Raskauden viimeinen kolmannes.

Mä voin ilmoittautua vapaaehtoiseksi huomenna pusaamaan vauvaa huomenna ulos [:D] Minä ja veljet kaikki tultu pari viikkoo ennen LA:ta et se olis sit huomenis aika. Just äitin kans juttelin niin mulla oli aikanaan laskettu aika 1.5 ja poitsulla nyt virallinen 2.5 [:)] Täytyy kyl ottaa kaikki temput käyttöön ettei menis yli.
 
 
RiinuLiinu ei mun mielestä mitenkään ylireagointia, aikamoista touhua mieheltäsi! Kyllä odottavalla äidillä varsinkin näin loppuvaiheessa pitäisi olla se rauha kotona ja luottamus siihen et mies on siinä ja valmiina kans lähtöön kun se voi olla millon vaan jos näin on sovittu!
 
Pe oli neuvola. Kovin oli paino pompannut taas ylöspäin... Normaalisti olen syönyt. Liikkuminen on kyllä vähentynyt, kun jomottaa ja kivistää...
Ennen synnytystäkin lähtee kuulema nousemaan! Kovin kyseli kuin äitillä ja siskolla käynyt. Onko syntyneet ennen laskettua-aikaa... Pitänee alkaa henkisesti valmistautumaan lähtöön!
Ensi viikolla on se synnytystapa ultra. Kertoohan ne siellä miltä tilanne näyttää. Mullahan siirtyi se LA kymmenen päivää eteenpäin ekassa ultrassa. Joten voi olla, että ollaan lähempänä H-hetkeä kuin luullaan...

Kiinnittynyt meijän mukula ei kylläkään ole! (Niskatarjonnassa on ollut jostain 28 viikolta asti.) Siellä se pyllertää vinottain ja nostaa pyllyä oikeaan kainaloon! [:)] Onpahan mammalla hyvä ryhti, kun ei lytyssä pysty istumaan!
 
Sanoin miehelle, että en haluakkaan synnyttää.. vauvahan on just täydellinen nykyisessä paikassaan: ei itke, nukahtaa ihan itse ja on hereillä aina hyväntuulinen, ei vaadi huomiota, ei kakkaa, ruoan saa automaattisesti ja aina sopivasti sopivan lämpöisenä, vauva pysyy aina mukana ja hällä on aina sopivan lämmin..

Ei käy kyllä kateeksi raskaana olevan naisen miestä.. tunnustaa ainakin, että mies jää helposti ulkopuoliseksi jo odotusaikana kun äidille ja lapselle tulee automaattisesti tietynlainen suhde. Mies ei tunne 24/7 vauvan liikkeitä, eikä tunne niitä kuin kädellä kokeilemalla. Mies joutuu kuuntelemaan kun nainen syleilee alkuvaiheessa vessanpyttyä, hormoonien aiheuttamaa kiukuttelua/itkua/tms, valittamista omasta olotilasta, jne... Vaikka kuinka mies yrittää auttaa ja helpottaa naisen olotilaa, niin silti huomenna saattaa olla samanlainen päivä ettei mikään ole tulevalle äidille hyvin. Mitä pidemmälle raskautta mennään, sitä enemmän miehen tulisi olla vain naista varten. Ymmärrän hyvin nyt neuvon, minkä puolituttu mies sanoi ennen joulua: " Muista antaa miehellesi pi***a" :) Suhteessahan pitäisi huomioida kummankin halut (siis tarkoitan yleisesti, myös vapaa-ajan suhteen, yms), mutta odotusaikana ja kun vauva on juuri syntynyt, niin huomio usein kiinnittyy tulevalla äidillä vain lapseen.

Paska hommahan se on, jos jokin on sovittu ja siitä luistetaan.. Karusti sanottu, mutta sinä voit luottaa täysin vain omaan itseesi :)
 
Täällä mies kans vähän käyttäytyy miten sattuu. Eilen oli niin humalassa ja hain hänet ja parin kaverin kotkasta. Kaikki sammu autoon ja sitten ne jätkät piti viedä kotiin. Mies alko riehumaan kotipihalla,kun avasin sen oven,että nyt ollaan kotona,että heräis nyt. Ryntäs autos hirvees humalassa ulos,paiskas oven kiinni ja rynni meijän rapun ovelle,potkas sen lasioven paskaksi! [8|] Mahtavaa. Hän kun oli niin suutuksissaan,eikä näköjään avaimiaan vaivautunu ettimään. Mä sitten avasin oven,ja mies kerkes riuhtasta oven auki ja mun avain jäi viel siihen avainreikään. Mies sitten tönäs minut sisälle ja sano tiukasti "Mene vittu sisälle siitä" ja mä olin ihan itku kurkussa siinä,että "anna mä otan sen avaimen" ja että mitä hän mulle huutaa..[&o] Sitten mies men nukkuu ja mie itkin varmaan 2h.
Aamulla menin suutuksissani hänen luo ja kysyin,että vieläkö hän on mulle vihanen,mies kysy että mistä ja sit sanoin,että sen mäkin haluisin tietää. Ei näköjään suostu pyytää anteeksi,koska ei ole mitään muistikuvaa,että mitä eilen teki mulle..[&o]

Joten RiinuLiinu tiedän miltä susta tuntuu..
 
Onpahan mammalla hyvä ryhti, kun ei lytyssä pysty istumaan!


Mulla kanssa välillä sama ongelma. Mulla vaan vaavin takamus on kylkiluiden alla niin, että ei pysty istumaan yhtään kumarassa [:D]
Tämä sama asia aiheuttaa muuten sen, että mulla ei meinaa käsi välillä riittää pyyhkimään [:D][:D][8|][:D] Onko muilla ollut samaa onkelmaa vessassa? [:D]
 
Eipä kuulosta kivalta RiinuLiinu toi miehes käytös... [8|] Mä kyllä vetäisin jo niin hirveet pultit ja todennäköisesti miehen avaimet ei enää aamulla lukkoon sopisikaan. [;)] 
Varmaan meillä isäntä on asian oivaltanutkii kun on ihan tosissaan tsempannu. Ei lähteny enää poikien kanssa mökkeilemään ja tänäänkii on hoitanu koirien lenkit ja kotihommat eikä mun oo tarttenu muuta kun sohvalla maata. [:)] No kävi se ampumassa ja toi herkkuja illaksi ja siinä oli sitten oluttakin ostanu. Kun ekaa korkkas ni sanoin että älä silleen ota että pystyt vielä tarvittaessa autoilemaan... Ja mikä ahaa-ilme sieltä sitten kasvoille ilmestykään! [:D] Kiitteli moneen kertaan että olipa hyvä kun sanoin että eihän se taas aatellu. [;)] Ei ne miehet vaan aina tajua. No kyllä se sitte hetken päästä rutis että onko sillä joku tipaton kuukaus tässä määrättynä ni totesin vaan että jos mä oon ollu yheksän kuukautta tipattomalla sun lapses takia ni etköhän säkin muutaman viikon kestä. [;)]
 
Ja Babaytoy myöskin, voimia ja jaksamista, toivottavasti miehen käytöksen suunta muuttuu!
 
Mä oisin kanssa jo niin valmis synnyttämää... Mutta eipä tää taida olla vielä mihinkään tulossa...
 
Ilmoittaudun vapaaehtoiseksi ensinnä poksahtajaksi!!!! En jaksais enää olla raskaana vaikka 2 viikkoa on laskettuun. Esikkosta alkoi synnytys 3 päivää LA yli, mut mistäs sitä tietää tällä kertaa. Silloin kyl olin ihan kypsä jo täs vaiheessa myöskin ja koitin kaiken seksistä nurmikon leikkaamiseen ym. , mut eipä lähtenyt tapahtumaan millään konstilla.
Yöt on aika tuskaa kun sattuu vietävästi kyljen kääntäminen ja juilimiset nivusissa on nyt lisääntyneet kivasti. Olo on usein muutenkin kuin vyötiäisellä joka on kellahtanut selälleen eikä pääse ylös. Kaikki on niin RASKASTA! [:-] [:D]
Esikko haluais syliin mut en jaksa enää kantaa kun on maha eessä eikä tuo aina ymmärrä kun ikää ei ole vielä edes 2v. Just yhtenä päivänä kun yhteistyö ei sitten sujunut missään asiassa vaan veti veltoksi kuin makarooni joka kerta kun koitin vaihtaa vaippaa tai vaatetta tai estää menemästä kiellettyyn paikkaan ajattelin että miten ihmeessä jaksan tällasessa olotilassa kun on vielä vauvakin?!? Kunnes lamppu syttyi pään päällä - no ei oo kuitenkaan tätä mahaa enää silloin tiellä!! [:D] Oonpahan vikkelämpi ja hommat hoituu varmaan ihan eri tavalla kun jopa pystyy kumartumaan ongelmitta!

Tänään oli ihan kiva päivä, mies oli kaveriperheen kanssa järkännyt Baby-showerin yllärinä. Ei ollut valitettavasti paljon porukkaa kun kaikki ei päässeet, mutta ihan hauskaa oli ja vauva sai söpöjä vaatteita ja kivoja leluja lahjaksi.  En tajunnut mitään etukäteen kun sanoi mulle et viedään lapsi hoitoon kavereille ja mennään sit leffaan yhdessä. Mahtaako olla suomessa vielä tämmöinen tapa käytössä?
 
Babaytoy, kuulostaa kyllä tosi kurjalta [:(] Ja se että ei ees osoita olevaan pahoillaan, on jo aika paksua mun mielestä.. vaikka ei muistaisikaan. Yleensä ottaen että vetää päänsä noin täyteen ettei pysty itteesä kontrolloimaan ollenkaan, kun sullaki on kuitenki ollu paljo noita kipuja jne. että tartteisit varmaan ennemmin vierelles selväpäisen miehen, joka auttaa kun tulee sen hetki, kuin miehen joka ei ymmärrä mistään mitään kun on niin älyttömänä..

Meillä mies illalla kun alkoi laskuhumala tulemaan alko kelailemaan jälleen kerran asioita, ja myönsi että mitenkä idiootti ja tyhmä hän onkaan ollut. Taas. Aamulla myöskin oli hyvin nöyränä. Sanoin kyllä ihan kohteliaasti ja hyvässä hengessä, että jos hänestä tuntuu että tää loppuaika on niin helvetin vaikee olla selvinpäin, niin minä voin kyllä ruveta kyselee tukihenkilöö sinne synnytykseen.. Mies kyllä kovin vakuutteli, että nyt tää loppuu ja "alkaa ihan uus elämä", mut oon kyllä kuullu ton jo aika monta kertaa, että on usko menny siihen. Parempi olla uskomatta, niin ei tipu sit niin korkeelta.

Eilen supparit äity niin pahaks, että ihan itku tuli. Lämpimän kaurapussin kans vitkuttelin 1,5h, kunnes supparit loppu ku seinään. Mistä lie sit johtu noi. Sit on myös semmosia ihme vihlaisukipuja tuntunu tuolla oikein alhaalla alavatsassa, en oikein osaa hahmottaa että missä se kipu tarkalleen ottaen on. Voisko olla sit jotaki kohdunkaulan lyhenemiseen/pehmenemiseen liittyvää?
 
Harmittavia tapauksia teillä RiinuLiinu ja Babaytoy!

Mun mies on tehnyt myötätuntolakon eikä ole juonut ollenkaan koko raskauden aikana.
Muutenkin kun sen pojat meillä kolmena vkl kuukaudesta niin se ei muutenkaan juo mitään silloin.
Vapaat vkl on sit oltu kotosalla ihan kahden tai reissuissa. Pari kertaa koko raskauden aikana se on ollut kuskina serkulleen. Taitaa tykkää enemmän siitä et pääsee kuskiksi kun saa alleen mustangin... [:D]

Mut meinaa sit varpajaiset kuulemma pitää... Ja totta kai pitääkin. Ihmettelin miksi se raskauden alussa mulle siitä niin varovasti kommentoi... Mut kuulemma kahdesta edellisestä se ei ole saanut pitää varpajaisia. No hu huh! Tosin esikoisen kanssa oli sellainen tilanne että he odottivat kaksosia ja toinen valitettavasti menehtyi kohtuun ja toinen sitten syntyi keskosena...

Jaksamista kaikille. Niin enkä aio olla ensimmäinen poksahtamaan [:D]



 
Supernova: Mulle järjesti kaverit vauvakutsut, ihan yllätyksenä tulivat :). Ja oli kyllä oikein hauska ilta :).
 
Kiitos tsemppauksista. <3
Kyllähän täällä pärjäillään, vaikka ei mitään anteeksipyyntöjä ole tullutkaan. Mies ei oikee itsekään tienyt,että miksi käyttäytyi niin ja varmasti..ainakin uskon niin,että katuu sitä että tönäsi minua,olenhan sentään raskaana ja sehän ei ole sallittua,eikä nyt muutenkaan sellanen käytös vaikka en oliskaan. Mutta tässä tilanteessa sietää vähän miettiäkin,että mitä teki.
 
Ei sti poksahdettu vielä [:D] Kaikkee oon viikonloppuna kokeillu, saunottu on ja pedis puuhattu, liikuttu reippaasti ja syöty tulisesti eikä edes yhtä supparia...ei niin mitään..tarvii varmaan huomenna alkaa ravaa noita portaita edestakas [:D]
 
Täälä kyllä supistellee, mutta ei mitenkään kipeästi, ihanko joku vanne vain puristais mahaa. Että net on vain niitä ennakoivia supistuksia, jotka ei vissiin mitään meinaa. Monilla tutuilla ollu niitä ja saanu synnytystä käynnistellä, tosi lohduttavaa, alkasin olla valmis luopumaan kohta jo tästä masusta ja ottaan vauvan ihan syliin asti :).
 
Eipä ole kauaa,kun ensimmäisen laskettu aika on,1.5 supernovalla niin poksahtaa [:)] Ellei sit yli mee. [;)] 
 
Miuhoo: Tääläpäin on ollu samoja ongelmia, ko sulla, ettei käsi meinaa riittää :D. Vauva on vissiin niin ylhäällä, että hieman haittaa tällaista pientä toimitusta..
 
Juuh... taal olis eka LA ja vauvakin on kyl laskeutunut hyvin alaspain, et sen hyvin huomaa muutkin.
Just tanaan nain kirkossa yhden vastasyntyneen jolla oli LA 7.5, paatti vaan tulla etuajassa. Aivan ihana pikku-poika, kostui ihan silmat kun siina sita katselin! Sopoinen kun oli ja ajatuksissa se et kohta sita itsekkin kanniskelee tuollaista pikku aarretta mukanaan [:)]
 
Niin eipä tässä itse kukin malttais enää odottaa [:)]

Nyt taidan lähtee tästä suihkuun ja valmistautuu lepoon ja huomiseen sörkkimiseen [:'(] Lääkäri varmaan taas taputtaa pyllylle ja sanoo "Pidä vaan peppu rentona" -kun siis se tuntuu tosi ilkeällä,niin jännitän paikat puuduksiin. [:D]
Viime kerralla meinaan sano noin,kun tukalaa teki.

Hyvää yötä ja kauniita unia mammaiset! [:)]
 
Mä voisin poksahtaa tässä mielellään viimeistään ens yön aikana!! :D
Viime yö meni synnärillä kun rupes tuleen lapsivettä, mutta supistuksia ei vaan kuulu tarpeeks..
Illalla kuuden aikaan pitäis sit mennä takas synnärille ja katsotaan et ruvetaanko synnytystä vauhdittaan jo tänään illalla vai vasta huomenna aamulla..aikas jänskää :) <3
Mutta kohta se pieni prinsessa kuitenkin nyt sit syntyy! <3
 
Voi Himpula! Onnea tulevaan koitokseen ja tuut sitten kertomaan kun jaksat miten oli menny. Jännittää sun puolesta <3 *paljon haleja*

Tästä se toukomammojen poksahtelu nyt sit alkaa [:D]
 
Takaisin
Top