sieltä mitään liikettä aikaseks, mut jäi sit kuitenkin tekemättä. Vadelmawiineriä söin, mut se ei auttanu, siirryin lakritsaan eikä sekään, vasta kun oli juonu pari mukia kahvia sain sieltä muutaman pyörähdyksen aikaseksi.

Kivuttomia suppareita on tullu taas pitkin päivää, mut ei se kyl potki. Kait se hiljenee loppua kohden ku ei tilaakaan pahemmin oo, mut vois se nyt vähä elämöidä. Eilen sain sen suklaalla liikkeelle. Pitää varmaan turvautua siihen tänäänkin jollei muuten innostu.. Pöydällä odottais kaks daimia syöjäänsä.. [;)]
 
RiinuLiinu: se on valkotakki-syndrooma [:)] mullakin on se [:D] Kotona paineet 117/76 tietämillä ja neuvolassa 150/90. Sen takia mittailen kotona joka toinen päivä suunnilleen ja mulla on verenpaine seuranta kortti että niitä katsellaan aina kun käyn neuvolassa, eikä tuijoteta siellä otettuja lukuja.
Oon kuullu tosta että liikkeet vähenee kun synnytys lähestymässä. Täällä neitokainen ei ainakaan yhtään rauhottunut liikkumisen suhteen, vaikka pitäishän sen rauhottua, kun yksiökin alkaa käymään pieneksi [8|]
 
Meillä taas on pari päivää rymytty ihan huolella tuolla masussa [:D] Se oikein potkaisee koipensa suoriksi tuonne vasempaan kylkeen ja sinne ilmestyy semmoinen pieni möykky. Ja pylly tekee samalla kohouman toiselle puolelle masua [:D] Menee vaan että "koipi-pylly-koipi-käsi-pylly-koipi..." vauhtia riittää [:)]
 
Inxu niin vähä arvelinki, että jotain ton tyyppistä toi on.. Kun luulishan sitä että ilmenis jotain muutaki vaivaa jos paineet ois noin korkeella koko ajan [&:] Jännä vaan että esim. synnärillä paineet oli ok, paremmat jopa ku mitä kotona mitattuna, mut sit neuvolassa huitelee taivaissa noi lukemat [:D]

Tekis hirveesti mieli lähtee siivoomaan ulkovarastoo, pitäs katella kesävaatteita sieltä ja laittaa talvivaatteita säilöön, mut en tiiä kantsiiko sinne lähtee keikkumaan ittekseen.. ja etenkään nostelee niitä laatikoita ja muita [8|] Pitäs vaan saada toiki homma hoidettua ennen vauvan syntymää. Jospa sitä koittais vähä kerrassaan...
 
Riippuu varmaan paljon kuinka paljon ne laatikot painaa :) Mä en oo hyvä sanomaan että ei kannata tehdä, koska itse olen laittanut lamppuja kattoon ja viikonloppuna pesin puolet ikkunoista(jätin suosiolla puolet myöhemmäks niin ei kerralla tule liikaa [:D] ) En osaa olla tekemättä mitään ja ollaan asuttu 20 päivää tässä asunnossa ja verhot ei oo vieläkään paikoillaan, tietää kenen ne on pitäny mukamas laittaa [:D] Pitää itse kohta alkaa kun ei ukko tunnu saavan niitä roikkumaan [8|]
 
Jooo, en se miekään ossaa olla tekemättä asioita. Yritän kyllä nostelua välttää, mutta kaikkea muuta mahollista sitte tulleeki puuhattua. Pitäs vissiin oikeasti rauhottua, eikä aina vain paahtaa sata lasissa :).
 
Sainpas hommat hoidettua, ja ihan yhtenä kappaleena vielä! [:D]
Tosin pahvilaatikoita missä on kesävermeitä nostelin vaan alemmas, jotta huomenna sitten käyn niitä läpi ja laittelen talvivaatteita talviteloille. Ei pidä kuitenkaan ihan piippuun itteesä vetää [:)]

Ihme keli kyllä kun ensin paistaa aurinko, ja kohta tulee lunta [&:] Sit taas aurinko paistaa, menee 5 minuuttia ja lunta pyryttää. Todella kummallista [:D]

Nyt jos nostais kintut hetkeks kattoon ja lukis kirjaa. Hirmu lukuvimma raskauden aikana ollu, etenki noin tositapahtumiin perustuvat kirjat vetää puoleensä. Tällä hetkellä menossa Christiane F - Huumeasema Zoo kirja loppusuoralla. Ihan järkyttävää luettavaa, mut silti niin koukuttavaa. Onko teillä muilla miten toi kirjallisuus lähellä sydäntä? Että osaatteko suositella jotain, etenkin tositapahtumiin perustuvia kirjoja?
 
Mä tykkään lukea kirjoja. Tositapahtumiin perustuvia sekä muita. Tällä hetkellä olen ihastunut noihin Twilight-sarjan kirjoihin. [;)] Mulla on kaks niitä kirjoja,ja kaks täytyy vielä hankkia. Eka kun tuli niin varmaan paris päivässä meni ja sama ton kakkososan kanssa. [:)] -Muuta en kyllä ole tässä nyt lukenut.

Ja harmi vaan RiinuLiinu multa ei löydy nyt yhtään sellasta tositapahtumiin perustuvaa kirjaa. [&:] Mutta siis jos haluat,että suositellaan jotain niin noita twilight-kirjoja. Ellei sitten jostain syystä pidä koko sarjasta. Mutta multa näin. :)
 
Takaisin
Top