Raskauden viimeinen kolmannes.

Meille kans tulossa ihan kivasti palautuksia, ainaki miehen osalta, 1500€.
Mulle taas meinaavat antaa reilu 400€ mätkyjä, joita vähä odottelinki, kun tienasin vähän liian paljo sittenki.. meni laskutoimitukset sekaisin, kun painoin hurjasti ylitöitä [;)] Mut onneks matkakulukorvaukset heittääki sitte reippaasti plussan puolelle [:)]

Tänään onki sit perhevalmennuksen II-osa. Luvassa lapsivuodeaika, seksuaalisuus synnytyksen jälkeen, imetys ja synnytyksen jälkeinen masennus. Vaikuttaa mielenkiintoiselta [:)] Ja lauantaina olis sit sairaalassa ihan se synnytysvalmennus, jipii [:)]

Mukavaa päivänjatkoa mammat! [:)]
 
Me mennään tänään tutustumaan sairalaan =/ Saa sit nähä että mitä kaikkea siellä on ja pääseekö synnytyssaliin tutustumaan.
 
Mulla on aina pissitulehduksen oireet menny ohi juomalla, ei oo lääkärissä tarvinnu käydä. Yksi poikkeus on viime kesältä Turkin reissulta, sama allas kymmenen muksun kanssa niin sieltähän sit pamahti pahin tähän mennessä. Paikallisesta apteekista sit sain jotain antibioottien tyylisiä ja nesteenpoistajaa. Oli kyllä aikamoista se nesteenpoistaja! Ohjeistus oli 3 kertaa päivässä ja yks mitallinen veteen liuotettuna...otin yhden kerran ja puolikkaan mitan ja istuinki sit tyhjentämäs seuraavat 2h. Mut hävis oireet [:D] Suomessa ei vissiin semmosia määräilläkään...
 
Mä jäin nyt sitten ainakin 2 viikoksi yksin kotiin. [&o] Mies joutu lähtee 800km päähän töihin, eikä ole siis todellakaan tulossa tässä välissä kotiin. Voi olla, että joutuu oleen jopa pidempäänkin.. Tääl mä nyt sit mietin, et mitä ihmettä teen. Kenet saan synnytykseen mukaan, kuka hakee mut ja pienen kotiin ja on meidän kans täällä edes jonkin aikaa... Kuka on mun kans jos jotain tapahtuu.. Ei mulla ole täällä siis ketään! [:(]
 
Voi ei Hylene78, tosi ikävä kuulla [:(]
Olisko sulla joku ystävä, tuttu joka vois hoitaa "sun miehen tehtävät" sillä välin kun miehes on poikessa kotoota? Olla siellä sun kans nyt tää loppuaika, kun hyvä ei ois olla yksinään kovin pitkiä aikoja, jos jotakin oikeesti sattuu.. Ja tietty synnytyksessä mukana ja muuta, jos niikseen menee?

Ja hei, ollaanhan me täällä ainakin, ei tartte ihan yksinään olla [:)]
 
Voi ku kurja Hylene78 [:(]
Kyl sitä mielellään jonkun tutun kaa ois viimeset päivät ja sit tosiaan tukena sinne synnytykseen. Ei sull o ketään tuttavaa tai äiteeetä tai jotai joka pystyis tuleen sinne avuks ees muutamaks päiväks tai ainakin sairaalaan ku synnytys koittaa??
Tsemiä ny kauheest kuitenkin.[:)][8|][:)]
 
Hylene78 Monilla paikkakunnilla on myös paljon kiiteltyä Doula-toimintaa, josta lisätietoa täällä http://www.doula.fi/

Yhdellä ystävälläni on ollu kahdessa ekassa synnytyksessa matkassa sekä mies että doula ja nyt viimeisessä oli pelkkä doula ja mies oli isompien ipanien kanssa kotona.
 
Sehän tässä onkin, kun meil ei tääl lähel ole ketää. Yritän kyl koko ajan kelata kavereita läpi, mut ei kellään oo mahdollist tulla. Soitin isällekin, et jos voisin mennä sinne, mut ymmärrän kyl et kun äiti on vakavasti sairas niin isäl on huolta muutenkin tarpeeks... Siskon luo olisin kans voinu mennä, mut siel tuli tilanne, et siskon miehen isä sai eilen aivoverenvuodon eikä mitään ole tehtävissä, odottelua vain, ja miehen äiti tuli nyt sitten heidän luo asumaan toistaiseks. Syöpäsairas ihminen. Ei oikein nyt ole sit mahdollista mennä sinnekään... Kaikki huolet ja murheet samaan syssyyn! Jotenkin epätodellinen olo, et eihän tää nyt näin voi mennä..
 
No voi että. Pitipäs sattuu et kaikki samaan syssyyn. Ikävä et vielä sairauskohtauksetkin samaan aikaan. Toivotaan et se sun siskon miehes isä selkii siitä aivoverenvuodosta. Ei kiva.
 
Inxu Kyllä se sitten voi olla,että se on lähtenyt. :)

Soitin neuvolaan taas tänään ja kyselin nyt sitä pissan viljelyä,ja tulokset olivat puhtaat. Ei kasvua. :) Eli neukku taisi olla oikeessa siinä asiassa. V.tietulehd. ei ole. Sanoi,että mulla saattaa olla vaan jotain ärsytystä tuolla,että teki oireet. Nyt pitää vaan odotella vielä niitä eilisiä,-hiivaa,streptoo ja klamydiaa. Klamyy tuskin on. Veikkaan aika vahvasti hiivaa,mutta jos ei ole mitään noista niin sitten se on vaan ärsytystä. Jos,jos,jos...[8|]

Hylene78 Täytyis sulla kyllä joku siellä olla,ettet itekses ole :( Kaikki näyttää pukkaavan päälle siellä teilläpäin,että ei ole aikaa sinulle,mutta ei sinuukaa voi yksin jättää. Vaikka joku joka olis loppuajan muutaman päivän siinä sun luona,jos ei ole aikaa olla nämä viimeset viikot. [8|]
 
Joo,tääl on sen verran parantunu tilanne, et naapurin rouva on luvannut olla puhelimen päässä tavoitettavissa. Ihan vaik keskel yötä. Mut sairaala seura on avoinna. Ihan hyvä, et naapuri, vaik ei niin kovin tuttuja olla, mut jonkun verran tekemisis kuitenkin. Vähä rauhoittaa mieltä kun tietää, et on joku täs lähellä!
 
Hylenelle tsemppiä! Hyvä, että sait edes yhden varman tuen ja turvan siihen lähelle. Toivottavasti löytyy joku, joka lähtee sit mahdolliseen synnytykseen miehen ollessa pois!

Mä nuolasin ennenku tipahtaa. Aloin illalla miettiä niitä palautuksia, ja ettei oikeesti voi pitää paikkaansa. Kas, siitä puuttuu palkkoja! Joten ei kun oikasemaan ja sinne meni ne ihanat palautukset! [:'(]
 
Perhevalmennus osa II käyty. Ei siellä ollukkaa nyt noita aiheita, vaan lapsen hoitoon liittyviä asioita. Mm. hygieniasta, ruoasta, vaatteista yms. Kaikkee mitä nyt vauvanhoitoon kuuluu. Paljo tuli kyllä ihan uusia asioita.. Esimerkiks makkarin lämpötilan pitäs olla 23-24 astetta, voi tsiisus, kuka niin kuumassa pystyy nukkumaan.. Tai että lapsen voi viedä saunaan lämmittelemään vasta 1-vuotiaana. Mä luulin että alalauteilla voi käydä lämmittelemässä jo aiemminki.. ja paljo kaikkee muuta. Mut en kyllä ehkä menis välttämättä noudattamaan kaikkee ihan sen mukaan, mitä sanotaan.. Suosituksia kyllä löytyy paljo, mut jotenki ei ihan kaikki mee mun päähän.. vai pitääkö kaikkia ohjeita sit noudattaa ihan prikulleen? [8|]
 
^ Meän makkariin ees saa nuin korkeita lämpötiloja.. 20 astetta on aikalailla koko ajan.
 
Kyl vauvan saunaan voi viedä ku käyttää maalaisjärkee.. (en nyt ihan vastasyntynyttä veis, mut jo muutaman kuun ikäsenä) Viime kuussa kävin vielä uimahallilla ja siel oli äiti 4kk (vajaa 5kk) vauvan kaa ja nautti niin kovin saunomisesta, että. [:D] Mainittin sille äitillekin et kun pikkunen tuntu niin nauttivan ja kyselin pikkusen ikää. Oli kuulemma ihan pienestä totutettu saunaan. Tietenkin istuivat ihan siinä alhaalla, eikä kukaan heittäny löylyä, mut just tollee järkevästi.

Aattelin et täällä kotonakin voi sitten saunan jälkilämmöissä pestä vauvan ammeessa. Mukavampi paikka se on sillekin saatikka kylmä kylppäri.

Et emmä lähtis iha kaikkee noudattaa niin prikulleen mitä neuvolassa sanotaan, ihan niinko säkin totesit.. Hyvä tietty et antavat osviittaa, jos joku oikeesti veis vauvan 80 asteen saunaan ylälauteelle eikä järki pakottais ollenkaan.[:D][8|][;)]
 
Mä vietin mukavan illan ystävän kaa. [:D][;)] Käytiin elokuvissa kattoos "Remember me" -leffa. Ihan hyvä, joskin vähä surullinen paikotellen. Mut oli kiva tehä viel jotai kivaa ennen vauvan syntymää. Siin ku tulee pakostakin sit ainakin muutaman kuun paussi. Muutenkin nää viime viikot on paljolti tullu vietettyä ihan vaa kotosalla. Kaupungilla kyl tuli pari kertaa pyörähdettyy viime viikolla ja hankittuu vaaville vielä viimosia tarvikkeita..

Nyt vähän telkkua ja iltapalaa ja aamulla neuvolaan [:)]
 
Mulla on kestäny äippäloma nyt reilun viikon ja tuntuu jo nytten että tylsää on, varsinki ko mies lähti just pariks päivää reissuun. Ei jaksa kauheita tehhä, eikä aina ihmisiäkään nähhä, niin tylsää tosiaan on. Oha se kuitenki ihan erilaista viettää aikaa sen oman miehen kanssa, ko vaikka kavereitten tms.. Nyt olen ollu kolmatta viikkoa kipeänä ja väsyttää ihan koko ajan, ko öisin saa nukuttua tunnin-kahen pätkissä. Ei saa kroppa kaipaamaansa lepoa. Tuntuu, ettei ees minneen jaksa lähteä. Että sinänsä ittestä kiinni tämä tylsyys, mutta valittaahan saa :D.
 
Hoh hoijakkaa... heräsin 03.30 eikä enää sen jälkeen uni tullut. Mur. Tätähän tää on tosin ollut koko raskausaika, mutta silti ärsyttävää! Kävin miettimään/pohtimaan/suremaan/pelkäämään mahdollista muuttoa Helsinkiin... Mieheäni on jo parisen vuotta kosiskeltu sinne töihin, aina se on kieltäytynyt ja aina ne jaksaa jatkaa säännöllisin väliajoin kosiskelua aina vain paremmin ehdoin. Haluttua tavaraa tuo mieheni [;)] Anyway, nyt miekkonen on käynyt tosissaan miettimään että haluaa ehkä nyt vihdoin ottaa työn vastaan. Tuen tottakai miestäni päätöksessä, mutta pelottaa silti ihan tosi paljon muuttaa pois omasta turvallisesta kodista ja tutusta ympäristöstä. Enhän mie edes tunne sieltä ketään! Eikä siellä ole ketään sukulaisiakaan... Pelottaa myös kova hintataso asunnoissa. Nyt asutaan ihanassa uudehkossa isossa paritalon puolikkaassa, iso kaunis piha, mahtavat ulkoilumaastot ja pieni lampi tuossa vieressä... Mitä me Hesasta saadaan, joku kämänen kaksio jostain betonihelvetistä. Ja sitä paitsi tuossa äsken surffailin paikallisia agility/tokoseuroja läpi, niin eihän sinne pääse edes minnekään seuraan rakkaita koiralajeja harrastamaan... [:(] Saattaahan se olla, ettei me muuteta, mutta kyllä nyt tän usemman vuoden jahkaamisen jälkeen näyttää vahvasti kuitenkin siltä että muutto tulee.
 
Itse lähestulkoon aina maalla asuneena kammoksun noita isompia kaupunkeja. Joku Helsinki just ei tulis ikinä kuuloonkaan. Jotenki oon aina aatellu, että on lapsellekin parempi/turvallisempi kasvuympäristö joku muu ku suurkaupunki. Toki tämäkin on tottumiskysymys, mutta itse en nää itseäni ja perhettäni ikinä asuvan missään suurkaupungissa, tuskimpa kaupungissa yleensäkään. Ymmärrän kyllä EevaLiisa mietteesi, varsinkin kun vaihtoehtona on kuvailemasi nykyinen kotipaikka. Voisi sanoa että täydellinen kasvuympäristö lapselle [:)] Varsinkin kun jos uudessa paikassa ei sitte tunne ketään ja sukulaisetkin on kaukana, tuntuu varmasti hankalalta aloittaa tavallaan alusta.. Mut jos muutto eteen tulee, nii kai siellä etelä-suomessakin on jotain rauhallisia pikku lähiöitä luonnon keskellä, jotta ei tarvitse muuttaa mainitsemaasi betonihelvettiin?
 
Meillä on perheessäni ollut sellainen traditio, että aina sairaalasta kotiutuessa on tuore vauva käytetty pikaisesti saunassa - pesty pois sairaalapöpöt :)
Esikoisen syntyessä meillä ei silloisessa asunnossamme ollut saunaa, joten hän pääsi kyseiselle saunomiselle sitten vasta pariviikkoisena vanhempieni luona. Nyt on ihan oma sauna niin uusi tulokki saunotetaan sitten kotiutuessaan täällä :)
 
Takaisin
Top